zo die is lekker kort door de bocht... Mijn dochter gaat niet naar een kdv maar dat hebben wij zo kunnen regelen. Maar een mens moet toch werken (we kunnen niet allemaal uitkering trekken he...) Wij redden het niet van 1 salaris bijvoorbeeld en wat dacht je van alleenstaande moeders? En waarom staat er in je bericht "omdat mama perse moet werken" papa kan toch ook thuis blijven? Vind het niet zo aardig over komen eerlijk gezegd...
ik vind dat stukje ook belachelijk overkomen hoor! niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te kunnen blijven EN dat er brood op de plank ligt!
@ Isademi Wij hebben pakjesavond 1 dag eerder gevierd. Ik heb hier voor gekozen omdat de kinderen dan lekker laat mochten opblijven en zo ook nog de hele zondag konden spelen met hun nieuwe speelgoed. En natuurlijk met z'n allen de nieuwe spellen uitgebreid konden uit proberen. Ook hadden ze nu alle tijd om nog es de hele sinterklaas periode bij langs te gaan en konden ze het rustig afsluiten. En daarna op tijd op bed om weer fris de nieuwe week te kunnen beginnen. Hoe anders was het geweest als we het gisteren hadden gevierd. Dan hadden ze van de opwinding nooit vroeg kunnen gaan slapen en hadden ze ook nog niet echt hun nieuwe dingen kunnen uitproberen. Dan hadden ze nu dus gespannen en moe op school gezeten. (Niet zo leuk voor juf, die zeker weten deze week alweer overschakeld naar kerst.) Alleen mijn zoon van 6 geloofd nog in de sint en toen ik zei dat sint eerder zou komen om dat sint tenslotte alle kinderen bij langs moest, vond hij dat niet meer dan logisch. Hij zei juist, oh dan zijn wij lekker als 1e aan de beurt! Dus ik vind niet dat pakjesavond perse op 5 dec gevierd moet worden. Ik denk dat het in mijn geval juist beter was om het een dag eerder te doen. Dan nog even over de bso, mijn kinderen vroegen laatst, mam wanneer ga je eigenlijk weer aan het werk? Dus ik vraag, hoezo dan? Zeggen ze, nou dan mogen we eeeiindelijk weer naar de bso! Dus ook dat valt wel mee vind ik. Maar goed ieder zijn mening hè
misschien denkt ze dat de kadootjes echt door de sint worden gebracht en het dus allemaal niks kost....
Wat een kortzichtig mens! 'Omdat mama niet thuis wil zijn'?! Doe eens normaal!!! Ik probeer altijd zo neutraal mogelijk te zijn in dergelijke discussies, maar dit gaat erover. Mijn moeder heeft 4 kinderen alleen opgevoed! Die ging niet werken omdat ze niet thuis wou zijn. Wat voor een opmerking is dat nu! Vind ik heel beledigend naar ALLE mama's toe!!! Zij die WILLEN werken, zij die MOETEN werken en zij die THUISblijven. Sorry, moest hier toch even stoom aflaten, hoor.
Zal deze "Juf" je dan ook nog even meedelen dat de kindjes van Fiene nu nog niet thuisgeschoold worden omdat ze te jong zijn. En daardoor dus ook nog niets meekrijgen van Sinterklaas op school, kdv, BSO of whatever....Dus toch niet goed gelezen Sorry hoor, ik bedoel er verder niets mee meid. Las mijn stukje terug en kwam inderdaad wat geïrriteerd over, was niet mijn bedoeling. Maar het komt zò vaak voor dat mensen reageren zonder een heel topic door te lezen, terwijl er dan allang is uitgelegd hoe of wat..Niet mijn verantwoording natuurlijk om me daarmee te bemoeien, maar het is gewoon een ergernis van mijn kant en kan het dan niet laten...
Jij bent vast DE perfecte moeder Ik zou met alle liefde bij mijn dochter thuis willen zijn. Maar helaas gaat dat gewoon niet, of zal ik mijn dochter anders elke dag een droog broodje en een glaasje water voorschotelen????? Ik zou eerst eens nadenken voordat je zo'n kortzichtig bericht plaatst.
Dat gebeurde 30 jaar geleden, toen moeders nog netjes elke dag achter het aanrecht stond ookal hoor..Bij mij in de klas vierde de 1 het in het weekend, de ander het op 5 december zelf en de ander vierde het 3x. Eèn keer bij de ouders, 1x bij de ene opa en oma, 1x bij de andere opa en oma...Is niets van de laatste tijd... Je laatste stuk is echt zeer beledigend. Het is tegenwoordig nu eenmaal niet meer zo vanzelfsprekend om thuis te kùnnen blijven als moeder (of vader) zijnde. Ik mòet werken en niet voor de luxe hoor dame. Wij hebben een normale hypotheek (huis gekocht voor de prijzengekte op de woningmarkt), geen leningen, geen abbonementen etc..Maar zonder mijn loon komen wij er niet en dat geld voor vele gezinnen met mij. Ook al eens aan alleenstaande ouders gedacht??? Die hebben al helemaal geen keus..En is het al bij je opgekomen dat er voor sommige mensen helemaal niets te vieren is qua Sinterklaas en kadootjes als mama niet een paar dagen bijspringt? Echt hoor, je raakt mensen diep met je veroordeling. Heel lelijk
Met het eerste gedeelte van je verhaal ben ik eens. Maar ik volg het tweede gedeelte niet zo. Sowieso vind ik het een enorm denigrerend verhaal. En daarbij, wat hebben werkende ouders met het (geloof in) Sinterklaas te maken? Wij vierden vroeger Sinterklaas ook altijd in het weekend. Niet omdat mijn moeder 'niet thuis wilde zijn' (ze was gewoon thuisblijfmoeder), maar omdat onze familie verder weg woonde, en het voor mijn ouders niet te doen was om op een doordeweekse dag 's avonds naar mijn opa/oma te rijden. Wij hebben dat altijd prima gevonden, en in de volle overtuiging dat Sinterklaas alles pakjes had gebracht. Enne, we vierden het bij mijn opa en oma, omdat mij ouders gewoonweg het geld niet hadden om kadootjes te kopen...
dames.....relax.....de goede Sint en z'n pieten zijn 't land uit......zullen we nu maar eens beginnen over de kerstman? en z'n rendieren?
@ isademi: Ik moet ook werken omdat ik alleenstaande moeder ben...Ben ik nu een slechte moeder dan? nee, maar ik moet wel kunnen eten, en mijn kind wordt opgevangen door een gastouder...Volgend jaar gaat ze na een kdv, dus hou aub je vooroordelen bij je...
Oooh, ik ben zo'n moeder! Ik wil per se werken, ik hou niet van elke dag thuis blijven zitten, ik wil graag nog een klein beetje een eigen leven hebben, ik wil mijn gespreksstof niet limiteren tot de kleur van mijn meisje haar poepluier, ik heb hard gewerkt om mijn bachelor titel te behalen en daar ga ik gebruik van maken ook. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel het ouderwetse denkbeeld waar jij je aan vasthoudt.
Precies Bammetjebam, dat kan inderdaad ook nog. Dat je gewoonweg wìl werken. Waarom zouden mannen dat recht wel hebben en wij vrouwen alleen het aanRECHT...Kansloos om in deze tijd nog te zeggen dat moeders thuis horen te blijven bij hun kroost, terwijl er tegenwoordig zoveel oplossingen zijn om een moeder een kans te geven om iets meer te zijn dan alleen maar huisvrouw. Daarbij heb ik totaal niets tegen huisvrouwen, ikzelf heb ook weleens dagen dat ik denk, 'mennnn, wat zou ik graag fulltime thuisblijven". Maar na een dagje met mijn collega's en mijn werk, ben ik toch blij dat het mòeten werken tegelijkertijd ook een wìllen werken is. Het is best fijn om gewoon 2 dagen "loetje" te zijn, ipv mama of vrouw van....
Ouderwets om je eigen kinderen zelf op te voeden en te genieten om ze te zien als je dat zo "erg" vind waarom krijg je dan kinderen, het is maar een paar jaar dat ze klein zijn als het niet perse "moet" dan is het zonde om dat te missen alleen omdat je niet creatief genoeg bent om andere gespreksstof te verzinnen (je kan namelijk ook gewoon heel sociaal zijn MET kinderen, ik ga overal met ze heen en spreek ontzettend veel mensen) dan ben je zelf net zo "kortzichtig" als je dat denkt. Jij kiest voor jezelf maar je kids hebben hier niet om gevraagd dus mag je toch 1 keer per jaar HUN een keertje voor laten gaan door niet te plannen maar gewoon echt sint te vieren op de dag dat dat ook werkelijk gevierd hoort te worden.
lees even opnieuw er staat nergens dat je een slechte moeder bent maar omdat kids zich al 100 keer moeten aanpassen aan mama's (en papa's) tijden is een keer hun voorop stellen niet verkeerd.
je kunt een kind ook niet wijsmaken dat de sint bij elk kind op 5 december komt, daar krijg je pas vragen over, dus op een andere datum vieren draagt echt niet bij aan het eerder stoppen met geloven. Bovendien is wat jij zegt leuk voor kinderen onder de 4, maar zodra ze naar school gaan zullen ze de volgende dag toch naar school moeten of mama nu werkt of niet. Dan is het voor een kind fijner om het een dag eerder te vieren zodat die nog een dag heeft om met de cadeau's te spelen.