Wie vind sinterklaas (vieren) 3x niks?

Discussie in 'De lounge' gestart door kimm1988, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ja van mij mogen ze het afschaften omdat die kinderen gewoon lopende stresskippen zijn als sint het land inkomt en dit duurt tot pakjesavond, wij hebben het vanavond gevierd dus zijn er weer vanaf maar ik vind het ook geneens gezellig met kerst is het toch een andere sfeer hier moet je sint vieren met kerstspullen in de winkel het is gewoon helemaal kapot gemaakt door de winkels

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Heerlijk, warme chocolademelk... Liedjes zingen en de spanning opvoeren bij de kinderen.... Dan ineens die harde bonk jaaahhhhhhhhhhh cadeautjes van sint.

De gezichten van de kinderen die erin geloven waar we zo weinig voor hoeven te doen heerlijk.
    Maar goed een ieder zijn eigen mening ik vind het geweldig in ieder geval. Moet wel zeggen dat wederzijds respect weer ver te zoeken is in de deze topic ;)

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik vind het wel erg leuk. Ik vind het wel heel vervelend dat de kinderen onwijs opgefokt worden.
    Ik had me voorgenomen om ze niet daar de programma's te laten kijken die er dagelijks opkomen maar als klasgenootjes er steeds over praten vind ik het zielig ze niet te laten kijken. Beetje dubbel dus. Ik ben het dus wel eens met de stresskipjes, voor de rest vind ik het erg leuk om de kinderen zo te zien genieten!

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    oh jee.....Ik hoop dat m'n dochter 't me later vergeeft om 't feit dat haar heb voor gelogen....tja de kans is groot dat ze me nooit maar dan ook nooit meer wil zien natuurlijk....;) bullshit natuurlijk....

Anyway...Sinterklaas vind ik leuk voor de kinderen, Kerst vind ik meer sfeer hebben en gezeligheid...Zodra mijn Dochter niet meer gaat geloven, komen er dus alleen kadootjes met kerst, maar tot die tijd, komt de goede sint en zijn pieten;):D

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Fiene, mag ik vragen waarom je zo'n hekel hebt aan feestdagen? gaat het dan puur om de christelijke feestdagen, of in zn algemeen? Want in de VS heb je dr nog veel meer hoor, naast Thanksgiving en Halloween heb je nog 4th of july, Memorial day and vader/moederdag is daar ook een behoorlijk commercieel iets. Lastig om te ontlopen hoor.

Wel enorm gaaf dat jullie naar de VS gaan emigreren, mag ik je daar ff over pb'en? :)

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    On topic..ik heb weinig leuke jeugdherinneringen, worden enorm overschaduwd door veel te veel rotherinneringen. Maar qua sinterklaas is dat andersom, daar heb ik alleen maar leuke herinneringen aan. Zo spannend en leuk en gezellig. Opa en oma waren er altijd bij en ineens werd er op de deur gebonkt en stond er een zak vol cadeautjes enzo. Zo leuk!

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Zojuist eens even op wikipedia gekeken om de oorsprong van sinterklaas te zoeken, omdat ik wel weet dat het eigenlijk om de herdenking gaat van Sint Nicolaas, dus niet zomaar een commerciële feestdag (net zoals Kerstmis van oorsprong ook heel wat anders is dan een kerstboom, pakjes en de kerstman), zelfs dingen zoals de staf en stoomboot hebben een symbolische betekenis.

Sinterklaas - Wikipedia

Ikzelf zie het niet als liegen, meer als meegaan in de fantasie van een kind (er is toch niets zo mooi en onschuldig).

Vind het zelfs zo leuk, dat Sinterklaas hier ook al komt, ondanks dat mijn zoontje er natuurlijk nog helemaal geen besef van heeft.

8. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Tja ik kan het wel begrijpen dat je je kinderen niet wilt "voorliegen".Ik was 8 toen ik er achter kwam dat hij niet bestond.Ik ben thuis weggelopen en heb mijn ouders jaren niet aangekeken.Toen ik 15 was heb ik ze opgespoord via Spoorloos.Nu nog neem ik het ze kwalijk hoor.;)

Nee ik vind het een super leuk feest voor de kinderen.Ik heb er geen trauma's aan over gehouden.
    Maar vind ook dat iedereen zijn eigen mening hierover hebben.We moeten niet over geloven gaan praten,en ook niet personen gaan aanvallen.Ieder zal een goede reden hebben om wel of niet mee te doen.Voor degene die het wel vieren...Wens jullie een hele leuke dag morgen!
    Voor de mensen die er niet aan meedoen...Ook jullie wens ik morgen een hele fijne dag toe.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik had er ook altijd een hekel aan, heb het vroeger als kind ook nooit gevierd (Jehova's getuige) maar met Louise (en later ook met Tygo) vind ik het nu toch wel erg leuk om te doen. Merk aan mezelf dat ik met haar een beetje probeer 'goed te maken' wat ik vroeger zelf ehb gemist ofzo. Niet te overdreven met cadeautjes maar gewoon 3/4 keer schoentje zetten, af en toe handje pepernootjes, samen kleuren/tekenen voor de Sint en morgen vieren we hier thuis Sinterklaas met 2 andere stelletjes en hun kindjes.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik keek er altijd naar uit, maar onze viering is vandaag heel anders verlopen.

Feestdagen/Feestmaand (in) December zullen voor mij voorlopig niet meer hetzelfde zijn..

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jeetje ProudMum, dat klinkt wel heel erg naar...Wat is er gebeurt?

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #112 SyrianBeauty, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    Hier hetzelfde, heb ook Kerst en Sinterklaas meegekregen maar zelf vier ik het niet. Ik vier wel de Islamitische feestdagen met lekker eten, cadeautjes en familie bezoeken of iedereen komt bij elkaar. Hetzelfde alleen dan op onze feestdagen :) Ojah en Sinterklaas en de Kerstman zijn kabouters (zoals plop) volgens me dochter (ze is 2 en het zijn haar eigen woorden haha)

13. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Loop nog bij de psycholoog om het trauma van LETOP SCHOKKEND de woorden "Sinterklaas bestaat niet" te verwerken, maar goed ik sluit een goede zorgverzekering af en dan komt het later met mijn dochter wel goed hoop ik!!!!

14. ProudMum

Afscheid genomen van mijn ouders die emigreren naar Spanje. En nee, het is niet de einde van de wereld zoals iedereen zegt;) maar je gaat er niet 1,2,3 even heen voor een wekelijks bezoekje;)

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hè bah zeg...Kan me voorstellen dat dat heel moeilijk moet zijn. Ik heb zelf ook een erg goede, sterke band met mijn ouders. Moet er niet aan dènken dat ze zo ver weg zouden verhuizen...Nee, inderdaad niet het einde van de wereld, maar wel te ver weg om even gezellig langs te wippen of gemakkelijk de feestdagen samen te vieren..Sterkte, hopelijk vind dit gevoel snel een plekje....

16. ProudMum

Dankjewel meid!

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    moesten ze mee in de zak van sinterklaas;)

nee dat is inderdaad moeilijk om je ouders te moeten missen.
    maar onthou dan wel 1 ding
    jij kan nog wel naar je ouders toe en ff met je moeder bellen

ik nooit meer.........mijn moeder overleed toen ik 23 was

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    moesten ze mee in de zak van sinterklaas;)

nee dat is inderdaad moeilijk om je ouders te moeten missen.
    maar onthou dan wel 1 ding
    jij kan nog wel naar je ouders toe en ff met je moeder bellen

ik nooit meer.........mijn moeder overleed toen ik 23 was

en ook voor mij zijn feestdagen nog steeds beetje moeilijk

19. ProudMum

Knuff Mirell, ik weet ook dat ik niet mag zeuren en idd gelukkig is er Skype!
    Maar we hebben al zoveel meegemaakt en zag haar best vaak in de week. En nu pas in April weer..

20. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Wat ontzettend moeilijk zeg!Ik hoop dat je toch hele fijne feestdagen gaat hebben.Ik kan echt niet zonder mijn moeder.Onze band was altijd al erg sterk,maar toen ik zwanger werd(eindelijk na 10 jaar) werd deze enorm sterk.Mijn vader was op dat moment terminaal,dus dat maakte het nog sterker.
    Ik denk aan je.

Deel Deze Pagina