Denk dat we het vanavond maar eens even heel gezellig maken ☺️ even een paar dagen wat stiller geweest maar ook zo druk gehad. Beetje afleiding. Vandaag heerlijk dagje gaan winkelen. Jammer van de regenbuien maar flink ingeslagen. Altijd leuk.
Winkelen doet een vrouw altijd goed Broek 😂😉! Hier in Italië gister een regenachtige dag gehad! Dus veel mooie dorpjes bezocht. Net even uit het raam gekeken en het zonnetje schijnt gelukkig weer! Rond 13 juli moet ik weer ongesteld worden dus deze week moeten wij klussen! Hier in Italië met het mooie weer is dat geen probleem 😉 Dames veel plezier vandaag
Heerlijk winkelen, heb dat al een tijd niet gedaan. Shop vooral online. Hier nog steeds geen ongi. Ben nu eigenlijk overtijd. Daar heb ik helemaal geen zin in. Heb af en toe een klein beetje bloed, maar omdat ik altijd super heftig ongi ben, zal het wel wat bloed zijn van het verwijderen van spiraal. Laat de ongi maar gewoon komen dan kan ronde 1 echt beginnen.
Goedemorgen allemaal, Even een paar dagen radiostilte door drukte thuis. Jongste dochter Elin is vorige week twee geworden en dat vierden we dit weekend. Wat een feestvarkentje was het. Al vond ze het ook wel heel spannend om zo in de spotlights te staan. Oudste Lise vond het maar lastig dat het om haar kleine zusje draaide. Iedere keer als E een cadeautje kreeg, dan kwam L weer op de proppen met haar eigen variant op het cadeau om te showen (oude kleurboeken, poppen, etc) en als dat niet werkte, werd ze gewoon boos. Lastig om die jaloezie zo te zien bij haar. Het maakt me enerzijds boos, omdat het 'ongewenst' gedrag is, maar tegelijkertijd begrijp ik het ook zo goed, omdat het best een hele natuurlijke reactie is. Weet niet zo goed wat een goede manier is om erop te reageren. Ik dacht dat het goed zou zijn om erover te praten, maar L "wilde niet praten, laat me met rust!!!"... dus Op dit moment zijn beide meiden afgeleverd op school en op het kdv, dus tijd om even bij te lezen. Juni, heel begrijpelijk dat het verhaal van die vriendin er goed in heeft gehakt en dat je daardoor extra twijfelt. Zoals Anemoon al aangaf, is het misschien wel goed om je zorgen hierover met iemand te bespreken. Bij onze verloskundigenpraktijk hebben ze een kinderwensspreekuur. Zelf heb ik daar ook gebruik van gemaakt, omdat ik (onder andere) twijfelde over medicijngebruik in combinatie met een zwangerschap. Het was fijn om erover te praten en het heeft me geholpen bij het parkeren van mijn ongerustheid. En verder... meelezen en ook meeschrijven!!! Hartstikke gezellig Balen dat je man zo moe was Iris! Zou ik ook heel gefrustreerd van zijn op dat moment. Maar dat de volgende ochtend dan fijn was, is wel weer top. De ochtenden kunnen zo heerlijk zijn! Wie weet zwommen ze door alle rust wel harden Wat heb je allemaal gescoord Broek? Heb je voor jezelf geshopt? Het Gardameer klinkt heerlijk Melanietje. Ik ben er zelf nooit geweest, maar heb er wel over gehoord. De minder warme dagen zijn perfect voor dorpjes, barretjes, musea, restaurantjes en knus tegen elkaar aan kruipen. En dan daarna weer het zonnetje op je gezicht... Veel plezier!!! Kan je niet zwanger zijn Selina? Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om te moeten wachten op je menstruatie. Al helemaal niet als je weet dat het heftig wordt. Hier is het bloedverlies na de miskraam gestopt, dus wij mogen weer. De afgelopen week lekker aan de bubbels en wijn gezeten, maar daar ga ik nu weer mee uitkijken. Hoe doen jullie dat eigenlijk (oprechte interesse, geen oordelen)? De laatste zwangerschap kwam zo snel, dat ik er nog helemaal niet op ingesteld was. Tuurlijk weet je dat als je onveilig vrijt, dat je dan zwanger kunt zijn... maar ik had het zo niet verwacht, dat ik de dag voor NOD nog een wijnarrangement heb genomen tijdens een romantische eetdate met man. Wat heb ik me daar schuldig en rot over gevoeld. Zat nu al te denken dat het misschien goed is om alleen nog te drinken tijdens de menstruatie, maar mezelf kennende... Dadelijk een vriendinnetje op bezoek. Zin in!! Hele fijne dag allemaal!!!
Bedankt voor het meedenken Anemoon en Melian. Ik zal eens kijken of er hier in de buurt ook zo'n kinderwensspreekuur is. Wat handig dat dat er was bij jou in de buurt Melian. Wat voor medicijnen gebruik je? Ik lees dat iemand in Italië is. Wat heerlijk zeg, ik verlang ook wel naar vakantie! Hier een herfstdag vandaag.
Hier ook een herfstdag vandaag Juni. En dat terwijl we gisteren nog in de zon hebben kunnen zitten. Stom! Ik gebruik antidepressiva (fluvoxamine). Ik ben in de verste verte niet depressief gelukkig, maar ik pieker teveel. Zoveel dat het gewoon functioneren in de weg ging staan en ik hele dag bang was voor alles (met name oorlog en ziekte). Sinds ik de medicatie gebruik gaat het goed en functioneer ik weer als een normaal mens. Helaas denkt de huisarts dat het wel een goed idee is dat ik de medicatie blijf gebruiken, dus dat doe ik dan ook maar braaf, maar een ideale combinatie met een zwangerschapswens is het natuurlijk niet Hoop ook dat ze een dergelijk spreekuur bij jullie in de buurt hebben. En anders kun je vast gewoon een afspraak maken bij je verloskundige. Je zal echt niet de eerste zijn die met twijfels zit en daarover wil praten. Daar zijn ze ook voor.
Melian, Zwanger zijn lijkt me sterk. Koperspiraal is er net een week uit. Heb er zelf ook wel even aan gedacht, maar denk dat ik mijzelf dan voor de gek hou. Ben ook alweer 2 ochtenden misselijk wakker geworden. Als ik volgende week niet ongi ben zal ik wel een keer gaan testen. Heb PCO dus mijn cyclussen kunnen nog wel verschillen, alleen nooit hele grote verschillen. Ik drink sowieso maar een enkele keer en zal dit gewoon zo laten tot ik een posi test heb. Heb bij mijn vorige zwangerschappen ook wel eens een drankje gedronken (ben een ontaarde moeder ). De eerste 3 maanden is het kindje zelfvoorzienend en zal dus niks 'binnen' krijgen van de drankjes die je drinkt. Ben daar erg makkelijk in, maar hou er wel rekening mee als het eenmaal bekend is.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid Selina. Zwanger zijn is inderdaad wel onwaarschijnlijk als het spiraal er net uit is inderdaad... Hè, jammer Zo zijn we allemaal wel op een vlak ontaard in ons moederschap, toch? Ik heb tijdens de zwangerschap van de eerste ook wel eens een glaasje gedronken. Tijdens de tweede wel eens een slokje. Maar ik durf steeds minder... ik word natuurlijk ook ouder en daarmee worden de risico's sowieso al groter. Wel fijn om te lezen dat jij er heel ontspannen mee om gaat.
Melian: een vriendin van mij heeft 4 gezonde kinderen en is tijdens al haar zwangerschappen AD (cipramil geloof ik) blijven nemen. Ideaal is het niet, maar afbouwen en dan weer opbouwen is ook niet zo evident he. De laatste psycholoog waar ik geweest ben, twijfelde bij mij of ik een specifieke fobie had (braakfobie) waaruit allerlei andere angsten voortvloeiden, of een gegeneraliseerde angststoornis. Dat altijd piekeren herken ik heel goed. Ik ben ook erg bang voor ziekte en dood, en ben al meerdere malen overtuigd geweest dat ik kanker had. Door jonge kinderen te hebben is dat er niet beter op geworden, je bent gewoon zo bang ze te moeten achterlaten. Doordat ik zo vatbaar ben voor angst en fobieën (heb ook snelweg- en tunnelangst) trek ik me dat van die vriendin die overleden is tijdens de bevalling ook meer aan dan sommige anderen zouden doen. Normaal zeg je dan 'de kans dat mij dit overkomt is verwaarloosbaar klein' maar voor mij is een kans toch een kans, begrijp je. Misschien zou het wel zinvol zijn om hier nog eens over te praten met iemand. Ik neem al jaren geen medicijnen meer (af en toe wel een angstremmer), maar als ik me goed zou voelen bij een bepaald AD zou ik er ook niet zomaar mee stoppen.
Melian, de vorige zwengerschappen slikte je ze ook al of niet? Gebruik ook medicijnen, maar dat deed ik de vorige 2 zwangerschappen ook, dus weet dat het geen kwaad kan. Soms is het kiezen uit 2 kwaden. Nee, lijkt me erg sterk dat ik zwanger ben. Ik wacht rustig af.
Die angst is herkenbaar Juni.. Ik heb ook een gegeneraliseerde angststoornis. Het is altijd fijn om te lezen dat er gezonde kinderen geboren worden uit moeders die medicatie gebruiken. Hier nog niet eerder zwanger geweest tijdens het medicijngebruik (behalve dan nu de mk), dus ik vind het spannend. Ik begreep ook dat je een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven ter observatie, omdat het kindje wat afkickverschijnselen kan krijgen... Dat zijn wel dingen waar je je even op moet instellen, denk ik. Maar goed, een angstige moeder tijdens de zwangerschap is ook niet goed voor het ongeboren kindje, dus het is een beetje een afweging van kwaden. Ik ga er maar van uit dat de verloskundige en de huisarts me niet iets zouden laten doen wat per definitie enorm slecht is. Hoop ik. Denk ik. (Je bent een piekeraar, of niet ) Ik zie hier op zp trouwens regelmatig foto's met zwangerschapstesten en dan een ring of oorbel ernaast. Weet iemand waarom dat is?
Hoi meiden... Gister dan echt de knoop doorgehakt.. We gaan voor nummer 3! We zouden afwachten tot na de vakantie.. Of ons gevoel nog hetzelfde was maar gisteren erover gehad en we willen allebei toch nog wel heel graag.. Heb twee mannetjes van bijna 4 en bijna 2.. Vnd het super spannend ineens nu de keuze gemaakt is.. Mag ik met jullie meekletsen? Groetjes Lizzy
Hoi Lizzy, tuurlijk mag dat! Wat leuk dat jullie de knoop hebben doorgehakt Een kinderwensspreekuur hebben ze hier volgens mij niet (voor zover ik kan vinden op de websites). Zou daar ook wel belang bij hebben, ivm medische indicatie beide keren en dus verplicht in het ziekenhuis bevallen enzo.. Zitten hier ook maar 2 praktijken, 1 vlakbij (maar in het ziekenhuis en begeleiden bijna geen thuisbevallingen) en 1 6km verderop. Maar bij allebei kan ik niks vinden over een spreekuur als je nog niet zwanger bent. Misschien maar gewoon eens bellen, en anders bij de huisarts informeren. Vandaag een vervelende werkdag gehad. Gelukkig morgen nog en dan al weer weekend. Toe aan vakantie!
Welkom lizzy! Melian Gelukkig is het bloeden gestopt. Hopelijk mag je snel weer zwanger worden. Tweeling, is dat zo dan wordt het druk, maandag is het zo. Mn bonusdochter woont hier ook in, dus eigenlijk al 3 kinders in huis. Geslacht ja wil ik weten, ik ga ervan uit dat het een meisje wordt. Weet niet waarom, 3 meiden van ons, geweldig toch! Heb geprobeerd bij te lezen na weekend werken. Hoe is het met iedereen? Hier nat... Serie kijken met mn man
Nou zeg wat een regen inderdaad. Echt een binnen dag met twee mini peuters. Best verwend met het mooie buiten weer. Hopelijk kunnen se morgen buiten spelen. Ik moet niet aan nig een tweeling denken hoor haha. We stellen Sanne wel eens een vraag. Wil je een broertje of zusje. Ze knikt altijd ja hihi. Vorige maand vroeg ik mama baby in de buik? Zeg ze nee en schud haar hoofd. Komt mijn man thuis van t werk. M'n ouders zaten ook mee te eten. Hoe hij er op kwam weet ik niet maar hij vroeg heeft mama baby in de buik? Zei ze keihard ja en ook overeenkomstig hoofd gebaar. Ik ben in shock. Pas dag 20.... Zou het echt zo zijn.... Zet je wel aan het denken. Nu moet ik echt nog geduld hebben tot eind van de maand! Zal het Sanne morgen nog eens vragen hihi. Aan jullie die al kind hebben ook zo iets bij de hand gehad??
Iris, onze dochter zegd ook steeds de laatste tijd dat mama grote borsten heeft en een dikke buik en dat daar een baby in zit. Hebben haar ook verteld dat we nog voor een broertje of zusje gaan. Ze wil eigenlijk alleen een zusje en dan een broertje voor haar broertje. Erg lief dat ze ook aan andere denkt, maar hoop niet op een tweeling. Wij willen het geslacht ook weten. Bij de andere twee wisten we het ook en maken er dan ook geen geheim van. Pfff heb zo een hoofdpijn. Gisteren ook al en werd er ook weer wakker van. Balen met een werkdag in het vooruitzicht. Net wat ingenomen en hoop dat het snel gaat werken.
Goedemorgen dames! Mag ik me ook aanmelden? Ik ben 28 jaar heb een dochter van 5 en een zoon van 2 en wij hebben ook de knoop doorgehakt om voor een 3e wondertje te gaan ik ben zo blij! Mijn kinderwens was er al eerder dan die van mijn man maar we hebben er goed over nagedacht veel over gesproken en we gaan ervoor! Ik vind dit zo speciaal eerst deze fase ben je wel of niet zwanger dan de hele zwangerschap zelf de bevalling en natuurlijk het feestje wat daarna begint. Ik probeer hier optimaal van te genieten want ik denk dat dit wel de laatste word vandaar dat ik zo enthousiast en blij ben! Ik spreek jullie snel
Leuk, nieuwe meelezers en schrijvers! Welkom. Ik verheug me ook erg op dat derde kindje ja Al herken ik de koudwatervrees ook, vooral voor de misselijkheid tijdens de zwangerschap. Wel een gek idee dat het waarschijnlijk de laatste wordt. Ik was telkens snel zwanger, ben benieuwd of dat nu ook zo is.
Leuk Lizzy en loqka! Welkom! Er wordt gezellig veel gekletst hier. Moest echt even bijlezen vanochtend Het is echt weer speciaal he loqka? Ik realiseer me ook echt heel erg dat dit het laatste kindje zal zijn en (hopelijk) ook de laatste zwangerschap. Ik hoop ook echt dat het me lukt om mezelf niet te gek te maken met spanning en frustratie in de periode naar een zwangerschap toe en tijdens de eerste spannende weken. Het is zoveel waard om het echt mee te mogen maken en ervan te kunnen genieten. Zou je graag thuis willen bevallen Saz? Omdat je aangeeft dat ze bij het ziekenhuis bijna geen thuisbevallingen begeleiden... Bij onze praktijk hebben ze er speciaal een spreekuur voor in het leven geroepen, maar ik weet zeker dat als ik dat niet zo was geweest en ik de verloskundige had gebeld, dat ik dan ook terecht had gekund. Waar moet je anders naar toe met je vragen? De beslissingsfase is ook belangrijk. Inderdaad gewoon lekker bellen of je terecht kan en of ze je anders kunnen doorverwijzen. Dankjewel Meijtje, ik hoop het ook. Nog een paar dagen en dan zitten we in Italië. Lijkt me een prachtige omgeving voor een poging Welke serie was je aan het kijken gisteren? Een aanrader? Mijn oudste was wel wat aan het hinten Iris. Toen we na de eerste echo hoorden dat het niet goed was, moest ik kort erop naar de gyn voor controle. Toen ik vertelde aan mijn dochter dat ik naar het zkh moest voor mijn buik, was haar eerste opmerking: "Want daar zit een baby in!" Ze was zo verdrietig toen ik haar vertelde dat dat niet zo was. Net alsof ze er al vanuit was gegaan (terwijl we haar niets hadden verteld over de zwangerschap). Ook tegen mijn man heeft ze zo'n opmerking gemaakt. Toen het mis was, was ik natuurlijk zelf verdrietig, maar had ik ook twee meiden waar geen land mee te bezeilen was. Super gevoelig die kinders!!! Ik ben benieuwd of Sanne gelijk krijgt! Ik las het laatste deel van de zin niet en dacht al: "Nou lekker dan!" Spannend! Ik hoop voor je dat het zo is!
Hallo dames, Hier terug van weggeweest geweest. Heb een nieuwe telefoon en was mijn inloggegevens kwijt. Hihi stom he! Ik wil ook wel graag op de lijst. Nod is ergens tussen vandaag en 5 juli. Ik vermoed de komende dagen nog niks, maar 38 dagen was ook wel een erg lange cyclus. Een tweeling als 3e en 4e kindje lijkt me erg pittig. Maar ook leuk. Hopelijk veranderd er veel op het lijstje binnenkort