placenta aan de buikzijde, wanneer voel ik wat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sassie1980, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu 16 weken zwanger van onze eerste en ik vroeg me af wanneer ik ons kindje kan gaan voelen?
    Tijdens de echo heb ik gehoord dat mijn placenta aan de buikzijde ligt en dat het hierdoor wel langer kan duren.

Met 14 weken heb ik wat borrels gevoeld in mijn onderbuik, maar daarna helemaal niks meer. Ik weet ook niet of dit wel ons kindje was of gewoon mijn darmen..

Iemand ervaring met de placenta aan de buikzijde en wanneer voelde jij je kindje voor het eerst?

Groetjes Saskia

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    hee meid, ook hier de placenta aan e buikzijde en ik voelde de baby voor het eerst vaag rond 18 week en echt duidelijk na zo'n 19 week.

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

Ik heb ook (fijntjes) de placenta verkeerd (dus aan buikkant) liggen maar voelde hem al met 12 weken (op andere plekken maar dit is mijn tweede dus ik weet wat ik moet voelen hè..)

Ik hoop voor je dat je snel wat voelt!

4. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hallo,

Ik heb ook de placenta aan de buikkant liggen en voel echt nog maar iets sinds deze week 21 weken.

5. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ik ook pas rond de 21 weken goed

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik had de placenta ook aan de voorkant zitten, voelde de kleine pas rond de 21 weken.
    Maar vond het vooral ook voordelen hebben, je wordt niet echt super hard geschopt.
    Mijn zus en ik waren rond de zelfde tijd zwanger, zij had soms blauwe plekken op dr buik.
    Ik voelde het ook wel alleen maar op een prettige manier!

Komt vanzelf dat je het gaat voelen!

7. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    mijn placenta zit ook voor en ik voelde de baby met +/- 19 weken ..
    daarvoor al wel wat gebubbel maar met 19 weken wist ik het zeker :D

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant , ik voelde de baby al met 16 weken. Daadwerkelijke duidelijke schopjes met 19 weken.

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Bij mij precies hetzelfde! Dat terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap haar al veel eerder voelde (en ze zeggen dat je een tweede sneller voelt). Ik wist dus al voor de 20 wekenecho dat de placenta wel daar móest liggen!
    O ja, en ik voelde het rechtsonderin mijn buik. Inmiddels is het goed voelbaar overal, maar zo in die beginfase voelde ik het echt daar waar geen placenta lag!
    Nog even afwachten dus. :(

10. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik heb ook de placenta aan de buikzijde en ik heb sinds deze week het gevoel dat ik het kindje voel, durf het nog niet met 100 procent zekerheid te zeggen omdat ik erg veel spierpijnen e.d. heb in mijn buik. Maar mijn gevoel zegt me dat het wel zo is. En als ik de verhalen van andere hier hoor zou dat dus heel goed kunnen kloppen.

11. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik had ook de placenta aan de buikzijde en ik voelde haar vanaf 13 weken.

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn placenta lag ook aan de buikzijde en ik voelde met 16 weken wat gekriebel en met 20 weken echt duidelijk leven.

13. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Ja ik voelden het met 20 weken :)
    Wees gerust :)

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook aan de buikzijde!
    En een eerste "plopje" was met 17,5 week! Maar echt duidelijk met 19 weken!

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Bij mij ook de placenta voor, en ik voelde frummel met 13 weken voor het eerst.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Met ongeveer 19 weken wist ik zeker dat het de baby was die ik voelde.
    Groetjes, Anakin.

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb mijn placenta rechts voor aan de buikzijde. ik voelde met 18,5 week 'iets'en met 19 weken wist ik het zeker

18. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Volgens de echoscopiste lag mijn placenta nogal verspreid en zowel voor als achter wat. Ik heb al een aantal weken dat ik soms wat "geborrel" voel zeg maar, een soort van "prrrrrrtt" (lekker duidelijk hè, hahahah.) Maar sinds deze week heb ik dat ik ook af en toe kleine tikjes voel, dus ik ga er vanuit dat dat echt de bewegingetjes van de beeb zijn. Spannend hè! Ik ben ook zo onzeker dat ik me steeds af vraag van: Volgens mij.... ja.... of toch niet?!?! Pfffft, erg hè! :)

En daar komt ook nog bij dat ik momenteel nogal wat banden pijn heb (en bi en een spastische darm) dus dat leidt ook nogal af....

19. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik was gisterenavond samen met mijn man met de Angelsounds de baby aan het beluisteren en opeens gaf die zo'n harde trap dat dat ding gewoon omhoog kwam.
    Ik schrok me een hoedje :D .

Vanaf 15 weken voelde ik voor het eerst de baby, toen een week of twee bijna niet en nu als ik me er op concentreer voel ik hem/haar regelmatig.

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik met 19 wken.

Deel Deze Pagina