wie viert ook geen sinterklaas/kerstmis als in het verhaal met de kerstman thuis?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ruby1987, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mama roos: niet in dit leven vrees ik... :)

Maar dat geeft niet, ieder z'n ding he.

2. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Klopt. De heilige geest raakt je aan en overtuigd je als god je apart heeft gezet.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

We kunnen het beter niet over de religies an sich gaan hebben want dan wordt het topic zeker gesloten ;)

Leuk om te lezen Saskia!

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij vieren met kerst de geboorte van Jezus en .......................van mijn zoon Luca. Wij hebben dus wel kado's maar dat zijn verjaardagskado's. Onze kamer is dan versierd met kerstslingers en verjaardagslingers.

Sinterklaas vieren we wel maar niet heel uitbundig.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier doen wij ook niet aan sinterklaas en kerst.
    Wij willen ook niet liegen tegen de kids en houden niet van je kinderen iets wijsmaken.
    Ze doen gewoon mee op school maar thuis doen we niks. Compenseren doen we ook niet...ze krijgen genoeg door het jaar heen daar heb ik geen "feestdag" voor nodig.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Om die reden zeg ik gewoon niks erover...;)
    Ik respecteer wel dat andere kindjes wel geloven in sinterklaas en zou niet willen dat mijn dochter dit gaat verpesten voor hun.

Ik zeg wel tegen haar dat het gewoon een opa is met een rode jas en hoed. Maar dat zeg ik om haar gerust te stellen want ze is bang voor hem;)

7. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    En ik zou gewoon vertellen dat er kinderen zijn die in sinterklaas en de kerstman geloven maar niet hoeven te zeggen dat het verhaal niet klopt. Als andere kinderen bijv vragen wat ze hebben gekregen van sinterklaas dan is het gewoon dat ze kunnen zeggen: niks want bij ons mag je ook niet liegen. Ook zou ik het even ter sprake leggen bij de meesters en juffen. Op de opvang heeft 1 van de leidsters ook niet aan de feesten gedaan doordat haar moeder jehova was en dus begrijpt ze het wel.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat is toch niet leuk voor andere kinderen 'niks want bij ons mag je niet liegen?'.. :(. Dan verpest je toch in 1 klap zo'n feest voor de andere kinderen.

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Bij ons mag je ook niet liegen. Hij kan ook wel zeggen sint is niet bij ons geweest.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ik dacht hij ging zeggen dat hij niks had gehad en dan ging zeggen dat je bij jullie niet mag liegen, tegen die kinderen. ;)

11. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Wahah nee, ik had het verkeerd geschreven. Het is ook lastig. Ik wil niet tegen mijn kinderen liegen en ook niet dat mijn kinderen liegen maar ik wil ook dus niet dat het verpest word voor anderen.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan heb je het niet begrepen.
    Ik hoef niet te liegen tegen mijn kind. Ik zeg namelijk niet dat Sinterklaas wel of niet bestaat. Ik laat hem geloven in de illusie Sinterklaas, want dat is wat het mooiste kinderfeest is. Niet meer en niet minder.

13. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Mee eens!

14. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Huh niet begrepen? Ik had het niet tegen jou

Ik doe duidelijk niet aan sinterklaas niet op 5 december liggen er pakjes en ik leg wel aan mijn kinderen uit dat sinterklaas niet bestaat.

Ik bedoel dat ik het lastig vind om te bedenken wat ze het beste kunnen zeggen tegen hun leeftijdsgenootjes wanneer die met vragen komen.

Hoe doen jullie dat (niet vierders van sinterklaas)?

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Wij vieren wel sint, maar isa weet wel hoe het zit.
    Van te voren druk om gemaakt, maar heerlijk hoe haar fantasie op hol slaat.
    Gister voor het eerst de schoen gezet, van te voren een cadeautje voor zusje gekocht voor in de schoen.. Samen met dl.
    Vanochtend was ze er toch echt van overtuigd dat sint het erin had gedaan en dat pietjeverliefd een hartje had gestrooid.

Ik ga niet te pas en te onpas de waarheid onder dr neus wrijven, maar ze weet hoe het zit en ik ga er niet om liegen.
    Maar het gaat dus heel natuurlijk hier en er wordt geen woord gelogen.

Tja, ik voorkom niet dat ze andere kindjes de waarheid vertelt, maar ze weet dat het een geheim is en ach, kindjes hebben zo'n rijke fantasie dat het echt geen probleem gaat zijn.

Kerst vieren we gewoon zoals het is, dus zonder de kerstman. En we vertellen haar gewoon dat sommige dus cadeautjes krijgen omdat ze dat doen. Niks meer of minder.

16. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0

Helemaal mee eens!!!! En als mijn dochter vragen begint te stellen krijgt ze eerlijk antwoord

17. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ik wil specifiek dat ze het helemaal niet geloven.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Precies!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan zeg je dat JIJ vindt dat Sinterklaas een verklede meneer is, dan blijf je het dichtst bij de waarheid.
    Maar.... Zien doet geloven... En dat geldt zeker voor Sinterklaas :D

20. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Dat is wel een goede maar zien doet geloven: wanneer hij sinterklaas heeft gezien zou ik wel gelijk vertellen dat het een gekleede man is en hij gewoon de kado's van mama/papa/oma/opa krijgt.

Deel Deze Pagina