Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Iris, ben benieuwd of slapen vannacht leuk. Vind het nu vooral (leuk) spannend. Heb wel net even gekeken naar een kinderwagen, maar wil natuurlijk de duurste € 1619. Wil iig 1 met 2 plaatsen naast elkaar en niet voor of boven elkaar. Heb jij nog tips?

BJLover, en hoe heb je dat ervaren?

2. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Ik weet het niet. Weet alleen hoe het is om altijd samen te zijn. Merk wel sommige dingen. Toen mijn zus bijvoorbeeld geopereerd werd, voelde ik me heel zwak en doodmoe tot het belletje kwam dat ze uit de ok was. Heb ook weleens haar menstruatiepijn gehad terwijl ik er net van af was.

Mijn zus weet wel altijd van te voren dat ik zwanger ben. Bij de jongens had zij veel last van haar borsten en deze keer heeft ze eetbuien.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Lijkt me heel bijzonder, een tweeling!

Heftig dat je je nog zo slap voelt, Iris! Ik hoop dat je snel weer op de been bent. Drie kleintjes is ook echt pittig, denk ik!

Over duowagen: wij hebben er ook 1 gehad (oudste was nog geen 1,5 toen de jongste geboren werd). Hier juist heel lang op zoek geweest naar eentje waar ze niet naast elkaar zitten, omdat het ding dan zo breed wordt. Wij hadden er eentje waar ze ook naar elkaar konden kijken (dus eentje reed vooruit, ander achteruit).
    Deze hadden wij: https://www.babyzaak-online.nl/images/D/7734-403-ABC-Design-Zoom-granit-03-bij-babyzaak-online.nl.jpg

Stoeltjes konden ook allebei naar voren of allebei naar achteren. En wij hadden dus eerst 1 wagenbak en 1 stoeltje, maar het kan ook met twee wagenbakken.

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Marb, wat fijn om van je te horen! Voel je vrij om te delen wat je wil! Hoe gaat het met je opleiding?

Selina, wat enorm fijn om een goede echo te hebben en wat bijzonder een tweeling!! Lijkt me enorm leuk, en ja, ook extra spannend.

Iris, pittig hè? Ik herinner me de eerste weken van de tweede al als intensief, kan me nog geen voorstelling maken van de derde. ;)

Saz, dat is zeker druk ja en logisch ook dat je op andere dagen moet bijtanken. Lukt het je om te bedenken dat het tijdelijk is en dat je over een tijdje hopelijk weer wat fitter bent? Of gaan jullie meer hulp zoeken of aanpassing doen?

Ik kijk zo uit naar volgende week....elke dag is er weer een dichterbij een gezonde, voldragen baby. Daar kan ik nog goed geduldig voor zijn en hopen dat het nog even duurt. Maar word wel steeds brakker qua slapen, pijn, voorweeen etc.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wij hebben de buggaboo donkey duo. Echt nog super blij mee. Meiden zitten er nog in. Sanne soms, loopt ook al veel. Kan er ook alle kanten mee op: baby bakjes, zitjes, voor of achteruit of een zitje en bakje. Hij kan ook enkel met een boodschappenmandje. En hij is super licht en makkelijk in gebruik. Kom bijna elke winkel in behalve kruidvat omdat het zo vol staat met rekken. Zelfs periode met ov reizen. Ging super. Nadeel is wel dat alleen assocoisers van buggaboo zelf kunnen. Maar goed via Mp kun je vaak wel wat vinden. Ik ben erg in elk geval blij mee Haha.

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Iris, ja maar die is € 1699, en das best veel. Ik wil die wel het liefste. Dus de maxicosi's passen daar ook niet op?

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Selina, een tweeling! Haha, kan me voorstellen dat je man wel even stil was.. De mijne zit er al vanaf de positieve test geintjes over te maken, net als mijn beste vriendin. Denk dat ik ook wel stil zou vallen als het er hier 2 blijken te zijn. Nog even een paar dagen afwachten.

Anemoon, ja, ik weet wel dat het over een paar weken wel weer beter wordt. Man doet gelukkig wel veel in het huishouden. Ach, we redden het verder prima, enige waar ik vooral tegenaan loop is dat de stapel nakijkwerk zich letterlijk opstapelt. Normaal ga ik op mijn vrije dag of in de avond wel nakijken, maar nu doe ik dat vooral in tussenuren of als leerlingen aan het werk zijn. Maar ook dat komt wel weer goed, nog even 3 maanden doorbikkelen en dan vakantie.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Anemoon, morgen ben je al 36 weken! Ik duim dat de kleine nog een week blijft zitten, maar 36 weken is al bijna zover. Maar je wilde graag thuis bevallen, toch?

9. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ja, ik hoop erg op een thuisbevalling. Maar nog meer hoop ik op een fit en gezond kind. Onze eerste moest naar het ziekenhuis met meconium in de longen en de tweede was randprematuur. Dus we weten hoe het is om een kraamweek te hebben met een vermoeid of ziek kind dat een lastige borstvoedingsstart heeft. Komt uiteindelijk allemaal goed, maar een fittere baby lijkt me een zegen.

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Kan ik me heel goed voorstellen hoor! Hopelijk blijft ie nog een weekje of wat lekker aansterken in jouw buik!

11. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Dat hoop ik ook! 😄

Verloskundige was weer tevreden gister: baby ligt extreem diep en vast met het hoofdje. Dat verklaart een boel voorweeeen en pijn. 😉
    Ik heb donderdagavond elke voorwee benoemd tegen mn vriend en prompt kreeg ik klossen onder het bed en een berg andere babyklusjes, haha. Meneer realiseerde zich volgens mij toen pas dat het niet lang meer duurt. Dus nu zal ik het pas zeggen als het echt doorzet, want maak hem er zenuwachtig mee 😂

Hebben jullie een leuk weekend voor de boeg?

12. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Selina, er is een adapter voor de maxi-cosi hoor. Die hebben we toen ook er bij gedaan. Maar alleen voor twee. Maar goed was erg handig in ons geval. Is dan wel iets breder dan de wiegjes. Kwam niet alle huisdeuren in daarmee haha.

Anemoon, je bent er bijna. Wat gaat het snel. Ik hoop dat ook jullie nu een gewone normale kraamweek mogen beleven met een gezond kindje wat met een goed termijn komt.

Willemijn is nog steeds erg verkouden, niezen, snotjes en nu ook nog hoesten. Beetje jammer. Gelukkig drinkt ze als een trein haha. Ze is ook al flink gegroeid. Van geboorte 2835 gram, afgevallen naar 2670, en nu woog ze van de week al 3270 gram!
    Helaas nog steeds te veel melk en ben ik ontstekingen net voor. Hoe anders dan vorige keer. Nu dus maar twee keer op een dag kolven en salie thee.. hoewel ik me afvraag of de thee helpt. Kolven doe ik twee keer, voor de nacht leeg, ochtend de druk er af. Anders verslikt Willemijn zich steeds en krijgt ze krampen. En ik flink pijn. 6 weken kraamtijd heb ik wel nodig voor Mn lijf en de voeding haha.
    Gisteren meiden naar de peutezaal gebracht. Hele dag pijn gehad. Het ging zo goed. Dus toch maar weer rustig aan. Lastig hoor want inmiddels wil ik wel eens het huis uit en me nuttiger maken.

13. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Herkenbaar iris, overproductie! Ingewikkeld om dat prettig te krijgen. Onze zoon kon beter met het tempo en de veelheid van voeding omgaan dan onze dochter. Zij had veel last van reflux, hij leerde snel (denk inderdaad na een week of 6) om in max 8 minuten een enorme plens melk te drinken, haha. Uiteindelijk is het goed gekomen maar ik heb altijd momenten gehouden van te veel melk of last. Wel heerlijk om te merken dat Willemijn het zo goed doet! Gun jezelf de tijd om af te stemmen en de rust om bij te komen.

Ik had gister een rotdag met veel duizeligheid en misselijkheid. Vervolgens vannacht bijna 3 uur lang heel serieuze voorweeeen. Dacht even dat het echt zou doorzetten: pijnlijk en vaak. Nu is het weer kalm, en voel ik me alsof ik een feestje heb gehad, haha.

Ik weet dat een van jullie morgen een eerste echo heeft, maar even vergeten wie, sorry! Heel veel succes in ieder geval!

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb morgen de eerste echo ja ;). Sta de hele dag al stijf van de zenuwen.. Straks vroeg op bed en dan moeten we om kwart over 10 bij de vk zijn. Man is gelukkig de hele dag vrij, dat vind ik wel heel fijn. Laat het hier morgen zsm weten!!

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Saz, succes en veel veel plezier bij de echo. Hopelijk gewoon een mooi plaatje met knipperlichtje!

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Heel veel succes en plezier, Saz!

En anemoon: ik kan me heel goed voorstellen dat dat je opbreekt hoor! Hopelijk wat rustigere dagen nu.

17. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hopelijk heb je inmiddels een mooie echo gehad, saz!

Hier gelukkig een iets kalmere nacht. Afgelopen nacht was de nacht dat onze dochter geboren was, qua termijn. Heerlijk gevoel dat we die grens al gepasseerd zijn 😄
    Nog even wachten en dan mogen de poorten open. En dan ga ik klagen dat het lang duurt, haha!

Het heeft iets bijzonders hè, je hebt er geen snars over te zeggen: zwanger worden, je gezondheid, gezondheid baby, bevallen, maar toch zouden we maar wat graag soms de touwtjes in handen willen nemen...

18. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Saz, heel veel plezier en succes bij je echo!!

Selina, wauw een tweeling! Dat is even omschakelen, ben je al gewend aan het idee?

Marb, hier is het met jou?

Anemoon, ik kan me ook wel voorstellen dat het je op den duur opbreekt. Dat de kleine de aankomende paar dagen nog maar even blijft zitten en daarna gauw komt ;)

Het is hier de afgelopen dagen/weken even stil geweest weer vanuit mijn kant in dit topic. Vorige ronde had ik lichte testen en bloedtesten wezen uiteindelijk uit op inderdaad een zwangerschap, maar helaas wel met afloop. Na de tweede bloedafname is het bloedverlies toen ook begonnen.
    Inmiddels zijn we nog geen 4 weken verder, of ik heb sinds 3 dagen weer positieve testen! Dit keer zijn ze echt goed donker en had ik gisteren al een bijna knal positieve test. We staan er zelf een beetje van te kijken en tevens ook erg voorzichtig nog, waarbij ik ergens ook bang ben dat het weer fout zal gaan, maar tegelijkertijd durven we ook wat positiviteit aan te halen. Deze keer moet het gewoon goed blijven gaan!

19. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Wauw, jairy! Wat een geluk na zoveel pech. Ik duim mee dat het dit keer allemaal goed mag gaan. Donkere testen zijn al een goed begin! Dat derde kindje gaat er hopelijk komen. Proficiat!

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Jairy, gefeliciteerd! Kan me goed voorstellen dat het nu wel erg spannend is voor jullie.

Wij hebben vanmorgen de intake gehad, en een goede echo! Het is er (gelukkig) eentje, hartje klopte goed en meting kwam op 8+6 (waar ik uitging van 8+5). Over 2 weken weer een echo, en dan krijgen de formulieren mee voor de nipt, zodat we die zo snel mogelijk kunnen laten doen. Alleen nog even kijken waar er dan priklocaties zijn, nu zijn er 2 die beide 40 minuten rijden zijn.. niet handig, maargoed.

Deel Deze Pagina