Hoe hoort je baarmoeder aan te voelen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Danitcha, Jul 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Hi dames,

Ik lees hier op het forum dat veel vrouwen zelf aan hun baarmoeder voelen. Dat ze hun baarmoedermond open of dicht voelen staan.
    Dus nieuwsgierig als ik ben, heb ik ook gevoeld :D .
    Ik voel een soort van flapje, that's it. En schuin erboven een biefstukachtig stuk vlees. Maar kan iemand me vertellen wat ik hoor te voelen? En wat betekent het als je baarmoedermond open of dicht staat? Niet dat ik die hele baarmoedermond voel... :( Ben nu wel een beetje in paniek, ik heb het gevoel alsof er vanalles bij mij vanbinnen ontbreekt....

2. wonderfull

May 26, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben hier toevallig ook mee begonnen, en ik schrok er eerlijk gezegd zelf heel erg van in het begin...( ik dacht ook dat er van alles mis was ) het beste kan je denk ik voelen als je op de wc zit.. dan kan je je baarmoeder het beste voelen.

Zodra je vruchtbare dagen eraan komen gaat de baarmoeder wat naar boven en kan je bij het bobbelte een klein sneetje voelen, naarmate je vruchtbare dagen er zijn voel je er een soort klein gaatje in. ( niet dat je je vinger erin kan prikken hoor ) Tijdens de niet vruchtbare dagen zit de baarmoeder laag en voelt het bobbeltje als een hard puntje. en na je vruchtbare dagen kan je je baarmoeder bijna niet meer voelen doordat hij steeds verder omhoog gaat. Het spijt mij als dit een beetje te intiem verwoord is, maar ik wist het ook niet hoe ik het allemaal goed en netjes kon formuleren.. ik hoop dat je het wat begrijpt allemaal.. en dat het wat duidelijker voor je is.

3. 79winniepooh

Jul 22, 2011
    23
    0
    0
    Utrecht
    Volgens mij heeft wonderfull het wel duidelijk uitgelegd. Ik sluit me erbij aan. Bij mij is het wel een beetje hetzelfde.

Ik ben er ook achter gekomen doordat ik er wat over gelezen had en nieuwsgierig was. ;)

4. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Nou wat een goed onderwerp. Ik ben blij dat je het zo goed hebt uitgelegd Wonderfull!! Ik ga het ook maar is proberen. Kon er ook nooit wijs uit worden.

5. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    Dat biefstuk achtig vlees dat is je baarmoedermond
    Je bent gewoon normaal van binnen hoor, je moet het dan wel elke dag zelfde tijd onderzoeken.
    Met 1 been op rand bad of op je hurken

6. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Heb ik weer wat bijgeleerd. heel interessant!

Hoe voelt je baarmoeder dan aan als je zwanger bent?
    Waarschijnlijk sluit die zich dan gewoon terug in niet vruchtbare positie, niet?

7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    je kunt aan je baarmoedermond niet voelen of je zwanger bent, hij gaat inderdaad terug naar de neutrale positie tot op het moment van menstruatie dan wordt hij weer zacht en gaat hij helemaal open staan.

8. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Hi,

Ik kan hem altijd voelen, wel of geen vruchtbare dagen. Tijdens mijn zwangerschap was hij zo ver omhoog getrokken dat ik er niet meer bij kon komen, dit was wel na een aantal weken hoor niet gelijk de eerste dagen.
    Na mijn zwangerschap leek het wel alsof hij eruit zou vallen haha, maar gelukkig na 6 maanden zit "hij" weer op de vertrouwde positie. Wel is het "gaatje"/ opening groter,omdat ik al een keer ben bevallen.

Ik kon helaas nooit voelen of de vruchtbare dagen eraan kwamen helaas.

9. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Thanks Wonderfull! Het is me nu bijna helemaal duidelijk en je hebt het netjes uitgelegd hoor ;)
    Behalve dat ik totaal geen sneetje of gaatje voel (en ik zit nu wel in m'n vruchtbare dagen) :( . Terwijl die er toch moet zitten, want anders kan ik ook niet ongi worden, lijkt me dat dat ook uit dat gaatje komt? Zit dat gaatje / sneetje dan aan de onderkant?

10. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    als het goed is gewoon in het midden :)
    merk wel dat de mijne vaker zacht is, met een harde (bobbelige??) rand... geen idee of dat normaal is? vind hem ook best ver in me vagina steken... weet niet of dat hoort?

11. wonderfull

May 26, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat je in je vruchtbare dagen zit? Je moet niet meteen in paniek raken.. je moet je baarmoeder eerst goed leren kennen, en weten wat ermee gebeurd op welk moment.

Probeer wel elke keer rond dezelfde tijd te voelen als je dit gaat doen, Merk je al wel aan je ''wit/doorzichtige geurloze slijm'' dat je in je vruchtbare dagen zit? als je met je vinger in je vagina gaat en je zeg maar een rondje draait aan het einde, dan voel je de baarmoeder.
    Dat lijkt inderdaad op een zacht stuk biefstuk.. als je iets met je vinger terug gaat kan je aan het midden het ''puntje'' van de baarmoeder vinden..

Probeer anders met je vinger je vagina in te gaan, en hoe verder je naar achter gaat hoe meer je even van links naar rechts met je vinger gaat zodat je hem niet elke keer misgaat.

Je kan hem duidelijk voelen als het goed is, Ik heb zelf weer gevoeld vandaag en kon duidelijk voelen dat ik in mijn vruchtbare dagen zit want er is nu gewoon een klein gaatje wat duidelijk te voelen is.

Veel succes ermee!

12. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    ik heb geen zw test nodig.. als mijn nod komt dan voel ik altijd en tot nu toe heeft hij altijd open gestaan (menstruatie) als hij op je nod nog steeds dicht en hard is dan is de kans er dat je zwanger bent.. (hoeft natuurlijk niet) :) goedkope manier van testen haha

13. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    2wonderfull: Het is zo duidelijk zoals je het uitlegt, je had schooljuf moeten worden ;)
    Na jouw uitleg en heel veel google-afbeeldingen verder begrijp ik nu wat m'n baarmoederhals is, het is het flapje (knikkervormig) waar ik ook om heen kan draaien met m'n vinger. Pffff, thanks god heb ik een baarmoeder :D. Hij zit ook erg laag bij mij, al na 5-7 cm. Maar dat sneetje-gaatje is onvindbaar. Als ik hem al niet kan vinden, hoe kunnen de zwemmers hem dan vinden??? Ik merk wel dat het zachter is dan een paar dagen geleden.
    Ik weet ook zeker dat ik in m'n vruchtbare periode zit, aangezien m'n ovutesten een opwaartse lijn hebben en ik zojuist bijna positief testte. Vruchtbaar slijm ken ik ook niet, het ziet er de hele maand hetzelfde uit, behalve de maand dat ik teunisbloesemolie gebruikte (maar dat verkorte nog meer m'n LF, dus maar weer mee gestopt). Vandaar dat we deze maand met preseed aan het proberen zijn, om toch een vruchtbare omgeving te creeeren. Maar wat we ook proberen, niets lijkt te helpen en ik word ondertussen zó moedeloos ervan dat ik af en toe wel kan huilen. Terwijl het in het begin zo leuk was, we gingen samen kindjes maken en een gezinnetje stichten...
    Sorry hoor, heel af en toe komt de frustratie eruit. Maar kop op en we gaan gewoon weer door... :)

14. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    Als je al kindjes hebt gehad staat de baarmoedermond altijd open (bij mij dus ook;))
    en bij mijn 2e zwangrschap was mijn baarmoedermond beetje open, heel hoog en heerlijk zacht haha :D

15. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    maar dat randje, hoort dat ook?

16. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    @ sweetlove.. ja had ik ook al eens gehoord dat als je al een kindje had dat je baarmoedermond altijd een beetje open staan. voor mij is dat helaas nog niet aan de orde, dus ik kan nu nog gewoon zo voelen haha ;)

@ danitcha.. ik snap je frustratie hoor! ben nu een half jaar bezig en voor sommige is dat echt nog niet lang, maar heb al een half jaar lang ovulatietesten gebruikt en nog steeds niets! heel vervelend dus! moet volgende maand naar de gyn. voor onderzoeken, omdat mijn eileiders waarschijnlijk vernauwd zijn en het eitje er dus niet of nauwelijks door kan. heb ook altijd verschrikkelijk veel ovulatiepijn, lig echt dubbel van de pijn dan, dusja het "klussen" is dan ook niet echt fijn! :( hoop dat het snel raak mag zijn voor je!!

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    2Jipje: Ik las inderdaad ergens anders op het forum je verhaal van je vernauwde eileiders, wat vervelend! Maar als het springen zo'n enorme steek geeft, dan is daarna het eitje wél gesprongen en kan die bevrucht worden, lijkt mij! En als je al een half jaar intensief bezig bent, kan dat inderdaad heel lang aanvoelen. Ik heb dan ook diep respect voor de vrouwen die al meerdere jaren bezig zijn. Ik word er ondertussen helemaal gek van. We zijn toe aan een volgende stap, namen bedenken enzo... En nu vriendlief me dit weekend heeft verteld dat hij niet weet of hij wel bij me blijft als ik onvruchtbaar blijk te zijn, is de moed me helemaal in de schoenen gezonken en de angst toe geslagen. Straks ben ik ook nog de liefde van m'n leven kwijt, pfff!

Maar goed, terug on topic :). Ik heb net heel duidelijk m'n eisprong gevoeld. Wel fijn dat ik dat leer herkennen, ik dacht altijd dat m'n darmen van slag waren. Maar ook vandaag voel ik nog geen gaatje.

18. wonderfull

May 26, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik hoop dat je het nu hebt kunnen vinden.. het kan ook zijn dat je iets naar beneden moet gaan om te voelen als je de biefstuk voelt haha.

Jaa.. ik begrijp je gevoelens wel, en alles is vooral ook zo onzeker en zo spannend.
    Ik begin ook allerlei angsten te krijgen als er iets mis is of dergelijke, maar hopelijk niet!
    We moeten gewoon doorzetten, en ik gun het je echt en iedere vrouw die graag kinderen wil : )

19. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

Goed topic zeg dit!

Ik moet alleen zeggen dat ik altijd een gaatje voel.. En dat lees ik bij jullie niet of nauwelijks terug :).. dus.. ben ik nou gek/anders of hoort het er te zitten ;)

20. wonderfull

May 26, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL

Als je eerder een kindje hebt gekregen is dit mogelijk dat je altijd een soort van klein sneetje voelt.

Maar heb je al een hele maand of 2 maanden elke dag gevoeld en rond hetzelfde tijdstip?

Share This Page