Zo ik ga ff lekker zeiken. Op facebook heb ik iemand die in een half jaar eerder beviel dan ik en nu zwanger is van de derde. Auw wat doet dat zeer. Was aan het werk toen ik het zag mij god ik was helemaal uit mijn doen. Bah Zo ik ben weer klaar.
haha hier mag dat maar dat is wel balen ja zulke verhalen. hier weer lekker thuis van werk, zo richting de kliniek, zaad halen oftewel iui7 alweer. en dan weer fijn 2 weken wachten, bleh zie daar wel tegen op zeg vooral die laatste week maja heb heeeeel veel andere dingen die momenteel spelen, examen van mn studie, nieuwe baan zoeken, hondje dus genoeg afleiding
@anita ja hier mag dat inderdaad... Bij mijn zoontje op school heeft er net 1 de zesde geworpen.... @denanja Oh inderdaad genoeg afleiding!! Zet hem op! Ik heb net weer de FM gehad... Tegenvallertje. De 2 eitjes die vorige keer net boven de cm waren, waren niet gegroeid... Nu dus de hormonen weer ophogen, met het risico op overstimulatie omdat er wel veel kleine eitjes zitten.... Vrijdag weer terug. Toevallig had ik de gyn vandaag en ik heb meteen nog maar een keer aangegeven dat ik de vorige keer wel erg veel en lang pijn had na de iui en dat ik veel te vroeg ongesteld werd. Nu mag ik dus na de iui ook nog een pregnylinjectie halen ter ondersteuning. ( jeh.... pregnyl associeer ik met pijn ) En de pijn komt doordat er behalve een ei ook vocht in een follikel. dat vocht komt in je buikholte en geeft druk op het buikvlies. Dus dat en de geforceerde eisprong doet zeer. De meeste vrouwen hebben er nauwelijks last van maar in zeldzame gevallen hebben vrouwen daar dus ontzettend veel last van.... Joepie ik ben ook nog een apart exemplaar....Nu vergeet ik alleen weer te vragen waarom dat zo verschilt.... En of het kan voorkomen dat er in een follikel alleen maar vocht zit, dat ik misschien daarom meer pijn heb en niet zwanger wordt. Iemand die dat toevallig weet?
fab. dat laatste vraag ik me dus ook af! want als meiden die ivf/icsi doen een punctie hebben kunnen wel veel follikels hebben alleen zit er dan geen ei in. ik vraag me dus ook af dat als je idd een follikel hebt of er dan ook echt een ei in zit. apart. balen dat ze nog niet gegroeit zijn zeg! nu idd dan hopen op geen overstimulatie. ik hoop ook echt dat je volgende keer na de iui geen pijn meer hebt hoor de mmm is al vervelend genoeg. moet zeggen dat ik nooit ergens last van heb na de iui dus daar ben ik wel blij om. weet nu dat dat ook niet van zelf sprekend is. en dat je daarna nog pregnyl gaat spuiten heb ik wel vaker gehoord om de innesteling te bevorderen en je cyclus word dan dus langer ofja na je eisprong tot je ongesteld word, waardoor het ei beter de tijd krijg om in te nestelen.
Ja ik dacht er later weer aan, toen ik al weer weg was bij de gyn.... Stom... Haha aan het eind van het traject kunnen we allemaal zelf op zo'n afdeling gaan werken... worden steeds een stapje wijzer. Nee ik hoop echt niet op overstimulatie... De gyn zei wel dat het zou kunnen dat ik nu geen last van pijn heb. Maar daar geloof ik pas in als we de eisprong weer gehad hebben. Mijn stokken rommelen nu al, dus ik vrees voor de eisprong.... Maar goed ik weet in ieder geval dat hij springt. En als het inderdaad twee of drie eitjes worden zou de pijn dan ook 2 of 3 keer zo erg worden.... Vorige keer had ik maar 1 ei. Whaaa vooral maar niet aan denken hahaha. Ik heb het er nog steeds graag voor over hoor
Ik lees even stiekem mee op het werk @Amy wat balen zeg! Hopelijk kunnen jullie door met IVF.. Geniet nog even van je vakantie! @littlewoodstock het is een beetje geland ja.. Ik ben ook best wel misselijk (had ik bij dochter nauwelijks last van) dus kan er ook niet echt omheen.. Op mijn werk heb ik het vandaag wel verteld, maar dat moet ook ivm sommige werkzaamheden die ik niet meer mag doen. We wachten nog even met de familie vertellen.. Gister het ziekenhuis gebeld en we krijgen een afspraak voor een echo over ong. 3 weken, daarna willen we het gaan vertellen Jij succes met de ovu-testjes enzo! @anita moeilijk is dat soms he, als je ziet dat het bij iemand anders zo snel goed gaat.. Dikke knuffel voor jou! @denanja haha, zaad halen, dat klinkt wel grappig Heel veel succes deze ronde!! @fab balen zeg dat je follikels niet gegroeid zijn.. En dat je zo'n last hebt van de pregnyl.. Ik heb dat gespoten tijdens de ICSI behandeling, maar had gelukkig geen bijwerkingen, dus kan er niet over meepraten.. Hopelijk vrijdag beter nieuws voor je! Over de vragen w.b.t. ICSI: IVF/ICSI verschilt alleen in het laboratorium, verder is de behandeling hetzelfde.. Alleen bij IVF worden zaadjes en een ei bij elkaar gedaan en moet de bevruchting uit zichzelf tot stand komen, bij ICSI zijn daar niet genoeg zaadcellen voor en wordt er met een naaldje 1 zaadcel in de eicel ingebracht.. Wat betreft de follikels waar niet altijd een eicel in zit.. Wat ik me nog herinner van de uitleg: Totdat je een eisprong hebt zit de eicel vast aan de wand van het follikel.. Voor de punctie gebruik je Pregnyl om te zorgen dat de eicellen loskomen en gaan zweven in het vocht dan de follikel, zodat ze er uitgezogen kunnen worden met de naald.. Soms komt de eicel toch niet los (omdat de follikel nog niet rijp genoeg is o.i.d.) en dus heb je dan meer follikels die je aanprikt dan dat je eicellen hebt.. Lijkt mij dat in een normale cyclus met IUI bijv. er wel altijd een ei in het follikel zit, maar pin me er niet op vast
Hoi meiden, Gister ongesteld geworden helaas... ICSI 2 is over. Nu wachten op gesprek, we gaan vragen op 2 Emmy's tijdens tp bij ICSI 3. Dan mag dat toch? Groetjes
doortje dat ligt aan je leeftijd en ziekenhuis en zorgverzekering. maar wat ik gehoord heb doen ze bij je laatste 2 terug plaatsen ja balen dat het uberhaupt nodig is hier ging de iui ging super goed, voelde dit keer zelfs niks van de eendenbek! ennnn 4,4 miljoen zaadjes!!!! onze donor doet t steeds beter! eerste 5x 0.7/.8 toen 1.4 en nu 4.4! zijn nu zoooo blij! nu 2 weken goed broeden
@doortje ah vet balen zeg!! ja volgens mij mag je zelf zeggen of je 1 of 2 embryo's terug geplaatst wil hebben. Wat ik heb gelezen dan.... Sterkte meid! @denanja fijn dat het goed is gegaan en je er niets van hebt gevoeld! En inderdaad flink meer zaadjes! Ik had eerlijk gezegd geen idee van wat normaal was. De gyn zei wel tegen me dat het een goede vangst qua zaad was bij mijn iui ( 10 miljoen na opwerking) maar als ik dit inderdaad zo lees is dat echt wel heel veel. Wat is eigenlijk daarin een beetje gemiddeld? Ik heb wel ergens gelezen dat ze er liever wel meer dan 1 miljoen hebben. Maar nu heb je dus 4 keer zoveel als in de eerste rondes! Dat betekent 4 keer zoveel kans Goed warm houden dat nestje en broeden
@doortje oh wat vervelend zeg Bij de 3e poging mag je volgens mij inderdaad kiezen voor 2 embryo's als je dat wil.. Alvast heel veel succes! @denanja wow dat is een goede score! Nu weer de wachtweken in, spannend! Duimen draaien hier voor een goede uitkomst!
Heel herkenbaar hoor...maakt je alleen maar menselijk. Ik had dat met het nieuws van Amanda Krabbe...zwanger van de vijfde...terwijl zoveel anderen een zware strijd leveren voor nummer 1. Het is leuk voor haar, maar toch...zoiets steekt dan een beetje dus kan me je gevoel goed voorstellen!
Ai, wat jammer Doortje. Ik weet te weinig van de mmm om te weten hoeveel er straks terug mogen. Goed na vragen en op je strepen staan zou ik zeggen. Denanja, "zaad halen" klinkt idd erg grappig. Hallo, mag ik 5 miljoen zaadcellen van u? Maar natuurlijk mevrouw, gewassen of ongewassen? Eh, doe maar gewassen, hihi. 4 miljoen is prima. Fijn dat alles goed is gegaan en je geen last had..zelfs niet van eendenbek!! Wanneer is je testdatum? Mijn teerbeminde echtgenoot had er 30 miljoen afgelopen IUI. Da's best veel denk ik dan. Maar goed, er hoeft er maar 1 te zijn natuurlijk. Volgens mij is 1 miljoen het minimum, dus alles erboven is goed. Fab, balen dat eitjes nog niet echt gegroeid waren. Hopelijk hebben ze de volgende echo een flinke spurt gemaakt! Heb geen idee hoe dat zit met follikels en of sommige follikels dus blijkbaar alleen vocht kunnen bevatten. Zou dat dan dus die pijn kunnen veroorzaken? (druk op buikvlies) Heel apart, ik ga dat eens googelen. Ik hoop dat de gespoelde eileiders iig gunstig zijn voor de volgende IUI!! En wat je zegt, onderhand zijn we aan het eind van de rit zelf ervaringsdeskundigen haha. Leo bedankt voor je uitleg over IVF/ICSI! Bij ICSI is het dus in het lab een stukje nauwkeuriger omdat er 1 zaadcel bij de eicel wordt ingebracht zeg maar. De tp is daarna verder gelijk. Eigenlijk best bizar idee...alles luistert zo ontzettend nauw..je lichaam, de timing, zelfs al wordt men een handje geholpen dan nog...alles moet precies gaan zoals gepland en dan nog is het koffiedik kijken. Ongelooflijk dat het dan sommige vrouwen 3 x snel achter elkaar zwanger raken..steeds in een eerste ronde. En dan diegenen bij wie het nooit lukt..die uiteindelijk om wat reden dan ook moeten stoppen. Hoe ga je daar mee om vraag ik me af...lijkt me zwaar.
Graag gedaan hoor littlewoodstock.. Voor IVF heb je een bepaald aantal zaadcellen nodig, die moeten de wand van de eicel verzwakken (door bepaald enzym af te geven geloof ik), en dan kan er uiteindelijk 1 doorheen.. Als er te weinig zijn dan verzwakt de wand niet genoeg en krijg je dus geen bevruchting.. ICSI is mogelijk met minder zaadcellen, en dus nog een stapje verder dan IVF.. Ze kunnen zoveel tegenwoordig.. Anders was mijn dochter er nooit geweest en de 2e nu ook niet onderweg.. Heel bizar.. Blijft nog geluk hebben inderdaad..
ja zwanger worden blijft idd heel veel geluk hebben. helaas hebben wij dat minder. mijn nicht bevalt okt. van de 3de en allemaal waren ze in 1x raak. dusja zij hadden wel geluk. het minimum aantal zaad bij iui is in elk ziekenhuis/kliniek verschillend. bij ons was 0.5 het minimum. in t andere forum waar k schrijf is iemand met 0.25 zwanger geworden dus het kan allemaal. er moet er gewoon 1 hard genoeg zwemmen ja. te veel zaad is blijkbaar ook niet goed trouwens had ik ergens gehoord. maar ik zou denken hoe meer zaad hoe beter dus littlewoodstock jullie hadden echt veel!! kunnen wij alleen maar van dromen haha ben zo blij als k straks lekker vrij ben is zooo saai op mn werk. maja vandaag teamuitje vanaf vanmiddag en dinsdag nog een ochtend en dan 3 weken vrij yippie!!!
Net weer terug uit het zh. 1 eitje was nu toch gegroeid tot 16mm, de andere is op 12 blijven steken en de rest was gelukkig nog klein. In ieder geval geen overstimulatie.... Maar misschien gaat die van 12 toch nog doorgroeien en heb ik dubbel kans. Nu wachten tot ik gebeld word wanneer ik weer moet. In ieder geval deze week geen iui meer, ws begin volgende week.Dus ik ga van het weekend maar snel mijn huis poetsen, boodschappen in slaan, voor ik volgende week weer voor pampus lig na de eisprong. Of misschien nu niet maar dan kan ik het in ieder geval rustig aan doen van de week... Misschien ga ik wel de hele week met mijn benen in de lucht liggen
Net gebeld door het ziekenhuis. Morgenavond mag ik de pregnyl zetten en maandagochtend de IUI. Spannend!!