Start bevalling vaak 's nachts???

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zomerjurk, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ligt het nou aan mij of starten veel bevallingen 's nachts?
    De bevalling van mijn dochter begon het ook 's nachts, afgelopen nacht dacht ik ook dat het begonnen was (nu 38+5), maar het bleek vals alarm. Heel stom maar ik verwacht nu ook niets, alsof het alleen 's nachts kan beginnen?

Hoe zijn de ervaringen?:(

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Bij mij wel iig, ik werd rond half 3 s nachts wakker van de eerste (heeeeele lichte) wee.

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

bij mij niet. Het begon om 11 uur 's ochtends

4. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ik werd om half 8 wakker met weeën, na een heerlijke nachtrust. Denk wel dat het voorwerk 'snachts is geweest, maar heb daar niets van gemerkt. Toen vk kwam, had ik al 9 cm namelijk

5. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bij mij begon het ook snachts.. met weeen, vliezen zijn pas bij 7cm ontsluiting doorgeprikt..

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    3x snachts en 1x overdag.
    Bij de 3e begon het overdag. Wat was ik 's ochtends teleurgesteld dat er weer niks aan de hand was... ;) dus gingen we er die dag niet meer vanuit. En toen begon het rond 7u savonds

7. Alita

Alita Niet meer actief

de eerste om 23uur met vliezen die braken

de tweede om 19 uur met weeën

8. Alita

Alita Niet meer actief

wauw 5de kindje onderweg!!! Leuk!!:D

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier begon het om 1 uur 's nachts...

10. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier oom 12 uur snachts hihi.
    Wel om half 5in de middag mijn water al gebroken met harde buiken tot gevolg. Maar de eeerste wee die ik voelde was om 12 uur snachts.

Bijna altijd snachts want dan komt er melatonine vrij die je dus laat slapen en dat is emestal de trigger om de weeen te laten beginnen.Dan is je lichaam het meest ontspannen.Als je teveel adrenaline in je lijf hebt (overdag bezig,stress) dan remt dat het.Dus het komt pas goe dop gang als je slaapmodus aanneemt :p

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier ook snachts..

12. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Volgens mij komt het door een bepaald hormoon dat de meeste bevallingen 's nachts beginnen. Bij mij overigens niet:D

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Hier ook 's-nachts;)

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier ook s' nachts. Rond half 4 werd ik wakker van weeen.

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook 's nachts, om 4 uur werd ik wakker van een droom, dat er een slang in mijn buik beet :D Dat was de eerste wee!

Mijn moeder had trouwens steeds 's avonds het begin en 's ochtends een baby :)

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Het schijnt inderdaad zo te zijn dat bevallingen vaak 's nachts beginnen. Heb het toevallig van de week ergens gelezen, maar kan het nu niet meer terugvinden (irritant :p). Het heeft iets te maken met het feit dat je dan zelf rustig bent (overdag heb je meer adrenaline, adrenaline schijnt de weeën te remmen), dat het donker is en dat je het lekker warm hebt. Zoiets was het dacht ik :)

Deel Deze Pagina