Wie voelt zich ook vet en dik?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderr, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hihi, heel herkenbaar. Mijn bovenbenen raken elkaar nu ook en dat loopt zo onprettig, zeker met dit warme, kleffe weer. Plus dat ik hierdoor bij elke stap eraan herinnerd word dat ik niet meer slank ben :)

2. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik was al dik voordat ik zwanger raakte en nu val ik alleen maar af. Desondanks voel ik mij vreselijk vet en dik. Ik denk dat ik bewuster ben geworden van mijn lichaam. Ieder plooitje en rolletje is afschuwelijk terwijl ik voor mijn zwangerschap trots was.

Nu komt langzaam aan het zelfvertrouwen weer terug. Grotendeels dankzij mijn lieve vriendje :D en geniet ik steeds meer van mijn zwangere lichaam :D

Liefs,

Sam

3. mizeluro

mizeluro Lid

2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    zo herkenbaar allemaal dit. voel me totaal niet aantrekkelijk of vrouwelijk( en er is toch niets vrouwelijkers dan zwnager zijn).
    mijn vriend is helemaal blij met mijn buik en mijn lichaam, nu ik nog.
    ga over 2,5 week trouwen en heb een hele mooie trouwjurk, maar als ik nu over fantaseer zie ik alleen maar een teletubbie voor me met jurk aan LOL.:D
    voor de rest ben ik super blij met de kleine in mijn buik hoor.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    heb het heel erg gehad maar sinds een week of 2 niet meer. probeer me heel leuk/vrouwelijk te kleden en wil er leuk uit zien. weet ook niet waarom het ineens is omgeslagen want hiervoor voelde ik me dus absoluut niet zo. had geen zin om me leuk aan te kleden etc.

maar heb wel een idee dat als ik dalijk nog verder in mn zwangerschap ben het wel weer om zal slaan :p

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Je verhaal doet me dan wel weer goed! Kwam jij in het begin ook sneller aan, of pas later? Mijn BMI was ook (vrij) laag, misschien daarom die extra kilo's???

Ik sta dagelijks heel lang voor de kast, omdat ik niks leuks meer kan dragen...lijk overal een worst in en voel me daardoor niet prettig en zelfs onzeker! :)

Ik hoop dat als die buik straks écht goed zichtbaar is, ik ook wat meer kan gaan genieten....maar o, wat duurt dat wachten lang! ;)

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik denk dat je er nu ook wat meer ''zwanger uitziet'', wat buik betreft, of niet? met 26 weken heb je volgens mij ook al een mooi buikje wat zichtbaar is. Ik hoop maar dat die omslag bij mij ook gaat komen. Zijn natuurlijk wel weer bemoeidigende verhalen dit. :)

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik ben in de eerste 4 weken na de test al 5 kilo aangekomen. Dat kwam door een extreme eetlust. Een niet te stillen honger. Dus dat was sowieso alleen vet. Daarna ging mijn gewicht gestaag omhoog, tot nu dus 18 kg extra.
    Ook ik had een te laag BMI. Ze zeggen dat dat tekort tijdens zwangerschap wordt gecompenseerd.

Ik heb wel een tip: koop leuke zwangerschapskleding als je je eigen kleding niet meer past. Door te krappe kleding voel je je sowieso te dik, dan benadruk je zo wat je niet meer hebt (oftewel een slank lijf). Als je mooie kleertjes hebt die lekker zitten en je buik mooi doen uit komen, voel je je echt een stuk mooier :)

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat een verademing dit topic, ik ben echt al enorm aangekomen en dat terwijl dit dus NIET van het eten is, het liefste eet ik namelijk de hele dag cornflakes (zonder suiker) en verder niks, wordt al misselijk als ik aan eten denk, maar toch kom ik aan en niet een beetje, nee hoor, heb er al 13 kilo aanzitten :(.

Nu heb ik ook nog eens een megabuik (JA het is er echt maar 1!!!! :D) en hou ik enorm veel vocht vast. Omdat ik ook nog eens pijn in mijn bekken heb waggel ik als een eend, kortom; ik voel me niet alleen een olifant maar zie er ook nog eens zo uit. Ik probeer me over de opmerkingen heen te zetten, maar als mijn vriendin (voorbij uitgerekende datum) zegt; 'Maarja, natuurlijk is het zwaar voor jou, jij komt ZOVEEL aan, ik ben maar 10 kilo aangekomen *gna*', steekt het wel even, alsof ik er wat aan kan doen........

Naja, nog 17 weken.... ofzoiets..... :(

Deel Deze Pagina