Naar aanleiding van al die anderen financiële topics ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd wat de vaste lasten zijn in de maand. Dus niet de variabele lasten maar de hypotheek huur enz. en waar je dus niet op kan bezuinigen!
Hier zo'n 1800,- aan hypotheek (netto), g/w/e, internet/dig.tv/telefoon, mobiele telefoons, sportschool, verzekeringen, gemeentelijke heffingen, kinderopvang, wegenbelastingen en al die "onzin".
bij ons ligt het rond de 1650,00 krijgen elke maand wel terug van de hypotheek dus dan wordt het weer iets lager maar de lease auto zit er dan weer niet bij dus dat compenseert denk ik weer!
alles bij elkaar wel 2000 euro, maar dan zitten ook de kranten, abbos, 2 keer sportschool enz enz enz erbij. Daar kun je natuurlijk wel op bezuinigen, dan moet je het opzeggen
Hier 2350 euro aan vaste lasten (netto hypotheek, VVE, gemeentebelastingen, waterschapsbelasting, eneco, waterrekening, 2 autoverzekeringen, 1 motorverzekering, 3 keer wegenbelasting, 3 keer uitvaartverzekering, Wa + rechtbijstandverzekering, zorgverzekering, 2 abo's, internet, kabel, netto kinderopvang, spaarplan, postcode loterij)
Huur 358,- Gas en licht 160,- Water per maand 28,- Ziektekosten verzekering 200,- Alle verzekeringen + belasting auto 110,- Internet, telefoon en mobiel 85,- TV 28,- FNV 33,- IBG 134,- Totaal 1136 Had het allemaal net op een rijtje gezet toevallig. Maar wij gaan verhuizen dus na 1 mei is dit niet meer realistisch. Kan er worden bezuinigd? Ja, heel veel. .
Wij zijn gelloof ik ongeveer 2200 kwijt 2x auto (die van mijn vriend is een dure!) verzekering + belasting, belastingen, gemeentebelasting, 2x tel rek. 50 euro, vitens, nuon, hypo (spaar, dus aan het einde krijgen we het gespaarde terug), 300.00 boodschappen, 100.00 per maand overige kosten, verzekeringen, 2x abo En vast nog wat dat ik vergeet hhihihihi..! Ik vind het erg veel, maar reken het eens in de 2/3 maanden na en het kan na mijn mening echt niet lager, het zijn alle vaste verplichte dingen waar het aan uit gaat... maar onze hypo is al 1100 (!) waar we natuurlijk nog wel elke maand wat van terug krijgen... Bij ons komt er ongeveer 2550.00 standaard binnen, (schatje werkt 40 uur, ik werk 20 uur en teruggave belasting.) maar we hebben regelmatig een centje extra via overwerk enzoo