We hebben sinds vorige maand nieuwe buren in het flat wonen. We delen de portiek met 6 huizen. Alleen vind ik ze een beetje aso. Ze hebben zich niet voorgesteld... Draaien harde house muziek (vind ik helemaal niet vervelend) maar zet dan niet je balkondeur wagenwijd open zodat ook de rest van de straat kan meegenieten! En net liep de buurman rokend de portiek in. Ik vind dat niet kunnen.. Is het nou zo moeilijk om dat sigaretje buiten op te roken of pas in je huis aan te steken... Ik wilde de buurman erop aanspreken maar ik weet zijn naam niet. Hij kwam ook tierend de portiek in en liep flink te schelen door zijn mobiel. Hoe zouden jullie duidelijk willen maken dat er niet gerookt moet worden in de portiek. Ik woon hier al heel lang en nog nooit gezeur gehad. Oja ik vind het vervelend als er in de gezammelijke hal wordt gerookt omdat daar ook mijn kinderwagen staat. Er kan nergens een raam open dus alles blijft hangen. En ja ik ben zo af en toe ook een roker!
Ik zou daar nou serieus niet bij stilstaan dat je in een portiek niet moet roken. Misschien hij ook niet? Anders een sticker van zo'n verboden te roken bordje op de buitendeur plakken?
Je kunt zelf ook even langs gaan om je voor te stellen . Het roken in een gemeenschappelijke ruimte is inderdaad niet netjes, maar ik zou niet met stickers gaan werken. Ikzelf ben altijd allergisch voor verbodsbriefjes die opduiken, vind ik betuttelend en laf. Gewoon vragen of hij het niet wil doen, omdat je kind er anders last van heeft.
ik woon hier ook in een flat met 16 huizen maar ik denk als het niet in het regelement van de vve staat dat er niet gerookt mag worden in de portiek dat je vrij weinig kan maken hier staat het er ook niet in en iedereen loopt er gewoon rokend door heen
Ik ben vaak verhuisd maar ben nooit de buurt langs gegaan om me voor te stellen Zou gewoon langsgaan of wanneer je ze tegenkomt vriendelijk vragen of ze niet in de portiek willen roken vanwege je kind(erwagen). En anders doe je wat over je wagen heen. Ze lopen er alleen rokend doorheen begrijp ik, het wordt toch niet als rookhol gebruikt?!? Ik persoonlijk zou die housemuziek dan irritanter vinden
nou ik ben ook nooit langsgegaan als ik ergens anders kwam te wonen, en wij hadden voordat S. er was ook wel eens keihard hardcore aanstaan en ja, dat was midden in de zomer, dan hou ik mijn deur echt niet dicht hoor! wat dat roken betreft; is niet netjes, maar ik mag er eigenlijk niks over zeggen want doe het zelf af en toe ook..
Ik stel me ook nooit voor als ik ga verhuizen hoor. Wbt het muziek denk dat je ze minder "aso" zou vinden als het jou smaak muziek zou zijn. Ik draaide voor Dae geboren was ook altijd knoeterhard muziek tijdens het schoonmaken ook met alle deuren en ramen open, meot kunnen vind ik. Wbt het roken, tsjah het is een openbare ruimte je kan er vrij weinig aan doen ik zou zp ie zo al nooit mijn kinderwagen "buiten" laten staan.
Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven. Ik heb me nog nooit voorgesteld als ik ergens nieuw kwam. Naja,op een gegeven moemnt wel als je elkaar vaker ziet en eens een praatje maakt. Wbt roken is misschien vervelend maar lijkt mij niet zo een ramp eigenlijk. En die muziek,tja is het elke dag wordt het te gek maar zo af en toe even muziek hard draaien, tja wie doet dat nou niet eens.
Wij hebben ons altijd wel voorgesteld aan nieuwe buren, dat schept een veel positievere sfeer dan iemand alleen maar 'opmerken' aan muziek en rook Ik vind als ex-portiekbewoonster roken op een portiek trouwens not-done. Wij woonden in de bovenwoning van een 4-woningen portiek en zaten nog eeuwen met de putlucht in ons huis. Het was bij ons een stilzwijgende afspraak. De rooklucht die er wel eens hing was altijd van een junk die dacht dat hij wel op onze portiektrap mocht wonen :x
Het verbaast me dat zo weinig mensen zich even netjes voorstellen aan de nieuwe buren. Dat is toch echt een zeer normale basis etiquette regel. Maar goed jij kunt er weinig aan doen en hebt maar met hen te dealen nu. Ik zou het gewoon persoonlijk zeggen, altijd beter dan briefjes...
jeetje laat die mensen toch lekker leven in hun eigen huis... als ze dat nou elke dag doen oke... en als je last van die rook hebt bij je kinderwagen zet je hem toch binnen in je eigen huis? dan maar wat meer moeite doen en inklappen en mee naar boven nemen... of is dat niet mogelijk? je kunt het ze ook vragen of ze niet rokend door het portiek willen lopen ivm je kinderwagen... is een kleine moeite om hem voor de deur uit te maken of pas binnen op te steken.. zullen ze vast geen erg in hebben.....
Bij ons mag je trouwens niet in de portiek roken volgens het huishoudelijke reglement (evenmin mag je er je kinderwagen laten staan trouwens, alhoewel dat meer door de vingers wordt gezien dan roken). Lijkt me logisch eerlijk gezegd. Maar je kunt je buur daar beter vriendelijk op aan spreken ipv direct op scheve voet te komen staan met hen. Voorstellen zou ik trouwens wel doen als ik ergens nieuw kwam te wonen, maar aan de andere kant kun je als buur ook prima zelf een keer aanbellen. Dat had ik gedaan als de nieuwe buur het niet uit zichzelf had gedaan.
Oh en harde muziek draaien mag hier ook niet volgens het huishoudelijke reglement Evenmin dat dieren overlast mogen veroorzaken, je na 22.00 uur niet meer mag klussen, op zondag voor 10.00 uur niet mag klussen, je niet mag barbecuen, kinderen onder de 7 (ofzo?) niet zonder toezicht van een volwassene in de binnentuin mogen, in de parkeergarage auto's niet buiten de parkeervakken mogen worden geparkeerd etc. Allemaal vrij standaard en draagt bij aan een prettige woonomgeving. Ik vind het een kleine moeite om me aan deze regels te houden eerlijk gezegd en ben blij dat alle buren zich hier overwegend aan houden (we kijken met 168 appartementen uit op de binnentuin, dus nogal wat buren).
Ik vind keiharde muziek aanzetten terwijl de buren er last van kunnen hebben (en dat hebben ze met de deuren open) knap aso. En roken in gemeenschappelijke ruimte ook! Ik wens een wereld waarin men wat meer rekening met elkaar houdt!
Wij hebben oudere buren en zij wil tijdens het schoonmaken graag smartlappen draaien en blèèrt soms nog gezellig mee, heeft ze zich ook al eens voor verontschuldigd en het is niet mijn smaak maar mijn zegen heeft ze...een beetje "geluidsoverlast" zo nu en dan mag wel hoor Irriteerde me dan meer aan m'n vorige buuf, die liep altijd op hakken binnen.