Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Welkom!
    Ik herken wel dat je onzeker bent over persoonlijke omstandigheden, financiën of gezondheid. Maar het heeft ons niet sterker.l beïnvloed bij de keue voor derde kindje dan voor eerste of tweede. De wens was even sterk en het geluk dat het ons gegund is, even groot.

Jairy, heb je nog getest?

Meijtje, hoe is het nu?

En Iris, hou je het nog vol?

Nesteldrang is hier ruimschoots aanwezig 😬
    Donderdag extra echo om nierbekken op te meten. Hoop ook dat ze niet meer in stuit ligt!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Anemoon o lekker nesteldrang. Waar is die van mij Haha. De enige drang die ik had was dat de baby kamer af moest in de twintiger weken.
    Jeuk word nu pittiger vind ik. Hopelijk morgen een betere dag en nu een betere nacht dan gisteren. Een van de kids krijgt blijkbaar grote kiezen eindelijk door. Dat verklaard de onrust. Dus dat er bij...
    Ukje beweegt anders. Minder fel, meer schuivend. Voel wel frequent een paar voetjes/ hakken. En ik vermoed voorweeen? Soms menstruatiekramp die heftig voelt.
    Nog een paar dagen, vrijdag weer controle. Ik kijk uit naar volgende week als we de kleine in onze armen kunnen ontvangen.

Jij schiet ook al lekker op zeg! Spannend een extra echo. Hopelijk geen bijzonderheden te zien en een goede ligging maar vast.

Hoe gaat het met de anderen ?

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier zijn we nog niet gewend aan het idee dat het echt raak is. Inmiddels 7 positieve testen gehad, maar het blijft onwerkelijk.

Hebben het nu aan een paar mensen verteld, 3 vriendinnen en 1 collega van mij. Die reageerden allemaal heel leuk en enthousiast.
    Familie hebben we helemaal nog niet verteld, omdat we het de kinderen eerst willen vertellen tegen de 12-13 weken. Zien vooral op tegen het vertellen bij mijn ouders omdat mijn moeder bij de tweede zwangerschap al negatief reageerde (oh jeetje, nee toch. Ik kan niet blij zijn voor jullie.) Dus daar zijn we wel een beetje bang voor terwijl het gewoon ons leven en onze keuze is.

Wanneer hebben jullie het verteld aan de kinderen? En hebben die zich stil kunnen houden tegen klasgenoten enzo of niet?

Wat spannend dat er al een paar zijn die al bijna mogen gaan bevallen! Succes met de laatste loodjes dames!!

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Haha saz, 7 testen hoeveel heb je nodig ;)
    Het blijft onwerkelijk dat vind ik zelfs nu nog op het eind!
    Hoe ver zou je zijn nu?

Ik was vrij snel beroerd. Dus ivm hulp heb ik het snel Mn ouders verteld. En met week of 6 aan broer en zus. kindjes ook al snel. Mama was immers ziek.

Hopelijk positieve reacties voor jullie. Toch prachtig nog een wonder er bij :)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hahah, ja, stom is dat he, 7 testen en het nog niet geloven. Heb nog een digitale clearblue er liggen, die ga ik komend weekend doen. Ben als het goed is nu 5 weken.

Fijn om te weten dat het zelfs op het eind nog onwerkelijk is! Ben ik niet de enige dus :)

Kwaaltjes heb ik tot nu toe amper, bij de vorige twee ook vrijwel niks gehad.

Kan niet wachten om het de kinderen te vertellen, want die lijkt het beide geweldig. Willen graag een zusje hebben, maar dat kunnen ze niet kiezen.

Wel al min of meer besloten om rond 16 weken een geslachtsbepaling te laten doen samen met de kinderen. Wilde eerst het geslacht niet weten van deze baby, maar uiteindelijk word ik toch veel te nieuwsgierig (en anders kan ik niet los gaan met kleertjes kopen ;)

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ha saz, leuk om zo na te denken over de komende tijd hè? Hopelijk komt het besef dat het toch echt is snel 😬
    Wij hebben het na de eerste echo aan de kinderen verteld. Ik was meteen heftig ziek, maar het is gelukt om dat een paar weken bij de kinderen verborgen te houden (maar ze zijn hier nog klein hè). Na 2 miskramen vind ik het lastig om meteen het blijde nieuws te vertellen aan kinderen.

Dit keer weten wij het geslacht ook. Zelf vind ik een verrassing toch leuker, meer bijzonder maar voor de kinderen is dit meer helder. En qua kleertjes en spulletjes kopen vind ik het ook fantastisch, haha.

Iris, hoe is het? Nog te doen? Spannend dat het uiterlijk komende week gebeuren gaat!

Wij hadden net een goede echo gelukkig. Nierbekken is nog steeds vergroot maar niet zorgwekkend. En ze ligt niet meer in stuit! Het is een wat grotere dame met vooral een dikke buik, haha. Precies haar zus...haar broer was een lange smalle.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Anemoon: wat fijn dat de echo goed was! Hoe voel je je nu? Hopelijk ook wat beter weer...

@ Saz: gefeliciteerd! Wat leuk, ik ben benieuwd hoe de kinderen reageren!

@ Iris: he bah, weer meer jeuk... Hoe is het nu? Lijkt me echt verschrikkelijk, zoveel jeuk. Ik herken ook heel erg wat je zegt over dat je alleen thuis bent omdat je niet mee kunt met een familie-uitje. En dat je dat dan 'leuk' moet vinden. Bleeegh.... Maar biiiiijjna 37 weken. Succes morgen!

@ Jairy: nog getest? Hoe is het nu?

@ Selina: en met jou? Ben jij weer bijna aan het eind van een cyclus? Ik duim zo voor je!

@ Meijtje: ben jij nog altijd zwanger? Ik hoop het zo voor jullie. 2017 wordt jullie jaar <3

@ BJlover: wat een geweldige echo, gefeliciteerd! :D

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Zo weer goede controle gehad vandaag. Dinsdag gepland voor inleiding. Had al een cm ontsluiting, dus dinsdag weer kijken of het ballon of infuus gaat worden. Dus de laatste zwangere dagen zijn nu echt aangebroken. Heel onwerkelijk dat we volgende week weer papa en mama mogen worden.
    Betreft de jeuk dat is echt wel aanwezig, vooral de avonden. Rond 17.00 beginthet tot zeker na 22.00 voor het weer te doe word. Nu ik kan aftellen zijn de laatste loodjes echt het zwaarst voelt het wel.

9. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    O wat snel al, iris! Spannend hoor!

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Jeetje, het is gewoon bijna zo ver... Nog 3 dagen zwanger :$

11. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Dat gaat snel zeg

Hier gisteren aan mijn jongens verteld. Die waren heel blij. Veel knuffelen.
    Toen ik aan mijn jongste vroeg waar moet de baby straks slapen, antwoordde hij gelijk: bij mij bed. Ik heb nog een plekje over.

12. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wat lief dat hij zn bedje wil delen :)
    En fijn dat ze zo blij zijn. Nu nog een poosje geduld voor de baby komt ;)

13. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ach, wat lief ja &#128525;!

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Iris, wow dat komt dichtbij nu. Nog een paar daagjes doorzetten en dan is de kleine er.

Bjlover, dat is lief! Wat kunnen die kinderen dat toch. Kunnen volwassenen soms nog wel wat van leren.

Hier inmiddels alweer de bekende buikpijn dus denk dat het weer niet raak is. Moed zakt me weer in de schoenen. En hoorde net gisteren dat een oud bekende van mij het ons dorp zwanger is en nog wel van een tweeling. Ben zo jaloers n daar voel ik me dan ook weer rot door. Wanneer zijn wij aan de beurt.

15. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Selina, ik snap goed dat je er moedeloos van wordt. Het is ook niet niks om telkens met de teleurstelling om te gaan. En hoe vind je dan de moed om weer "vrolijk" verder te gaan? Hoop heel erg dat het jullie ook snel gegund is.

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik word gelukkig door man en moeder weer tot de orde geroepen &#128578;. En moeten de komende cyclus en misschien die daarna ook wel overslaan aangezien manlief dan weg is. Dus nu even rust. Maar nog geen ongi, dus als die nog weg blijft ga ik woensdag of vrijdag testen. Ga dit iig geen jaren volhouden. Eerst deze week maar even afwachten.

17. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Selina, ik kan me de frustratie voorstellen. Het is zo bizar dat de een maar hoeft te knipperen met zn ogen en zwanger is. En de ander heeft een lang en pittig traject te door lopen. Grote knuffel voor je. Ik hoop dat het raak is deze ronde. En anders even pauze is misschien ook fijn?
    Is je man weg ivm zijn werk?

Pfff ik vrees dat de zenuwen me een beetje parten gaan spelen. Was om half 5 al wakker. Ben er uiteindelijk maar uit gegaan. Vast wat klusjes in huis doen. Zo kids wekken en naar de speelzaal brengen. Morgen 'mag' ik weer zo lekker vroeg op voor de inleiding.
    Ik hoop zo dat ze gelijk vliezen kunnen breken ipv ballonkatether. Zie tegen de priming erg op. Dat gepruts daaronder en dan de hele dag in het ziekenhuis wachten, niet in je eigen huis waar je lekker afleiding hebt van de kindjes ed. Doe m'n best om te denken dat het allemaal wel mee valt. Zie echt op tegen het plaatsen van de katheter, niet eens tegen de bevalling zelf haha. Staat niet eens in verhouding. Ik weet het maar toch.

Nou dames jullie horen van me :)

18. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Een geplande bevalling lijkt me ook superspannend ja! Wat dat betreft is een spontane verrassing toch ook wel rustig. Al lijkt het me dan wel weer heerlijk dat je je huis kan voorbereiden. De vorige keren waren toch een beetje chaotisch bij ons, haha.
    Ik hoop dat je zo ontspannen als mogelijk kan zijn! En wil je enorm veel succes, sterkte en plezier wensen!!

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Heeeeeeel veel succes, Iris!

20. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Iris, veel succes! Je kan het meid. Hoop dat je snel de kleine in je armen hebt.

Mijn man moet inderdaad voor zijn werk weg. Dat gebeurt meestal 2 tot 4 x per jaar. En vaak 2 tot 4 weken. Bij zijn vorige werk is hij wel eens 3 maanden weg geweest. Dat was wel heftig. Toen ook nog geen kinderen dus dan duren 3 maanden wel heel lang. Nu is het de eerste week even wennen met de kids en dan wordt het vaak oorlog als hij weer terug is &#128523;. Ineens weer een man in huis die zich met de kinderen bemoeit. Erg irritant &#128514;. Even pauze is inderdaad ook goed. Maar het tijdsverschil met de kinderen wordt steeds groter en dat vind ik wel moeilijk.

Deel Deze Pagina