Wie wacht er mee? #wachtweken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Amy, ja eigenlijk een beetje om de reden die LWS hierboven beschrijft. Het is 1 keer op de normale manier gelukt, dus moeten we dan wel zover gaan. Moeten we niet gewoon gelukkig zijn met wat we hebben. Maar het is ook een beetje de angst voor het onbekende denk ik. Hij heeft zich nog niet echt ingelezen en huivert al bij de gedachte dat ons kindjes dan in een buisje verwekt zal worden. En hij heeft ook zoiets van, het is de vorige keer heel snel normaal gelukt dan moet er toch gewoon iets mis zijn waarom dat nu niet lukt. Hij is dan bang dat als we koste wat het kost doorgaan, we een ernstig gehandicapt kindje zullen krijgen omdat er blijkbaar iets niet goed is. Een soort bijgeloof kun je het noemen.

Ik stond er eerst ook zo in. Maar nu ik er meer over lees hier en zie dat de succeskansen zoveel hoger liggen dan bij IUI, en daarbij het einde van het traject steeds meer inzicht komt zou ik toch graag die laatste pogingen IVF ook nog doen....

@LWS ja ik snap het helemaal zo staat mijn man er inderdaad ook een beetje in.... Ik eerst ook, maar zou toch ook die laatste stap nog willen zetten nu. Ik zie ook wel erg op tegen de risico's van overstimulatie en zo....En de punctie brrrrrr. Maar als het goed is, is dat max 3 keer. Want iedere punctie telt geloof ik als een poging, het terugplaatsten van cryo's die uit een eerdere punctie zijn overgebleven volgens mij niet. Maar daar zit ik nog niet helemaal in.... Dus hang me er niet aan op. Misschien dat dames die er mee te maken hebben dit weten?

Ik krijg trouwens wel steeds eigen risico's doorbelast.... En nu ineens mijn man ook. EN het rare was dat er bij stond vanwege medische behandeling en niet eens labkosten want dan had ik het nog begrepen. Dat van mij is inmiddels op dus ik hoef dit jaar niets meer te betalen.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Jammer dames dat het nog niet gelukt is bij jullie!

Het is bij IVF/ICSI inderdaad zo dat een poging pas telt als een poging als je een punctie hebt gehad. Dus als je voor die tijd de poging af moet breken telt hij niet mee, maar als je na de punctie bijv. 0 embryo's hebt wel. Dus je kan daar mazzel of pech mee hebben.. Je moet altijd eerst eventuele cryo's opmaken voor je een nieuwe poging mag starten. Dus cryo's tellen inderdaad niet apart mee.

Op zich vond ik het spuiten e.d. zelf meevallen van de behandeling, nou had ik ook helemaal geen last van bijwerkingen, dat scheelt. Alleen de punctie viel me wel tegen. In die zin dat ik het wel moeilijk zou vinden als ik dat nog een keer zou moeten ondergaan, maar uiteindelijk is de kinderwens denk ik toch sterker en zou ik het wel weer doen.

Misschien beantwoordt dit wat vragen voor jullie..

Hier ook nog wat meegemaakt vd week: Ik was donderdag op de fiets naar het werk gegaan en daar aangekomen had ik wat krampen onderin mijn buik. Van het fietsen dacht ik. Paar minuten later stond ik bij de computer en ineens voel ik iets lopen van onderen.. Blaas leek me niet waarschijnlijk en afscheiding is nooit zoveel.. Bleek dus dat ik ineens heel erg aan het bloeden was, mijn hele broek eronder.. Ik snel naar de wc, het liep er zo uit.. Schrok me dood natuurlijk, ik dacht daar gaat de baby VK gebeld, me thuis laten brengen, man van het werk thuis laten komen.. Eenmaal bij de VK bleek bij de echo gelukkig dat de baby het goed deed en het hartje nog klopt.. Inmiddels is het bloeden gelukkig gestopt, en de krampen zijn ook weg. Maar moet rustig aan doen. Ws. komt het van de placenta af die nu nog erg laag ligt. Als het nog een keer gebeurt moet ik weer gelijk bellen en dan door naar de gyn om te kijken waar het precies vandaan komt.. Uiteindelijk lijkt het dus gelukkig mee te vallen maar pff.. Ben 10 jaar ouder voor mijn gevoel..

3. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemachtig Leo!!! Wat zul je geschrokken zijn! Bloed is ook meteen zo confronterend...BAM rood!!!!
    Fijn dat je snel bij de VK terecht kon en nog fijner dat alles oké is met het tweede aapje.
    Heb je dan een zogeheten voorliggende placenta (voor de bm-mond) of gewoon wat lager in de baarmoeder?
    Rustig aan doen dan hè, en niet meer op de fiets!
    Alles goed met je eerste aapje?
    Bedankt trouwens voor het vertellen van jouw ervaring qua IVF/ISCI etc. Die punctie lijkt me inderdaad het engst. Bijwerkingen zal mee te leven zijn.

@Fab, ik snap helemaal wat je schrijft. Ik lees me ook meer en meer in over IVF. De succeskansen liggen zeker hoger dan bij IUI, wel afhankelijk van hoe het lichaam van de vrouw in kwestie het doet qua eigen cyclus en eikwaliteit. De kinderwens is sowieso sterk hoor, maar ik weet het nu nog gewoon niet. Denkt je man dat er door een IVF behandeling iets geks kan zijn met het kindje? Ik denk dat dat reuze mee zal vallen, getuige ook de vele succesverhalen o.a. hier op dit forum. Door IVF krijg je niet "sneller" een kindje met Down of trisomie ofzo.

Maar goed, laten we hopen dat het ons gewoon gaat lukken meiden!!

Uitslag van echo cd 3 vandaag. Rechts een keurige eicelreserve (had nu een verpleegkundige met 1 van de fertiliteitsartsen die dienst had), de arts zei het nog (" nou dat is een hele keurige reserve voor uw leeftijd")..zaten meer dan 15 kleine eiblaasjes.
    De follikel van afgelopen cyclus was gesprongen zag ze (links) maar daar zat nog wel een flinke restantcyste :(
    Mag dus nog niet beginnen met prikken maar moet a.s. maandagochtend terugkomen om te kijken of cyste is gekrompen. Zoja, dan kan ik prikken, zo nee, dan bloedonderzoek op oestrogeen. Zucht. Wordt vervolgd dus!

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja was inderdaad nogal schrikken. Gelukkig is het nu zo goed als voorbij, op wat bruinverlies na. Voor nu ligt de placenta wel laag maar als je baarmoeder groeit en hoger komt te liggen, komt de placenta dat meestal ook, dus van echt voorliggen kan je nu nog niet spreken..

Met mijn dochtertje gaat het de goede kant op. Ze was 230 gram aangekomen bij de kinderarts. Voorlopig zo doorgaan. Ze loopt nu ook goed los, gaat qua ontwikkeling weer inhalen :) Krijgen nog wat extra dingen, iets voor obstipatie en probiotica. Volgende week bloedprikken voor de vitamines, als die nog laag zijn dan die ook erbij. Alleen is ze nu jammer genoeg ziek, verkouden, koorts gehad, diarree en dus nog meer buikpijn.. Nu alleen nog verkouden, maar de afgelopen paar dagen en vooral nachten waren weer lekker verstoord.. Vannacht ook wakker geweest v 23 tot 24, en van 1 tot 4 *gaap*

5. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Meiden,
    ik had vanmiddag een knal test! En een smiley op de clear blue. Morgen dus 10.50 iui. Maaaaar nu ging k nef naar de wc en had k bloed verlies :s.
    Niet super veel maar t was wel echt bloed... pfff hod kan dit???

6. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Denanja wat gaat het bij jou supersnel! Klopt het tijdtechnisch ook qua cyclusduur? Wat goed dat de IUI dan zo snel gepland kan worden.
    Jaren geleden heb ik een hele tijd gehad dat ik iedere cyclus een klein beetje bloed verloor rondom de eisprong...echt iedere cyclus. Op een gegeven moment heb ik zelfs een gesprek erover gehad met de gynaecoloog. Uiteindelijk was er geen reden tot zorg. Het komt soms voor dat het eitje zo krachtig springt (of heeft gesprongen) dat er wat bloed bij vrijkomt. Maar in mijn geval was het niet heel veel, en altijd vermengd met dat rekbare cervixslijm.
    Ik heb het nu al een paar jaar niet meer zo gehad.
    Misschien is het bij jou vanwege de vorige zwangerschap..dat je nog wat extra doorbloedt bent? Je lichaam is de afgelopen weken natuurlijk eem behoorlijke hormonen bom geweest. Heb je het met het ziekenhuis kunnen bespreken?
    In ieder geval alvast succes morgen! De 9de IUI...3x3 is scheepsrecht!

Ik ben zelf ook weer gestart met IUI 3. Bij de uitgangsecho van cd3 zagen ze een grote cyste (restant van gesprongen follikel). Dus moest afgelopen maandag terugkomen voor tussentijdse controle en cyste is gekrompen. Wel was (weer!) het bm-slijmvlies al behoorlijk aan het opbouwen dus ik moest voor de zekerheid bloed laten prikken op o.a. progesteron. Als die waarde onder de 4 zou zijn mocht ik beginnen met prikken. Kreeg maandagmiddag de uitslag et voila: progesteron 0,3! De arts kon dat niet rijmen met de dikte van het bm slijmvlies maar goed. Op basis van de uitslag mocht ik beginnen. Dus vanaf eergisteren weer aan de naalden. A.s. vrijdag weer echo. Wel een gedoe hoor, heb steeds zo'n rommelige onzekere start.

@Leo, fijn dat je dochtertje aankomt! Op die leeftijd is ruim 200 gr heel goed! Jammer genoeg dus wel weer virusje te pakken. Er blijft haar weinig bespaard zeg. Maar het heerst ook echt enorm hè. Iedereen om me heen is ziek en ikzelf ook. Loop te blaffen als een zeehond, erg vermoeiend. Hopelijk is t snel over.

7. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer even bijgelezen...

@Leo wat moet jij geschrokken zijn zeg!! Gelukkig dat het nu weer gestopt is. Hopelijk heb je niet meer van dit soort "grappen" in je verdere zwangerschap. Vanaf nu mag er daar beneden alleen nog iets uitkomen op het moment dat je vliezen breken rond de 40 weken!! En zeker geen bloed....

@Denanja Zo dat is inderdaad weer snel gegaan zeg!! Maar wel fijn dat je meteen weer door mag. Hebben ze eigenlijk nog gecontroleerd of alles schoon was alvorens ze gingen insemineren?

@LWS Weer een cyste... Hebben ze er een verklaring voor dat dat steeds weer terug komt? Wel mooi dat je nog zo'n grote reserve hebt!! Ik geen idee wat ik nog heb...
    Nee het is niet zozeer dat mijn man denkt dat er door de ivf een hogere kans is op aangeboren afwijkingen. Maar meer omdat er met een van ons is mis zou moeten zijn, waardoor de natuur nu een natuurlijke zwangerschap tegenhoudt. ( ondanks dat ze niets hebben kunnen vinden)

Nou bij mij is het deze ronde ook als een trein gegaan! Morgen ook weer IUI! Ik moest deze maand met 100iu puregon meteen beginnen en de eerste echo ( vrijdag) waren er vier eitjes net onder de 10mm en afgelopen maandag met echo2 was er 1 eitje links al ineens 16mm. Het andere eitje was rond de 12 en rechts waren ze niet gegroeid.
    Dit is voor het eerst sinds mijn IUI-gebeuren dat ik links een rijp eitje heb. Tot nu toe altijd rechts. Dus laat dit dan het juiste lotnummer zijn!!! Wie weet is links wel mijn goede kant, met de goede eitjes en zitten rechts alleen de fopeitjes :)
    We zullen zien over twee weekjes:)

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Nou was weer raar gisteren bij de kliniek...
    Eerst echo om te kijken en toen zag ie dus iets zitten, maar wat... hij dacht een stolsel of nog iets van de zwangerschap, er was ook geen ei te zien (kan wel kloppen want heb hem voelde springen de avond ervoor denk ik). Dus toen moest ik een zwangerschapstest doen om te kijken of er nog rest hcg in mn lichaam zat want dan kreeg ik geen iui. Nou naar de verpleegster en zwangerschapstest gedaan maar was negatief, yes :) dus weer terug en weer echo ja zat toch echt iets, kan ook baarmoederslijmvlies zijn pfff.... nou toch iui 3 miljoen zaadjes.

De avond voor de iui begon ik dus ineens te bloeden, nou gisteren na de iui stroomde ik echt leeg! Denk dus dat deze ronde voor niks is geweest, op naar volgende iui eind dec begin januari.

haha fob eitjes fab :p. Ik ben van eitje links zwanger geworden. Geloof dat gisteren ei ook links was. Heel veel succes iig! Samen op t wachtbankje :)

lws fijn dat je nu toch mag beginnen :)

9. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was dus even spannend of het door kon gaan Denanja. Wat gek dat je dan nu weer opnieuw gaat bloeden.... Dat klinkt dan idd alsof het zaad er meteen weer uit is gespoeld. Maar je weet nooit... Ja we lopen gelijk nu!!

Ik heb net de jongens naar het lab gebracht en nu wachten tot ik de sterkste mannen weer mee krijg;)
    Hopelijk is links idd de goede kant haha. Ik heb wel al vanaf vannacht buikpijn dus of mijn ei is sl gesprongen of hij staat op springen....

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Oehh spannend, klinkt als de perfecte timing!

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Haha net weer ovu test gedaan en weer positief haha vraag me dus af waar ie op reageerd!?! Betwijfel oook of ik wel een ei gehad heb. Wacht op ongi dus en dan echt iui 9.2

12. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vaag joh!! Misschien is je lijf toch nog wel van slag... Of wat Mariska zei, een suprise ei! Hihi... Je zult het meemaken over 2 weekjes!

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Haha idd amy ben benieuwd. Jij al af aant tellen naar 11 dec?

14. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja! Absoluut!! Ik heb die dag ook mijn beoordelingsgesprek op het werk.. Maar weet al dat ze mij 'zeer goed' hebben beoordeeld. Ook hebben ze qua salaris weer een nullijn. Maar het boeit me eigenlijk niet zo super veel, die uitslag is veeeeeeeeeeeel belangrijker!! Hahaha!! Wel super fijn trouwens om in een tijd van toch wel veel stress, teleurstellingen en ziektewet door dit alles een goede beoordeling te krijgen. Mijn werk staat in ieder geval achter mij en steunt mij waar nodig! Ik mag ook alle tijd die ik nodig heb om naar het ziekenhuis te gaan onder werktijd doen zonder dat het mijn eigen vrije dagen kosten. Echt super lief!! Goede werkgever wat dat betreft!

15. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Mag ik ook gezellig meekletsen met jullie?:)

Ik heb vorige week donderdag een terugplaatsing gehad van een cryo.
    De vorige helaas mislukt...
    We hadden 2 cryo's. Waarvan de laatste nu in mn buik zit:)
    11dec testen! Zoooo spannend weer!

Heb een zoon die in juli 2013 is geboren. Eerste icsi was het meteen raak.

16. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Carlaaa! Welkom! Spannend 11-12...duimen dat het raak is!! Goed gevoel over deze tp?

@Denanja, wat typisch die ovu-test reacties. Is de IUI wel doorgegaan?

@Amy, fijn dat je werk je steunt zeg! En een goede beoordeling is altijd meegenomen :). We tellen af naar 11-12!

@Fab, hoe ging je IUI gisteren?

Ik had vrijdag weer echo en daar bleken de follikels niet echt mee te werken. Er liggen er flink wat klaar van rond 10-11 mm maar geen koplopers. Moet dus nog 3 dagen doorprikken en maandag weer komen. Wel apart weer hoe het per cyclus kan verschillen...de vorige twee rondes kon ik na 5 dagen prikken meteen plannen voor inseminatie. Nou ja, we wachten af!

17. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Succes morgen LWS! Hoe laat ben je aan de beurt?

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Spannend morgen lws succes :)

Carlaa welkom :) aftellen naar 11 dec. :)

Lws iui is wel doorgegaan ja maar denk niet dat ik een ei gehad heb haha. Drink dus ook gewoon glaasje wijn savonds (niet elke dag) ofja gisteren mn eerste gluwein met amaretto op :) jamjam gezellig bij de kerstboom

19. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Denanja, oke, dus het is toch doorgegaan! Nou ja, afwachten dan maar. Maar lijkt me wel gek als je zelf compleet het gevoel hebt/had dat je geen ovulatie hebt gehad!

Geen idee hoe laat ik morgen moet komen, krijg vandaag een belletje van de poli. Het was morgen nogal druk met allerhande puncties en terugplaatsingen.
    Morgen heb ik nog een ISO-audit op kantoor dus kan ook niet zomaar tussendoor even weg. Bovendien ben ik al 1,5 week aan sukkelen met mijn gezondheid..hoest gaat maar niet over, bah. Dus ik ga morgen ook even afspraak met huisarts maken denk ik.
    Door alle consternatie met me niet fit voelen en de teleurstelling van de vorige echo ben ik nog vergeten te prikken ook gisteravond. Daarom vanmorgen maar gedaan maar moet dat wel even aankaarten als ze bellen straks.

20. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    @LWS, ben je al op de poli geweest?

Deel Deze Pagina