Als ik de naam 'Jackie' hoor, denk ik bijvoorbeeld aan Jackie Kennedy. Een charmante vrouw. De naam staat dan ook op mijn lijstje. Wie deelt deze mening over de naam Jackie? Thanks!
Heb er ook geen chique associatie mee meer een trendy. Maar vind het best wel een leuke naam voor een meisje. Komt van Jacqueline, dat vind ik wel wat chiquer maar ook wel een beetje passé.
Hi meiden, Thanks voor de reacties. Misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, ik bedoel inderdaad een krachtige naam. Leuk om jullie ideeen hierover te lezen.
Aai, jammer. Bizar hoe mensen verschillend over namen denken. Onze jongensnamen zijn namelijk helemaal niet aso en ik vind Jackie er leuk bij.
Ik vind het wel een hele leuke naam, maar stijlvol is niet het eerste waar ik aan denk.. Vooral stoer en speels.
Ik vind het geen aso naam, maar heb niet zoveel met echt Anerikaanse namen. Leuk als je Engelstalig bent. Ik vind het wel een leuke naam.
Ik vind het inderdaad een naam waarmee je twee kanten op kunt. De onasis-kant, en de pauperkant. Helaas is het in nederland net zo vaak dat laatste als het eerste. Jammer, want het is wat mij betreft wel een stoere naam.
Mijn associatie is ook in eerste instantie: achterbuurt. (bij vrijwel alle Engelse namen, zeker eindigend op een 'y') Als ik er een heel leuk kindje bij denk: dan 'stoer en speels' (leen even de woorden van iemand hierboven), maar niet stijlvol. (En bij mevrouw Kennedy was het de roep/koosnaam voor Jacqueline, dat is toch weer anders.)