Hallo allemaal, De vakantie staat weer voor de deur en zoals ieder jaar twijfel ik over een annuleringsverzekering. Wij vertrekken over 2 weken, kosten 1200 euro. Ik ga er niet vanuit dat er nog iets met ons gebeurd, mocht het wel zo zijn dan is dat pech. Schoonmoeder moet wel worden geopereerd, stel dat dat niet goed gaat dan is het natuurlijk heel fijn om een annuleringsverzekering te hebben. Aan de andere kant zag ik staan dat er alleen wordt uitgekeerd bij zeer ernstig letsel of overlijden. Wat is zeer ernstig letsel? Dus mijn vraag aan jullie: Hebben jullie altijd een annuleringsverzekering en hebben jullie die wel eens gebruikt? * reisverzekering hebben uiteraard wel, ook een extra verzekering op de auto aangezien we met de auto gaan.
Ja ik heb het altijd, vorig jaar ook moeten gebruiken omdat mijn man overwachts 6 weken in het ziekenhuis kwam te liggen. Maar volgens mij moet je 'm altijd afsluiten binnen een week nadat je geboekt hebt. Edit: bij Rabobank inderdaad binnen 10 dagen na je boeking.
Wij hebben wel een annuleringsverzekering. Een aantal jaar geleden hebben we een vakantie moeten annuleren en hadden toen geen verzekering. Nu gewoon een doorlopende. Een annuleringsverzekering sluit trouwens bekende situaties uit. Het is al bekend dat je schoonmoeder geopereerd moet gaan worden, dus is dat uitgesloten van de dekking.
Dat is alleen bij een doorlopende, een kortlopende kun je nog afsluiten, maar dan krijg je wel een oud zeer clausule. Dus alles wat er gebeurd is tussen het boeken van de reis en het afsluiten van de verzekering is uitgesloten.
Bij de Rabobank niet: https://www.rabobank.nl/particulieren/verzekering/kortlopende-annuleringsverzekering/?intcamp=pa-verzekering-annuleringsverzekering&inttype=link-naar.kortlopende.annuleringsverzekering&intsource=particulieren.verzekering.annuleringsverzekering En bij ABN AMRO moet het binnen 7 dagen. Maar misschien dat andere verzekeringen inderdaad wel kunnen, maar in het geval van TS denk ik sowieso niet inderdaad.
Ik heb inderdaad al even gekeken bij de Rababank, buiten de 10 dagen kan wel maar dan telefonisch. Ik zou hem ook nog af kunnen sluiten bij mijn reisorganisatie. Maar stel, de operatie van mijn schoonmoeder is wel bekend maar wat als er complicaties optreden waardoor we de vakantie moeten afbreken? Valt dat er nog wel onder?
Hier zeer goeie ervaring met Allianz, daar heb ik dus voor dit jaar ook weer een annuleringsverzekering geboekt. Geen idee binnen wat voor termijn het bij hun moet worden afgesloten eigenlijk.
Dan heb ik even een vraagje voor jou aangezien jij er echt iets van weet Wij hebben altijd een doorlopende reisverzekering van de Rabobank. Een annuleringsverzekering hebben wij nooit. Wij gaan nu voor het 3de jaar naar dezelfde camping in Zuid Frankrijk, en standaard krijg je via hen een annuleringsverzekering. Vorig jaar waren we net 5 dagen op vakantie, toen we een telefoontje kregen dat schoonmoeder op sterven lag. De hele handel ingepakt en 1300km teruggereden. Waarna schoonmoeder pas 5 weken later kwam te overlijden.. De Franse verzekeringsmaatschappij keerde echter niet uit. Omdat schoonmoeder dus niet zo snel overleden was. Als wij waren teruggevlogen met zijn allen, de situatie thuis hadden gecheckt, en toen weer waren teruggevlogen om de vakantie af te maken. Of, een bedrijf de camper vanuit Frankrijk naar huis hadden laten brengen, en zelf thuis waren gebleven, dat zou wel vergoed zijn.. Mijn man vindt een doorlopende reisverzekering onzin, omdat dit soort dingen, als het goed is, niet jaarlijks gebeuren. En als het dan gebeurt nemen we ons verlies wel, jammer van het geld maar dat is op zich geen probleem. Een kortlopende reisverzekering ken ik eigenlijk niet, wat houd dat dan in? Kan ik die nog afsluiten voor een reis die al geboekt is in augustus 2015? En dekt die dan bij onverwacht je vakantie moeten afbreken oid?
Wij hebben een doorlopende anuleringsverzekering. Kost nog geen 50 euro op jaarbasis, en dan kun je hem nooit vergeten af te sluiten. Ik vind een annuleringsverzekering een must. Niet alleen voor ernstige ziekte of overlijden van een familielid, maar ook voor bijv. waterpokken/oorontsteking bij je kind (als je niet mag vliegen), of een kapotte auto vlak voor je vertrek (bij autovakantie).
Wij hebben ook een doorlopende reisverzekering + annuleringsverzekering .. Zo kan je het nooit vergeten en het kost vrij weinig ..
50 euro op jaarbasis? waar ben je verzekerd als ik vragen mag? ik heb het eens laten berekenen bij de rabobank, ook doorlopend. Het had dan te maken met het aantal gezinsleden leeftijden etc. Maar telefonisch werd mij verteld dat ik uitkwam rond de 20/25 euro per maand.. ik weet het exacte bedrag niet meer, maar het was iig meer dan 20 euro in de maand. Op jaarbasis vind ik dit nogal wat. Mijn man vindt dat dus gewoon onzin, vorig jaar idd pech en vakantie af moeten breken, jammer van het geld, maar helaas. Als het goed is gebeurd dat niet elk jaar, en jaarlijks tegen de 250 euro betalen voor een annuleringsverzekering, vindt hij echt zonde.. Maar 50 euro op jaarbasis is een heel ander bedrag. Zelf vind ik het nml wel een prettig idee, we gaan zeker 2 a 3 x per jaar op vakantie, en heel regelmatig een weekendje weg. Als je dan voor dat geld verzekerd bent..
Wij hebben doorlopend. Ik ga niet zonder. Mijn man wel eens 2weken voor vertrek een klaplong gehad,mocht 2 maanden niet vliegen maar wel ons geld terug, of ik zwanger en 20+ wkn en bloedingen. Toch fijn dat ik kon annuleren. En met een kind en chronische zieke moeder neem ik het risico niet. Je weet maar nooit.
Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering en dit jaar gaan we hem misschien voor het eerst gebruiken. We zouden zaterdag op vakantie gaan, maar gisteren heeft een van mijn kinderen een ongeluk gehad en zijn been gebroken. Met wat geluk krijgt hij volgende week loopgips en dan kunnen we alsnog weg. Maar als hij toch nog geopereerd moet worden (weten ze nog niet zeker), dan zullen we onze vakantie helemaal moeten afzeggen. We zouden gaan rondtrekken met een camper, maar als hij van onder tot boven in dat harde gips zit, gaat dat niet lukken. Hij kan amper rechtop blijven zitten, met zo'n zwaar been. Gisteren al gebeld en het valt gelukkig onder de dekking. Zelfs als we later moeten vertrekken, doordat hij eerst nog naar het ziekenhuis moet, krijgen we de gemiste reisdagen vergoed, dus dat scheelt ook al.
Wij hebben eigenlijk nooit een annuleringsverzekering gehad, wij reden vroeger eigenlijk altijd op de bonnefooi ergens naar toe en boekten nooit vooraf... dus dan heb je m ook niet echt nodig. Doorlopende reisverzekering hebben we wel een aantal jaren gehad, maar gelukkig nooit hoeven gebruiken. Vier jaar geleden won ik via vakantieveilingen een vakantie in Frankrijk, icm een aanbod van de aanbieder heb ik voor twee weken geboekt (januari geboekt voor juni). gelukkig heb ik toen wèl een annuleringsverzekering afgesloten... vooruitziende blik??? In april kreeg mijn partner een hartinfarct en kort daarop moesten we ook nog besluiten mijn zwangerschap af te breken. Toen hebben we de annuleringsverzekering aangesproken en kregen ons geld terug. Ook zonder hadden we het wel kunnen overzien, het ging om 200 euro, maar ik was heel blij dat ik alsnog die annuleringsverzekering heb afgesloten toentertijd.
Siriel, ik denk dat ze die premie bedoelen inclusief je reisverzekering. Een kortlopende annuleringsverzekering kun je inderdaad nog afsluiten als de reis al langer geleden geboekt is dan 10 dagen. Alleen is dan alles uitgesloten wat in de tussentijd gebeurd is. Bv je hebt je been gebroken in januari en door een complicatie kun je in augustus niet gaan. Dit valt onder de oud zeer clausule. Breek je dat been na het afsluiten van de kortlopende reisverzekering dan valt het wel onder de dekking. Mocht je om een of andere (dekkende) reden je reis moeten afbreken dan vallen de niet genoten reisdagen onder je annuleringsverzekering. Je moet er wel rekening mee houden dat een kortlopende annuleringsverzekering in verhouding veel duurder is dan een doorlopende. Die doorlopende mag je trouwens na je vakantie ook weer gewoon van de polis afhalen, daar zit geen opzegtermijn op. Na het boeken van de reis (binnen 10 dagen) kun je 'm weer activeren.
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Wat is de uiterlijke termijn voor een kortlopende annuleringsverzekering? Mag je dat nog enkele weken tot dagen voor je op vakantie gaat afsluiten? En wat kost dat ongeveer dan?
Die mag je zelfs vlak voor vertrek nog afsluiten. Kosten zijn 5,3% over de totale reissom + 3,60 euro aan poliskosten.
Wij hebben een doorlopende (zowel reis als annulering) kost 11 euro per maand. Hebben helaas al 4x gebruik van moeten maken