Gek genoeg kijk ik ineens heel anders naar vriendinnen en collega's van mijn leeftijd die niet zwanger zijn of kinderen hebben. Zou ze dat (nog) niet willen of lukt het daar ook (nog) niet? Maar om daar nou even over te beginnen...... das toch lastig. Ik merk ook dat mijn vriend helemaal geen last heeft van de dip als je ongesteld bent geworden. Hij steunt me wel maar hij snapt er geen hout van volgens mij. Dan blijkt wel wat ook de hormonen met je doen. Als vrouw voel je van alles, je voelt de menstruatie vaak wel aankomen, het krampje die je niet wilt voelen..... het zware gevoel onder in je buik...... zijn er nog genoeg tampons?........ En nee, ik ben weer niet zwanger! Mijn vriend voelt dat allemaal niet. hij vindt het jammer dat het niet gelukt is, maar ach hoeveelste maand is dit nou? 4e 5e? Nee schat dit was al de 7e.
weer een dagje dichter bij mijn NOD. Ik voel me nog steeds normaal. iets na mijn eisprong wel last van mijn borsten gehad maar dat is ook maar twee dagen geweest. Wachten duurt echt zooooooo lang! Mijn mannetje is er ook niet zo mee bezig als ik. Hij snapt het ook eigenlijk niet. Ik moet er volgens hem niet zo veel mee bezig zijn dan komt het vanzelf Oh mannen....
Hier ook heel herkenbaar. Ik was in de eerste ronde meteen zwanger maar helaas een mk en nu alweer in ronde 8. Ik ben zelfs naar de ha geweest ik had het ook helemaal gehad. Als ik in september nog niet zwanger ben mag in naar het ziekenhuis. Ik had echt gedacht binnen een half jaar moet toch wel lukken maar helaas. Ik probeer altijd wel positief te blijven maar elke maand pfff valt het zoooo tegen. Ik wens iedereen heeel veeeel succes met zwanger worden. Er is nog hoop! Liefs Inger
hoi ja ik herken het ook ben ook al een half jaar bezig en het wil ook nog niet maarja 7jaar is natuurlijk veel meer we blijven hopen meer kan je toch niet doen
wachten en wachten blijft vervelend, mijn temp blijft voor het eerst wel hoog vergeleken met andere maanden, heb wat last van mijn boob's maar wil er geen aandacht aanschenken ben bang dat mijn lichaam weer met mij aan de haal gaat over 7 dagen weten we het dus nog even gedul
Voor de mannen is het vaak wat makkelijker te verzetten als voor ons omdat het allemaal in ons lijf gebeurt en het aan ons is om te weten waarneer de eisprong is. Maar het raakt ze wel.....................zij worden immers ook niet zwanger en dat is heel slecht voor hun "mannelijkheid" Een dagje verdriet hebben is heel normaal en hoort er ook helemaal bij! Hoe langer het ook duurt hoe groter het verdriet! Ik zie nu ook overal Zwangere vrouwen als of ze mij opzoeken om te laten zien dat ze wel zwanger worden Sterkte iedereen die ook ongeduldig aan het wachten is op dat wondertje van jezelf!
Mijn vriend en ik vinden het wachten ook steeds moeilijker worden. Ook gezien het feit dat iedereen in onze omgeving gemakkelijk zwanger lijkt te raken. Afgelopen zaterdag weer een vriendin die ons meedeelt dat ze zwanger is. Haar vriend supertrots "het was in 1x raak!". Dat doet ons pijn. Wij zijn al sinds oktober vorig jaar aan het klussen en tot op heden niets. Mijn vriend krijgt het er steeds moeilijker mee. Laatst had hij zelfs tranen in zijn ogen, omdat het klussen zelfs niet meer lukte. Terwijl hij zo graag, zo vreselijk graag kinderen wil. Net als ik. Maar hij is erg bang dat er iets mis is met hem. Ook gezien zijn schildklierprobleem (zijn schildklier werkt te snel en daarvoor slikt hij medicijnen). Gisteren is hij naar zijn huisarts geweest. Hij mag zijn zaad nu laten onderzoeken. Hopelijk is daar alles goed mee. Met mijn huisarts heb ik een afspraak staan dat als ik in augustus nog niet zwanger ben, ik gezien mijn leeftijd een doorverwijzing krijg naar de gyneacoloog. Ik heb wel al een aantal rondes getemperatuurd waardoor ik weet dat ik gelukkig wel een eisprong heb. Mijn luteale fase is 10 tot 14 dagen, dus dat is ook goed gelukkig. Inmiddels zitten wij in een nieuwe ronde. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Eens zal het geluk ook aan onze kant zijn! We blijven positief denken.
@ Be Happy Het is echt net zo zwaar voor onze mannen als voor ons en ik jou geval net even erger! Ik weet dat mijn vriend zo opgelucht was toen hij wist dat het niet aan hem lag............en ik ook. Neemt niet weg dat hij het heel erg vond toen we er achter kwamen dat het probleem bij mij lag. De gevoel loze opmerkingen kennen we inmiddels allemaal en ze raken je dieper als dat je zelf zou kunnen denken! Wij hadden een buurmeisje die ook de eerst poging direct zwanger was en zij zei: het had ook niet langer moeten duren! Hoe erg ben je dan! Ik hoop voor jullie dat alles goed is met je vriend en met jou en dat jullie misschien met wat medische hulp gewoon zwanger kunnen worden! Vraag: kan een Schilklier aandoening bij mannen er ook voor zorgen dat je tijdelijk onvruchtbaar bent? dit is namelijk bij vrouwen wel zo....
Hallo allemaal, Duurt een maand altijd zo ontzettend lang pff....zitten nu in de 7de ronde en ik moet zeggen elke ronde wordt zwaarder. In het begin was het zo van,"och ja het is pas de eerste maand", maar nu wordt het toch steeds zwaarder en merk ik dat het me echt verdriet doet als ik ongesteld wordt. Aan mijn man merk ik ook dat hij mijn verdriet wel een beetje deelt...maar op een andere manier. Maar we moeten die moed niet opgeven ook voor ons komt die tijd! Maar zoals hier al eerder gezegd werd: het is alsof alle zwangere vrouwen me opzoeken! Het lijkt in mijn omgeving wel een Babyboom!
Bij mij ook hetzelfde, lijkt alsof ik elke maand wel een ander symptoom voel, maar wordt dan toch ongesteld ..... ook in mijn omgeving zwangere vrouwen, paar weken geleden deeelde het zusje van mijn vriend met ons dat ze zwanger is.....zucht ....gun het haar heel erg, maar ik wil het ook zo graag, ben nu al een half jaar bezig ....en ik dacht dat het al in ronde 1 raak zou zijn .... maar ja ..alles op zn tijd zeggen ze toch?
ik moet nu nog 13 dagen wachten vind het maar niks had je maar testen ofzo die dat gelijk zien of niet. Vind het jammer dat je er vaak zo lang mee bezig bent maar ja als je er niet teveel aan denkt dan gaat het wel sneller voorbij dat heb ik de vorige maanden gehad.
Hoi meiden, Ik besef inderdaad nu ook dat het niet allemaal vanzelf gaat. Terwijl wij slechts in de tweede ronde zitten. Maar doordat mijn vorige "menstruatie" na 12 dagen al kwam, kwam ik erachter dat je volledig van je lichaam afhankelijk bent zeg maar.... Als je lijf niet meewerkt, gebeurt er gewoon helemaal niets. Hoop dat het deze ronde raak is....!
Hoi Meiden, Het wachten is zeker moeilijk.. Zijn nu in de 4e poging. Maar als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt, wil je ook meteen zwanger zijn.. En dan idd heel vervelend dat er iemand in mijn directe omgeving vorige jaar is bevallen.. Ze was per ongeluk express zwanger geworden.. Ze was 1 maand met de pil gestopt omdat ze dacht dat ze dan zou afvallen (wij denken zelf dat het een andere reden heeft gehad). En ja hoor meteen 1e keer raak.. En dat terwijl ze geen baan had, hij nog geen vast contract, ze hadden nog geen huis en kwamen om in de schulden... Maar ja, zulke mensen worden altijd aan alle kanten geholpen en komen vaak toch nog goed terecht.. Nu zijn wij dus 4 maanden bezig en nog niet raak. Vertelde ze toch van de week dat ze waarschijnlijk weer zwanger is van de 2e?! Ze heeft daarna nooit meer de pil geslikt, want dat vond ze niet nodig... Ik kon wel janken.. waarom zij wel en ik niet?! Wat zit de wereld dan toch gemeen in elkaar hè? x
[quote="sloppyslayer] Vraag: kan een Schilklier aandoening bij mannen er ook voor zorgen dat je tijdelijk onvruchtbaar bent? dit is namelijk bij vrouwen wel zo....[/quote] Dat is inderdaad wat ik mij ook afvraag... Je schildklier zorgt voor hormonen. In het geval van mannen wordt er een hormoon aangemaakt wat voor testosteron zorgt. Mijn vriend en ik maken ons nu zorgen of zijn spermakwaliteit misschien te lijden heeft van zijn schildklierziekte. Maar goed, hij is inmiddels bij zijn huisarts geweest en heeft een potje meegekregen voor zijn kwakje en een verwijsbrief voor het ziekenhuis. Ook zijn bloed wordt onderzocht (schildklierwaarden). Ik hoop dus maar dat het allemaal mee zal vallen. Wij klussen in elk geval vrolijk verder. En als het op de gewone manier niet lukt, dan maar met medische hulp!
Hoi Meiden, Wij zitten in ronde 20 En het wachten wordt steeds erger. Vanaf deze maand heb ik maar alles aan de kant gegooid wat met zwanger worden te maken heeft, tempen ovutesten etos pillen... moet zeggen dat ik er aardig rustig onder was, maar nu mijn NOD weer in zicht komt ben ik toch wat onrustiger aan het worden.... Iedereen succes met wachten.
Hoi, Wij zitten nu in de 4e ronde. Maar ik maak mezelf helemaal gek door er de hele dag aan te denken. Ik heb een maansteen gekocht en ik drink en bepaalde thee. Allemaal om het te versnellen. Ik ben 10 jaar geleden zwanger geweest en in principe weet ik dus dat het kan. Mijn vriend heeft twee kindjes en hij kan het dus ook. Maar ik begin nu toch te twijfelen... Ben na het stoppen met de pil wel regelmatig ongesteld geweest en moet nu over enkele dagen weer ongesteld worden. Heb nu al twee weken het gevoel dat ik ongesteld word, maar ik hoop heel stiekem dat het misschien toch gelukt is. Ik voel mijn eisprong ( wat ik heel fijn vind). Maar snap dan niet dat het gewoon niet meteen lukt... Ik wil er niet constant aan denken, maar ik kan niet anders.... Ik hoop echt dat ik gewoon niet ongesteld word, ben misselijk, heb vreetbuien bijkpijn en pijnlijke tepels. Maar dat zullen wel gewone tekens zijn dat mijn menstruatie eraan komt...
Pfff ik begin nu echt te merken dat het zwanger worden mijn stemming gaat beinvloeden. Ik kan er zo sip van worden als ik bedenk dat we nu al weer 10 maanden bezig zijn. Ik kan het steeds moeilijker van me af zetten. Gisteravond met mijn man afgesproken dat we in september, dus na ronde 11, naar de huisarts gaan als ik dan nog niet zwanger ben. Voordat je weer bij de gyno zit ben je weer een maand verder. Mijn man snapt het wel, maar kan zich mijn gevoelens niet voorstellen. Het komt volgens hem echt wel goed, we hebben tenslotte al een gezonde dochter gekregen. Ik word eigenlijk langzamerhand doodsbenauwd dat er toch iets mis is met ons omdat het nu zo lang duurt (van Emme waren we snel zwanger). Ik vind het wachten in de cyclus niet zo erg. ik heb nog geen enkele maand gedacht dat ik zwanger was dus in zoverre is het niet spannend geweest. Ik word dus alleen echt bang dat het niet meer gaat lukken. Pim