Marb, het gaat hier inmiddels goed. Heel af en toe heb ik nog wat dipjes en dan kan ik echt wel even wat tranen laten, maar gelukkig zijn die momenten nog maar erg minimaal. Ik zit op dit moment in de tweede ronde na mijn curretage en ik gok nu 1 a 2 dagen voor mijn NOD, maaarrrr... Ik ben al drie dagen aan het testen gezien mijn temp hoog blijft (hij schommelt tussen de 36.8 en 36.9 in, maar daalt normaal gesproken een paar dagen voor nod) en ik heb streepjes! Ze zijn wel onwijs licht, wat me erg onzeker maakt, maar ze lijken op te lopen! Ik zal er een fotootje bij doen, van het rijtje tot nu toe.
Oeh, wat spannend! Lijkt de goede kant op te gaan, fijn zeg! Ik duim heel erg dat je over een dag of 2 echt een duidelijke streep hebt en dat je over 8 maanden een lief kleintje erbij hebt!
Oeh jairy, dat ziet er goed uit! Wat spannend zeg. Hopelijk goed nieuws de komende dagen en dan dit keer een goede afloop. Marb, knap hoe jullie ermee om gaan. Benieuwd wat deze zomer gaat brengen. Meer berusting of juist nieuwe ambities. Hoe gaat het met de opleiding? Nog steeds precies wat je wilt? Donutlover, wat een mooie echo! Fijn dat je je beter voelt. Ik had gister even paniek: dacht vruchtwater te verliezen en we zijn nog in België. Vond baby ook erg rustig...liefst was ik zo in de auto gesprongen naar huis, haha. Gelukkig bleef ik kalm en ben ik nu weer geruster. Maar zal stiekem blij zijn als we thuis zijn, terwijl vakantie vieren tuurlijk veel leuker is, haha.
Oei, vruchtwater da's nog even te vroeg hoor... Maar jeetje, wel bijna aan bevallen toe, Iris en jij Snel gegaan zeg! Succes met de thuisreis en thuis met je nesteldrang De opleiding vind ik heel frustrerend, maar het vak is wel wat ik wil ja! Maar eerst halverwege (in september of oktober) voor een halfjaar naar de VS met z'n viertjes (ipv met z'n vijven wat eigenlijk de bedoeling was... ) Maar daar heb ik wel veel zin in! En dan vol goede moed de laatste helft van de opleiding.
Wat bijzonder, marb, naar de vs! Waar gaan jullie heen en wat gaan jullie doen? De opleiding is "door de zure appel" heen dus, zodat je werk kan doen wat je graag wil? Wat vind je frustrerend? Ik heb vandaag echt een off-day. Slapen wordt steeds beroerder en heb veel pijn. Dus ik zwelg even in zelfmedelijden en eet een mars...
Wat vervelend dat je zo'n rotdag hebt Dan zijn twee maanden ook nog wel lang, als je pijn hebt en slecht slaapt... Ik hoop dat het even een hormonale schommeling is (pms, maar dan anders ) en dat het morgen weer zonniger eruitziet. En met een mars is niets mis he *stopt laatste deel KitKat chuncky in mond* We gaan rondreizen, van het Noordoosten naar het Zuidwesten, met zigzag een aantal national parks. We gaan voor het werk van mijn man, dus echt mazzel Ik vind het wel fijn om er even een jaar tussenuit te gaan, de opleiding vraagt veel van mij en van ons als gezin ook. De frustraties... Tsja, het is is een bureaucratisch geneuzel waar je U tegen zegt. Ik ben vaak veel meer tijd kwijt aan dingen die mij niet gaan helpen om verloskundige te worden dan met daadwerkelijk vaardigheden en kennis vergaren... Nou ja.
Ik heb getest! Twee keer zelfs 🙈 ik voel me zo onzeker over de oploop, en nu blijkt mijn eitje ook nog eens later te zijn geweest dan ik dacht, dus het liefst spoel ik de dagen ver vooruit op dit moment. De onderste twee zijn vandaag en hoewel ik dacht nu 13dpo te zijn zit ik nu op 12dpo.
Hmja, snap je wel. Maar er gebeurt in elk geval iets in je lijf. Voor 12 dpo kunnen dit best prima testen zijn. De oploop gaat in het begin ook niet zo hard, dus ik denk dat je over een dag of 2/3 wel een duidelijkere test hebt als het goed is!
Klinkt als een heerlijke reis marb! Lijkt me fantastische ervaring. En snap dat een jaar zonder studie even heel prettig is. Je mag daarna nog lang en hard genoeg aan de bak. Jairy, pfff, wat een onzekerheid hè? Kon je maar even spieken daarbinnen. In principe vind ik het er positief uit zien! Oh, morgen schijnt hier vast weer de zon, maar nu kan ik soms wel janken. Net ook nog een spatader op een schaamlip ontdekt die me dwars zit. Nee, het is inderdaad echt een soort pms-pech-baal-zielig-chocolade-chipsdag. Heb wel lekker veel van mijn to do lijstje afgevinkt vanmiddag.
Anemoon wat balen zeg van die spatader. Hopelijk schijnt morgen de zo'n voor je. Marb, dat klinkt als een geweldige reis. Hier geloof ik nog niet mijn echo van woensdag laten. Met meten kwam de vk op precies het termijn als dat ik berekend had. 2.98cm en een mooi kloppend hartje. 2 oktober uitgerekend.
Even kort op de telefoon Jairy, positieve testen!! Spannend zeg. Duim voor je. Marb ja opleidingen poeh. Klinkt goed er even tussen uit. Het is een pittig vak verloskunde en gezin combineren. Bjlover wat een goede foto. Mooi hoor! Anemoon, oh das balen hopelijk voel je je morgen beter. Laatste stukje meid. Ik ben aan het aftellen Haha. Spannend hoor. Volgende week vrijdag controle en onderzoek hoe het er vanbinnen voor staat. Dan plan van aanpak betreft primen of inleiden... Dinsdag kan ik weer bellen voor de galzuren. Gisteren en nu best weer jeuk helaas. Voel me ook gespannen en wat stress. Niet helemaal top fit met veel harde buiken vandaag. Enkel nog de box in elkaar en bed omhoog. Dan is alles klaar. Hopelijk is ukje er ook snel klaar voor en komt ze spontaan... erg spannend om er naar toe te leven vind ik. Zo trots dat morgen mooi de 36 weken heb gehaald . Laatste 'zware' loodjes dagen
Bjlover! Wat super! Gefeliciteerd met de mooie echo. En leuk, een herfstkindje! Jairy, vanochtend al getest? Iris, proficiat met de 36 weken! Nog even volhouden en je hebt een voldragen baby in je armen. Is er nog een kans dat je thuis mag bevallen als je de 37 haalt? Ik ben vorige keer met 36+4 bevallen en vond het hee jammer om naar het ziekenhuis te "moeten".
Nee ik moet helaas in het ziekenhuis ivm cholestase. Ze weten verder niet wat het evt met de baby doet/ gedaan heeft. Waarschijnlijk niks aan de hand. Vorige keer was veel erger en meiden zijn er nog Helaas dus aan de monitor ed. Baal er erg van. Liefst thuis. Anders poliklinisch in bad leek me een mooi alternatief. Nu hoop ik dat ze me niet vastleggen op bed maar dat ik nog wat mag lopen en zitte ed. Ben beetje verdrietig. Kids met familie naar de binnenspeeltuin. Vind ik altijd zo leuk, maar het is beter dat ik thuis rust. Zo dubbel, dit is beter maar andere leuker. Hoewel ik niks meer kan dan in een hoekje hangen met een kop thee. Man vind het niet zo leuk uitje dus had graag z'n steun geweest. Nu zit ik alleen thuis. Dat is raar, ben ik niet gewend....het is leeg en stil.... als maar niet dan spontaan de bevalling begint haha. Dat zou me wat wezen hihi Kan ik ze terug bellen. Het is een half uur rijden. En het ziekenhuis drie kwartier. Nou ja. Misschien lekker filpmje kijken of zo en ontspannen
Jeetje wat rot die onzekerheid Vriendin van me had ook echt lang nodig om een goede streep te krijgen en die is nu 8 weken dus het kan nog wel he Heb je nog getest vandaag? Ik duim voor je
Ik had inderdaad nog getest, maar mijn testen van de afgelopen twee dagen blijven erg licht; ze lijken zelfs iets lichter dan de dagen daarvoor en vandaag is mijn NOD. Uit een ander topic werd ik dan ook gewezen op dat het waarschijnlijk een biochemische zwangerschap is. Het enige wat ik nu kan doen is afwachten en hopen dat m'n ongie snel doorbreekt, want daar is nog geen teken van te vinden.
Jairy, vervelend zeg. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Maar laat andere dames je niets wijsmaken. Een streepje is al een goed begin. Anders weer een paar dagen wachten met testen. Er zijn veel dames bij wie het streepje pas na NOD opliepen. Iris, nog een beetje uitgerust? Ik herken wel veel in jou stukje. Heb chronisch vermoeidheid en toen het op zijn hefstigste was, moest ik ook veel laten. En dat voelt zo rot. Gelukkig kan je aftellen en kunnen jullie binnenkort weer lekker met zijn allen op pad + 1 🙂. BJ lover, wat een mooie echo. Gefeliciteerd! Meijtje, hoe gaat het bij jou? Las ergens anders dat de kleine er nog steeds is! Wat goed zeg. Wanneer denk je dat je er weer meer vertouwen in krijgt?
Hoi, hopelijk mag ik hier ook mee schrijven? Na lang twijfelen hebben we besloten ons hart te laten spreken en te proberen voor een derde wondertje te gaan. Moet zeggen dat het deze keer een moeilijke keuze was wat betreft financieen en angst dat het kindje niet gezond zal zijn. Hebben jullie dit bij een derde ook gehad? Onze financiële situatie is wel stabiel hoor.. Maar het wordt dan natuurlijk allemaal wat minder en we hebben nog verhuisplannen in de toekomst. Maar niets is zeker natuurlijk en we vonden dat dat niet de hoofdreden moest zijn om het niet te doen.
Ja hoor denk dat dat juist heel gezond is omdat je er dan goed over na denkt ofzo En wat betreft de gezondheid dat heb ik ook heel erg die angst zo irritant