Selina, ja snap dat het spannend is. Wanneer kan je terecht? Wel fijn dat je lichaam goed voelt. Ben benieuwd hoe je kindjes reageren! Iris, dat brakke gevoel herken ik, haha. Je denkt je snel fitter te voelen dan tijdens laatste weken zwangerschap, maar dat duurt soms even. Vooral bij de oudste was ik flink gehavend en gekneusd. En dat is niet zomaar weg helaas. Goed dat je je rust neemt en op Willemijn focust. Hoe vinden de meiden het? En hoe kijk je nu op de bevalling terug? Ja, gaat hard hier, hoewel ik enorm uitkijk naar de 37 en hoop dat het geen vroeggeboorte wordt. Fysiek en mentaal gaat het wisselend, maar ik red me wel. Kan vrij veel accepteren als "het hoort erbij". Morgen op controle bij de vaste achterwacht van onze solo verloskundige.
Ik heb volgende week donderdag al de eerste echo. Mijn man vertrekt 3 april, dus wilde graag voor die tijd een echo. Mocht zijn vertrek uitgesteld worden dan ga ik de echo ook verzetten. Begin nu wel af en toe misselijk te worden. Hopelijk niet zo extreem als de vorige 2 keer. Iris, wat fijn dat Willemijn het zo goed doet. Jij rustig aan doen en echt rust pakken. Misschien heeft je lichaam ook na elke bevalling iets meer tijd nodig om te herstellen. Annemoon, wat zegt je gevoel dan? Blijft de kleine nog even zitten of komt hij/zij eerder?
Fijn dat ze zo goed rekening houden met de omstandigheden van je man, Selina! Ik hoop ook dat extreme misselijkheid je bespaard blijft. Zeker als je komende tijd alleen bent. Dan is het wel erg heftig en aanpoten. Ik ben qua voorbereidingen al erg ver, uit angst dat de baby vroeg komt. Dus de angst is er wel. Maar tegelijk denk ik: nee, met Pasen loop ik nog gewoon lekker met een dikke buik rond. En dat hoop ik ook echt!
Anemoon, je moet ook zeker vertrouwen hebben in je lijf! Ik duim ook voor je dat je met Pasen nog met een paasei van een buik rondloopt Ik ben ook erg blij dat ze er rekening mee houden. Eigenlijk wil ik alle echo's samen doen, maar terug komen is een beetje overdreven. Dus dan maar iig de eerste echo samen. Misschien gaat hij wel proberen om 4 april weg te gaan en dan wil ik eigenlijk de echo nog verzetten naar 3 april. Nu een echo zonder hartactiviteit lijkt me ook vreselijk.
Fijn dat ze rekening mee houden Selina. Anemoon, ik duim ook voor je dat ukkies nog even blijft zitten. Hier vandaag de combinatietest gehad. Was echt enorm zenuwachtig, zo bang dat de kans heel groot zou zijniet, vooral door mijn leeftijd. Maar alles was helemaal goed. Was echt opgelucht. Hebben het hartje horen kloppen en spruitje was druk aan het schoppen
Gefeliciteerd bjlover. Fijn dat alles goed was. Lijkt me heerlijk om de eerste 12 weken te hebben gehad. Hebben jullie allemaal de combitest uit laten voeren? Wij bij de vorige 2 kinderen niet en denk nu dus ook niet. Maar ik twijfel deze keer wel een beetje. Hou alleen niet zo van de kansberekening.
Selina, ja een onzekere echo lijkt me ook verschrikkelijk. Dan nog maar even wat langer geduld hebben. Wij hebben bij de jongste twee wel conbinatietest gedaan. Na veel getwijfel, want de kansberekening is inderdaad apart. Dit keer gedacht over de nipt, maar toch van af gezien. Voor ons voelt de 20-wekenecho als voldoende, zou zelfs zonder de conbinatietest me prima voelen. Bjlover, wat heerlijk dat er een goede blije baby te zien was! Dat geeft echt even een boost hè? Logisch dat je onzeker bent. Volgens mij wordt dat niet minder naarmate je meer kinderen krijgt 😉
Hier gaat het wel. De extreme misselijk is weer aanwezig. Was even vergeten hoe heftig dat was. Hopelijk vandaag groen licht van de huisarts om met de medicijnen te beginnen. Ook wat spanning voor de echo van morgen. Hoe is het met jou?
Spannend Selina. Hier gaat het lekker. Het nieuws is nu alom bekend. Veel leuke reacties gehad. Buik groeit al lekker.
Wij zijn nog aan het wachten op de intake en eerste echo a.s. dinsdag. Ben dan als het goed is 8w5d. Verder moe!! Slaap iedere dag voor half 9 al, val geregeld op de bank in slaap, ook 's middags wel eens. Krijg echt niks gedaan. Misselijkheid af en toe een vlaag, maar dat valt heel erg mee gelukkig.
Bah Selina, misselijkheid is zo heftig! Bij mij is het dit keer gestopt rond de 20 weken en daar was ik heel blij mee. Het heeft zo impact op je dagelijks leven en ook op je stemming. Red je het met de twee oudsten? Leuk hè Bjlover om weer trots te kunnen zijn op je buik! Los van onhandigheid geniet ik er enorm van: dikke toeter met leven erin. Hoe vinden de kinderen het? Saz, nog even geduld en spannend dus! Hoop dat dinsdag alles goed is. Ik ben heel blij dat de kleine nog steeds rustig in mn buik zit. Krijg wel steeds meer last van weeen en andere pijntjes. Qua voorbereidingen gaat het goed. Ik vermaak me ook nog steeds wel met van alles (wat wil je ook met 2 kleintjes hè haha), al vind ik het wel steeds pittiger worden. Hopelijk blijft ze nog twee weken zitten en kunnen we dan een lekker dik en gezond kind verwelkomen! 😄
Anemoon, de jongens vinden het helemaal geweldig. Mijn jongste geeft ook steeds kusjes o0 mijn buik. Vandaag rustig aan. Vrije dag, alleen het eer is zo veel slechter dan maandag en dinsdag hmmm. Jongens zijn een spelletje aan het doen en ik ga zo een beetje puinruimen en koken.
Annemoon, ja hoor. Kinderen zijn heel lief. Morgen weer gewoon werken dus dan gaan ze naar school en het kdv. Hoop alleen niet dat ik stees moet spugen. Heb een idee om het op mijn werk te vertellen met wat lekkers en vind het daar nog een beetje vroeg voor. Maarja vanaf volgende week moet ik alles alleen doen, dat lijkt me wel pittig. Koken terwijl je misselijk bent lijkt me lastig (man kookt altijd). We zien het wel en als het echt niet gaat komt man naar huis. Heb wel groen licht van de huisarts om medicijnen te gebruiken, dus dat is fijn. Hopelijk helpt het een beetje. Bjlover, wat lief van je zoontjes. Ben ook erg benieuwd wat de kinderen zeggen. Saz, ik ben ook zo moe. Herken dat niet van de vorige zwangerschappen. Al 2 weken lig ik ook erg vroeg al in bed. Man en ik gaan altijd tegelijk naar bed, al bijna 12 jaar en nu ineens lig ik veel eerder alleen in bed.
Hoi dames, Ik volg jullie nog steeds hoor! Vind het altijd zo lastig om te reageren, omdat ik bang ben de partypooper uit te hangen. Terwijl ik zelf helemaal niet jaloers ben. Ehm... Snappen jullie het nog? We zijn maandag naar de klinisch genetica geweest. Zij zag toch wel reden om een aantal testen te doen. Man, dochter en ik alledrie bloed laten prikken en zij moest ook nog urine inleveren (was een mooi gedoe, in dat potje plassen in het ziekenhuis ). Over 6-8 maanden krijgen we de uitslag! We hebben van haar wel ook echt het advies gehad om de kinderwens in elk geval uit te stellen tot we de uitslag hebben. Best heftig, alsof we onze dochter liever niet gehad zouden hebben. Wat niet waar is natuurlijk, maar toch. Ik vind de uitslag heel dubbel. Aan de ene kant hoop je natuurlijk altijd dat er niets uit komt, maar ergens zijn we wel heel erg toe aan duidelijkheid. Laten we maar hopen op iets dat heel duidelijk is, maar niet erfelijk Ik leef en lees met jullie mee!
Marb, kan me voorstellen dat je er dubbel in staat, heftig hoor! En je bent zeker geen partypooper!! Het valt niet mee als je om zo'n reden je kinderwens moet uitstellen, niet wetende of er überhaupt nog een derde gaat komen door omstandigheden. Selina, ik had de vermoeidheid bij de vorige twee ook wel, maar niet zo erg als nu volgens mij. Maar was bij de oudste natuurlijk ook 7 jaar jonger en heb nu 2 kinderen die naar school moeten en hier naartoe en daar naartoe. Daarnaast is het op mijn werkdagen echt rennen en vliegen, kinderen gauw naar school, gauw weer in de auto en rijden, want heb in de ochtend 55 minuten om 65km af te leggen. Zit het verkeer tegen ben ik al te laat op mijn werk. Als ik vrij ben weer een klein uur rijden, kinderen ophalen van de bso, naar huis, eten koken. Man gaat om 6.30 de deur uit en is om 18.00 thuis. De dagen dat ik vrij ben krijg ik niks gedaan. Wil wel, maar kan me er niet toe zetten. Bjlover, wat schattig! Wij weten nog niet helemaal zeker wanneer we het de kinderen gaan vertellen. Willen het eigenlijk met pasen doen, zodat ze het dan ook aan opa en oma kunnen vertellen. Maar dan wordt het natuurlijk daarna ook direct op school verteld.. vind het wel lastig. Anemoon, voor jou nog maar een paar weekjes en dan heb je je kleintje in je armen! Spannend hoor!!
Marb, tuurlijk mag je hier reageren. Je kan toch altijd hier je verhaal kwijt! Je hoeft toch niet alleen leuke verhalen te vertellen. Fijn dat er toch iets wordt onderzocht! Dikke knuffel. Saz, leuk met pasen vertellen. En dan dus ook aan opa en oma. Wordt een leuk feestje. Wij hebben net de eerste echo gehad. Ben ongeveer 6 3weken en 2 dagen en ben zwanger van een tweeling . Even schrikken en omschakelen en heel spannend. Bij beide kindjes al een mooie hartslag. Over 2 weken terug komen om te kijken of het 1-eiig is of 2-eiig (laatste is het meest waarschijnlijk). Manlief was er wel even stil van . Totaal niet verwacht, aangezien er maar 1 eitje op springen stond. Even rustig laten bezinken.
Wat bijzonder Selina. In elk geval superfijn dat de echo goed was, gefeliciteerd! En twee, jeetje... Lijkt me superspeciaal, maar ik kan me voorstellen dat het even wennen is. @ Saz en Selina: lief, jullie reacties! Ik denk dat ik gewoon hier blijf. Misschien komt er bij ons toch ooit nog een derde, dus dat is volledig legaal
Marb, fijn dat de dingen onderzocht worden. Tuurlijk mag je hier blijven. Je hoort er toch bij. En wie weet... Selina, wat bijzonder. Ik ben zelf 1 van een tweeling.
WoW selina een tweeling. Dat is best even een verrassing Haha. Ik heb er toen een nacht niet van geslapen weet ik nog Haha. Komt vast goed. Het is dubbel de drukte maar ook dubbel lol Marb wat spannend die testen lijkt me. Dapper hoe jullie er in staan hoor. Niet alles terug gelezen. Sorry. Hier gaat het best goed. Maar ik ben heel blij dat Mn man thuis is voor de oudsten hiji. Hoe ik dat straks voor elkaar ga krijgen is me een raadsel. Hopelijk word ik snel minder moe, en gaat de pijn snel over. Kan wel alles doen maar heb erg snel last van Mn schaambeen en stuit. Kan de meiden ook niet tillen nog. Helaas voor hun heeft mama nog geen spierballen