@ brondy: borstvoeding geven beïnvloedt inderdaad je vruchtbaarheid. Er zijn wel vrouwen die zwanger worden terwijl ze borstvoeding geven (hangt ook af van hoe vaak je voedt), maar de kans wordt wel kleiner helaas... Leuk trucje van moeder natuur dat je niet zwanger wordt met een kleintje, maar ja... Soms willen we dat dus gewoon wel Ik vond dat ook heel lastig toen ik zwanger wilde worden van de tweede: toen gaf ik ook nog borstvoeding. Bij mij kwam mijn cyclus pas echt terug toen ik stopte met de borstvoeding (maar toen was de oudste 9 maanden, jouw jongste is al wat ouder, misschien kot het toch terug). Ook toen ik op een gegeven moment eindelijk een eisprong had was daarna mijn luteale fase maar 6 dagen ofzo. Hoort ook bij borstvoeding geven helaas...
Thanks voor jullie antwoorden. Ik geeft alleen nog de ochtend en avond voeding en eventueel in de nacht, als hij wakker wordt. Mijn cyclussen zijn heel regelmatig weer, maar hoe weet ik nu dus of ik ovuleer? Heb afgelopen ronde wel de clear blue ovulatietest gebruikt en die gaf een smiley. Naja nog 1 ronde hierna, daarna 2 maanden rust waarschijnlijk. Dan toch maar de borstvoeding helemaal afbouwen 😓
Ha meiden was even 3 weken uit de internetwereld maar ik ben er weer. Zit op het wachtbankje denk ik. Ik lees alles nog terug zover het me lukt.
Heel herkenbaar en heftig! Mijn broer en zijn vriendin zijn nu bijna 3 jaar bezig voor een tweede en wij zijn nu al begonnen aan een derde. In het begin heb ik me daar nog heel rot over gevoelt.. soort van schuld gevoel ofzo 🙈en wilde ik steeds wachten tot zij zwanger waren. maarja dan zei mijn man weer; als je rekening gaat houden met de rest van de wereld wat dat betreft dan zullen we nooit een derde krijgen als je op iedereen gaat wachten. Ik hoop dat t lukt deze maand bij je broer en schoonzus Dat zou super zijn samen zwanger! En idd wat Anemoon zegt is wel zo Iedereen krijgt zn deel Mijn broer en schoonzus hebben weer geluk in andere dingen wat bij ons dan weer tegen zit
Ik was een tijdje afwezig druk geweest met werken en de kids. Mn eitje komt morgen (denk ik) normaal heb ik wel erge last van ei pijn maar nu amper gehad miss dat de piek morgen nog komt Ieder geval weer erg spannend!
Littleindian lastige situatie he! Schuldgevoel is heel herkenbaar! Gisteren heb ik het ze verteld, uiteraard met een lach en een traan! Vandaag heeft mijn schoonzus een echo om te kijken hoe haar eitjes gegroeid zijn. Word spannende weken voor hun! En het klopt wat je zegt met ieder krijgt zijn deel. Hun zitten er financieel heel goed voor! Maar ja je kan nog zoveel geld hebben, ze hebben niet het gene wat ze evht willen. Meijtje gezellig dat je er weer bent!!
Melanietje dank je, ja even te druk gehad.. Was nergens meer online.... Mensen dachten al dat er wat was, maar ik heb het super druk gehad. Hier 1 november afspraak bij de gynaecoloog. We zijn nu alweer ruim een jaar verder sinds we voor een derde zijn gestart. Missers en Bloedonderzoek verder 1 november is NOD denk ik, het is nogal wisselend. Mn hormonen liggen omver, merk het aan mezelf. Ik ken erg weinig hebben. Hormonsters...... Nu ben ik nog warmer dan m'n man, dat is een goed teken, hij is m'n thermometer, als hij warmer is, dan is mijn temperatuur gezakt na eisprong, hij is altijd m'n kacheltje, als ik warmer ben is het raak (afgelopen 10x dan) dus tot NOD afwachten wat het gaat doen.... laat het nu zo zijn dat hij maandag voor 2 weken op oefening gaat... Ken ik niet temperaturen haha. Ach de dagen gaan snel genoeg, heb genoeg te doen. Hoe is het met jullie allemaal, heb ik nog veel gemist?
Ja beetje spannend wel, meer wat voor opvolging ze wil doen. Misschien ook als ik zwanger ben, kloppen mijn hormonen wel tijdens een zwangerschap? En wat is er aan te doen, vergroot het überhaupt wel de kans of niet. Vragen zat... Zwanger worden is niet het probleem geweest, maar blijven des te meer.
Leuk dat je er weer bent Meijtje! Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel dubbel is hoor... Pfff... 1 november is gelukkig al snel. Zou hartstikke mooi zijn als het raak is natuurlijk, en misschien kun je direct input krijgen van de gynaecoloog. Ik hoop heel erg voor je! @ melanietje: toch verteld dus? Ik kan me zo goed voorstellen dat het heel dubbel is hoor... Hopelijk is zij ook snel zwanger! Hier even wat afstand proberen te nemen van het hele zwanger-worden. Het is elke keer zo'n ontzettende teleurstelling als het niet raak is. Dus deze ronde geen ovulatietesten en niet temperaturen. Dat gaat vooralsnog prima. De dagen gaan er helaas niet sneller door, maar ook niet langzamer Ik heb rond 7 november mijn nod denk ik (weet ik dus niet precies, wat ook zo'n beetje voor het eerst is in tijden ). Ik heb dan een belangrijke toets, dus ik wil misschien tot de 8e wachten. Dan heb ik in elk geval niet dat ik heel teleurgesteld ben en daardoor mijn tentamen niet haal
marb inderdaad dan een dagje langer wachten en breekt het door dan is het zo. Ik heb cyclus tussen de 31 en 35 dagen dus het duurt voor mij sowieso langer. Na bijna 3 weken heb ik pas een eisprong zo op dag 19 a 20 wanneer andere al bijna kunnen testen haha. We komen er wel of niet, tijd zal het leren. Ik hoop nog 1x te mogen genieten van een voldragen zwangerschap. Zou me zo mooi lijken. 3 kinderen zoals ik me altijd voorgesteld hebt <3 daar droom ik al sinds klein meisje van. Hopelijk hoef ik de droom niet te laten varen...
Dat is wel een goede inderdaad anders zit je miss met een rot gevoel de toets te maken. Maar aan de andere kant ben je miss wel heel zenuwachtig als je dan steeds denkt: oe zal het doorgebroken zijn? of niet haha Succes alvast met het leren voor de toets!
Mijn ei is geweest (denk ik) als ik van de voorgaande maanden uit ga heb weinig gevoelt, vorige maand kon ik zowat niet zitten van de eipijn maar dat viel nu allemaal reuze mee
Goedemorgen dames, Marb, snap het zeker wel, succes met leren voor je toets! Melanietje, heel lastige situatie, je voelt je bijna schuldig dat het wel zo lukt bij jullie. Little, spannend weer, dus op het wachtbankje! Hier eindelijk het bloedverlies gestopt na het verwijderen van het spiraal, heeft 9 dagen geduurd. Ik ga er niet vanuit dat het in een keer raak is, we zien wel, eens kijken of mn lichaam het nog een keer zelf kan doen denk volgend weekend mn ei.
Marb, veel succes met leren. Patje, fijn dat het bloeden nu is gestopt. Niks aan dan he. Ik werd 2 dagen na het verwijderen van mijn mirena ongesteld. Althans ik ben er altijd vanuit gegaan dat dat mijn menstruatie was. Hier woensdag een knaller van een ovulatietest. Dus wat gezellig gemaakt rond de sprong. Hopelijk doet het zijn werk. Deze cyclus is mijn temperatuur niet heel secuur. Heb deze week vakantie gehad en dan neem ik het niet zo nauw met op hetzelfde tijdstip te temperaturen. Wel elke dag ingevuld, dus ik zie dan waarschijnlijk wel of hij straks weer daalt (of niet natuurlijk)
Hoi dames, ook ik heb de afgelopen maand bewust wat afstand genomen van het hele zwanger worden gebeuren. Geen ZP, geen ovulatietesten, niet bewust bezig zijn met klussen. En wat denk je? Ja hoor, zwanger! Nu 5 wkn ongeveer, want weet niet precies wanneer mijn ei was. 9 november eerste echo dus dat wordt spannend tot die tijd. MEIJTJE goed dat je er weer bent!!
Gefeliciteerd ggitty! Hier door naar de volgende ronde helaas. Werd vanmorgen bij het opstaan verrast door mijn menstruatie. Nu dus maar weer netjes iedere dag temperaturen, dan weet ik tenminste wanneer ik ongesteld moet worden.