Zijn hier mensen mee bekend? Zijn van die kleine rode bultjes op bijv je bovenarmen of benen. Nu lees ik verschillende tips op internet, maar voordat ik hier veel geld aan uit ga geven vroeg ik me af of iemand dé tip heeft? De volgende dingen zouden goed werken: ureumcreme! (10% ureum) eucerin Buffy, dream Cream en dream wash van Lush Weightless Body Treatment met 2% BHA Salicylzuurcreme 5% Heeft iemand toevallig een van deze producten gebruikt en is ook wild enthousiast? Ik hoor het graag!
Ik had er ook een beetje last van. Wat ik doe is scrubben, en daarna insmeren met deze crème van Paula's Choice. Sindsdien geen bultjes meer. Maar had er niet heel erg veel last van. Skin Revealing Body Lotion with 10% AHA.voor alle huidtypen.
ik heb dat al mijn hele leven, wist niet eens dat het een speciale naam had. met zon/scrubben word het minder en in de winter is het goed te zien. Ik doe er niets aan verder, het stoort me niet.
ik lees mee.. ik heb ureumcreme wel thuis staan maar die is zoooo dik.. ik heb het op mijn armen en benen en zomers wordt het niet echt minder. helaas ben ik ook nog een type dat niet tegen bultjes ed kan dus zit er dan ook graag aan te plukken
Ik heb het en mijn zoontje heeft het sinds een paar maanden ook. Niets aan te doen wat echt helpt lijkt me?
Ik heb t op mn bovenarmen. Ik scrub me keivaak maar t gaat niet weg. Heb ook die ureumcreme gehad en daarvan werd t minder. Sowieso productem met salicylzuur erin heb ik eens gelezen.
Ja de een zegt niks aan te doen de ander noemt dus bovenstaande wondermiddeltjes. Daarom wilde ik graag up to date reacties van mensen om te kijken of er wat aan gedaan kan worden ik stoor me er wel aan, vind het er niet echt mooi uitzien en schaam me er zelfs een beetje voor. Het voelt meestal ook een beetje ruw, niet altijd. Misschien dan toch eens die ureumcreme proberen.
Mijn tip: accepteren en mee leren leven. Ik heb het al heel mijn leven, alles geprobeerd en niks helpt.. Je huid kan bij bepaalde middeltjes wel tijdelijk zachter voelen, maar dat is allemaal tijdelijk.. Ik vind het zelf ook niet mooi en kan mij er soms ook wat voor schamen, maar er zijn zoveel mensen die er last van hebben en vergeleken met andere huidproblemen is dit een van de minst erge denk ik maar...
Het enige wat bij mij helpt is zon, scrubben en zwemmen in de zee. Altijd als ik een aantal weken op curacao ben is alles weg. Zodra ik weer een aantal weken in Nederland ben, zit die zooi er weer op mijn bovenarmen
Ik heb het ook. Gebruik van de Duitse DM drogist de Balea Med 15% urea. Sinds ik dit gebruik is het bijna helemaal weg. Als ik stop met smeren is het helaas wel binnen een week of twee weer terug.
Ah dus toch weer die urea ik snap dat het niet blijvend verdwijnt, maar op zich vind ik het niet erg om te blijven smeren als het helpt. Eh ja CoffeeJunkie, zo kan je alles wel relativeren
Mijn man heeft het ook. Wel heel goed werkt is zout water, zon en scrubben. Kan je mooi combineren op het strand Mijn man heeft zich ook wel gescrubd onder de douche met zout. Verder werkt ureum-crème ook. Maar goed, elke dag scrubben en smeren met plakkerige crème: niet leuk. Manlief is er dus ook mee gestopt. Gezond eten en stoppen met roken hadden ook een positief effect op zijn huid, maar daar gaat het niet van weg. Sterkte, het is niet leuk om te hebben.
Voor de geïnteresseerden: ik gebruik nu de 'buffy' scrub van Lush en mijn huid is daar wel echt veel zachter door geworden en de stipjes minder! Weg zijn ze niet, maar ze vallen al veel minder op..
Uhm ik scrub het om de dag en dan blijft het wel glad. Ik heb het nog niet geprobeerd een paar dagen niet te doen, maar ik ben bang dat je het moet blijven doen. Zelf vind ik dat niet erg, sta toch onder de douche. Nu de winter eraan komt zie je het toch minder, maar wel fijn om iets te kunnen doen om het te verminderen als je bijv een feestje hebt ofzo en je wilt een leuk jurkje aan
Er schijnt ook een verband te zijn met gluten in voedsel. Je kan eens een tijd proberen glutenvrij te eten.
Nee helaas.... Ik had het ook al als klein kind Glutenvrij mag ik nog niet want ik word hierop getest dit jaar (en dan moet je het blijven eten)