Ik heb het idee dat dat dus wel meevalt met de gewone polissen, alleen met budget internetpolissen dat je op moet passen. Maar met ruime zorgkeuze kun je gewoon naar alle ziekenhuizen, huisartsen en tandartsen. En Menzis is wel dusdanig groot dat gebruikelijke vk, kraamzorg, fysio ook wel een contract hebben. Als je echt zorgen maakt of bij zorgverleners loopt die niet in de zorgvinder staan kun je ook de restitutiepolis nemen... wel duurder alleen. PMA bonus is komend jaar hoger trouwens, 101,50 als je nieuw bent Maar je krijgt het alleen als je hem zelf aanvraagt in nov/dec! Mooi zakcentje voor de kerst volgend jaar!
ik begrijp die bonus niet. ik betaal gewoon iedere maand premie en kan ik dan volgend jaar bonus vragen? en hoe werkt dat dan? moet ik die nu nog bij de maandelijkse premie bij tellen?
ik heb mijn premie berekend via de site en kom dan op 115 euro zeg maar per maand. is dit dan ook het bedrag wat ik ga betalen of moet ik hier nu iets bijtellen vanwege die bonus??
Nee dat is het bedrag dat je zou betalen als de bonus verrekend zou zijn. Dat is die dus niet want die krijg je eenmalig in november. Je werkelijke maandbedrag is hoger.
Wij zitten bij Menzis via FNV. Al jaren, prima verzekering. Had altijd Extraverzorgd FNV 2 + tand 1. Ga naar FNV primazorg
Ik zit bij menzis via mn werkgever met collectiviteitskorting dus. Volgend jaar aanvullend 2 en tand 250. Het jaar daarop weer terug naar basis met tand 750.
Ik schaam me dood maar ik begrijp het nog steeds niet met die bonus. Heb al gemaild naar pma maar ook dat antwoord is niet duidelijk. Als ik de berekening doe kom ik op 115,68 per maand met extra vz 2 en tand 250. Komt hier nu nog iets bij? Of is dit echt het bedrag dat ik maandelijks betaal.
Ja ik geloof dat er een beperking op de vergoeding zit. Als je wat krijgt en je hebt bijv veel fysio nodig heb je een probleem. Dus wel even goed in verdiepen! Ik ben ervoor gewaarschuwd bij de fysio en revalidatie. Voor de mensen die klant blijven, weten jullie dat jullie recht hebben op een cadeau? Ik heb me vandaag een mooi rituals pakket uitgezocht!
Ik heb contact met hun gehad over mijn vraag wbt de bloedonderzoeken. Bij mijn vorige zwangerschap waren mijn bloedplaatjes te laag dus kwam onder controle te staan van de gyn met het resultaat dat ik wekelijks mijn bloed moest laten prikken. Er is kans op herhaling bij de zwangerschap. PMA vergoedt dus NIET het eigen risico van deze bloedonderzoeken, dit terwijl het volgens de internist waarschijnlijk zwangerschap gerelateerd is. Ik weet da FBTO dit wel 100% vergoedt zonder dat het mij mn eigen risico kost. Dit is voor mij dus een nadeel bij PMA en wordt dus geen klant bij hun.
Hier menzis en zorverzorgd 1 en tandverzorgd 1. Eerder altijd 2 gehad maar vorig jaar naar 1 gegaan. Heel tevreden over
je krijgt gewoon volledig vergoed, als je het juiste pakket genomen hebt qua fysio en wanneer de fysio een contract heeft met pma/menzis. gewoon, net als bij praktisch iedere verzekering.... PMA is van menzis en heeft gewoon dezelfde regels als menzis heeft.niet meer en niet minder. ik had onbeperkte fysio via menzis en alles is gewoon vergoed. ik ga nu over naar PMA, extra verzekering met 40 behandelingen fysio en deze worden gewoon vergoed. mijn fysio heeft een contract dus dat is geen probleem.
Je moet even kijken wat er bij de berekening staat. het grote dikgedrukte bedrag rechts is wat je inclusief bonus betaalt. beetje misleidend want het maandelijkse bedrag is hoger omdat je de bonus pas in november krijgt.... je moet kijken bij totaal maandpremie. bij het 2e kopje. dus verder naar links. daaronder staat het maandbedrag EXCL. bonus. dus het werkelijke bedrag wat je maandelijks gaat betalen. die is bij mij ongeveer 10 euro meer dan het dikgedrukte bedrag. wel maandelijks iets hoger maar het verschil krijg je in november terug. ALS je het zelf aanvraagt.
Hoe zit dat precies? Want ik heb dit jaar de pma bonus van 18 euro laten uit betalen in november maar weet niks van een cadeau
je kan kiezen of je dit in geld uit laat keren of dat je een cadeau uit zoekt. bijvoorbeeld een hotelbon of waardebon.
Ik ben, samen met mijn gezin, tot nu altijd bij Menzis verzekerd ivm de collectiviteitskorting via mijn werkgever. Wij hebben nu av1 en tv1 verzekering, en per 1 januari BudgetBewust verzekering, is av en tv in 1. Dit scheelt ons maandelijks toch paar tientjes. Tot nu toe nooit problemen gehad, dus wij zijn een tevreden klant
Oké dus pma is dus niet de budgetversie van menzis? Want daar ben ik voor gewaarschuwd. Ik weet er het fijne niet van omdat ik me er niet in heb verdiept hoor. Het is op mij toch niet van toepassing en ik moet met al mijn chronische kwalen veilig blijven zitten waar ik zat. Ik zal gaan zoeken naar een link over dat cadeau. Want dat weten er heel veel blijkbaar niet. Ik heb zelf ook zoiets van, eerst zien dan geloven. Het zou wel leuk zijn!