Wie wacht er mee? #wachtweken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds krampjes Carla of begint er iets door te breken? Wil je og testen of wacht je af?
    Ik duim hard dat het positief is!!!

Nou Amy, de uitslagen zijn inderdaad echt super. En ook het idee alleen al dat er iets gaat gebeuren nu, dat lijkt me echt fijn...weer iets om naar uit te kijken.

Denanja, bij jou loopt het heel apart zeg met die ovu-testen die positief reageren. Als zelfs de artsen dat niet snappen....Heb je nog een echo/afspraak gehad?

2. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Nee, geen echo meer gehad maar heb mn ei duidelijk gevoeld gisterochtend. Had dus de sollicitatie en daarna naar vrouw dr opa in t westen voor de verjaardag dus besloten niks mee te doen. Zo of morgen een test doen om te kijken offie nu dus weer negatief is.

At sollicitatiegesprek ging super goed! Ben door naar de volgende ronde 23 dec :) en als k die door ben ben k aangenomen :) de opleiding begint in maart en duurt 6 tot 9 maanden en daarin denk ik niet dat je mag bevallen eg maar dus dat was ook een rede dat we nu gewoo niet deden. 9 jan zal ik ongeveer weer iui hebben denk dat we die wel door laten gaan. Kans is toch heel klein dat t lukt enja dat is misschien niet zo'n ramp.

3. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lws, hoe gaat het nu? Heb je al weer een echo gehad?

Denanja, gefeliciteerd!! Hoop dat je wordt aangenomen!! Ik hoop dat je cyclus ook snel weer normaal wordt...

Amy, wat een goed nieuws!!! Eindelijk kun je verder!

Pff ik ga even klagen hoor.... Hoor net dat een kennis ( super snel)zwanger is van de tweede... En begrijp me niet verkeerd ik gun het haar echt, maar toch steekt het. En daar voel ik me dan weer schuldig over want ik mag helemaal niet klagen met 1 prachtig gezond kind terwijl de meeste van jullie al zo lamg proberen een eerste op de wereld te krijgen. Maar ik merk dat ik gewoon stikjaloers ben... En dat is normaal echt niets voor mij.. Ik wilde gewoon eerst...

4. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké Denanja, dus dit ei is even gelaten voor wat het was. Wel apart dat je zoveel positieve ovu-testen had! Nouja, op naar januari! En proficiat met de goede sollicitaties!

@Fab, wederom zitten we in hetzelfde schuitje. Ik klets ook mee in ander topic waar ik exact hetzelfde heb geschreven. Vrienden krijgen nu een tweede.....ben suprblij voor ze maar voelde toch ook iets steken. Stom hè. 2015 moet het echt gaan worden voor ons!!!
    Heb straks echo om 11:20 uur. Zal mij benieuwen....Knuffel voor jou!

5. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net echo gehad.....wéér geen groei...ik word hier zo moedeloos van...pfffff.
    Dosering gaat nu omhoog, van 75 IE naar 87,5 IE. Vandaag, morgen en dinsdag deze dosering spuiten en a.s. woensdag weer echo.

6. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat raar LWS! Hoeveel dagen ben je al hormonen aan het spuiten? Succes voor woensdag!

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Meen je niet lws! Is toch raar. Nou hopelijk woensdag dan wel goede echo zeg.

hier vamdaag negatieve ovulatietest, eindelijk :) rond kerst dus ongi en daarna lekker weer door op de normale voet hoop ik :)

8. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    LWS,
    Wat raar zeg dat er dan helemaal niets groeit... Hopelijk met de hogere dosering wel. Spoot jij nu ook Puregon? Ik moest de laatste cyclus meteen met 100iu beginnen. Groeide bij mij wel, maar niet snel genoeg en ze hoopte op twee follikels maar dat is niet gelukt. Had wel 1 dag eerder dan de afgelopen keren de IUI dus in die zin ging het wel sneller met een hogere dosering.
    Oh wij zitten echt in het zelfde schuitje zeg! Ja dat steekt dan toch he, en het gekke is ik heb er geen "last "van als mensen zwanger worden van de eerste... Ik voel me dan zo egoïstisch dat ik zo denk. Inmiddels heb ik het al weer kunnen relativeren hoor. Maar gisteravond had ik er gewoon echt een beetje te pest in. Ik ben inmiddels wel begonnen met opruimen. Tot nu toe bewaarde ik alles maar vanaf nu ga ik toch maar eens opruimen. Kamertje bewaar ik nog wel even en andere grote spullen, maar kleertjes en speelgoed ga ik wegdoen. Noem het een raar soort bijgeloof... Misschien juist als ik alles weg doe, gebeurt het ineens. En dan is het des te leuker weer te gaan shoppen.

Denanja, gek om te zeggen, maar fijn dat de test nu negatief was. Dan kun je tenminste weer verder.

9. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Toch bloed vanmorgen...grrr had stiekem nog een beetje hoop. Maar goed op naar de volgende behandeling. Gisteren gebeld door het zkh. 5 januari worden we gebeld door een ivf arts.

Wat raar lws! En het zkh heeft ook geen idee hoe t Komt?

Denanja, gefeliciteerd! Hoop dat je wordt aangenomen.

Fab, ja snap echt wat je voelt! Heb ik ook hoor...vriendin van me is 3 maanden geleden gestopt met de pil en nu al zwanger. Terwijl wij in totaal meer dan 3 jaar bezig zijn geweest. Voelt niet eerlijk! Maar ook super blij voor haar hoor.

10. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

Wauw Fab, volgens mij zijn wij klonen :$.
    Ook ik heb -een tijdje terug al- alles opgeruimd. Ledikant en dat soort dingen wel bewaard, maar kleertjes en speelgoed naar het goede doel. Ik dacht ook van ''als het weg is, dan gebeurt het misschien ineens''. Bizar bijgeloof inderdaad!
    Het frappante is dat dat stel van wie ik het dit weekend hoorde, dat ook had gedaan. Hun zoontje is nu 3 jaar (en bijna 4 jaar geprobeerd) en nu dus 8 weken van de tweede (na 2,5 jaar proberen).
    Ze hadden een paar maanden geleden alles uit huis gedaan, van kleding tot aan alle testjes die ze nog hadden liggen van de afgelopen maanden. Blijkbaar geldt voor sommigen dan toch dat het kan helpen.
    Ik heb het ook weer kunnen relativeren, maar ik had zeker een beetje de pest in inderdaad.
    Een zeer goed argument trouwens dat we dan weer kunnen shoppen ;)
    Hoe voel jij je verder? Wanneer is je testdatum? Rond 18-12 denk ik?

Ik vind het inderdaad heel raar, die non-groei. De koplopers die er vorige week waren zijn er nog, maar nog steeds even groot. De rest blijft (uiteraard) klein. De arts staat voor een raadsel, maar heeft toch goede moed om door te blijven gaan.
    Ik heb tot nu toe alleen Gonal-F gespoten. De eerste IUI begon met 75IE en mocht na 5 dagen terug naar 62,5IE en vervolgens kwam de inseminatie vrij vlot.
    Tweede cyclus alleen maar 75IU, op dag 8 zat ik toen al heel goed qua groei en volgde kort daarna de inseminatie.
    Toen die mislukt bleek ontdekten we die nieuwe cyste, en heb zelf het idee dat die cyste de vertrager is. Meermaals bloedonderzoek wijst dat niet uit, maar toch...misschien gebeuren er wel eens dingen die niet altijd op te sporen zijn.

Van de week hoorde ik ook nog iets: kennis van collega heeft een gezond kind, en wilde geen tweede meer. Ze had bovendien als gevolg van allerhande complicaties maar 1 eileider en had een spiraaltje. Na gemeenschap (met condoom!!) bleek ze zwanger.
    Dat zijn toch verhalen waarvan je denkt ''krijg nou wat''.

@Denanja, fijn dat alles nu wat meer duidelijk wordt inderdaad!

@Amy, dit is nu de 19de dag van de cyclus, en spuit nu al 14 dagen. Nog even en ik ben een zeef :D

11. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjee Carla, jammer hoor. Bloed kwam evengoed wel laat dan?
    Kan me voorstellen dat je daardoor een beetje hoop kreeg. In dat kader kan het lichaam je zo ontzettend foppen, bah.
    Op dus naar de volgende behandeling, fijn dat je al zo snel gebeld kan worden begin januari!

12. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Fab en LWS, drie keer raden wat ik gisteren te horen kreeg van een vriendin.... 12 weken zwanger in 3 maanden tijd.... Ik gun het haar zeker, want haar eerste heeft ze ook niet cadeau gekregen en ze vond het super kut om het mij te vertellen, maar inderdaad wel even lastig...

@Carlaaa, op naar 5 januari, nieuw jaar, nieuwe start! Ik heb vertrouwen in IVF!!

@LWS, dat is wel een heel bizar verhaal, door spiraal, condoom en met 1 eileider! Dat kindje wil wel heel graag op de wereld komen zeg!! Pffff, 14 dagen, arme meid! Wanneer weer een echo?

13. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @LWS, oh echt bizar! Precies dezelfde gedachte hahaha... Het is dat ik weet dat ik maar 1 zus heb haha. Ja mijn NOD is idd de 18de maar ik denk dat ik die wederom niet ga redden. Voel al weer van alles... Buikpijn, moeilijk stoelgang... Alles wat ik altijd voel als ik ongesteld moet worden. Dus ik verwacht vanavond of morgen het eerste bruinverlies.

@Amy en Carla In jullie omgeving ook al... Blijft moeilijk he? Ik heb echt het idee dat ik overal om me heen dikke buiken zie...

Ik kwam er vandaag bij toeval achter dat ik nog nooit de waterpokken heb gehad... En laat ik vanavond nou toch verdachte bulten bij mijn zoontje zien...

14. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef Fab, de waterpokken!! Wat een timing zo net voor Kerst! Heb je inmiddels meer bultjes gezien, want als het waterpokken is gaat het supersnel, bijna in uren zie je de bultjes verschijnen.
    Mijn dochter heeft ze gehad toen ze 2 jr was, en toen hielp KidsClin heel goed. Is een schuim dat je zo vaak kan aanbrengen als je wil, en geheel natuurlijk.
    Link: Waterpokken bij uw kind? Tip: KidsClin waterpokkenschuim | Nu bij A.Vogel

Tja, het is inderdaad dat ik ook weet dat ik maar 1 broer heb, maar anders...haha!
    Balen dat je al weer wat lijkt te voelen, potverdorie...het blijft onbegrijpelijk dat het wel natuurlijk is gelukt met jullie (lees ook: onze!) eerste, en dat de tweede met extra timing en echo's maar niet lukt. Bizar.

Ik had vandaag weer echo, en WEER groeien die verdraaide follikels amper. Snap er niks van. Links nu twee kleine koplopers, rechts doet niks. Die twee koplopers zijn nog onder de 13 mm, dus moet weer door blijven prikken met de hogere dosering, en dan a.s. zaterdag controle. De arts zei dat het lichaam de nieuwe dosering toch een soort van moet ''oppikken'', dus het kan even duren voordat we resultaat zien.

@Amy, lastig is dat inderdaad, als mensen in je nabije omgeving relatief snel een zwangerschap kunnen aankondigen (hetzij eerste of tweede). Ik hoorde gisteren op het kinderdagverblijf dat een moeder zwanger is van de derde! (en wij waren al bezig voor de tweede voordat haar tweede geboren werd!) Dan zakt toch mijn broek een beetje af :(

15. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    LWS echt vreemd hoor dat het zo traag groeit met die dosis, maar ms heeft de arts gelijk en maken ze straks ineens een inhaalspurt.

Nou het lijken toch niet de waterpokken. Hij heeft twee dagen dezelfde bulten gehad, het werden geen blaasjes en daarna nam het weer af. Misschien een allergische reactie op iets.

Hier is het sprookje weer over... Ik had toch echt wel hoop gekregen omdat ik voor het eerst mijn NOD lijk te halen. Nog helemaal niets, geen bruinverlies en geen rood. Voor het eerst helemaal niets. Dus dat gaf hoop. En natuurlijk kon ik me niet beheersen en heb ik net getest. Maar helaas negatief....

Maar goed. De kansen liggen weer enigszins open want we hebben besloten om na de laatste twee iui's toch voor IVF te gaan. Ik blijf hopen dat het niet nodig is maar eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen erin. Ik denk dat ik er nu toch ook serieus rekening mee moet gaan houden dat het niet meer gaat lukken....

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Ahh lws dat meen je niet!?! Hoe kandat nou pff hopelijk krijgen ze snel een schop onder de kont en groeien ze.

ahh fab wat balen zeg :( :( :( wel fij de gedachte dat iui niet je eind stadium is toch?

17. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Echt super vreemd LWS!! Hopelijk zaterdag dan goed nieuws! Ja, dat zwanger-nieuws van iedereen blijft lastig... Maar ooit, dan zijn wij aan de beurt!

@Fab, dikke digiknuff!! Wel fijn dat jullie de beslissing hebben genomen om eventueel aan het IVF avontuur te beginnen! Maar let's hope dat dat niet nodig is!

Ik ben gisteren ongesteld geworden en ben juist een soort blij, omdat het IVF avontuur nu kan beginnen... Klinkt lekker tegenstrijdig hé.... Vanmorgen eerste anticonceptie pil geslikt...

18. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik weet niet wat mijn lichaam nu weer aan het doen is maar ik ben gewoon nog steeds niet ongesteld. Ook nog geen eerste verschijnselen die normaal al 4 dagen voor NOD heb. Vandaag is NOD en die is al bijna om. Ben blij dat ik gisteravond al getest heb anders had ik er nu waarschijnlijk bijna van overtuigd geweest zwanger te zijn en had de domper des te groter geweest.

Het geeft me inderdaad wel rust nu ik weet dat dit nog niet het eindstadium is. Maar toch ben ik ook wel als de dood dat het toch IVF wordt... Ik vind het best eng...

19. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Amy Waarom moet je eerst aan de anticonceptiepil eigenlijk? En wat doet dat andere medicijn daarna?

20. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Om mijn natuurlijke cyclus compleet plat te leggen, zodat de hormonen straks alles regelen...

Deel Deze Pagina