Afgelopen zaterdag is ons kleine meisje geboren middels een keizersnede! Ze was een paar weken geleden gedraaid, maar helaas niet ingedaald. Dus afgelopen woensdag bij een gewone controle draaide ze onder het echo apparaat ineens dwars, om een paar uur later weer goed te liggen. Vrijdag braken mijn vliezen en toen de vk ging kijken met de echo lag ze in stuit. Dus naar het ziekenhuis, waar ze 24 uur wilden afwachten, en binnen die periode ging ze van stuit naar voetligging naar net schuin naar volledig dwars. En toen was er geen mogelijkheid meer om te draaien, dus nog geen anderhalf uur later was ze al gehaald. Nu nog in het ziekenhuis, komende middag naar huis als ook de kinderarts het goed vindt.
Gefeliciteerd, Saz! Ik zie overigens nu pas de rest van de berichten, heb helemaal geen meldingen gekregen
Gefeliciteerd Saz. Inderdaad wat een draaikontje zeg. geniet ervan en hopelijk gaat het herstel voorspoedig.
De oudste twee vinden het erg leuk, en gelukkig hebben ze deze week vakantie, dat is ook wel heel fijn. Zijn eind van de ochtend thuis gekomen, dus de kleine ligt lekker naast me in haar wieg te slapen, ik lekker in ons eigen bed. Herstel gaat eigenlijk al best goed, heb niet heel veel pijn gelukkig. Nu lekker genieten van ons prachtige kleine meisje.
Hoe is het met iedereen? Hier wel weer wat beter, het nieuws is wat gezakt. Het blijft wel heftig om 'ineens' een gehandicapt kind te hebben, maar we komen er wel met z'n viertjes (of toch stiekem vijfjes ooit?)
Het lijkt me ook wel heftig nieuws om zo te horen te krijgen, Marb. Vooral als het gaat om jullie kindje. Heeft je man de optie nog altijd gesloten voor een derde kindje, of is er wellicht al een beetje hoop mochten jullie straks wat verder zijn? Hier gaat alles goed. Lichamelijk beginnen de ongemakken nu wel steeds meer (fietsen wordt zwaarder, flinke inhaalslag gehad op het verminderen van mijn energie, helaas ook bekken/onderrug klachten, harde buiken op en af al doen deze gelukkig nog niks, etc), maar na deze week hoeven we nog maar 2 weekjes te werken voor we met verlof mogen. De kleine man doet het ondertussen ook goed en lijkt het erg naar zijn zin te hebben in mijn buik. Hij schopt, trapt en draait er vrolijk op los (soms is dat even auw voor mij haha), vlot de hele dag door, en doet het qua groei ook goed. Vorige week dinsdag een echo gehad voor de placenta en daar hebben ze hem ook weer gemeten. Hij zat toen op een geschat gewicht van 2100gr en wordt bij geboorte voor nu 7 pond geschat
Wauw, dat gaat dan toch opschieten weer. Fijn! 7 pond is heel netjes toch? Zeker voor een derde Wat mijn man betreft: ik heb wel het idee dat hij wat meer openstaat voor toch eventueel een derde. Ik wil het even laten rusten, ben bang dat ik hem anders het gevoel geef dat ik hem opjaag. Maar misschien mag ik een mooie hekkensluiter van ons groepje worden
Heftig nieuws om te moeten horen over je kind. Hier gaat het goed. D.any slaapt redelijk door. Wordt 1 keer per nacht wakker. Ze woog afgelopen dinsdag 3935gram. En het belangrijkste nieuws is dat we vorige week bij de cardioloog zijn geweest. Met 27 weken was het gaatje 3,9 mm en vorige week was die 1 mm. Dus kleiner. De verwachting is dat D.any er geen last van krijgt. In januari weer terug.