wie viert ook geen sinterklaas/kerstmis als in het verhaal met de kerstman thuis?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ruby1987, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat is jullie/zijn ding dan toch ;).. Ik ken verder helemaal niks van het hindoestaanse geloof en weet niet hoe het in elkaar zit, en iedereen beleeft zijn of haar geloof natuurlijk op zijn eigen manier.

2. knap

knap Niet meer actief

Hindoestaan zijn op de chinees na de meeste wereld bewoners de meeste Hindoestaan komen uit India het boeddhisme is er aan verwant.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Natuurlijk wel, maar ze zit net een paar maanden in groep 1.. We hebben net vorige maand het offerfeest gehad. Ze weet hoe Sinterklaas eruit ziet maar heb verder geen idee of er over gesproken is op school.

4. knap

knap Niet meer actief

;) bedankt voor je antwoord je weet dat het niet op de vrouw af bedoeld is he;) gewoon nieuwsgierig van aard en interesse wat leeft en bloeit haha.:) Jammer dat we hier op zw er nooit echt op in mogen gaan maar soms is het wel eens interessant omdat ik me wel eens met deze dingen bezig kan houden. Van wegen interesse.;)

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hmm, misschien zijn het dan niet de religies die het in zijn algemeenheid voorschrijven, maar er zijn toch zeker wel groeperingen binnen religies waarbij verwacht wordt dat je bepaalde dingen doet of juist niet mag doen.
    En als je dat wel/niet doet, dan word je op zijn minst scheef aan gekeken, of je ligt buiten de groep. Kinderen die niet meer willen, worden verstoten of op zijn minst grote ruzie/schaamte.
    Jehova's mogen geen feest vieren, geen tv kijken, moeten langs de deuren etc.
    Misschien is het allemaal strikt genomen niet 'verplicht', maar als je het niet doet, ben je toch wel behoorlijk zondig bezig..

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik denk dat god het dan ook wel prettig zou vinden als dat op een manier gebeurd die dat waardig is..zonder gelieg en gedraai en sinistere oorsprong van een "feest' ..wat een feest..

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Relatieve vrijheid van keuze en geloofsbeleving

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    :$ he..jammer weer..geen verstand van zaken.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien niet in de details maar ik denk dat voor elk weldenkend mens de strekking wel duidelijk is.... De mate waarin verplichtingen of verboden voorkomen in een bepaald geloof, verschilt heel sterk en Jehova's staan niet bekend om hun relaxte levenshouding (ex-zwager had er erg veel last van als oud Jehova waarvan de oudersen broer nog steeds actief waren)

10. knap

knap Niet meer actief

Daar verschillen we in van mening! Draai het maar om. Ook niet persoonlijk bedoelt.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #211 Arevinol, 28 nov 2012
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
    Nee gelukkig niet.

12. knap

knap Niet meer actief

@ Arevinol. zou je je stukje weg willen halen straks word dit topic er door gesloten omdat we niet te diep op het geloof in mogen gaan en dat zou jammer zijn. We zijn tot nu toe een nette discussie aan het voeren zou jammer zijn toch?

Ben geen heilig boontje hoor maar zou jammer zijn.:)

13. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Helemaal off topic...
    Als ik deze regels en wetten lees besef ik me ineens wat een heerlijk geloof ik heb... Ik mag alles, maar omdat ik geloof wil ik niet meer alles en wil ik juist doen wat God van me vraagt en dat voelt gelukkig niet als opgave.

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    ..
    :D

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Juist wel..heb je ze ooit chagerijnig zien kijken? Zijn juist hele blije, vrolijke mensen.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja een heerlijk feest, waar onze familie bij een komt. Eten, lachen, cadeaus uitpakken en een feestje vieren.
    Lekker liegen, draaien oh en vooral dat 'sintistere' vieren.
    En ik heb geen drol met die zgn 'god' te schaften.

Maar ontopic, wij vieren dus wel sinterklaas en de kerst op de commeriele manier. Dat mensen het niet vieren, helemaal prima.
    Dan is het wel zo verstandig om ook hier je school op uit te zoeken. Het is zo verweven met de nederlanse cultuur, dat omzeilen moeilijk wordt.
    En zijn of haar mooie knutselwerkje niet mogen 'gebruiken' vind ik dan wel heel erg triest.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Poeh.... Eerlijk, ik ken ze alleen die eruit gestapt zijn, en die waren nou niet bepaald vrolijk. Maar goed, dat zijn de nare verhalen die je hoor, want ook bij jehovas zullen er rotte appels zijn.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja, feest van herkenning. Op dat geloof en god stukje na dan.

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Als god dat graag wil, moet zij dat gewoon even komen melden. Want wanneer is dan iets waardig? Dat verschilt toch van persoon tot persoon?

Met betrekking tot liegen, je kind vertellen dat wat er in de bijbel staat waar is, is in mijn ogen ook liegen. Niet gemeen bedoeld, ik wil alleen zeggen dat de waarheid relatief is. Wat voor de 1 de waarheid is, is voor een ander kolder. Ik zie sinterklaas dus ook niet als liegen en draaien, maar gewoon als een leuk kinderfeest, niks sinisters aan.

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat is dan ook de reden waarom jij het wel viert;)

Deel Deze Pagina