36 wkn: nog niet ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MvS, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Heej dames,

Even een vraagje. Gisteren bij de vk geweest en die stelde vast dat onze kleine nog niet is ingedaald. Ze zei er verder niets geks over (alleen natuurlijk dat mocht ik vruchtwater verliezen ik meteen moet gaan liggen en hun bellen), maar nu ik er een nachtje over heb geslapen vraag ik me ineens af of het wel 'normaal' is? Ik heb al zo vaak gelezen dat kindjes al met 30, 32 weken ingedaald zijn, maar heb geen idee wanneer het "hoort", zeg maar :) Dus misschien een beetje een domme vraag, maar ach... Waarom niet, hahaha!

Alvast bedankt!

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik weet niet of het je eerste kindje is? Meestal na je 1e daalt het kindje pas bij de geboorte in.
    Maar goed als het wel je 1e is dan is het niet zo'n probleem hoor, soms zijn ze wat later!

3. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik zat hier een paar weken geleden exact met dezelfde vraag, hihi! Toen was ons kindje ook nog volledig niet ingedaald. Twee weken nadien was het bijna volledig ingedaald (de gyn zei dat hij nog 2/5 van het hoofdje kon voelen), dus het kan toch nog op gang komen hoor!

Groetjes,
    Sunnyke

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ja hoor is volkomen normaal. Die van mij is nu ook nog niet ingedaald (is weliswaar mijn 2e), maar bij een vriendin van mij was het bij haar eerste pas ook heel erg laat (39 weken geloof ik).

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, ok :D Dan ga ik me er niet druk om maken ;) Zal vanzelf wel gebeuren, dan. Het is overigens idd de 1e.
    Ik heb sinds een paar dagen wel zo nu en dan een beetje een 'ongesteld' gevoel, dus misschien dat dat de aanloop is...? Ach, ik hoor het volgende week wel weer bij de volgende controle.
    Bedankt, meiden!

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier was Jasmijn volgens mij bij 40 wkn ingedaald, dus je bent nog hartstikke op tijd ;) Het varieert nogal bij 1e kindjes geloof ik.

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik merkte als verandering dat ik iets minder last van maagzuur kreeg en nu vaker naar de wc moet voor een druppel maar wel constante druk voel, maar of dat echt een teken van indaling is? Ik heb geen idee.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Vaak naar de wc moet ik al; word er helemaal gestoord van, hahaha! En idd altijd maar hele kleine beetjes... Daar kan ik dus niets aan aflezen. Maagzuur zou wel heeeeeeel fijn zijn als dat minder wordt! Duimen, dus :D

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    had dus dezelfde vraag, gister ook te horen gekregen dat kindje niet volledig ingedaald was, en dat ik ook plat moest als de vliezen braken. Eerste instantie hebben ze continue gezegd dat hij/zij al ingedaald was, en nu kon ze zo het hoofdje uit mijn bekken wippen. Erg apart, ze gaf ook aan dat ik niet zo ver alleen weg moest gaan. Gister heb ik er eigenlijk niet over doorgevraagd, maar nu denk ik ook wel of dat er een reden voor is. Maar ik lees hier dat meerdere vrouwen dat dus hebben.
    groetjes rensje

10. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Maakt niets uit hoor! Mijn eerste daalde pas in toen ik al aan het bevallen was :D

schijnt heel vaak voor te komen!

11. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    hoi,

is niks om je zorgen over te maken...
    bij mij was de kleine al wel met 36 wekn ingedaald, maar bij een kennis was de kleine pas met 39 weken ingdaald...
    van ons allbei was het het 1e kindje.
    wanneer de kleine indaalt heeft alleen maar gevolgen voor het vliezen breken (het dan direct moeten gaan liggen). voor de rest maakt het echt niet uit wanneer je kindje indaalt... als het maar voor de bevalling is ;)

12. Ik ben nu in verwachting van de 1e.
    En zaterdag toen was de kleine nog niet ingedaald, kom nu net terug van de VK en ben 38+2weken en de kleine is nu ingedaald..
    Als de kleine vandaag nog niet ingedaald was, had ik wel voor controle naar de gyn gemoeten!
    Maar dat doen ze hier altijd bij 1e kindjes als die nog niet zijn ingedaald na 38 weken.. Maar 9/10x is er niks aan de hand en dalen ze dan met de bevalling of op het laatste moment in!

Maak je niet druk meid, de kleine heeft gewoon geen zin om vroeg klem te liggen, en waarom zou je ook :) !!

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier was de eerste met 39,9 nog niet ingedaald maar de dag erna kwam ze toch hoor. met breken van vliezne ne je moet dan echt gaan liggen hadden ze mij niet verteld dus ben zelf naar ziekenhuis gegaan (bijrijder hoor) en hierdoor lag ze scheef en was het dus wat moeilijker haar eruit te krijgen en met gevolg dat ze na de bevallig nog ff moest blijven en een bult op dr koppie had aan de zijkant net als vacuum kindjes hebben middenop zegmaar.

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Even een kleine update :D
    Gisteren weer controle gehad, en inmiddels is de kleine een klein beetje ingedaald. Het lijkt er dus op dat hij/zij er gewoon de tijd voor neemt :p Maar voorlopig dus nog wel plat & bellen als de vliezen breken.

15. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Bij mij was onze 1e ook niet ingedaalt, moest naar de gyneacoloog voor een bekkenonderzoek. Daar kwam verder niks uit, het bekken was net groot genoeg.
    Onze dochter was nog steeds niet ingedaalt toen ik aan het bevallen was. Blijkbaar zijn mijn vliezen onder de douche tijdens de weeen geknapt, niks van gemerkt! Dus ben ook niet gaan liggen.
    Maar het kindje heeft er niks van geleden en had een super gaaf kopje toen ze eruit kwam. Dit omdat ze niet vast had gelegen in de buik. Dat is dan weer een mooi voordeel!

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    37w5d

Nog 1 keertje een update (voor het geval iemand een keer dezelfde vraag heeft :) )
    Vandaag weer bij de vk geweest: hij/zij is ingedaald! Helemaal goedgekomen, dus, zoals iedereen al zei... Afgelopen weekend veel krampen e.d. gehad, en blijkbaar was dat ff nodig om hem/haar op zijn/haar plek te krijgen, hahaha! Ik mag dus bevallen :p

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    bij mijn eerste daalde ze ook niet in en met 37 week moest ik heen voor een echo om te kijken of het een reden had.. was dus geen reden voor en moest dan terug komen met 40 week maar dat was dus niet nodig want ben 5 dagen eerder bevallen... hoefde niet plat te liggen want op gegeven moment lag ze wel laag genoeg zeg maar

Deel Deze Pagina