Ik voed ook al 5 maanden met een medela tepelhoedje, ivm extreem gevoelige tepels...het is even wennen, maar zou niet meer anders willen!
Ik had al eerder getypt dat ik in het ziekenhuis al wel gesprekken heb gehad met een lactatiekundige. Ik heb ook 2 keer een telefonische afspraak met haar gehad sinds we thuis zijn. Het is niet mijn bedoeling om zonder tepelhoedje te voeden, en de lactatiekundige heeft het me juist aangeraden . Ik moet wel zeggen dat het de laatste paar dagen met de borstvoeding opzich al een stuk beter gaat. Hij drinkt nog we vrij lang (gem. 1 uur), maar de lactatiekundige vond dit geen probleem. Ook drinkt hij nu alleen nog uit de borst en geven we geen flesje meer na! Waar we nu tegen aan lopen is het volgende: na de voeding heeft hij erge moeite met boeren, vaak lukt dit ook niet. Ook als het wel lukt, ligt hij vaak heeel lang nog te kreunen van ongemak en pijn als we hem in zn wiegje leggen . De lactatiekundige wist hier ook helaas geen raad mee. Iemand van jullie toevallig? (Maandag gaan we weer naar de kinderarts en we zullen dit met haar ook overleggen).