Mijn schoonzusje....

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan :x

Ze is in april 19 geworden en heeft een super leuk zoontje van 8 maanden. Hier houden de lieve woorden ook gelijk op.

Ze maakt de ene domme beslissing na de ander en is hier dan nog trots op ook. Bijvoorbeeld, ze geeft haar zoontje vanaf 4 maanden opvolgmelk en vertelt dit vol trots (want hij krijgt het "al" vanaf 4 maanden)
    Toen haar zoontje 4 weken (!!!!) was liet ze hem op de binnenkant van patatjes sabbelen, want ja dat vond die zo lekker, hij deed namelijk smak smak ;) Hier heb ik haar toen bijna een klap om gegeven trouwens...ik was toen net zwanger en flipte hem volkomen toen ik dat hoorde :)

Gisteren moest ze op haar broertjes en zusje passen; ze woont nog thuis. En ipv dat ze zorgt dat er eten etc op tafel staat voor haar broertje en zusje van 5 en 6, stuurt ze haar broertje van 5 naar de supermarkt om babymelk te halen. De supermarkt is voor ons dichtbij, maar je moet er wel een drukke weg voor over die op een snelweg uitkomt, dus de lui die daar rijden hebben er vaak wel de vaart in.

En niet zomaar babymelk, nee, haar zoontje krijgt de hele dag door kant en klare pakjes pyjama pap van Nestle of ontbijt drinkpap/melk banaan van Friso.
    En waarom? Omdat dit lekker makkelijk is en ze te lui is om een fatsoenlijke fles melk voor het ventje te maken.

Laatst kwam ze hier te eten en wou ze haar zoontje tomatensoep geven die ik had gemaakt; boordevol kruiden, zout, enorm veel peper. Maar, dat maakte haar helemaal niks uit. Uiteindelijk heeft ze het niet gegeven want mijn moeder keek haar ontzettend boos aan :) Maar zonder mijn moeder had ze het zeker wel gegeven.

Advies aannemen doet ze niet, ze weet alles beter en kan alles beter. Iedereen is ook zoveel slechter dan zij.
    Ik kan me er zo aan ergeren en irriteren, maar ik kan er gewoon niks aan doen. Ik vind het ook vooral zielig voor dr zoontje; die krijgt van alles binnen wat gewoon niet goed voor hem is. Hij is nu ook al te zwaar voor zijn leeftijd (hij weegt tussen de 9 en 10 kilo en draagt maat 80 zo uit mijn hoofd)

Ik wou even mijn frustratie uiten. Bovenstaande is nog lang niet alles, maar wel het meest recente wat me rot ergert.
    Wat zouden jullie hiermee doen? Behalve keer op keer op haar in blijven proberen te praten ;)

Sorry voor het langer verhaal, maar ik denk dat op dit forum mensen mijn frustratie beter snappen dan mijn kindloze vriendinnen

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Oei! Ik kan me voorstellen dat je daar niet echt vrolijk van wordt! Hoe lastig het ook is, je kan haar advies geven oid, maar meer ook niet... Lastig hoor!!!!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kun je hier geen melding van maken? Desnoods annoniem? Ik vind dit wel zorgelijk eigenlijk! Wie weet wat voor gekke dingen ze nog meer uit gaat halen als niemand haar de halt toe roept!

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Tja, als ik het zo lees vind ik het ook niet goed wat ze doet. Maar het is wel HAAR kindje en zij maakt deze keuzes. Het is je schoonzusje, dus ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was, dat kan haar moeder beter doen dan jij.
    Dus voorkom ruzie en laat haar ook al ben je het er niet mee eens. Ieder zijn eigen opvoeding, zij zal het vast ook wel niet helemaal met jouw opvoeding eens zijn, maar wat als ze zich daar steeds mee zou bemoeien, dat zou jij ook niet leuk vinden.
    Aangezien ze nog maar 19 is lijkt het me wel verstandig gezien haar keuzes dat haar moeder wat toezicht houd, maar zo te lezen gebeurt dit ook.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja vind dit ook niet normaal...

Klinkt als zelf nog lang niet volwassen zijn...
    en als een enorme aso...

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, ieder zn ding, zal ook mijn keuze niet zijn..

Al aten mijn kinderen met 8 maanden ook al redelijk kruidig en ietwat pittig, maar goed.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Haar moeder bemoeit zich er niet meer mee; mijn schoonzusje luistert toch niet zegt ze dan ;)

Ik probeer haar advies te geven zonder bemoeizuchtig over te komen, maar zij zegt dan gewoon dingen als "ooooh ok" en doet er verder niks mee. Of ze noemt 300 dingen op om het te ontkrachten :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En van wat moet je melding maken dan? Dat dat kind te vroeg opvolgmelk drinkt en kant en klaar spul krijt? Beetje overdreven.

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hoelang is ze al je schoonzusje?
    Ik zou haar eens de waarheid vertellen, misschien kun je haar vertellen wat haar zoontje wel mag hebben en hoe slecht sommige dingen wel niet zijn. Wie weet heeft ze geen idee?
    Ik vind het ook niet normaal hoor, en ben ook bang dat dit nog erger gaat worden.
    Lastig hoor...

10. Linana

Linana Niet meer actief

Een melding maken hoeft niet hoor... ze staat namelijk al onder toezicht bij bureau jeugdzorg en de reclassering ;)

11. Linana

Linana Niet meer actief

Al bijna 2,5 jaar. Behoorlijke tijd dus.
    Hoe slecht sommige dingen zijn probeer ik haar echt duidelijk te maken en dat zijn darmen nog niet eens toe zijn voor sommige dingen die zij geeft (nou ja, toen was haar zoontje nog jonger)
    Ze luistert niet, of wilt niet luisteren ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ze komt op mij nogal puberaal over; lekker niet luisteren naar wat anderen zeggen, maar juist het tegenovergestelde doen. Erg jammer voor haar, nog jammerder voor haar zoontje die liever een verantwoordelijke mama had gehad.
    Hopelijk draait ze bij voordat ze voor echt belangrijke keuzes komt te staan, en hopelijk is ze wel lief voor hem.

Iemand van wie ze wél iets wil aannemen zou eens een goed gesprek met haar moeten hebben over wat nou wel en niet goed is voor een baby. Hebben ze daar bij jeugdzorg niemand voor, iemand die gewend is om te werken met opstandige tienermoeders (want zo gedraagt ze zich, als ik het zo lees)? Die moet je ook anders benaderen dan volwassen moeders die wat bijscholing kunnen gebruiken...
    Zou jij contact op kunnen nemen met Jeugdzorg, dat je haar niet in problemen wilt brengen maar dat je je zorgen maakt over haar zoontje? Of is er iemand anders in de familie naar wiens advies ze wel luistert? Dat zou nog beter zijn, dat iemand haar ervan kan overtuigen dat ze hulp zoekt.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm mijn meisje krijgt op zondag ook verse soep bij opa en oma? Vanaf dat ze 7 maanden is en af en toe een frietje. Ben ik dan ook slecht? Ze kunnen er heus niks van oplopen hoor!
    En die kant en klaar pakjes ja daar zou ik gewoon een pak melk voor kopen en voor haar neus zetten.

Maar voor de rest een beetje overdreven sorry.
    Kruiden mogen ze wel hebben hoor.
    Hier een half afrikaantje die af de toe gewoon met de angolese pot meeeet hoor, en dat is behoorlijk pittig.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Naja dan zullen ze bij het cb het wel niet weten...

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Dit dacht ik ook, ik koop heb ik ook nooit gedaan trouwens geen kant en klare pakjes, maar ook zeker geen kant en klare potjes. vanaf dat die groente en fruit at en dat was bij 3,5 maand beiden (geen punt van discussie was hard nodig en is door kinderartsen bepaald ) eet hij vers mee, ik kook zoutloos, maar ook regelmatig gekruid dit eet hij ook en at hij ook al regelmatig toen die klein was. Bij 7 maanden at hij ook verse groenten en als wij een patatje aten kreeg hij er ook 1 .

en dat gewicht is heel gemiddeld hoor met een maand of 9, ja laat dr zou ik zeggen, je kan er toch niets aan doen behalve flinke bonje krijgen
    ze is duidelijk iemand die geen advies wil.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk dat men in nl een beetje bang is voor kruiden en knoflook haha.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Niet bang voor kruiden, peper (hoewel je dat echt met mate moet geven, is erg prikkelend voor maag en darmen) of knoflook, wél voor zout. Of nou ja, bang, zout is gewoon echt niet goed voor een baby.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn zoontje eet al vanaf 6 mnd met de pot mee wel zoutloos.
    Maar ook hier gekruid en sinds 8 mnd een beetje pittig hoor.
    Hij heeft er geen last van...

19. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Het gaat toch niet alleen om de kruiden? Als je naar het geheel kinkt kun je gerust zeggen dat ze niet verantwoordelijk is op het gebied van eten. En daarnaast haar broertje van 5!alleen naar de winkel laten gaan ... Ik zou het toch neerleggen bij een begeleider van jeugdzorg. Eventueel het centrum jeugd en gezin in je gemeente.

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    haha dat denk ik dus ook umm. Mijn moeder zegt ook wel eens cindy dat mag ze niet hebben. Nee mam ik kreeg zeker geen geprakte banaan met roosvisee toen ik 3 maanden was:)

Afgelopen zondag heeft ze op een communie nog een stukje hamburger van de bbq gehad. Dat terwijl ik haar geen vlees voor het jaar wil geven, maar hè ze had ook een feestje en die taart hmmm ze vond het lekker hoor:)

Deel Deze Pagina