Wie vind sinterklaas (vieren) 3x niks?

Discussie in 'De lounge' gestart door kimm1988, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    OMG.....Er wordt gereageerd op Isademi, die ervoor kiest om zelf thuis te blijven en haar man werkt daarom langere dagen...Dààrop wordt gereageerd met, 'een papa is òòk belangrijk'...niet alleen een mama..Zij kiest ervoor om thuis te blijven voor de kids, kids zien papa daardoor minder, is dat dan de ideale situatie? Maar ze veroordeeld wel de werkende moeders onder ons, dààrom wordt er over de (veel) werkende vaders gepraat.......

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het gaat totaal offtopic, maar ik wil hier toch op reageren.
    Jullie hebben ervoor gekozen dat jouw man juist meer is gaan werken zodat jij thuis kan blijven bij de kinderen, en jullie toch rond kunnen komen. Dat is jullie keuze, en die respecteer ik. Het zou ook fijn zijn als je de keuzes van anderen (zoals die van ons) zou kunnen respecteren. Mijn man wil zoveel mogelijk meemaken van onze dochter, en ik gun hem dat ook. Daarom hebben wij er voor gekozen dat mijn vriend voor een andere baan is gegaan (met minder uren, en dus ook minder inkomsten), en dat ik daarnaast parttime ben blijven werken. Voor ons geen tweede auto, merkkleding en dure vakanties. Wel een papa en mama die beiden gelukkig zijn met de situatie zoals die nu is. En een gelukkige, vrolijke dochter die helemaal blij is op het kdv en bij oma, en heerlijk genoten heeft van het Sinterklaasfeest op 4 en 5 december...;)
    Voor ons is dit de perfecte oplossing. Net als dat jullie situatie voor jullie de perfecte oplossing is.

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Tja en tegenwoordig heb je gewoon meer gescheiden ouders dan vroeger.
    In de toekomst zal mijn dochter ook 1 dag bij hem en 1 dag bij mij het sinterklaasfeest vieren. Dus 1 van de dagen zal niet op 5 december vallen ;)

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Isademi, jij krijgt flink de kous op de kop!! Ik ben het in zoverre met je eens dat ook ik vind dat moeders niet moeten gaan werken als het niet hoeft. Tuurlijk, alleenstaanden, mensen waarvan de man een slecht betaalde baan heeft, een eigen zaak oid, prima. Maar het is vaak wel voor de luxe. Er zijn ook moeders die dat zelf toegeven, las ik laatst hiero ergens. En als je als man werkt en je moet als vrouw (ook) werken omdat de kinderen anders een glaasje water en droog brood krijgen.. Kan ik me bijna niet voorstellen in deze tijd.. Dan verdient je man 400 euro per maand ofzo of je hebt een belachelijk hoge hypotheek misschien?! Wie WIL werken hoeft zich niet aangesproken te voelen, wie MOET ook niet, wat daar tussenin zit.. kijk dan goed of het echt moet.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

er s trouwens niets verkeerds aan dat je kinderen zien dat jij werkt... is toch juist goed voor ze? dat is namelijk de echte wereld... ik ben ook een thuismama met een hardwerkende man die alles mogelijk maakt.. kies ik ook bewust voor omdat ik bij mijn kids wil zijn totdat ze naar de kleuterschool gaan... maar om nou werkende mama's en papa;s daar op aan te vallen... nee dat vind ik niet kunnen... ieder gezin is anders... en ieders uitgave patroon is anders...

jij leeft nog in de tijd van de jaren 40 ofzo?

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Vind ik altijd zo irritant zon zin. Dat kunnen evengoed moderne moeders zijn. Btw wat dan nog :(

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    is allemaal prima als je een oervrouw wilt zijn maar ga dan een ander niet lopen afzeiken.... ten eerste kent niemand elkaar hier en weet dus ook niets van hun situatie af.... als je denkt dat het enige recht je aanrecht is en huisvrouw spelen dan leef je niet echt meer in deze tijd...

als mijn dochters allebei op school zitten dan ga ik lekker weer aan de bak hoor... en het hoeft niet persee maar ik doe het dan puur voor mijzelf...

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    900 euro hypotheek voor een normaal huisje met tuin.
    Interpolis 196 euro per maand.
    Zorgverzekeringen 220 euro per maand.
    Levensverzekeringen 289 euro per maand
    Gas,water licht 200 euro
    Benzine voor de auto
    Boodschappen
    Ziggo 50 euro per maand
    En nog vanalles,2000 euro vaste lasten per maand.
    Vind je het gek dat ik 3 dagen ga werken om nog een beetje lekker te kunnen leven?!
    En zeg niet bezuinigen of zeg wat verzekeringen op,want als mij of mijn man dan wat gebeurd kan ik het huis verkopen!
    Ik weet niet waar jij woont of in wat voor huis of hoe je het hebt geregeld,maar ik MOET werken om rond te komen!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    wat een onzin allemaal zeg.... ik bepaal nog altijd zelf of ik wel of niet ga werken. Afgezien van het financiele aspect (nee wij hebben geen 2e auto, zijn al 3 jaar niet op vakantie geweest en hebben zo goed als geen merkkleding). Ik werk namelijk ook omdat ik MEER ben dan alleen mama. Alhoewel ik verschrikkelijk veel van mijn kindjes houd, alles voor ze over heb en het ook moeilijk vind om ze achter te laten voor 2 dagen in de week, zorgt mijn werk er ook voor dat ik mezelf kan blijven ontplooien, ontwikkelen, bijdraag aan de samenleving en mijn eigen oude dag. Dit alles plus de sociale contacten en het 'verandering van spijs doet eten' verhaal maakt mij juist een betere moeder.

Dus laten we allemaal elkaar gewoon in elkaars waarde laten en niet zo veroordelen! Dit is tenslotte iets dat we onze kinderen ook moeten leren en goed voorbeeld doet goed volgen.

11. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wat zit er tussen willen en moeten werken dan? Volgens mij helemaal niks.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #252 Devilschase, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt: 6 dec 2010
    Hoe weet jij dat ik geen 2e auto nodig heb? Zonder auto kan ik niet werken en geen rekeningen betalen, ik woon namelijk in een afgelegen dorp waar 1 keer per uur de bus komt en ik werk 50 kilometer verderop en met de bus hier doe ik daar 3,5 uur over, en ik kan niet mn kind om 4 uur in de nacht wakker maken.

Ik moet op vakantie, of in iedergeval ertussenuit. Ik ben 5 jaar lang niet op vakantie geweest en ik ben daar echt aan onderdoor gegaan, ik werkte 80 uur per week (toen luc er niet was), ik werkte in de vakantie door en ik ben daarna in een dikke depressie belandt omdat ik me 5 jaar lang niet heb kunnen ontspannen. Ik ga daar gewoon echt aan onderdoor. Denk je dat Luca daar gelukkiger van wordt? Mama zit in een lekkere depressie, maar ze is in ieder geval 7 dagen 24 uur per dag thuis!

En dat hoeft niet meteen een vakantie van 2000 euro te zijn, 3000 kilometer verderop en 4 weken lang, voor 500 euro kan je prima 200 kilometer verderop en 2 weken lekker op vakantie.

Merkkleding draag ik niet, en luxe items? wat versta je eronder? ik koop 1 keer per 2 maanden een lekkere parfum voor mezelf, mag dat dan ook al niet?

Ik werk , en dat is omdat de kinderopvang, de zorgverzekeringen, de belastingen etc allemaal omhoog zijn gegaan en mn vriend vorig jaar 4 maanden zonder werk heeft gezeten en we daardoor de hypotheek van 880 euro amper nog konden ophoesten, daarom werk ik 3 dagen per week, zodat ik mijn rekeningen a 600 euro kan betalen en we daarnaast wat meer tijd overhouden als gezin door 1 keer per jaar op vakantie te gaan omdat ik geld opzij kan zetten voor een vakantie en omdat mijn vriend geen 90 uur per week hoeft te werken waardoor we gewoon tijd met zn 3en hebben. Ook werk ik ernaast om 1/3e van mijn salaris voor Luca te sparen zodat hij later zat geld op zijn rekening heeft, mocht hij het een keer nodig hebben, dat mijn kind later geen financiele zorgen hoeft te hebben omdat mama haar salaris voor hem opzij heeft gezet.

DAAROM werk ik.

Dus dat generaliseren en vooroordelen hebben over werkende moeder moet nou maar eens afgelopen zijn want ik word dat echt spuugzat.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap niet zo goed waarom mensen zich beter voelen dan anderen omdat zij niet werken??? Dat is toch wat ik uit sommige stukjes haal. Het is niet automatisch zo dat je een betere moeder bent wanneer je 7 dagen per week thuis zit hoor.

14. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

AMEN!!!!!!!!!ik wordt er ook kotsmisselijk van...van die vooroordelen dan he... mooi en goed gezegd!

15. kiddie

kiddie Niet meer actief

Nou zoveel verdiend mijn man amper en onze hypotheek is 750 euro.

Maar maakt me ook niet uit, iedereen leeft denk ik anders dan.

16. tulip

tulip Niet meer actief

devil, ik had je reactie nog niet gezien, maar jij verwoord uitgebreid wat ik bedoelde.

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Aangezien dit niet meer over het onderwerp Sinterklaas vieren gaat, (en de goede man alweer naar Spanje is) sluit ik dit topic.

Lotte

Deel Deze Pagina