Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Lekker anemoon even weg. Hopelijk lekker weer voor een strandwandeling.

Selina, leuk een kinder popconcert. Hier komt dikkie dik 6 weken na de uitgerekende datum. Zou ik graag naar toe gaan met de dames. Maar heb nog geen kaartjes besteld...
    Ik kan me voorstellen dat dit een zwaar traject is. Groot respect voor je (en andere dames in de mmm). Weet niet of ik het zou kunnen. Hopelijk is er ook voor jullie nog een kleintje bestemd. Doe je verder nog iets behalve clomid gebruiken?

2. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Selina, wat een achtbaan aan gevoelens moet dat zijn. Ene moment heb je er vast alle vertrouwen in en andere moment probeer je neer te leggen bij het feit dat je twee kinderen hebt. Laten we hopen dat het laatste niet nodig is en dat we binnenkort met je kunnen meeleven als je zwangerschapskwaaltjes krijgt. ;)
    Succes in het ziekenhuis straks.

Ja, heerlijk om even weg te gaan! Heb soms hele moeilijke dagen, maar dat is altijd al beter te hebben als je in een andere omgeving bent. Zit mezelf de laatste dagen nogal in de weg qua humeur. :(
    Arme vriend en kinderen....ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen nadien, maar soms ontplof ik gewoon.

Iris, hoe is de jeuk?

Meijtje, vrijdag weer een echo?

Andere dames, hoe gaat het met jullie? En de pril zwangeren, is het vol te houden tot eerste echo's?

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Echo gehad gisteren en er was een mini groei te zien. Morgen weer terug. Cystes waren nog het zelfde.

Annemoon, ja het voelt ook erg verwarrend. Kan er gelukkig heel goed met mijn moeder over praten en kan ook fijn bij mijn vent terecht. Wil in april ook even een ronde overslaan. Mijn man is de hele maand april weg, dus kan dan wel clomid gebruiken, maar heeft weinig nut. Daarna wil ik vragen of ik gewoon thuis kan afwachten en alleen een bloedtest kan doen om te kijken of ik een eisprong heb gehad. We knuffelen genoeg dus daar hebben we geen echo's voor nodig 😄.

Iris, ik gebruik alleen clomid. Gelukkig is dat voor mij voldoende. Bij onze eerste had ik een dubbele dosis nodig en een operatie, dus ben erg blij dat het nu zo 'makkelijk' gaat. Weet ok wel dat er veel meer dames zijn die het nog veel zwaarder hebben met ivf e.d. Zou alleen graag willen dat die cystes ook een keer weg gaan.

4. K00

K00 Niet meer actief

Hoi Dames,
    Sorry, ik heb niet alles teruggelezen dus misschien vraag ik iets waar jullie al 100x antwoord op gegeven hebben...

Wij zijn gezegend met 2 prachtige kinderen (vind ik :)) Meisje van bijna 2 en een zoontje van net 6 mnd.
    We hebben het al over een derde. We willen er voor gaan rond het eerste levensjaar van onze zoon.
    Echter vraag ik me wel eens af wat ik me op de hals haal, als ik weer een dag met die 2 druktemakers heb doorgebracht. Ik vind ze het einde, maar ze vreten ook energie.
    De jongste huilt snachts nog regelmatig. We hoeven er niet altijd uit, maar je wordt wel wakker van...

Zijn er meer dames die even hebben moeten "wennen" aan het idee dat je voor een derde wilde gaan? En zijn er ook al creatieve oplossingen bedacht mbt autozitjes, etc?

Succes voor de dames die in afwachting zijn!

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    De jeuk is erger maar nog te doen. Net poli gebeld voor de uitslag. Toch gestegen naar 62 :(
    Vind het nu toch wel wat spannen worden merk ik.
    Kunnen jullie uit eerder zwangerschappen herinneren of je kindje rustiger werd oo het eind? Voel haar wel hoor maar ze is rustig vandaag.

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    K00, leuk dat jullie er over nadenken! Wij hebben altijd gedacht graag een derde kindje te willen, maar er bewust voor gekozen om die knoop pas door te hakken als de tweede geboren is. Dus ik herken twijfels niet zo.

Iris, ja dat is spannend! Gelukkig is ze al wel echt een stuk groter dan de tweeling, al wil je natuurlijk graag een volgroeid kindje op de wereld zetten. Ik heb blijkbaar nogal lompe en erg beweeglijke kinderen, want rust herken ik niet.

Madame is hier weer goedgekeurd vandaag, gelukkig. Lag nog wel in stuit....en ik voel me zo dik dat ik benieuwd ben wanneer ze draait en of ik dat merk.

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Anemoon hoe was de Belgische kust? Beetje kunnen relaxen?

K00 hier slaapt er ook een dame niet door. Nou ja soms... elke nacht de vraag of en wanneer ze wakker word. We vragen ons ook langzaam aan af hoe dat straks met de baby erbij zal gaan.

Selina, hopelijk zijn de cystes snel weg. 'Gelukkig' dus alleen clomid. Wanneer weer controle?

Van de week weer acupunctuur gehad. Voel me altijd gelijk zoveel beter. Kon merken dat ik vorige week heb moeten missen door de omstandigheden. Hopelijk blijft het zo goed gaan en kan dit kindje zelf komen tussen de 36/38 weken. Zit zo niet te wachten op inleiden. Volgende week weer controle en dan plan maken. Ik kijk er naar uit maar vind het ook erg spannend. Duimen jullie met me mee dat baby zelf komt ;)

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Iris, ik heb gisteren weer en echo gehad. 1 groeiend eitje en moet donderdag hopelijk voor de laatste keer deze cyclus terug. Hoop dat het eitje dan is gesprongen. Cystes waren nog het zelfde. Volgende cyclus slaan we over aangezien mijn man de hele maand april weg is. Denk dat we het net niet redden voor hij weg gaat, dus dan maar even een maandje rust. Wanneer is jouw controle?

K00 welkom. Leuk dat jullie ook voor een 3e gaan nadenken.

Meijtje, hoe is het met jou?

Annemoon, is de kleine al gedraaid?

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hoi dames, ik meld me ook weer even.

Leuk nieuwtje, want ik ben zwanger!! Maandag licht streepje getest en gister echt duidelijk (en een digitale ovulatietest die positief uitsloeg terwijl ik iig op 12 dpo zat.

Het kwartje is bij man en mij nog niet helemaal gevallen, blijf het vooral heel bizar vinden.

Ben rond 9 november uitgerekend :)

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Saz, gefeliciteerd! Wat fijn zeg. Hoe voel jij je?

11. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Saz gefeliciteerd

Ik heb vanavond mijn 1e afspraak bij de vk met echo. Vind het toch wel weer spannend hoot

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bedankt! Voel me prima, het is nog een beetje onwerkelijk. Had zondag nog tegen mijn man gezegd dat als het nu nog niet raak was ik er klaar mee was. En maandag een positieve test.

Morgen 4wk, en afgezien van rommelende darmen, af en toe wat krampjes en gevoelige tepels heb ik nergens last van.

BJ lover, spannend! Hoop dat je vanavond een mooie echo hebt!

13. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Saz gefeliciteerd !

Bjlover ja spannend de eerste afspraak. Ook een echo?

Selina wie weet, even rust is misschien ook wel fijn.

Vandaag voor t laatst bij de verlk geweest. Zal haar pas weer zien na de bevalling. Even bij gepraat ed. Erg fijn. Toch meer tijd voor me dan in het ziekenhuis. Kindje ligt laag in bekken, nog wel beweeglijk.
    Galzouten waren ineens weer fors lager, nu 19,5. Bizar hoe het kan maar wel fijn :) Vrijdag weer bij gyn op controle. Dan zullen we vast meer concrete afspraken maken. En dan is het al bijna zo ver voor mij. Ben zo dankbaar dat dit een nagenoeg voldragen zwangerschap is. Hopelijk beval ik na 37 weken en mag ukje mee naar huis. Daar gaan we vanuit. Dit keer een normaal kraambed.
    Ik ben er dan ook wel aan toe merk ik. Mn rug en ribben gaan pijn doen. Bukken lukt amper haha. Slapen gaat gelukkig wel redelijk. Maar zeuren doe ik er niet over. Ben zo dankbaar dit termijn te halen :). Ik merk het op en dat is het

14. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Spannend weer, Selina. Hopelijk hoeft april geen rustmaand te zijn....

Saz, super, gefeliciteerd! Snap dat je even aan het idee moet wennen.

Bjlover, blijft onzeker hè? Ik duim voor mooie echo en dan kunnen jullie straks echt proosten!

Iris, wat fijn dat het goed gaat met de baby! Heb je specifieke wensen voor de bevalling? Lijkt me toch anders als je vooraf weet dat het een ziekenhuisbevalling wordt. Zijn de meiden met keizersnede geboren?

Meijtje, hoe is het met jou?

Wij genieten enorm van de vakantie! Ik heb eerst veel last gehad van bekken en buik, maar nu neemt het af door het vele rusten. Het weer werkt niet echt mee, maar we hebben het gezellig en het voelt echt nog als stilte voor de storm. Merk wel dat nesteldrang toeneemt. Heb een heel lijstje to do voor als we weer thuis zijn. :p
    Ik heb geen idee meer hoe de baby ligt, we zullen het volgende week weer zien op de echo. Moet een extra echo ivm groot nierbekken. Hoop in ieder geval dat ze nog tot de 37 weken blijft zitten.

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dames, ik lees nog met jullie mee hoor, maar weet ook niet altijd wat ik moet zeggen :)

16. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Geen probleem, marb, fijn dat je nog "bij ons bent". Hoe gaat het met je?

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het gaat wel oke. Ik heb net 3 maanden stage erop zitten, dat was heel intensief. Nu een weekje rustiger en dan merk ik dat ik een beetje instort. Maar tussen mij en mijn man gaat het goed. We hebben afgesproken om de issue kinderwens te parkeren tot de zomer. Ik ben benieuwd wat er dan uit komt!

18. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wilde je nog even een dikke knuffel geven! moet zo moeilijk zijn..
    Maar ik denk dat het heel verstandig is om het even te parkeren, en dan gewoon rustig te kijken hoe en wat of niet?

Hier gaat het goed, was erg ziek de eerste weken nu alleen nog moe en dat is te doen.
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik door de moeheid erg lui ben:)
    Als ik niks hoef, lig ik lekker op de bank haha.

Vandaag de eerste echo gehad, alles is goed en ben zelfs vooruit gezet dus nu 8+5 weken zwanger.
    21ste hebben we een termijn echo

Bijgevoegde bestanden:

19. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik zwaai even voorbij, ik lees ook nog steeds mee maar ben wat stiller geweest met reageren!

Marb, dikke knuffel voor jou. Hoe moeilijk ook, maar hopelijk pakt het wachten tot aan de zomer wellicht positief uit!

Donutlover, wat vervelend dat je zo erg ziek bent geweest de eerste weken, maar wat een mooie echo!!

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Donutlover: ja, het is wel beter. Het is nu sowieso een ontzettend roerige periode natuurlijk, dus dan is het ook wel heftig om zulke grote beslissingen te nemen. Het is dus niet zo dat we er van de zomer sowieso voor gaan, dan gaan we het gesprek weer heel voorzichtig een klein beetje openen, want voor mijn man is het nu echt wel een 'nee'. We zien wel!

Wat een prachtige echo, gefeliciteerd! Wel heel vervelend om zo ziek en moe te zijn lijkt me... Hopelijk over een maandje het 'stralende tweede trimester' ;)

@ Jairy: hoe is het nu? Kun je de ma een plekje geven? Lijkt me zo verdrietig dat het nog mis is na twee goede echo's. Waar zit je nu in je cyclus?

Deel Deze Pagina