Wie vindt het wachten ook zo moeilijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla Rose, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik vind het wachten zo moeilijk.. We zitten nu in ronde 7. De eerste maanden vond ik het allemaal wel prima maar het begint steeds meer te kriebelen. Vanaf deze maand aan het smeppen en ovutesten. Daardoor actiever bezig met zwanger worden. En vind het steeds moeilijker worden! Wil het zo graag.... Wie herkent dit..?

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik herken het he-le-maal...Heb er nu echt ff genoeg van dat iedereen om me heen maar supersnel zwanger wordt en nog niet (en zolang zijn we ook nog weer niet bezig maar toch :oops: ) Tis soms echt ff slikken als er weer iemand zwanger is (of bevalt). Bovendien denkt iedereen dat zwanger worden vanzelf gaat.. :rolleyes:
    Ga deze maand ook starten met ovu-testen etc.
    Nu moet t maar eens lukken :evil:

3. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Fijn om eens gelijkgestemden te vinden... had je het zelf verwacht dat je er langer an een half jaar over zou doen..? Ik probeer me vanaf het begin al voor te houden: 1 jaar staat ervoor, dus heb geduld. Maar in de praktijk.. schaamteloos ongeduldig :oops:

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik vind wachten ook erg moeilijk alleen niet om hetzelfde als jullie.
    Ik wil graag serieus gaan klussen en mijn mannetje is daar nog wat terughoudend in zeg maar.

Wel hebben we het tijdens mijn ei nu niet save gedaan dus het zou kunnen dat het raak is maar ik schat de kans niet zo groot.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zijn inmiddels 7 jaar bezig.Ben wel nuchterder geworden.
    Kan blij zijn voor andere mensen die zwanger zijn en ga ook niet meer wanhopig op zoek naar symptomen.
    Maar zolang ik vruchtbaar ben,blijf ik hoop houden.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hemel meid dat is idd lang wachten.

Hoop maar dat het snel raak is voor jullie.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier nog één die het wachten echt zat is. Bij de eerste hebben we er maar vier maanden over gedaan en nu hebben we er al acht rondes op zitten. We hebben nu even een pauze ingelast omdat ik het zooo zat ben. Ik dacht ook wel weer snel zwanger te zijn, maar niet dus. Ik vind het heel lastig om mee om te gaan.

Gisteren vertelde een vriendin van me dat ze ook voor een tweede gaan. En alhoewel ik het haar enorm gun, hoop ik toch niet dat ze me 'voor is' :oops: . Vind het heel gemeen van mezelf dat ik dit denk.

We houden nog een maand pauze en dan gaan we er weer voor.

Ik temperatuur nu al twee maanden en dat ziet er op zich heel normaal uit.

Pim

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Dat ken ik Pim.Van mijn vriendinnenclub was ik destijds de eerste die zwanger was,we waren begin 20.Nu zijn we begin 30 en iedereen heeft 2 of meer kids,ik voel me idd ïngehaald",hoe stom het ook klinkt...

9. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Jeetje.. 7 jaar.. heftig zeg! Maar je moet hoop blijven houden ja, bij de buren van mijn ouders vroeger lukte het na 12 jaar opeens zomaar ineens. Niemand had het verwacht!

Ik had vandeweek hetzelfde. Een vriendinnetje kwam iets aankondigen zei ze. En echt, ik dacht meteen als ze maar niet komt zeggen dat ze zwanger is! 'Gelukkig' ging ze trouwen. Super leuk! Maar als ze zwanger was geweest was ik natuurlijk ook heel blij voor haar geweest maar voor mezelf.... Inderdaad, weer ingehaald zou ik me voelen...

10. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Tjee, 7 jaar? 7 jaar? Ik beloof bij deze plechtig dat ik niet meer zo snel zal zeuren......Pffffffff....petje af voor jou hoor. Echt waar, diep respect.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heel erg herkenbaar, wij zijn nu 8 maanden bezig en dat is heus nog niet zo lang................maar voor mijn gevoel wil ik NU zwanger zijn. De eerste maanden had ik zoiets van.....ach, het komt wel. Maar nu ga ik het uitblijven van een zwangerschap iedere keer moeilijker vinden. En inderdaad...........het lijkt alsof iedereen om je heen heel makkelijk zwanger raakt. Wat natuurlijk onzin is, dat komt gewoon omdat je er zo op gefocust bent.

Hoop iig dat het snel raak is!

12. Thal1980

Thal1980 Lid

16 jun 2008
    22
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje, ben nu al 1 1/2 jaar bezig maar helaas nog niet gelukt.
    Ben blij voor iedereen die wel zwanger is en reageer heel enthousiast maar diep van binnen doet het echt wel zeer.
    Elke maand weer is het spannend en denk ik van alles te voelen.. maar vaak zit dat tussen mijn oren en volgens mij komt dat ook door de clomid.
    We schieten nu al weer aardig op naar mijn NOD maar zie het sombertjes in...
    Maar al met al probeer ik positief te blijven, mijn man en ik hebben besloten dat zolang het niet lukt om verre reizen te maken.. afgelopen jaar zijn we naar Australie gegaan en wie weet wat 2009 brengt..

Ik wens jullie allemaal heel veel succes ik duim voor jullie, dat wij straks met zijn alle een positieve test in handen mogen hebben :D

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Pppfff hier echt precies hetzelfde. Als ik dan inderdaad lees dat er mensen zijn die er al zeven jaar mee bezig zijn, dan denk ik ook wat is je probleem Robin?! Maar goed, ik wil het inderdaad ook heel graag. En de periode die we echt bezig zijn stelt ook nog niets voor...maar toch ;)

14. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Vreselijk elke keer maar weer dat wachten! Deze maand ronde 8 ingegaan. Zoals velen zeggen, joh das nog niet superlang........weet ik.....maar het voelt wel te lang! Je besluit samen om ervoor te gaan en dan wil je zosnel mogelijk! Heb geen geduld hahaha.
    Iedereen veel succes!

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier nog zo iemand...zit in de 7de ronde...maar als je het graag wilt duurt elke maand telang.
    Steeds wordt de teleurstelling ook groter, al is het idd nog niet zo lang, vooral als ik 7jaar hoor!

Heel veel succes allemaal!

X

16. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik ben het spuugzat :( zit nu in ronde 15. Nee had niet gedacht dat het zoo lang zou duren en dat ik eigenlijk binnen een half jaar zwanger zou zijn.

17. ukkie2

ukkie2 Niet meer actief

Hier nog 1, vanmorgen negatieve test gehad.. van inmiddels ronde 12 voor nummer 2. Bij de eerste is het gelukt in ronde 5 en nu word ik echt steeds wanhopiger en heb steeds minder vertrouwen dat het nog een keer lukt. Zijn al in zh geweest 2 maanden geleden, eerste onderzoeken was alles ok (zaadonderzoek en inwendige echo). Ik moet nu ongesteld worden en dan gaan we deze maand verder met onderzoeken. Dus op cyclusdag3 moet ik dan weer naar het zh om bloed te prikken. Ik hoop dat het allemaal blijkt niet nodig te zijn en dat ik gauw spontaan zwanger word maar iedere maand de teleurstelling is steeds groter. Heb ook vriendinnen met een jonger kindje, die na mij getsart zijn voor een 2e en ondertussen al een heel eind op weg. Ben blij voor hun maar verdrietig voor mezelf.

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoi Ukkie,

In die fase begin ik nu ook te komen. Vrienden van ons met een jonger kindje die voor de tweede gaan. Heel nare gedachte hoor, maar ik hoop dat ik eerder zwanger ben.

Deze maand voor ons nog even rust en dan vanaf augustus weer voor het echie!

Ik ben er zo klaar mee. Zei laatst nog tegen mijn man dat het bij ons echt bij twee blijft (en dan ga ik er even van uit dat het wel lukt om een 2e kindje te krijgen). Ik wil deze tijd niet nog een keer meemaken. Vind het echt niet leuk. Ik heb veel andere leuke dingen te doen en aan mijn hoofd (nieuwe baan per 1 september, leuke vakanties, een geweldige dochter), maar op de achtergrond blijft die wens voor een 2e hinderlijk aanwezig.

Pim

19. LieveSchat

16 jul 2008
    30
    0
    0
    Al dat wachten is niets voor mij. Ik wil het liefste controle hebben over alles wat het leven te bieden heeft, dus ook dat zwanger worden. Helaas gaat dat zo makkelijk niet inderdaad. Ik probeer er maar zo goed en zo kwaad als het me lukt me er niet teveel op te focussen en maar zoveel mogelijk geduld op te brengen. Maar wat zou het toch makkelijk als je na elke vrijpartij een bordje op je buik krijgt met "raak/mis", dan weet je ten minste meteen waar je aan toe bent.

20. ukkie2

ukkie2 Niet meer actief

Hey Pim, nou ik hoop dat jij niet ingehaald gaat worden. ik wilde altijd graag een leeftijdsverschil tussen de 2,5 en de 3 jaar. Mijn zoontje is inmiddels 2 jaar en 6 maanden oud. Dus we gaan sowieso over de 3 jaar heen.. Boehoeee, hoe vreselijk toch dit hele zwanger proberen te worden, Zwanger zijn vind ik heerlijk maar het proberen.. nee..

Deel Deze Pagina