Bijvoeding vanaf 5 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mama van Isabella, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ons zoontje is bijna 5 maanden en hij heeft nog geen bijvoeding gehad. Alleen volledige bv.
    Ik zou best wel graag willen beginnen met fruit of groentehapjes.
    Ik heb nu het volgende schema:
    7.00 bv
    11.00 bv
    14.30 bv
    17.30 bv
    19.30 bv
    Maar............ik heb niet zoveel voeding meer rond 19.30. Hij wordt erg onrustig en trekt veel aan de borst. Ik heb al gedacht aan kunstvoedingof 's ochtends wat extra kolven en dat geven maar eigenlijk wil ik dat ook niet. Nu dacht ik eraan om de voeding van 17.30 te laten vervallen en dan een groentehapje te geven. Of kan ik dat echt veel beter over een maandje pas doen? Maakt die ene maand echt zoveel uit?
    En begin je dan met 6 maanden met potjes voor 4 maanden? Bij mijn dochtertje begonnen we namelijk wel met 4 maanden dus weet niet zo goed hoe het nu moet.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had er rond die tijd ook last van en kolfde s avonds voor ik naar bed ging. Die kreeg ze er dan s avonds na de voeding van 19u.
    Hier begint ze nu pas minder te drinken sinds ze bijvoeding krijgt dus eerst zal dat nog niet zoveel verschil maken.
    Persoonlijk zou ik nog even wachten met de bijvoeding.
    Potjes heb ik geen ervaring mee. Hier begonnen met groente en na 2 wk denk ik ook aardappel en fruit. Broodkorstje kreeg ze toen ook al. Vlees krijgt ze nu nog niet.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kunstvoeding bij gaan geven is vrijwel zeker terecht komen in een vicieuze circel van nog minder voeding aanmaken, en dan kom je op een ander moment van de dag dus vervolgens ook in de problemen.
    Ik zou vooralsnog even toegeven aan zijn willen drinken, kan even weer regelen zijn om de boel op te krikken ;)
    Ik lees zo direct geen signalen waarvan ik zeg: begin toch nu maar vast met bijvoeden. Je kindje lijkt echt wel genoeg te hebben aan de BV!
    Wij zijn ietsje eerder begonnen, maar dat kwam omdat Thirza overdag elke anderhalve uur begon te komen om een voeding en 's nachts elke 2 uur. Toen we een week of 2 bezig waren met bijvoeden en dat allemaal een beetje liep, werd dat dus ook gelukkig snel weer gewoon elke 3 uur. Dat hoor ik bij jouw zoontje niet.
    Verder over wat je dan geeft: je kunt natuurlijk ook vers geven ;) Iig begin je met 1 soort groente of fruit, geen gemengde dingen (en 6maandenpotjes zijn eigenlijk altijd samengestelde gerechten, als je kindje dan niet goed reageert op de voeding, is het zo lastig achterhalen waar dat van komt).
    Maar zoals ik al zei: ik lees zo geen signalen van extreme honger die niet met BV te stillen zou zijn en dan zou ik vooral nog even wachten en de darmpjes nog even gunnen om lekker verder te rijpen :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en zou je toch beslissen om rond 17.30 groente te gaan geven, (wat eigenlijk geen handig moment is: starten met bijvoeden doe je beter 's ochtends, als ze nog uitgerust zijn, 17.30 zijn ze meestal te moe), dan duurt het ecth een paar weken tot een paar maanden voordat dat een volledige maaltijd is he? Dus als oplossing voor te weinig voeding, is dat niet echt handig ;)

5. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ja ik had al eerder een berichtje van jou gelezen dat je dochtertje hetzelfde "probleempje" heeft als mijn zoontje. Opzich is dat wel een idee om 's avonds nog te kolven en dat erachter aan te geven.
    Maar liep je bv dan niet heel erg terug? Mijn zoontje is dus telkens 's nachts wakker. Hoeft dan niet eens zozeer altijd te drinken hoor. Speentje gaat ook goed. Ik ben soms wel eens weg 's avonds. Sporten of een etentje bijvoorbeeld. Gisteravond was ik weg te sporten. Toen heeft mijn vriend een flesje geven (bv) van 140 cc ofzo. En dan slaapt hij dus wel de hele nacht door. Sorry maar ik vind mijn nachtrust ook wel erg belangrijk :D En bij mij krijgt hij er 's avonds om 19.30 echt geen 140 meer uit denk ik.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou die eennalaatste voeding een uurtje later geven en dan kijken wat er gebeurt; misschien moet je dan nog een keer voeden 's nachts of kan je man een fles gekolfde melk geven. Gaan bijvoeden omdat je denkt dat je niet genoeg voeding meer hebt, zou ik niet doen.

Deel Deze Pagina