Wie wacht er mee? #wachtweken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sady

Sady Lid

10 jan 2014
    54
    2
    8
    @LittleWoodstock

Ik mag zondag testen. Ik had vannacht en nu lichtelijk buikpijn. Denk dat het eraan zit te komen of het is de spanning??

Ik weet het niet! Wordt vervolg :)

2. Sady

Sady Lid

10 jan 2014
    54
    2
    8
    Ik denk dat het eraan zit te komen! Ik had zojuist lichtroze bij het afvegen en in combinatie met mijn buikpijn weet ik het bijna zeker.

Ik belde het Zh omdat ik heel graag iui met hormonen wil. De arts had eerst voorgelegd ivf en kwam erop terug en stelde IUI in eigen cyclus voor, 3x en daarna IVF. Ik belde net en kreeg zijn asisstent, ik stelde voor om de 2 laatste IUI met hormonen te doen. Krijg ik te horen dat in mijn dossier staat dat na 3 x iui daarna nogmaals 3 x iui met hormonen komt omdat ik jong bent!!!! Ik ben 33 jaar! En wat als ik voor een 2e wil?
    De arts heeft mij over de telefoon heel iets anders verteld dan wat in mijn dossier staat! Ik denk erover na om over te stappen naar een ander Zh! Ik wil niet nog 5 maanden wachten tot IVF. Heb ik dan ook als patient geen zeggenschap?? Ik wil per direct met hormonen beginnen.

Mijn gevoel zegt met hormonen heeft grotere kans! Moet het Zh daarmee instemmen of hoeft dat niet?

3. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen idee eigenlijk... Ik mocht direct met hormonen. En na de 5e keer IUI was ik er klaar mee en wilde ik over naar IVF. Dat mocht. Helaas heeft mijn eigen gezondheid voor nu roet in het eten gegooid en moeten we wachten totdat ik weer beter ben... maak anders een afspraak met de gynaecoloog en leg het persoonlijk nog eens voor. Maar onderschat de hormonen ook niet. Je word er behoorlijk anders van...

4. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een ziekenhuis moet sowieso de patient precies zeggen wat het beleid wordt. Wat een baggerzooi voor je. Tja een ziekenhuis lijkt zelf z'n beleid te bepalen (bij mij wilden ze ook niet met iui door, vroegen niet hoe wij er in staan. Dus ook wij zijn over. En hopelijk nu betere ervaringen. Luister naar je gevoel en maak je er hard voor! Succes

5. Sady

Sady Lid

10 jan 2014
    54
    2
    8
    Net de assistente weer gesproken. De gynaecoloog heeft het natuurlijk veel te druk om mij zelf te woord te staan. Aangezien het aan mijn partner ligt (volume lage kant) vindt hij het niet noodzakelijk om een recept uit te schrijven voor extra hormoonstimulatie. Ik heb inderdaad de perfecte cyclus van 28 dagen en dag 14 of 15 altijd een positieve ovulatietest en krijg dus alleen Ovitrelle om in te spuiten. Kortom, mij mankeert niets.

Vervolgens wees ik haar erop aan dat wij na 3 pogingen iui een ivf behandeling ons is toegezegd. Kon ze niet uit haar strot krijgen want i.o.m.de gynaecoloog zei ze dat er dan naar andere behandelingen wordt gekeken. Ik zei dus; jaaaa IVF!!! Zei vervolgens weer; verdere behandelingen! Ik weer op mijn beurt IVF?! Sorry hoor! Maar ik weiger dan ook om IUI met hormonen over 2 maanden te doen. Ik onderschat de behandeling zeer zeker niet maar de wens om een kind te krijgen, heb het er voor over aangezien de slagingskansen daarmee het hoogst zijn.

Dus op naar IUI 2 (zonder hormonen)

6. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sadi wat vreemd dat ze nu iets anders zeggen... Bon ligt het aan geen van beiden maar toch is er direct met hormonen gestart. Begrijp ook af en toe niets van de verschillen in beleidvoering per ziekenhuis. Bij ons doen ze 6e keer iui met hormonen en daarna zou je een indicatie voor IVF kunnen krijgen.

Nou ik ben vandaag weer voor een FM geweest en plotseling is er toch weer een eitje doorgegroeid. Donderdag was die nog maar 11 mm en nu ineens al 17. Snap er niets van, volgens mij hebben ze donderdag niet goed gemeten. Maar anyway ik mag vanavond weer een pregnylshot halen en maandag mag ik me om 10 weer melden bij het lab met "de jongens".

Ik heb ook nog even gevraagd of de klachten die ik heb van de hormonen kunnen zijn. Maar zij achtte die kans klein aangezien ik in de eerste 2 rondes totaal geen last had van de puregon.
    Misschien komt het wel omdat ik de vorige keer zulke goede hoop dat het raak zou zijn, dat ik nu gewoon in dip zit vanwege de teleurstelling. Daarmee komt het einde voor ons ook al in zicht aangezien we nu op de helft van de behandelingen zitten en vooralsnog IVF geen optie is. Ik krijg steeds meer het gevoel van, wat als het niet meer lukt... dan heb ik natuurlijk wel een pracht van een zoon, waar ik dolgelukkig mee ben hoor, maar het is ook een fase en een droom die ik dan af zal moeten sluiten....
    Als ik nu gewoon eens een positieve test in handen zou hebben over twee weken dan weet ik zeker dat ik uit mijn dip ben ;) Dus hop schouders er weer onder en gaan!!

7. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sady, nou wat een raar gedoe zeg?!! Een toezegging dat jullie na 3 x IUI door konden voor IVF zou op zijn minst toch moeten zijn aangetekend in jullie dossier? Een andere arts zegt nu doodleuk iets anders! Welk ziekenhuis zit je als ik vragen mag?
    Precies wat Fab zegt, de beleidvoering per ziekenhuis is soms zo verschillend.
    Bij ons is het 3 x (gestimuleerde) IUI en over wat daarna kan komen werd helemaal niks gezegd...maar heb daar in dat gesprek op dat moment ook niks over gevraagd. Was er zo van overtuigd dat ik na de eerste IUI wel eventjes zwanger zou zijn, maar helaas, de eerste is mislukt, en de tweede start pas eind oktober.
    Ik vraag me vaak af of alle medewerkers op een poli of kliniek zich echt, écht realiseren wat er in iemand omgaat die in een fertiliteitstraject zit. Je onzekerheden, je twijfels, je vragen.
    Ze zouden je het gevoel moeten geven dat je alles kwijt kan op gebied van de kinderwens, ook als je twijfelt aan beleid...of als je gevoel zegt ''ik wil NU door met IVF''...bijvoorbeeld zoals Amy het na 5 x IUI wel zat was.

Ik las laatst op een ander forum dat een vrouw naar een speciale fertiliteitskliniek was gegaan, en hoe prettig ze het vond dat er in de wachtkamer en behandelkamers geen geboortekaartjes hingen en/of baby-foto's, of dat je zit te wachten en er zit een hoogzwangere naast je. Dat was daar niet zo. Ze zat daar met vrouwen/stellen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
    Als je zelf graag een kindje wil en het lukt niet 1-2-3 dan kunnen die dingen heel confronterend en pijnlijk zijn...tenminste..dat kan ik me zo voorstellen.
    De een is daar misschien anders in dan de ander hoor, maar toen ik op een bed werd weggerold om ''de jongens'' een kwartiertje omhoog te kunnen laten zwemmen hing de kamer vol met babyfoto's en geboortekaartjes. Ik vond dat toen wel een beetje ''mwoah''.

@Fab, wat een groeispurt heeft dat ei gemaakt! Je zou inderdaad zeggen dat ze de vorige keer niet goed hebben gemeten.
    Vanavond die heerlijke (ahum) Pregnyl en maandag de inseminatie. Is dat dan weer 's ochtends?
    IVF vooralsnog geen optie....dat is omdat jouw man daar (nog) niet positief tegenover staat toch?
    Kan me goed voorstellen hoe je je voelt, die droom die je dan moet gaan afsluiten. Was vrijdagmiddag bezig met alle babykleertjes van mijn dochter te sorteren...een boel gaat naar het goede doel..toen schoot echt door me heen van ''shit, ga ik dit niet meer meemaken, zo'n klein frummeltje?''.

Over twee weken gewoon een positieve test! Heb je rond Kerst een leuk nieuwtje voor iedereen!

8. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @littlewoodstock Ja 's ochtends inderdaad. Moet me om 10 uur bij het lab melden en dan rond 11.15 de IUI. Hopelijk zijn er deze keer ook geen tangen nodig...
    Ja ik heb het onderwerp IVF maar even laten rusten. Mijn man wil alles graag stap voor stap doen, en vooralsnog heeft hij geen goed gevoel bij IVF. Ik zou graag van te voren een soort plan maken. Maar ja tot nu toe loopt mijn plan al aardig in de soep.... Dus daar heb je dus ook niet veel aan.
    Ik ben benieuwd hoe ik me ga voelen de komende dagen. Wordt het weer krom van de pijn in bed net als de eerste keer of gaat het meevallen net als de vorige keer. In ieder geval heb ik de voorzorgsmaatregelen weer genomen. Huis gepoetst, albert besteld, was gedaan....

9. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    leden:
    denanja, 27 jaar, eerste kindje, iui
    amy1987: 27 jaar, eerste kindje, ivf
    leo85, 29 jaar, 2e kindje, cryo tp
    fab, 36 jaar, tweede kindje, iui in gestimuleerde cyclus.
    Glg: 31 jr., eerste kindje, icsi
    carmen 35jr voor mij 3de kindje voor ons samen eerste kindje. Icsi 3 cryo tp
    LittleWoodstock, 38 jaar, 2de kindje, IUI gestimuleerd, nu even rustmaand
    Moeke1987 : 27 jaar, eerste kindje, ICSI
    Suzanne87, 27 jaar, 1e kindje, IVF

afspraken:
    fab, 6 oktober iui3
    leo85, 22 september 2e echo
    amy1987: 23/9 start decapeptyl - 7/10 echocontrole ivf 1
    Moeke1987: 24/9 2de echo
    denanja: 1 okt iui8?
    nod:
    Amy1987: 26 sept.
    LittleWoodstock: 26 sept
    denanja: 15 oktober?

Fab, 20 oktober
    zwanger!!!!:
    leo85 (onder voorbehoud ;))
    Moeke1987, 21 april uitgerekend

10. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes met de inseminatie straks Fab!

11. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo iui nummer 3 zit er weer op. Echt een hele lieve gyn vandaag. Voor het eerst kreeg ik de tip zelf op mijn onderbuik te duwen zodat mijn baarmoeder zou kantelen en ze geen tangen nodig had. Ook gaf ze aan dat het gebruikelijk is rond de 4de poging een afspraak te maken om het vervolg traject te bespreken. Meer dan 6 iui's mag wel. Of eventueel ivf. Ik heb daar wel al wat info voor mee gekregen zodat mijn man zich ook in kan lezen. En dan moeten we het er maar eens over hebben....
    Maar misschien is het helemaal niet nodig en is het gewoon raak deze keer....

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Hiii ben ik weer :)
    Helemaal bij gelezen ook :).
    Hebben een super gezellig weekendje gehad, en natuurlijk wel over de minder wens gehad maar niet de hele tijd. In de winkeltjes kijk je natuurlijk wel naar kinder kleding enz. Mn schoonmoeder heeft gedroomd dat t raak is dit keer haha laten we hopen dat ze gelijk heeft.

Ik ben nu wel al 2 avonden misselijk maar denk dat dat komt omdat je toch anders en meer eet met zo'n weekend weg en datgeld ook voor t drinken. Vandaag begon en met leren, morgen nog hele dag dan woensdag examen en donderdag weer werken na 3 weken vrij haha zal zwaar worden haha

fab hoop dat t raak is hoor nu en dat je iet veel pijn hebt erna en dat ze geen tang nodig hebben gehad

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    leden:
    denanja, 27 jaar, eerste kindje, iui
    amy1987: 27 jaar, eerste kindje, ivf
    leo85, 29 jaar, 2e kindje, cryo tp
    fab, 36 jaar, tweede kindje, iui in gestimuleerde cyclus.
    Glg: 31 jr., eerste kindje, icsi
    carmen 35jr voor mij 3de kindje voor ons samen eerste kindje. Icsi 3 cryo tp
    LittleWoodstock, 38 jaar, 2de kindje, IUI gestimuleerd, nu even rustmaand
    Moeke1987 : 27 jaar, eerste kindje, ICSI
    Suzanne87, 27 jaar, 1e kindje, IVF

afspraken:
    fab, 6 oktober iui3
    leo85, 22 september 2e echo
    amy1987: 23/9 start decapeptyl - 7/10 echocontrole ivf 1
    Moeke1987: 24/9 2de echo

nod:
    Amy1987: 26 sept.
    LittleWoodstock: 26 sept
    denanja: 14 oktober

Fab, 20 oktober

zwanger!!!!:
    leo85
    Moeke1987, 21 april uitgerekend

14. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fab, goed nieuws dat je een fijne gyn had! Scheelt soms echt de wereld.
    Iemand die je zelf laat meehelpen door zelf op je onderbuik te laten duwen is prettig. Nu gaan de ellendige wachtweken weer in pfff. Hopelijk zijn ze snel voorbij en heb je straks een positieve test in handen!!
    Het thuisfront is in ieder geval geregeld qua poets/opruim/boodschappenwerk...super dat je zo vooruit denkt! :)

Denanja, zo te lezen heb je een gezellige tijd gehad maar nu leerwerk aan de winkel!
    Wat voor een examen is het eigenlijk? Succes alvast morgen!!
    Leuke dromen heeft je schoonmoeder trouwens, als de droom uitkomt dan mag ze voor dit hele topic gaan dromen haha

15. Sady

Sady Lid

10 jan 2014
    54
    2
    8
    @ LittleWoodstock

Ik zit bij het OLVG in Amsterdam. Ik moet binnenkort langs dan wil ik duidelijkheid over hoe het precies zit, wil graag weten waar ik aan toe ben.

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Pff moet je hele dag leren, sta je op met hoofdpijn grrr. Maar t is wel grotendeels gelukt. Ben er bijna klaar voor haha.
    Ik doe de opleiding schuldhulpverlening bij loi en heb morgen mn 3de examen van de 4. Dus ben bijna klaar :).

17. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt leuk Denanja!! Good luck!!

18. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @littlewoodstock ja dat scheelt inderdaad enorm! Haha ja alles vooruit gepland. Ik wil niets aan het toeval over laten haha. Maarrrrr ik heb gewoon nergens last van. joehoe!! Zou het door de osteopathie komen??
    Ik voel me trouwens ook weer wat beter, gister lekker een potje gejankt en dat lucht best op. Ook een goed gesprek met mijn man gehad en dat scheelt ook al de helft. Hij gaat in ieder geval nadenken over IVF en zegt niet meer direct nee. Hij is alleen bang dat ik maar door en door wil gaan. Maar daar moeten we gewoon echt duidelijke afspraken over maken. Dus ook al hebben we nog niets besloten ik ben toch wel opgelucht.

@denanja Leuke opleiding lijkt me. Succes!!!

19. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Amy hoe gaat het nu met jou? Is er al verbetering in je gezondheid?

20. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lief dat je het vraagt! Ben nu toevallig in het ziekenhuis. Maar krijg over 2,5 week pas weer wat te horen over of het beter gaat. Dan onderzoeken ze mijn bloed weer uitgebreid. Wat super fijn dat je man er toch over na wil denken! En wellicht een pauze tussen IUI en IVf inplannen? Ik merk aan mezelf dat het wel even fijn is zonder de hormoontjes. Even weer mezelf worden! Maar zo'n pauze is moeilijk! I know! Ik had eigenlijk geen keuze. Maar het bevalt me wel goed. Ik kan straks weer als een sterkte dame er tegenaan, ipv me zo labiel te voelen! Maar laten we hopen dat IUI gaat lukken voor je!

Deel Deze Pagina