Jairy, wat verdrietig. Hoe is het verder gegaan? Hoe gaat het nu met jullie? Patje, wat super! Proficiat. Zo liggen verdriet en geluk toch dichtbij elkaar. Iris, kan me voorstellen dat je nerveus bent. Je hoopt zo op een andere afloop dit keer en dat je dat maar gewoon moet afwachten is lastig. En dan sta je ook nog eens bol van de hormonen. Ik moet vaak huilen als ik aan bevallen denk: soms van puur geluk, soms van angst dat iets niet goed gaat. Rare wezens, zwangere vrouwen...
Hoi meiden, heb hier een tijdje meegeschreven maar ben niet zo heel actief meer. Wilde toch even delen dat ik de dag voor kerst een positieve test in handen had!
Hier ben ik afgelopen dinsdag na anderhalve week afwachten en zonder resultaat na het inbrengen van cytotec in het ziekenhuis gecurreteerd. Mijn miskraam was wel in gang, maar zette helaas zelf niet door. Lichamelijke mag ik absoluut niet klagen en lijkt het elke dag een beetje beter te gaan, emotioneel is echter een ander verhaal en overheerst op dit moment het verdrietige, boze en lege gevoel enorm. Gelukkig heb ik veel steun aan mijn vriend en de kids, en doet ook de familie ontzettend hun best om er voor ons te zijn.
Jairy dikke knuffel, ik weet hoe het voelt. Ik ken en herken het gevoel na een curettage. Het duurt een tijd en zal echt een plekje moeten krijgen. Ik liep er vooral tegenaan dat mensen het wel wilden begrijpen maar als het niet meegemaakt is, dan hebben ze eigenlijk geen idee. Weet dat ik aan je denk. Een half woord zegt genoeg. Hier net eitje gehad denk ik, vroeg, we wachten weer af. Het is hier in het gewone leven even erg druk dus vandaar dat ik wat minder op het digitale net zit, maar ik ben jullie niet vergeten. Ik zag 2 zwangeren, gefeliciteerd meiden, het is jullie gegund.
Iris anemoon al dik over de 20 weken alweer. Iris rustig aan hoor! Vrouwen mogen maar een korte periode genieten/ervaren wat zwanger zijn is. Laat mini lekker nog maar even zitten en als dat betekent stoppen met werken dan is dat zo. Hopelijk blijft mini tot minimaal 37 weken zitten zonder complicaties. Genieten van kraambed met mini aan jouw zijde. Selina, nog gebeld? Hoe sta je ervoor, mag je met clomid beginnen? Hoop zo dat die cyste weg is.
Hier ook door drukte minder online te vinden. Probeer wel elke keer even bij te lezen. Meijtje, ben na mijn ongi met clomid begonnen. Vandaag de eerste echo en er staat nu al 1 op springen en 2 eitjes staan ook al in de rij. Ken dit niet. De laatste dag van mijn ongi is nog geen week geleden, dus gaat ineens heel snel. Ben benieuwd. Zou liever nog 1 maandje wachten, want anders ben ik op bijna de zelfde dag uitgerekend als mijn dochter. Maar straks werkt clomid de volgende ronde niet meer en dan kan ik mijzelf wel voor mijn hoofd slaan. Moet donderdag weer terug en dan zien we het wel. Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangere.
Jammer, bjlover! Hoe voel je je eronder? Selina, wat fijn dat de clomid zo goed aanslaat! Ik snap je twijfels over een ronde over slaan. Zelf heeft het me nooit tegengehouden, waardoor straks 4 van de 5 gezinsleden binnen 2 maanden jarig zijn...niet altijd handig, maar de drang om een kindje te maken heeft gewonnen, haha. Meijtje, spannend afwachten dus weer. Drukke periode is dit he? Tijd vliegt voorbij. Lootje, van harte!! Bijzondere manier om de feestdagen te beginnen.
Hier behoorlijk heftig nieuws gehad over de oudste: een vierdubbele diagnose: concentratieproblemen, leerproblemen, gedragsproblemen en mogelijk een chromosomale afwijking (waar misschien/waarschijnlijk die andere problemen dan ook vandaan komen). Het is een heel lang verhaal, en niet eenduidig ook. Twee psychiaters, twee orthopedagogen en een psycholoog hebben er samen naar gekeken en zijn er niet uit komen. Wel heeft het ons de wens voor de derde extra doen overpeinzen. De jongste heeft grotendeels dezelfde problematiek en de vooruitzichten zijn dat ze het allebei behoorlijk lastig gaan houden/krijgen in het leven. Ook voor ons als gezin gaat het zwaar zijn/blijven. Mijn man heeft als gevolg daarvan gezegd dat hij een derde kindje erbij eigenlijk niet meer ziet zitten. Zowel voor het kindje zelf (je weet altijd dat er iets kan zijn met een kind, maar om willens en wetens een kind op de wereld te zetten waarvan de kans groot is dat hij/zij heet moeilijk gaat hebben...) als voor het gezin. Ik ben nog niet zover dat ik die wens kan loslaten, maar ik wil hem ook geen kind 'door de strot douwen' als hij het niet ziet zitten. Hij gaf vandaag aan dat hij er echt verdrietig van wordt als hij eraan denkt hoeveel we allemaal moeten gaan inleveren. Dus ik ben bang dat als het deze ronde niet raak is (lijkt het wel op: vanochtend negatieve test) dat we dan niet verder gaan voor onze (op dit moment vooral mijn) grote wens (Oh ja: FF zegt '5 dpo', maar ik denk dat het 10 dpo is (heel misschien 8))
Heftig, marb! Ik ben zelf psycholoog en weet maar al te goed hoe moeilijk het soms is om te beschrijven wat er aan de hand is. Roepen de uitslagen veel vragen op of zijn het puzzelstukjes die op hun plek vallen? Wat krijgen de meiden er zelf van mee? En ja, natuurlijk beïnvloedt dit jullie gedachtes en gevoelens over een derde kind. Een volgend kind verandert de dynamiek in een gezin en dat is best een hele "keuze". En tegelijk voelt het soms niet als een keuze maar als een instinct. Dat lijkt me heel ingewikkeld. Wat een achtbaan aan emoties zul je ervaren, sterkte!
Marb, heftig zeg. Lijkt me een ontzettend moeilijke keuze. Hopelijk komen jullie er uit en staan jullie beide achter de keuze. Bj lover, jammer zeg. Misschien is aankomende ronde onze ronde. Jairy, meid dikke knuffel. Lijkt me vreselijk zwaar om dit mee te maken. Rustig aan en blijven praten.
Jeetje ik heb dit helemaal gemist! Ben al een hele tijd niet online geweest en dacht echt : wtf!! Heel veel sterkte en knuffels ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen ❤️❤️
@marb jeetje wat lastig zo zeg en erg heftig.. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen! @bjlover ah nee wat ontzettend klote zeg!! Ik duim weer voor je in deze ronde Hier de afgelopen tijd erg druk geweest met ons zoontje. Hij werd afgelopen week onderzocht door een longarts en hii is doorgestuurd door hem naar het AMC waar ze hem onder narcose gaan brengen en in zijn luchtpijp gaan kijken ze denken namelijk dat de aorta verkeerd loopt en zijn (onderontwikkelde luchtpijp) dicht knijpt waardoor hij steeds zo benauwd word. Het zit niet in zijn longen dus gewn astma ect. Dat konden ze al uitsluiten. Als het idd dat bloedvat is dan zullen ze dat per operatie moeten gaan omleggen pff Waarschijnlijk is hij hiermee geboren want het begon al toen hij pas twee dagen oud was.. moet je nagaan dat onze eigen huisarts er nooit wat achter heeft gezocht! De afwijking heet Tracheamalacie en hij heeft er de erge vorm van. Ondertussen bijna ronde 4 achter de rug denk dat t weer niet raak is want ik heb al pukkeltjes ect En ik word soms gek van mijn twijfels die af en toe nog omhoog komen. Soms kijk ik naar onze twee kids en denk ik; we hebben het toch prachtig zo? Dan zakt de wens naar een 3e onwijs maar t. Andere moment is het er weer om gek van te worden 😑
Hoi dames Jairy wat fijn dat het lichamelijk allemaal meevalt.. maar het geestelijke komt er ook nog bij he.. das heftig.. knuff voor jou. Marb, heftig allemaal wat je beschrijft. Als het allemaal gezakt is misschien opnieuw overwegen? Of is het definitief over na deze ronde. Little.. jemig wat een gepruts van die ha zeg. Je zou toch verwachten dat een ha verder denkt als het steeds terug komt.. snap je overweging hoor en zeker nu... Hier komt het besef nog steeds niet jippie ik ben zwanger.. ben wel misselijk en onwijs moe vooral. Maar verder niet echt zover. Heb 10 jan de intake en nog geen afspr voor een echo dus hoop dat het daarna wel een beetje echt word.
Little indians, das schrikken. Hopelijk valt het mee en is het toch redelijk makkelijk op te lossen. Wel heftig om dit te ontdekken. Fijn dat er nu eindelijk verder gekeken wordt. Jairy, hoe is het nu met jou? Marb, hebben jullie nog een beetje kunnen praten of is het echt over na deze ronde? Meitje, is er bij jullie al wat duidelijk? Stoppen jullie of gaan jullie toch nog door met proberen? Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft en ik vergeten ben. Hier ben ik donderdag weer voor een echo geweest en er zijn 2 eitjes gesprongen. Wilde zelf nog een ronde overslaan, maar in the heat of the moment toch geen condooms gebruikt. Nu dus afwachten. Erg spannend.
Hi Dames hier Little indians.. ik heb een nieuwe laptop en daar stond het wachtwoord niet opgeslagen en ik weet niet meer op welk email adres dat account is aangemaakt dus ik heb maar een nieuwe gemaakt (woops).... @Selina dat hoop ik ook het is een heel naar gezicht ook dus hoop dat ze hoe dan ook een oplossing vinden. Hoe is het bij jullie meiden? Ik ben vandaag weer ongesteld geworden..tenminste het is een beetje begonnen en vanavond zal het wel los breken.
Donutlover. Eindelijk zijn ze wat op het spoor. Ik hoop dat ze het op kunnen lossen, dat hij eindelijk van alle ellende af is. Wel heel heftig om dat te horen. Marb. Jeetje zeg... Dat komt rauw op je dak. Zeker als het iets erfelijks is, dan denk je er nog wel 2x over na. Selina Oeh spannend. Hier nog geen verdere onderzoek gedaan, even geen zin in gezeur aan m'n lichaam. We proberen gewoon verder. Ik weet nog niet wat ik wil. Voorlopig gewoon proberen denk ik. Ik heb te horen gekregen dat ik m'n opleiding mag gaan starten. Jeej. Haha heel raar idee, ik vind het wel ontzettend spannend. En ja ik ga gewoon verder voor een derde
Hé dames, mag ik hier ook meekletsen? Vandaag een afspraak gemaakt met de huisarts, morgen gaat mijn mirena spiraal eruit! Vind het op de één of andere manier nog enger dan zwanger worden van de eerste en tweede! Herkennen jullie dat?