Even een vraagje: Ik heb gelezen dat tijdens je vruchtbare dagen je baarmoedermond hoog ligt. En tegen de tijd dat je ongesteld moet worden ligt hij laag. Nu vraag ik mij alleen af, en dat kan ik dan weer nergens echt duidelijk terugvinden, vanaf wanneer ligt je baarmoedermond dan laag? Is dat meteen vanaf je eisprong of is dat pas rond de dag dat je ongesteld moet worden? Of is dat bij iedereen verschillend?
Misschien heb je hier wat aan: hard - goed voelbaar en dicht dan zit je niet in je vruchtbare periode.. zacht - moeilijk bereikbaar en open zit je in je vruchtbare dagen... halverwege "goed voelbaar' en "moeilijk bereikbaar" en vaak zelfs wat schever in de schede...kan bij sommige vrouwen een teken van zwangerschap zijn, want bij zwangerschap zakt de baarmoedermond tot halverwege de schede...maar bij de 1 is dit al snel, en bij de ander duurt het wat langer...
Dat is voor iedereen ook weer anders. Ik kon er bij de eerste 2 namelijk makkelijk bij in mn vruchtbare periode, de bmm lag zelfs laag tot 9 weken zwangerschap van de oudste en stond ook open. Bij de tweede zat ie het ene uur hoog en t andere laag. Maar de dagen voordat ik ongie moest worden veranderde de stand bij mij.
Ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig na. Bij mij wisselt ie volgens mij nogal eens, kan het niet echt peilen. En...misschien stomme vraag hoor, maar hoe voel je in hemelsnaam of die open of gesloten is? bij mij voelt ie soms heel hard, en dan aan de zijkant een soort spleet o.i.d., en soms zacht (lijkt met een soort slijmlaag eromheen) en dan zit die spleet erook aan de zijkant. sorry voor de uitleg haha.
en als je al eens bevallen bentschijnt de baarmoedermondstandaard toch al wat open te staan (hoeft niet bij iedereen)
Hm... Ik weet vrijwel zeker dat de laatste keer rond de tijd dat ik ongesteld was mijn baarmoedermond laag lag en dat een paar dagen achter elkaar. (Ik zeg vrijwel zeker omdat ik toen nog niet echt bewust voelde). Mijn baarmoedermond ligt nu nog steeds hoog. Ik kan niet goed beoordelen of hij open of dicht is, voel een soort van spleet / heel klein gaatje. Heb wel ineens een temperatuurdip en een beetje een veegje gehad. Mijn temp is nu weer omhoog. Heb wel wat klachtjes als krampjes, zeer vette huid, gespannen borsten (ik moet trouwens wel zeggen dat op de een of andere manier ook zachter lijken dan dat ze normaal rond deze tijd van mijn cyclus zouden voelen) en dergelijke, maar dat kan net zo goed zijn omdat ik binnenkort ongesteld zou moeten worden. Ik weet eigenlijk nooit precies wanneer dat is, omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb. Dit is de eerste ronde dat ik bezig ben met temperaturen. Zou die hoge baarmoedermond een teken van zwangerschap kunnen zijn dan? Wanneer zou ik nou kunnen testen?
Ik vraag het me oo af, volgens ff zou ik zaterdag mijn ei hebben, maar toen was mijn BM hoog maar keihard en dicht, nu is hij veel zachter, halverwege en of ie open of dicht is weet ik niet, maar volgens mij zat t zaterdag nog op slot. Kan e meteen na je ei zo'n dichte BM hebben, of kan het door sex komen (voelde eigenlijk vlak daarna)