Wie voor nummer 3?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fortunae, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Mooi, gefeliciteerd!

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Saz, gefeliciteerd. Fijn zeg een goede echo. Wij weten nog niet of we de nipt doen. Zo lastig om een keuze te maken.

Jairy, jij ook gefeliciteerd met een positieve test. Hoop voor je dat het goed blijft gaan!

Beginnen wel aan het idee te wennen. Steeds meer mensen weten het ook en dat maakt het ook veel echter. Heb er een boek over gekocht, dus ga me lekker inlezen.

3. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Gefeliciteerd, Saz! Super mooi dat de echo goed was, nu lekker genieten!

Dankjewel voor de felicitaties, we duimen hier hard dat het nu gewoon goed mag blijven gaan.

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoera! Vandaag een mijlpaal bereikt 😄😄

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Jaa, 37 weken precies!! Nu mag de kleine wel langzaamaan gaan komen :D

6. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Wat fijn Anemoon. 37 weken

7. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ja, ik ga met de kinderen een taart bakken om het te vieren :D

Merk wel dat ik best ongeduldig begin te worden. Niet gedacht dat ik ook zo zou worden, haha. Ik probeer afleiding te zoeken, maar fysiek valt dat niet mee.

Hoe gaat het met jullie?

8. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Hier heb ik vannacht voor het eerst in denk 3 weken doorgeslapen. Denk dat ik dat nodig had. Ben nog steeds moe.

Verder gaat het wel lekker. Weinig kwaaltjes, op obstipatie na helaas. Moet echt consequent 2 gedroogde pruimen eten per dag. Anders gaat het mis.
    Sinds vorige week voel ik de kleine ook af en toe schuiven. Wat een heerlijk gevoel weer.
    24 april moet ik weer voor controle naar de vk. Dan gaan de kinderen mee. Di3 hebben dan vakantie. Het
    Mijn oudste vroeg vorige keer of we een filmpje hadden van de baby want hij wilde dat wel zien bewegen en schoppen. Dus hebben we 26 april een echo voor de geschlachtsbepaling en dan gaan ze ook mee. Dat is wel een verassing voor ze, want ze weten dat ze pas op 15 mei te horen krijgen of ze een broertje of zusje krijgen. Maar omdat mijn oudste er zo om vroeg, dus die eerdere echo.

9. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Heerlijk dat je de baby voelt bewegen! Ik vind dat toch wel het allerleukste aan zwanger zijn. Leuk om te delen in de vreugde en de verwachting met de oudere kinderen hè? Ben benieuwd hoe ze de echo vinden!

Hier nog geen bevalling haha! Wel veel voorwerk, maar dat ben ik wel gewend van de andere twee. Intensieve tijd dus, maar ook bijzonder om er zo naar uit te kijken.

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Annemoon, spannend nu zeg. Had je nou wel al een datum voor een inleiding of laten ze je zo lang mogelijk lopen? Ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient.

Ik lees elke keer nog mee maar weinig energie om te reageren. Donderdag echo en vind het best spannend. Straks is het er ineens nog maar 1 of zijn beide hartjes gestopt. Brrr moet er niet aan denken. Probeer maar positief te blijven. Manlief is een paar weken naar het buitenland voor het werk en merk dat ik het zwaar vind. De vermoeidheid, misselijkheid en 2 kleine kids is niet altijd een goede combi en dat voelen de kids perfect aan 😈. Gisteren wel heerlijk genoten buiten.

11. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Pittig hoor, Selina! Misselijkheid is zo slopend. En dan nog de onzekerheid. Ik duim voor jullie dat donderdag alles goed is.

Ik hoef niet ingeleid te worden, alles gaat goed met de baby.

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Annemoon, dat is fijn. Lijkt me een bijzonder gevoel. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten :D

13. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ja, dat hoop ik ook, haha. Kan minder goed afwachten dan de vorige keren....heb er gewoon zin in om aan de klus te beginnen en de baby te zien. Probeer afleiding te zoeken, maar dan nog zijn er veel momenten dat ik veel pieker.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Het wordt nu echt spannend Anemoon! Onze oudste is met 37+1 geboren (ingeleid met 37+0 ivm gebroken vliezen), en de jongste is geboren met 41+0. Kan je vertellen dat die weken lang hebben geduurd! Hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten op de kleine.

Selina, hopelijk hebben jullie morgen weer een mooie echo! Kan me goed voorstellen dat je het best zwaar vindt om alleen te zijn met de kinderen nu. Vermoeidheid is heel herkenbaar, ik krijg ook weinig gedaan op een dag en val iedere avond rond half 9 in slaap (ook heel vaak al op de bank als man de kinderen op bed brengt). En dan heb ik gelukkig niet eens last van misselijkheid..

BJlover, haha, kinderen ook zo nieuwsgierig naar het geslacht dus? Leuk is dat!

Wij hebben het zondagavond (na een dagje Hellendoorn) verteld aan de kinderen. Dochter vindt het onwijs spannend en is al helemaal aan het bedenken hoe het dan zal gaan. Verheugt zich er nu al op om de baby een flesje te kunnen geven. Ene moment hopen ze beide op een zusje, dan willen ze beide weer een broertje. Eind mei ergens laten we een geslachtsecho doen, dan mogen ze ook mee.

Juffen op school weten het ook al sinds gisteren natuurlijk, aankomend weekend gaan we het mijn ouders vertellen. Volgende week dinsdag hebben we de termijnecho, en dan gaan de kinderen ook mee (want om half 7 's avonds).
    Schoonouders gaan we binnenkort vertellen dat kleinkind nummer 7 onderweg is (nummer 6 wordt over een week of 8 verwacht). Doen we als ze hun verjaardagen vieren, leuke verrassing :p

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Leuk saz dat de kinderen het nu weten. Leuk hoe ze er dan over praten. Gisteren in de auto heeft onze dochter de taken verdeeld. Zij geeft kusjes, leren ze lopen en geeft een fles, oma gaat de baby's voorlezen en met ze knuffelen en mama die mocht de poepluiers doen en wakker worden s nachts 😂.

Nog rustig bij jullie Annemoon?

Jairy, hoe is het met jou/jullie?

Hier goede echo gehad. Nog steeds 2 kloppende hartjes. Heel erg opgelucht. Nu elke 4 weken een controleecho. Gelijk het volledige bloedonderzoek gedaan en urine ingeleverd. 4 mei terug voor de termijnecho en eerste afspraak bij de gynacoloog.

16. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Selina, super fijn weer dat je een goede echo hebt gehad van je twee ukkies, dat lucht toch weer even op!

Anemoon, 38 weken vandaag! Nog steeds alles rustig?

Hier gaat het opzich redelijk goed. Ik heb 19 april mijn eerste echo staan, dan ben ik 6.1 en hopelijk is er dan al iets te zien qua kloppend hartje. Merk wel dat ik me vandaag wat meer onrustig er onder voel en bang ben voor een slechte echo, wat dat betreft kan ik dan ook niet wachten tot woensdag.
    Verder mag ik qua kwaaltjes ook niet klagen en voel ik me best goed. De misselijkheid neemt alleen in vlagen wel wat meer toe, of in ieder geval de laatste paar dagen, en ook mijn borsten zijn vooral in de ochtend even goed gespannen.

17. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    De reacties van oudere kinderen zijn fantastisch hè? Dat maakt je eigen vreugde ook echt groter, vind ik. Ben zo benieuwd hoe ze reageren na de geboorte.

Saz, goed om te horen dat het goed gaat! Vermoeidheid is bij mij eigenlijk hele periode gebleven, soms wel fijnere dagen.

Hoera, Selina! Een goede tweede echo. Heerlijk om zo verder te mogen gaan.

Jairy, ik duim voor jullie dat woensdag alles goed is.

Hier nog geen baby, wel veel meer/vaker/langer en pijnlijkere voorweeen. Begin er lichamelijk goed moe van te raken. Dus mijn dagen bestaan uit rusten, afleiding zoeken en me verheugen op wat komen gaat. Nog even bewust genieten van een volle buik en de relatieve rust. Geniet nog erg van de "blijde verwachting" en heb deze zwangerschap eigenlijk veel bewuster beleefd dan de vorige twee. En nu hopelijk nog een mooie bevalling. Ik kijk er enorm naar uit! Alles is gelukkig nog goed met de baby. Verloskundige is gister thuis op controle geweest.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben even 2 hele bizarre dagen gehad..

Gister werd ik wakker met een whatsapp bericht van schoonzusje dat ze in het umcg was opgenomen met gebroken vliezen. Uiteindelijk is ons nichtje gistermiddag geboren met een zwangerschapsduur van 31+6. Naar omstandigheden gaat het goed, over een paar dagen mag ze als het goed gaat naar het ziekenhuis hier om de hoek.

Vandaag moest mijn moeder naar de mammapoli, en hebben we slecht nieuws gekregen. Komende week meer onderzoeken en behandelplan. Had afgelopen woensdag (toen ze me vertelde dat ze naar het ziekenhuis moest) verteld van de zwangerschap, wat ze wel heel leuk vindt. En nu dus dit. Erg dubbelop allemaal, willen genieten van de zwangerschap (vooral omdat het de laatste keer is), en dan de onzekerheid en angst dat het met mijn moeder niet goed gaat. Heb de hele middag en avond lopen janken.. :(

19. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Bah, Saz, wat een heftige dagen! Hoop dat je nichtje het zo goed blijft doen. Wat een spanning voor iedereen.
    En dan de onzekerheid rondom je moeders gezondheid. Verschrikkelijk. Weet helaas wat het is: mijn vader is ongeneeslijk ziek. Veel sterkte en hopelijk valt het mee.

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Anemoon, dankjewel. Jij ook sterkte met je vader!

Moeder kan eind deze week voor meer onderzoeken en dan eind volgende week de uitslag. Nog even geduld hebben (en door alle emoties heen en weer geslingerd worden).

Nichtje doet het goed, en mag morgen (als er plek is) naar het ziekenhuis hier om de hoek ipv 60km verderop.

Nog een lichtpuntje: net de termijnecho gehad, en 4 dagen vooruit gezet (bij de vorige echo ook al 1 dag). Nu dus 11+3, DD is nu 4-11. Kinderen vonden het erg interessant om te zien en horen. :)

Deel Deze Pagina