Wie wacht er mee? #wachtweken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Pff wat een hel was dat zeg! Na 2uur had ik al wat bloed verlies en na ongeveer 4 uur hevige krampen pff niet normaal. Gelukkig pijnstillers en na een dutje van een uurtje werd de pijn minder, hij is mu dragelijk. Nu gewoon lekker laten gaan dat bloed en hoop dat ik dan volgende week ofzo schoon ben.

Sorry voor de ego berichtjes maar kan t ff niet onthouden wat jullie typen. Ja leo fijn dat t beter gaat. Fab balen van de ronde. En lws hoe voel je je?

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff Denanja, dat klinkt pittig!!!! Geeft toch niks als je even niet allemaal meekrijgt wat anderen schrijven?
    Je zit nu in een intensieve periode...eerst even aan jezelf denken!

Hoe gaat het vandaag?

Hier nog geen verschil. Voel niks. Ja, een schimmelinfectie, dat voel ik :( Dacht gistermiddag al van hmmmm, dit voelt raar. En ja hoor...
    Durf niet zo goed een Canesten te gebruiken, want tja....stel dat het toch raak is.....

Heeeel af en toe denk ik dat mijn borsten wat gevoelig zijn, maar dat kan ook met een naderende menstruatie te maken hebben.
    We zien het allemaal wel. Merk dat ik er een beetje blasé onder ben..stel me in op een mislukte poging, dan kan het alleen maar meevallen.

Liefs voor alle dames hier!
    LWS

3. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, 1 december intake. Kon m'n eisprong niet vinden, echt super vaag! Maar wel geklust, maar voel dat de rode heks onderweg is...

Jij ook weer op naar de volgende poging dus... Ja, gelukkig zijn die teleurstellingen dan iets minder heavy nu hé...

Leo, gelukkig gaat het de goede kant op! Arm poppetje van je! En wat leuk, de eerste stapjes los!! Super knap!!

Denanja, wat een hel voor je meis! Bah bah! Gauw weer goed nieuws voor je hoor!! Misschien een rare vraag, maar houden jullie dezelfde donor?

4. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Amy we houden dezelfde donor ja

5. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Denanja, oké...dezelfde donor dus. Misschien wel zo prettig.
    Wat ik me afvroeg, gaan de artsen nog met jullie evalueren?
    Bij mijn afgelopen inseminatie vroeg ik aan de verpleegkundige hoe het zat waarom sommigen bij wijze van spreken 12 IUI's kunnen ondergaan en een ander maar maximaal 3. Ze vertelde dat dat (deels) te maken heeft met of je gestimuleerd of ongestimuleerd een IUI krijgt. Bij de gestimuleerde is de max vaak 3 en wordt er na 3 mislukte pogingen geevalueerd.
    Vooralsnog gaan jullie nog gewoon door?
    Hoe voel je je verder? Is de pijn te doen? Sterkte meid!!!

6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Hii
    T gaat wel goed ja. Verlies nog nauwelijks bloed vind dat wel een beetje raar maja meot eerlijk zijn dat ik ook niet veel bewogen heb afgelopen dagen.
    Bij ons doen ze nietmevalueren, ze zeggen dat we zoiezo 12 iuis doen omdat een hetro stel ookmpas na een jaar de mmm in gaan. Maar ik heb ook wel vertrouwen in mn lichaam hoor dus gaan voorlopig nog wel door met iui.
    zit met mn hoofd ook al weer echt bij de volgende poging, mn handen kriebelen om ovulatie testen te gebruiken haha. Maar eerst maar hopen dat k schoon ben dinsdag. Heb trouwens ook geen pijn meer ja soms een steekje, gisteravond wat meer maar t is nu goed te doen.

ooeh lws een schimmelinfectie, dat kan niet fijn zijn!

7. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kan me voorstellen dat je met je hoofd alweer met de volgende poging bezig bent...de ovulatietesten liggen alweer te wiebelen in de kast!
    Ik denk zeker dat je kan vertrouwen op je lichaam...je cyclus is altijd supergoed...kunt er de klok op gelijk zetten en je weet nu ook dat je zwanger kan raken. De volgende keer gaat m gewoon worden!!!

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Vind ik ook lws. Ja mn cyclus moet wel zo terug komen ook. Vandaag wat meer gebloed en ook meer last helaas maja komt goed.

Meiden die deze week nod hebben hoe voelen jullie je?

9. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het snel over is Denanja! dan kun je inderdaad weer door...

10. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Denanja, ik hoop ook dat je cyclus weer wordt zoals ie was. Denk het wel hoor! Volgens mij ben jij wel een taaie, en komt alles weer op zijn pootjes terecht.
    Speaking of pootjes, hoe is het met jullie Binky?

Update hier: schimmelinfectie verdween van de ene op de andere dag. Fijn natuurlijk, maar ik dacht wel ''huh?''
    Overmorgen testen, tot op heden nog geen rode heks of een voorbode ervan. Fingers crossed!

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Owww lws spannend!!!!

Jeuuj ben schoon ofja zo goed als, was nog een klein beetje te zien maar bloed ook nog een klei beeje dus dst klopt wel. Hoop ook dst mn cyclus weer t zelfde word. Ga maandag gewoon even een testje doen om te kijken of er al iets zichtbaar is.
    Met binky gaat t super :) hardstikke vrolijk en druk haha hij ligt elke avlnd op mn schoot te slapen haha.
    en ergens gesolliciteerd en ben door nar de volgende ronde dus dat is ook altijd fijn :) t lijkt allemaal de goede kant op te gaan :)

12. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Denanja, dat gaat de goede kant op. Ben benieuwd hoe de testjes gaan uitslaan.

Hier vanmorgen het eerste bruinverlies...flink wat ook. Dus ook IUI 2 mislukt vrees ik... :(

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahhh balen!!!
    hoeveel iui's gaan jullie doen?
    ik heb vanaf vandaag geen bloedverlies meer... misschien wel tegelijk iui 3...

14. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Denanja, zeker balen. Vorige IUI kwam menstruatie ineens heel laat..en nu te vroeg :(
    Liefst had ik het natuurlijk helemaal niet gehad maar tot nu toe loopt het niet echt volgens het boekje.
    Ik heb gestimuleerde IUI's en van wat ik heb begrepen is dat in eerste instantie 3 x en daarna wordt er dus geëvalueerd. Ik heb geen idee of het dan wel eens voorkomt dat er doorgegaan wordt met gestimuleerde IUI's en of dat vergoed wordt (ook niet onbelangrijk). Zoja, dan zal het denk ik max 6 x zijn in totaal.
    De volgende stap zal dan IVF zijn. Maar ik weet voor mezelf dat ik dat niet wil en mijn man ook niet. Ik merkte na deze teleurstelling van gisteren voor het eerst een berusting dat het misschien wel eens bij 1 kind gaat blijven.
    Maar goed, we zien wel. Eerst straks de poli even bellen.

Wat leuk te horen dat het goed gaat met Binky! Die is lekker ingeburgerd nu!
    En ook fijn dat je geen bloedverlies meer hebt. Dan kun je vooruit kijken.
    Heb je al een ovu test geprobeerd?

15. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ahh LWS, wat balen weer zeg!! Ik vind het wel weer tijd voor een succesverhaal!

Denanja, wat fijn dat het bloeden is gestopt. Op naar de volgende IUI poging en hopelijk meteen raak en goed deze keer!

16. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Denanja, Fijn dat het weer de goede kant op gaat!! En succes met de tweede solliciteer ronde!

@lWs ahhh balen!!! Toch weer mislukt... Heeft het al helemaal doorgezet?
    IUI wordt trouwens onbeperkt vergoed volgens mij. IVF maar 3 keer.
    Wij mogen 6 IUI's doen ( gestimuleerd) Rond de 5de IUI is er wel een evaluatie, om de vervolgstappen te bespreken en mijn gyn zei dat het dan zelfs wel voorkomt dat ze toch doorgaan met IUI tot max 9 keer. Bij ons is IVF ook nog een heet hangijzer. Ik zou het wel willen. Ben inmiddels al zo ver gegaan dan wil ik die behandelingen er ook nog wel aanplakken. Maar manlief denkt er toch anders over. Alhoewel het nog niet helemaal is uitgesloten. Binnenkort zullen we die knoop moeten doorhakken. Tenzij het deze poging nu gewoon eens gaat lukken natuurlijk....
    Waarom willen jullie geen IVF als ik vragen mag? ( niet dat dat moet hoor, maar ben gewoon benieuwd naar jullie afweging:) )

17. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hi Fab,

Waarom wil je man geen IVF doen?

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Iui mag idd zoveel je wilt, zit in de basis verzekering.
    weer ronde verder bij sollicitatie :) 12dec gesprek. Yippie.

19. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag IUI 2 gehad, nu dus ook in de wachtweken :) Ik ga echt mn best doen niet eerder dan 13 dpo te testen

20. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Denanja, dank voor je info! (Fab ook). Ik dacht echt dat IUI -gestimuleerd- maar 3 x vergoed werd, en dat alle pogingen erna zelf betaald moesten worden. Ik ga het straks meteen even aankaarten.
    Nou ja, we gaan het zien, hopelijk is het niet nodig en wordt deze 3de keer scheepsrecht!
    Zometeen dus weer naar poli voor uitgangsecho op cd 3. Eens kijken of ik nu wel wat ''schoner'' ben daarbinnen en meteen kan starten met prikken.

''Waarom willen jullie geen IVF als ik vragen mag? ( niet dat dat moet hoor, maar ben gewoon benieuwd naar jullie afweging:) )''

Ik vind IVF - zoals ik er nu over denk, en mijn man ook- voor nu nog even een stap te ver. Te onnatuurlijk denk ik, misschien wel een beetje zoals jouw man er ook in staat.
    Het is een fantastische techniek, net als ICSI en alle behandelingen waar mannen soms voor onder het mes moeten zoals TESE etc. want soms is het de enige mogelijkheid voor stellen om een kindje te kunnen krijgen.
    Maar ik weet het niet....we hebben een dochter gekregen op natuurlijke wijze.
    IUI geeft een klein steuntje in de rug maar uiteindelijk zorgt het lichaam zelf voor een bevruchting/innesteling/zwangerschap. Dat vind ik een fijne gedachte. Bij vlagen voel ik me dan zo'n mislukkeling (qua lichaam) als we ons tot IVF zouden moeten wenden. Slaat nergens op maar toch. ''Mijn lichaam weet toch hoe het moet?'' denk ik dan.
    Heel stiekem ben ik ook een beetje bang voor de fysieke belasting die IVF met zich mee kan brengen. De grotere hoeveelheid hormonen, de punctie, kans op overstimulatie...
    Dus tja...dat is een beetje de gedachte erachter.
    Maar misschien is de teleurstelling straks zo groot, en de wens voor de tweede toch nog zo groot dat het al deze argumenten zo de kop indrukt en we er alsnog voor gaan.
    We zien het wel mocht het zover komen....

@Tunis: spannende tijden meid! 12-12 testen?

Deel Deze Pagina