Wat trouwens ook helpt: geen oogcontact maken met dat soort mensen. Ik draai ook vaak mijn hoofd weg of kijk naar de grond. Dan spreken ze je ook niet zo makkelijk aan....
wij maken er altijd een sport van ... om ze zo gek mogelijk te maken vroeger zij is nogwel als ze me wat wouden aansmeren ik ben pas 16 dus mag nog niks tekenen dat hielp en nu als ze met een verhaal komen om wat te kopen van ze.. bieden we hun altijd ook iets te koop aan.... hn ja ik heb hier een krant voor een paar euro blablabla.. wij .. ja hey ik heb nog een stoel te koop.. en nu ik je toch spreek heb je intressen... en zo gaan we nog ff door tot ze het op geven Maar dan hebben wij wel alle tijd van de wereld vaak hoor.. maar van ons krijgen ze NOOIT wat als ze er om vragen... die kranteman die bij het winkelcentrum staat .. die krijgt vaak ipv geld, gewoon wat lekkers... JUIST omdat hij je niet lastig valt.. enzo en verder gewoon een aardige man met een gezin is.. mensen die vragen worden hier overgeslagen... -.-
niet schuldig over voelen. Hij krijgt er waarschijnlijk netjes voor betaald. Hierdoor zijn de vrijwilligers minder goed zichtbaar vind ik. De betaalde krachten kiezen bewust openingszinnen waarop jij wel MOET reageren als je een beetje beschaafd bent en zijn hier helemaal suf op getraind. Ik vroeg laatst aan een (bekend goed doel) na een kort gesprekje of ik dan een foldertje mocht met rekeningnummer en site, dat ik er dan even over na kon denken (maandelijkse storting). EN het antwoord: nee dat kan niet (hij had wel foldertjes), want..... het aanbod was alleen vandaag geldig!!!! WHAHHAH, dus morgen willen jullie geen geld als ik het stort?? Hij kreeg duidelijke extra betaald per klant die hij aanbracht. Maar goed geld voor een goed doel is natuurlijk super en nodzakelijk dus ik zu zeggen, gewon storten naar doelen die jou aanspreken.
zoals ik l eerder zei: je krijgt gewoon comissie voor elke klant die je werft, tuurlijk wilde die gast je geen foldertje geven
ik heb de laatste jaren een uitdrukking op mijn gezicht getoverd die boekdelen spreekt blijkbaar. ik wordt nooit meer aangehouden. als ik een krant wil dan koop ik hem zelf wel. en als ik ergens lid vna wil worden kan ik dat ook best zelf. en als ik iemand geld wil geven dan maak ik het uit mezelf wel over. ik kan dat gezeur missen als kiespijn.
Meestal loop ik ook gewoon bot door, maar soms ga ik heel kritisch vragen wat ze nou elf met dat goede doel hebben. Vaak niks, want het zijn studenten. Ik vraag ze dan af of ze denken dat de rest van NL dom is, dat wij niet begrijpen dat zij studenten zijn. En geef ze de tip hun werkgever te zeggen dat het zo dus niet werkt... Misschien rot, maar ik zou nooit mijn ziel verkopen voor een goed doel dat ik zelf niet eens steun!
Komt er iemand naar mij toe met een krant.... Ik "Nee dank je wel, ik weet het nieuws van morgen al". Of deze vond ik brutaal. We gaan even naar het Tuincentrum, staat daar in de hal een tafeltje met folders en 2 dames. Kom je binnen en vragen ze of je een donatie en/of lid wilt worden van 1 of andere zielige hondenclub. (had met mishandeling van honden te maken) Ben je klaar met winkelen en omdat je nee hebt gezegd wordt je vreselijk nagekeken en voelde ik me erg schuldig. Want ja, mishandeling van honden en/ of dieren zal ik nooit goedkeuren.
Het is me 1 keer gebeurt dat ik in gesprek ben geraakt en ineens wilden ze dat ik tekende. Heb toen een valse naam, vals adres en een neppe handtekening geplaatst hahaha. Voortaan loop ik ook altijd door met een "nee bedankt" als het oogcontact ontwijken niet werkt. Heel erg irritant
Hahahahaha, laatst nog. Liep ik met mijn broertje en de twee kleintjes in het winkelcentrum. Dan staan ze daar met van die Veronica-magazines en die "geven" ze je dan en als jij hem dan aanpakt, dan houden hun hem vast om vervolgens een abbonnement aan te smeren. En wil je dat niet, dan krijg je dus ook dat magazine gelijk niet meer!! Nou dan moet je mij en mijn broertje hebben!!!!! Dus mijn broertje loopt langs, pakt dat magazine stevig vast en geeft een ruk en loopt met het magazine keihard door. Nog wel met de woorden "bedankt he!!". Nou die gozer wist niet waar ie moest kijken en heeft ons dus ook zo laten lopen hahahahahaha, kwam niet meer bij! Enm ach, als ze je stil houden en vragen "Mag ik u wat vragen?", dan antwoord ik altijd heel abrubt met "Dat doe je al!". Dan zie je ze echt kijken van "huh?". Snappen ze echt niks van!!!! Hahahaha, heerlijk
Ik ben precies de juiste doelgroep voor ze.. want kan in dit geval heel moeilijk nee zeggen, ben zo al lid van verschillende goede doelen.. geen probleem hoor, maar straks is het elke week raak.. dus nu ontwijk ik ze maar, lees: als ik ze zie ga ik er met een grote boog om heen, ga bellen of moet de trein halen haha..
Haha dat van die Veronicagids: Mijn zus liep vorige week bij de Albert Heijn en vroeg ook zo'n meisje: 'Wilt u de Veronicagids?' Zus: 'Ja hoor! Gooi maar in de kar!' meisje twijfelde enorm en liet hem toch maar in de kar glijden en vroeg vervolgens of ze al een programmagids thuis had liggen.. Zus: 'Ja nu wel! hey bedankt he, doei!'
erg maar bij mij gaat het ook zo. Het begon op zaterdag maar nu zie ik ze steeds vaker ook door de week. Kan haast de stad niet in zonder dat ze er staan. en dan staan ze natuurlijk op een plek waar je echt langs moet:x Snap dat het voor de mensen die het doen niet leuk is als je ze negeert, maar word er gewoon ook moe van.
Zeg je dat dan ook tegen diegene die belt? Trouwens: bedrijven die bellen horen je te wijzen op het bestaan van dat register. Als ik ooit nog gebeld wordt door een bedrijf (1x in de maand ofzo; meestal vanwege een gratis zw-schap-doos ) dan doen ze dat ook. Wat ook irritant is, is dat bedrijven waar je al klant bent je nu ook op gaan bellen ineens. Heb het al gehad met Eneco en KPN. Dan bellen ze onder het mom van 'we willen controleren of alles nog naar wens is'. En dan proberen ze je een extra product aan te smeren... De OHRA doet dat tegenwoordig ook als je hun belt.... Ik belde vorig jaar om ons kersverse zoontje aan te melden voor de zorgverzekering. 'Ja mevrouw, nu uw gezinssituatie verandert, kan het heel goed zijn dat uw verzekeringspakket niet meer volstaat...' *gaap*
Nee, vergeet dat altijd te zeggen. Aan het eind van het gesprek zeggen ze dat je wordt doorverbonden met het "bel me niet" register. Dan pas denk ik "O ja, dat heb ik al 5 keer gedaan". Mijn vriend heeft wel een keer gezegd, we zijn nu aan het eten maar als je me je thuis nummer geeft bel ik je straks wel terug. Vond m erg leuk, maar denk dat veel mensen dat zeggen tegenwoordig.
Sorry maar ik vind collecte's heel wat anders dan die mensen in de stad die je van alles aan willen smeren... Iedereen heeft het recht om wel of niet te geven. Maar helaas is het geld voor de verschillende goede doelen heel hard nodig. Ik loop ook voor verschillende doelen en voel me na afloop altijd wel goed. Er is al zo weinig dat je kunt doen (zeker bij bepaalde ziekte's) dus dit geeft dan wel een voldaan gevoel. Ik vind het ook niet erg als mensen zeggen nee sorry ik geef niet, iedereen zal daar zijn of haar redenen voor hebben. Maar aan de deur verzin ik dus geen smoesjes, of ik geef of ik zeg heel eerlijk dat ik dat geen goed doel vind. In de stad daar in tegen doe ik vaak wel een beetje onaardig ...Wordt er gek van, zeker omdat je bijna altijd 2 keer langs die mensen moet....Grrrr
Is wel een leuke hoor Heb je wel alle nummers doorgegeven, dus thuisnummer (evt 2e als die er is) en iedereen z'n mobiele nummer? Hier 1x opgegeven en we worden nooit meer gebeld...
ik heb er ook een gruwelijke hekel aan! Weet nog goed ongeveer 2 jaar geleden. Sprak mij aan en begon over een lidmaatschap over dvd's . Je kreeg er 3 gratis als je lid werd..en dan moest je nog zelf 1 keer bestellen, en kon jejezelf UITSCHRIJVEN WANNEER JE WILT! Ik paar keer gevraagg, kan ik eruit wanneer ik wil? 'jahoor ,geen enkel probleem' dus ja..dacht ow dat valt mee. Dus ik 2dvd's besteld, en daarna een brief geschreven dat ik me af wilde melden. Kreeg de resctie: Helaas kan dat niet omdat u abonnenent 2 jaar gelig is, dus tot de datum van toen en dan 2 jaar! Dus zat er 2 JAAR AAN VAST!!! als ik ze zie staan ,krijg ik er gelijk een gruwelijke hekel aan! en herinner t me aan dat abonnement haha.. DUS: NOOIT MEER! ik zeg altijd geen interesse! doei!
Mijn zwager werd ooit eens gebeld voor een aanbieding van iets! Mijn zwager begon gelijk met "nou ik heb ook een aanbieding voor jou"(heeft een eigen bedrijf) "zoveel vierkante meter stucen voor die prijs of wilt u iets laten betegelen??" Die zgozer heeft maar snel opgehangen!
Nu op Teletekst: *************************************** Pleidooi voor bel-niet-aan-register *************************************** ` Na het bel-me-niet-register tegen telefonische verkoop moet er ook een bel-niet-aan-register komen,dat mensen beschermt tegen verkoop aan de deur.Dat vindt de Consumentenbond. Vier miljoen Nederlanders hebben via het bel-me-niet-register aangegeven dat ze niet gebeld willen worden door energiebedrijven,telecomaanbieders en andere verkopers.Bedrijven kiezen er nu vaker voor om medewerkers langs de deur te sturen,zegt de Consumentenbond. Later vandaag geeft minister Van der Hoeven het startsein voor een campagne van de Consumentenautoriteit over dit onderwerp. ***************************************