oooh dat vind ik ook zooo irritant! Of van die 'zwerfers' die met een daklozen krant bij de aldi staan en die daarna rustig boodschappen doen en in hun auto stappen. bij ons in de buurt staat altijd 1 man, die kan geen fatsoenlijk woord Nederlands en als je zegt: Nee dankuwel. Dan krijg je een partij buitenlandse woorden naar je hoofd geslingerd. Belachelijk!
Ik was gisteren met mijn man even in de kantine van de sportvereniging en zelfs daar probeerde een vent mij 10 kilo wasmiddel aan te smeren. :x Ik zei duidelijk "NEE" en liep met mijn man naar buiten en wat denk je... loopt die kerel ons achterna om het voor de zekerheid nog eens aan mijn man te vragen. :x Toen hij dus weer "Nee" te horen kreeg van mijn man liep hij dus naar een andere vrouw toe. Wat ik ook vervelend vind is dat door de dominodteentjes die je kan sparen bij de C1000 nu amper de C1000 normaal uitkom omdat er een horde kinderen voor de deur staan om te vragen of je nog dominosteentjes heb.Nou snap ik wel dat ze die sparen maar ik wil wel normaal de winkel uitkunnen zonder dat ze voor mijn kar etc springen en me er niet door laten.Onze 4 tieners zijn ook klein geweest dus heb er echt alle begrip voor maar dit vind ik een beetje te.....
Ik heb een topic geopend onder Nieuws over het nieuwe bel-niet-aan-register: http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/198493-nieuw-register-tegen-irritante-verkooppraktijken.html Ze zeggen ook iets te willen doen aan verkopers in winkelstraten... Ik ben benieuwd!
Een vriendin van mij kan ook geen nee zeggen, die is een jaar lang lid geweest van het blad over tuinen, terwijl ze op een flat woont... Ik heb ook een keer gezegd tegen zo'n verkoper: "sorry geen tijd, want ik moet de trein halen" ipv dat hij mij liet lopen zegt hij: "oh, dan loop ik gezellig even met je mee, kan ik gelijk mijn verhaal doen"
lol ik ontwijk ze zoveel mogelijk en anders zeg ik dat ik al lid ben of al donateur ben.. anders sta je elke keer weer minimaal 10 minuten te kletsen:S, dan zet je weer een paar stappen verder staat de volgende weer..
Ze mogen tegenwoordig niet meer met je meelopen, dat was een half jaartje geleden ofzo in het nieuws. Ik heb er echt geen moeite mee, ik zeg altijd 'nee, bedankt' en loop gewoon door. Ik kan ook een hele vuile blik geven, vaak durven mensen mij dan niet eens meer aan te spreken. Ik word nooit gebeld hoor, ik heb me ook bij bel-me-niet opgegeven. Als je 6 weken na je aanmelding nog door bedrijven wordt gebeld, kun je een klacht indienen. Zelf doe ik telefonisch marktonderzoek, nu verkoop ik dus geen dingen, maar ik krijg ook genoeg naar mijn hoofd gesmeten en dat boeit me weinig hoor, over het algemeen reageren mensen nog heel aardig. Het hoort bij het werk, als je je dat persoonlijk aan zou trekken, kun je beter meteen stoppen. Vorige week zei iemand 'zeg meissie, ga jij jezelf lekker onderzoeken, daag' , nou, daar kan ik alleen maar om lachen hoor.
deze per ongeluk ontdekt (toen het echt waar was haha), werkt perfect: woon in buitenland, ben op vakantie en heb geen nederlandse bankrekening. ben inmiddels al een jaar op vakantie
Heb me ook aangemeld voor bel-me-niet en nooit meer gebeld, dus voor mij werkt het wel. Maar liet me ook nooit wat aansmeren. Onze oude flat stond op mijn naam en dan gaan zulke instanties er automatisch van uit dat dat de man des huizes is. Dus iedere keer als ze belden en vroegen naar de heer jansen, dan zei ik die woont hier niet. Terwijl dat dus mijn achternaam was, vaak trapten ze er wel in Als ze nu vragen naar mw jansen dan zeg ik ook die woont hier niet, ik ben nu getrouwd en gebruik mijn mans naam (als het me uitkomt) Mijn moeder vertelde laatst een verhaal van een oud vrouwtje die al jaren aan een heel bekend en heel goed doel geld geeft (zal de naam niet noemen) 1x in het jaar 100 euro. Nu belden ze haar van dat goede doel om te vragen of ze niet liever per maand een x bedrag wilde betalen. Dat wilde ze niet, maar toch doordrammen. Die vrouw was het zo zat en zei op een gegeven moment: ja, ja en nu moet je ophouden. Ze hadden een bandje meelopen en hebben dat zo gemonteerd dat het leek dat mevrouw toestemming had gegeven om maandelijks een bedrag van de rekening af te schrijven. Daar zijn ze mee naar de bank gegaan en zo hebben ze het toch voor elkaar gekregen
Ik vind het ook irritant hoor. Vaak vragen ze : "mag ik u iets vragen?". En dan antwoorden wij of ik: Dat doe je toch al, ongevraagd!! Vaak zijn ze dan even zo afgetroeft dat je al wegbent voor hun een weerwoordt hebben. Tegenwoordig probeer ik ze of te negeren, dus idd niet aankijken, of druk zijn met "iets" anders, en als dat niet lukt, even aankijken zodanig dat ze mij niet meer willen/durven aanspreken!!
dat heb ik nou ook het helpt ook wel eens om in een fantasietaaltje tegen mijn man te praten, dan denken ze dat je geen NL kunt erg ben ik he?
Ik heb hierna niet meer verder gelezen, dus misschien is het al gezegd, maar op zich werkt het goed, hoor. Je moet alleen zorgen dat je NOOIT ergens een telefoonnummer opgeeft (websites, prijsvragen, etc.), want dan geef je ze alsnog toestemming wel te bellen. Je kunt ook als ze bellen gewoon vragen hoe ze aan je nummer komen. Als je dat weet kun je er werk van maken (en natuurlijk tegen degene die je aan de lijn hebt meteen zeggen dat ze een aantekening moeten maken dat jij niet meer gebeld wilt worden).
vandaag op het journaal gehoord dat het bel me niet register nu gebruikt wordt als adressenlijst om aan de deur te gaan zeuren. degene die niet meer gebeld mogen worden kunnen vanaf nu iemand aan de deur verwachten. belachelijk maar dat zat erin. totdat ze een kom niet aan de deur register hebben. benieuwd wat ze daarna gaan doen ps , dat was trouwens van het begin af aan de reden dat ik me niet aangemeld heb voor het bel me niet register. ik vond dat ze veel teveel persoonlijke gegevens wilde weten. en nu kan blijkbaar iedereen erbij om je aan de deur lastig te komen vallen met hetgene waarvoor je niet meer gebeld wilt worden.
Uhm... Ik kost 60,- per uur. Dus 1,- per minuut. Als ze mijn tijd willen, moeten ze betalen. Dan zijn ze in overtreding.
Heb ik ook wel eens gehad. En toen hij klaar was zei ik: Nou, bedankt voor je verhaal, maar ik heb geen interesse! En toen liep ik het gebouw in waar ik cursus had. En die jongen moest weer teruglopen, want hij stond op het drukke stationsplein en waar ik moest zijn lopen niet veel mensen. Gna gna.
ik zeg altijd sorry geen tijd en loop meteen weer door want anders zeggen ze ja maar dit duurt maar een minuutje en dan sta je daar weer 10 min
Ik vind dat eigenlijk niet zo netjes als je dat doet (je kunt toch gewoon zeggen dat je dat niet wilt).. Als er iemand moeite neemt om aan mijn deur te komen geef ik altijd wat geld.. En het is heel anders dan het aansmeren van een abonement....