Wat fijn om deze verhalen te lezen! Ik moet als het goed is over 7 weken bevallen en weet totaal niet wat me te wachten staat. Probeer er dus ook blanco in te gaan, maar wat ik hier lees doet me wel goed! Bedankt!
Twee keer een topbevalling. Zwanger zijn vind ik niet bepaald gaaf maar bevallen? Dat kan ik wel hahahahah. eerste: nauwelijks weeën maar wel snelle ontsluiting. Geen persweeën en toch helemaal zelf gedaan zonder ingrijpen (behalve een infuus met weeënopwekkers wat niet werkte) 3800 gram en één hechting. Totaal 18 uur maar nauwelijks pijn. tweede: wel weeën maar niet heel pijnlijk. Super persweeën en dametje is in 4 uur tijd op de wereld gekomen. Geen hechtingen (4100 gram) Ja dat wil ik best nog een keer doen.. Beetje jammer dat die 9 maanden ervoor zitten!
Ik vind zelf ook dat ik een super bevalling heb gehad. Zo'n mooi iets als je kindje op de wereld zetten. Daar na toe werken het uitdrijven. Ik vond het prachtig. Natuurlijk was het best zwaar en moeilijk op sommige momenten. Maar nu? achteraf. Jah...kan ik zeggen dat ik een super mooie bevalling heb gehad. Ik zou het graag nog een keer weer mee willen maken. Evenals zwanger zijn. Wat ik trouwens niet echt een pretje vond. Vooral op t laatst. Al die gemene trappen onder de ribben. En toch wil ik het. *zucht*
ik snap je gevoel.... eerste bevalling was een lange weg, maar oh wat was het prachtig... lisa is thuis geboren na 8 u weeen.. een uur persen, maar oh wat hebben we het samen goed gedaan.. zo rustig en mooi... Marijn kwam ook in het zh (was halverwege de bevalling om 00u snachts 42 wk en werd toen overgedragen).. toch is ie zonder poespas (wel met veul pijn ) geboren...Anna kwam ook in het zh.. teveel pijn thuis en ze wilde niet het risico lopen dat de ontsluiting bleef hangen terwijl ze mijn vliezen zou breken.. Anna was heel erg bewegelijk tijdens de weeen en dat vond ik vreselijk zwaar en pijnlijk... toen riep ik voor het eerst... "dit wil ik echt nooit meer meemaken" heel overtuigd was ik.. nu?? ik zou het zoooooo weer doen.. met alle liefde..
Vond het bevallen ook een heel mooie ervaring. Merkte niet dat ik weeën had, had geen goede persweeën.. maar alles in 4 uurtjes gedaan en dat vond ik prima. Vooral het persen (kun je eindelijk iets doen ipv maar wegzuchten) vond ik er apart. Het jammere was de knip en de genezing ervan.. maar goed.. aan ieder voordeel (kindje) zit een nadeel Zou het zo weer doen.. alleen voor het zwanger zijn en bevallen.. maar hier voorlopig geen kindjes meer (beetje geschrokken van de kraamtijd)
Ik denk nog regelmatig met veel plezier terug aan mijn bevalling. Als ik de andere verhalen hoor, mag ik heel blij zijn. Ik had rugweeën die elkaar snel opvolgden. En het is waar....... toen ik dacht, "nu ga ik dood" Had ik 9cm en mocht ik al gauw meepersen. Ik had twee kleine hechtingen(binnenkant buitenste schaamlip) Verder geen last van gehad! En met iets meer dan 7uurtjes had ik mijn meisje in mijn armen. Ik durf alleen niet nog een keer. Geloof niet dat ik nog een keer zo'n mooie makkelijke bevalling kan nadoen
Hier vond ik de eerste bevalling best erg zwaar.. 17 uur over gedaan.. 11 uur 's avonds begonnen, hele nacht zware weeën.. 's ochtends half 8 had ik 2,5 cm ontsluiting.. 12 uur had ik maar 3 cm ontsluiting en naar het ziekenhuis gegaan. 13 uur pethidine prik gehad, 15 uur volledige ontsluiting en om 16:00 na 2 keer een knip en de vacuumpomp is madam geboren.. 2e bevalling: SUPER! met 41 weken precies braken 's ochtends om 10 voor 6 mn vliezen, half 7 begonnen eerste weeën, half 8 richting ziekenhuis, 5 over 8 had ik 4 cm ontsluiting, 20 over 8 had ik 9 cm ontsluiting! half 9 begonnen met persen en 5 voor 9 is madam geboren.. Was een geweldige ervaring die ik zo over zou willen doen!
ik kijk vooral met de laatste aan veel plezier terug aan de bevalling echt een super bevalling de eerste een flinke knip gehad, zei direct prachtig dit doe ik zo weer maar savonds op bed zei ik nee, ik wacht wel even, bij de tweede zou ik echt wel weer willen maar manlief vind het goed zo (wie weet over een jaar haha) bij de tweede 5 uur eerste wee, echt niet pijnlijk 9 uur vk +. 2 cm ontsluiting weeen nog niet pijnlijk maar wel om de 3 minuten 10 5cm ontsluiting nu worden de weeën pijnlijk!! 10 voor 12 onze kleine held geboren (als een sterrenkijkertje) 2 hechtingen ik deed de bevalling zo weer, ik vond het prachtig echt geweldig het gevoel dat je kindje er uitkomt en op je borst ligt overig zijn ze alletwee thuis geboren
Ik denk met veel "plezier" terug aan mijn bevalling.... Vond het een prachtig iets.... Werd om 04.00 wakker omdat mijn vliezen gebroken waren. Daarna weer gewoon gaan slapen Om 07.00 begonnen de weeen en om 11.00 is mijn zoontje geboren....Heb geen "pijn" gevoeld....Ja, de weeen waren niet prettig, maar gelukkig niet ondragelijk.... Ik kijk alweer uit naar de volgende bevalling (als de tijd er rijp voor is en ik het wonder van een zwangerschap nog eens mag meemaken....)
Nee ik krijg altijd stomme opmerkingen over, dat het vast kwam omdat hij zo klein was, en dan heb ik altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen.
Het is als of ik mezelf hoor hahahaha. Ik heb geen makkelijke bevalling gehad maar toen mijn zoon er eenmaal uit was en ik met hem in mijn armen lag zei ik gelijk AAHH ik wil er nog 1 whahahahaha. Iedereen dacht/denkt dat ik gek ben geworden whaha maar nu kan ik eindelijk zeggen dat het bijna zover is Als ik aan de pijn denk denk ik wel brrrr maar ik kan niet wachten om mijn 2de kind op mijn borst te krijgen*zucht*
Mijn eerste bevalling best wel heftig dagen voorweeen ontsluiting duurde heel lang uiteindelijk met de pomp en flinke knip geboren.Maar ondanks alle pijn ben je zo gelukkig en in de zevende hemel als je kindje geboren word. De tweede bevalling ging heel snel.Wel veel heftigere weeen maar het was te doen. Weer zo gelukkig ik heb van alles zo genoten . Misschien gaan we nog wel voor een der het moederschap is het mooiste wat me ooit is overkomen
Ik vond m'n bevalling geweldig heftig. Ik ben binnen 3 uurtjes bevallen, had echt een top bevalling, 14 minuten persen en ik had m'n meisje op m'n buik. Ik doe 'm ook zo weer over, geen probleem, geweldige ervaring, maar het is wel ontzettend heftig zo'n stortbevalling. Heb weken gehad dat ik dacht "wat de f*ck is er gebeurd", er kwam zo'n geweld over me heen en voor dat ik wist, was het voorbij. Liefs Huismus