Wij krijgen een zoon en komen niet goed uit de naam. - Tycho: favoriet van mijn man, maar ik twijfel of het niet te hard klinkt. - Tobias: mijn favoriet, maar onze andere kinderen hebben kortere namen, klinkt dat niet raar bij elkaar? (namen zet ik hier liever niet neer, wel per pb als iemand ze wil weten). - Toby: wel een korte naam, alleen ik hou niet zo van de y in een naam. Naam van oudste zoon eindigt op -i, dus dat matcht niet zo goed vind ik. - Tobi: past wel goed bij de andere namen, maar komt wel erg weinig voor. Ons kind zal dan altijd zijn naam moeten spellen. Vinden jullie dit wel een 'echte' naam of lijkt het te verzonnen? Voor welke naam zouden jullie gaan als je bovenstaande punten in overweging neemt?
Ik vind Tobias t leukste en daarna Tobi of Toby. Tycho vind ik niet leuk. En dat Tobias wat langer is dan de andere namen maakt toch niet zoveel uit. En Tobi, ik denk dat t niet uitmaakt hoe je t schrijft dat ie toch altijd moet zeggen met een I of een Y. Onze dochte heet Nikki en ik moet ook altijd zeggen of t y, i of ie is.
Vind Tycho ook een hele harde naam, zou dan eerder voor Vi(g)go gaan. In combinatie met de omschrijving van de namen van je andere kinderen denk ik toch dat ik Tobi dan het mooiste vind.
Tobi/Toby vind ik geen leuke naam voor een kind. Tobias is leuker, maar het leukst vind ik dan toch Tycho.
Tobias echt het allerleukst!! Super leuke naam, stoer maar ook vlot en vrolijk. Volgens mij kan het ook prima bij korte namen. Ik noem maar wat: Luuk, Stijn en Tobias kan ook prima samen, toch? Van Tycho vind ik de klank akelig hard en de naam neigt soms wat naar ordinair of zelfs aso... Tobi of Toby vind ik meer een dierennaam, veel te kinderachtig. Misschien wel leuk als koosnaampje voor Tobias als 'ie klein is. Zou het al helemaal niet doen als een andere zoons naam ook al op een -i eindigt!
Tobias erg leuk! De rest niet mijn smaak. Tycho afschuwelijk! en Toby/i echt niks vawege die y...dat verkleint alleen (vind ik niet sterk genoeg, niet krachtig, net of ie altijd maar klein/ niks blijft... maar en omdat je oudste ook -i eindigend is vind ik dat dubbel niks.
Tobias vind ik de leukste naam. Tobi ook wel ok. Mijn zoontje heet T.obin, misschien ook nog een idee?
Bedankt voor de reacties. Toch opvallend te zien dat bijna niemand stemt voor Tobi of Toby. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat deze namen teveel als wat kinderachtige namen gezien worden en ik denk dan ook dat deze het niet gaan worden. Zelf neig ik meer naar Tobias dan naar Tycho, alleen de combinatie met onze achternaam is niet zo geweldig. Wat is het toch lastig om een goede naam te vinden die leuk is én ook nog bij de achternaam en de namen van de rest van het gezin past