hoi hoi, ik ben aan het orienteren om een nieuwe auto aan te gaan schaffen dit jaar. Wat zijn jullier ervaringen; positief en negatief. Dan krijg ik weer een beter beeld. alvast bedankt!
Wij hebben een Seat Altea XL. Een hele mooie degelijke gezinsauto die er ook nog eens sportief uit ziet en waar je alle ruimte in hebt! Wij zijn er erg blij mee! Maar die staat helaas niet in je lijstje (die er nog niet was toen ik reageerde
De citroen zou ik niet nemen, gewoon omdat ik heel erg vaak van heel veel mensen hoor dat Franse auto's heel erg veel geld kosten aan onderhoud.
vind ze eigenlijk alle 4 niets gezien ze een ontzettend kleine laadruimte hebben past niet eens een buggy in! als je m alleen voor boodschappenauto hoeft te gebruiken leuk maar meer moet je er ook niet mee doen
En ik ook! Mijn moeder heeft een C1, als die daar boodschappen mee zou gaan doen, zou ze die op de achterbank moeten plaatsen, niet echt handig dus! Ik zou zelf toch voor een maatje groter gaan, hoeft niet altijd duurder te zijn.
Ik zou niet gaan voor de citroen....wij hadden een c2 nieuw gekocht. Maar alleen al het geluid als je de deur dicht gooit...klinkt zo goedkoop terwijl de portomonnee toch flink open moest...En inderdaad het onderhoud, wij deden na ongeveer 1 jaar een beurtje (vergeet niet hij was spikspliner nieuw) en die beurt koste ons 1500 euro!!!! Gekken voor een auto van een jaar, zo'n rekening heb ik nog nooit gehad bij een tweede hansje... Weet niet welke auto ik wel zou kopen maar ik hoef nooit meer een citroen.
ik heb de nieuwe opel corsa geweldige auto en ook niet echt ontzettend duur hoor! heb m nieuw voor iets van 18 duizend gekocht dus valt best mee en is ook een 5deurs, zit airco op, boordcomputer, stuurradio, cruisecontrol, alle spiegels en handgrepen in carroserie kleur, verwarming op de spiegels, luxe velgen noem maar op! dan zou ik als ik jou was eerder voor zoiets kiezen dan voor zo'n mini autotje vooral als je kinderen hebt of in de toekomst kinderen wilt...
zo dat zijn al heel wat reacties.. dank je wel... helaas zitten er kinders de komende 5-10 jaar niet in.. dus een koektrommel model auto is meer dan genoeg voor mezelf...
ja zonder kinderen is het wel te doen zo'n autotje dan vind ik die alto en aygo de leukste van allemaal!
ik mis de optie peugeot 107? Zelfde als de Aygo en C1? Ik heb er vorig jaar oktober een nieuwe 107 gekocht en ben er erg tevreden over! Buggy en boodschappen passen er makkelijk in! Je moet er dan alleen niet met z'n 4-en in willen zitten. Zelfs mijn kinderwagen kan ik er in mee nemen + autostoel + campingbedje + dekentjes + luiertas + speelgoedkoffer en alles wat je nog meer nodig hebt voor een dagje weg. Dus ik ben het er niet mee eens dat je er niks in kwijt kan. 107 en C1 hebben wel net een andere achterklep dan de aygo dus daar kan de kinderwagen makkelijker in. En ik vond de wachttijd van 18 weken!!! voor een aygo echt belachelijk. Wij hebben ook proefgereden in de Pixo maar die vond ik nog blikkeriger dan de 107, hij trilde ook meer als je in z'n vrij stond. De rest hebben we niet gereden dus kan ik ook geen mening over geven. Dus ga gewoon overal een keer proefrijden en praten over de prijs en eventuele goodies (tomtom of zo) die je er bij kan krijgen en maak dan je keus.
Ik heb een Daihatsu Sirion en die bevalt heeeel goed! Niet duur qua aanschaf, het is een hoop geld dat zeker, maar in vergelijking met andere vergelijkbare auto's. En heel zuinig qua verbruik (de 1.0 de 1.3 is minder zuinig). Ik heb altijd een Japanse auto gehad en deze bevielen altijd erg goed. Eenmaal een 'uitstapje' gemaakt naar een Franse (peugeot): NOOIT MEER!!!!! Daar heb ik zo ontzettend veel ellende mee gehad en hele gevaarlijke situaties op de (snel)weg mee meegemaakt, dat ik nooit meer voor dit merk zal kiezen (was trouwens ook nog eens een benzine slurper). Begrijp me goed; wil absoluut niemand tegen de borst stuiten die wel heel tevreden is over zn peugeot, dit is enkel alleen mijn ervaring.
dank je meiden... waarom de peugeot niet in het lijstje stond, deze werd afgeraden door iemand die werkt bij de anwb, deze is erg duur in onderhoud was zijn ervaring... in de sirion heb ik een aantal jaar geleden een proefrit in gereden en vond die erg gehorig... Leek net alsof de motor in de auto zat... Vandaar misschien het idee dat hij niet zo veilig was...
Ik zou voor de Aygo gaan. Mijn zus heeft er een en ik vind het een hele leuke auto. Wat ik ook een hele mooie en leuke vind is de Fiat Panda. Nooit in gereden of zo, dus daar kan ik niks over zeggen, maar ik vind hem leuk om te zien en in verhouding niet zo duur.
Toyota is doorgaans een goed merk (de toestanden in Amerika even daargelaten). Suzuki is ook wel prima. Franse auto's schijnen weg te roesten waar je bij staat, dus dat zou ik niet aanraden!
Ik heb het nieuwere type van de Sirion. Het oudere model was ik ook minder enthousiast over. Ik vind 'm ook heel stil, maar dat is ms. maar net wat je gewend bent. Zo stil dat ik in het begin telkens dacht als ik voor een verkeerslicht stond dat de motor was afgeslagen. Als ik op de snelweg rijd vind ik 'm ook helemaal niet lawaaierig. Tenzij je ermee gaat scheuren en gewend ben om flink hard te rijden. Daar is het niet echt de auto voor. Ms. de 1.3 wel, maar die heb ik niet, dus kan ik niet over oordelen. Ik ben trouwens ook voor de Aygo wezen kijken maar ik vond de kofferbak zo klein. Daar zouden echt mijn wekelijkse boodschappen niet niet in de kofferbak passen (en zo veel boodschappen heb ik nou ook weer niet)
Ik lees alleen maar negatieve verhalen over Citroen, maar ik rij al 8 jaar Citroen en nooit problemen ermee gehad! En als er iets vervangen moest worden, was het nooit zo duur. Ik heb eerst in een AX uit 92 gereden en rij nu een aantal jaar in een Saxo uit 2000. Het is wel een beetje een koekblik ja , maar rijdt prima en niet duur in aanschaf, onderhoud, belasting en benzine. En 5-deurs, de Quinny Speedi past ook gewoon achterin inclusief reiswieg. Maar volgens mij is de C1 wel een stukje kleiner. De Aygo vind ik ook wel een leuk autootje, maar geen ervaringen mee verder. Ik zou toch wel een klein beetje rekening houden met het krijgen van kinderen, of wil je over 5 jaar sowieso weer een andere auto?
@ snoopy... de kans dat ik binnen 5 jaar kids heb is erg klein.. dusss daar hoef ik echt geen rekening mee te houden.. en daarbij ik weet bijna zeker dat als ik aan kids begin eerder een grotere auto met man/vriend lief neem dan ik in een koektrommel blijf rijden. Voor nu is het mini koek trommel zo makkelijk, kan vooral langs en inparkeren kan ik dan ook nog gewoon en dat terwijl ik geen held ben haha
Ik vind de pixo erg leuk! Nog niet in gereden dus dat weet ik verder niet. Alto vond ik zelf wel ok rijden, maar niet handig voor mijn lengte (ben 1.76), zag vrij weinig tot niks bij verkeerslichten. De nieuwe colt rijdt trouwens echt hemels!