Wie wacht er mee? #wachtweken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik blijf meelezen hoor ladies! Een goede jaarwisseling gewenst morgen. Er zullen wel wat traantjes vloeien hier en daar, maar 2015 knallen we met alleen maar positieve testen! Cheers!!

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ik lees nog dagelijks met jullie mee hoor!

Denanja, wat fijn dat je de baan zo goed als zeker hebt! Gefeliciteerd :)

Nonie, wil je een beetje geruststellen, embryo kan na direct na tp echt niet ontsnappen hoor ;). Zit vast als een broodje pindakaas met hagelslag en dan strak dichtgeknepen. Wat je weg voelde lopen, is gewoon vocht van de tp, ze maken je altijd schoon met water en gaasjes, dat loopt er weer uit. Ik blijf duimen voor je :)

Littlewoodstock, wat een gedoe bij jou allemaal zeg! Ga duimen dat iui niet meer nodig is straks, en er gewoon een natuurlijk wondertje komt :)

Voor iedereen heel veel succes verder, en hele fijne oud en nieuw, en ik hoop dat 2015 voor ieder van jullie een fantastische baby oplevert !

3. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Oh mya dat is een hele geruststelling! Thnx:) nu durf ik mss dat testje morgen toch wel te doen;)

En ik deel je wens, allemaal een heel fijn, liefdevol 2015 gewenst waarin alle dromen uit zullen komen!

4. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nonie, precies wat Mya zegt, dat vocht is niet je embryo geweest. Dus ik duim echt het nieuwe jaar morgen voor jou begint met een knalstreep. Wat gaaf zou dat zijn zeg!!! Laat je het ons weten??

@Mya, wat lief dat je meeleest zeg! Altijd fijn om even wat van je te horen. Hoe voel jij je? Zwangerschap zonder al te veel kwalen?
    Het was bij mij inderdaad een hoop gedoe, ben blij dat ik dat achter de rug heb en dat het geen mislukte poging was in de zin dat inseminatie voor niks was. Het was ''slechts'' een gemiste eisprong. Ik hoop op een natuurlijk wondertje, en zo niet, dan met frisse moed aan IUI 3.2 beginnen.

@Amy, het boek heb ik vandaag binnen gekregen, ik ben heel benieuwd, ik ga er zo snel mogelijk in beginnen. Mijn man zag vluchtig de titel en zei ''Hè wat staat daar nou? Spuiten en Snikkels?'';) Gelukkig zag ie dat het wat anders was, anders had ik iets moeten uitleggen haha.

@Denanja, ik las dat je zo goed als de nieuwe baan hebt (in Maastricht): van harte! Januari voor jullie weer IUI, ik hoop van harte op succes...hoe het dan loopt met werk zie je dan wel weer toch? Over het algemeen reageren de meeste werkgevers positief, zolang je er maar eerlijk over bent. Vaak is er wel iets te regelen als het zover is. Oja, succes met Binky vanavond/vannacht, hij zal het geknal wel spannend vinden.

@Fab, knuffel terug hoor, 2015 gaat het gewoon lukken, ik hoop zelfs dat we een beetje gelijktijdig geluk hebben, dan kunnen we dat topic wat je noemt (hilarisch!) in het leven roepen. Zou super zijn en echt, écht wat ik hoop.

Voor allemaal een fantastisch 2015 gewenst, met alle geluk en gezondheid, en dat het ons maar prachtige blakende wolken van baby's mag brengen.

5. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Denk dat testen niet meer nodig is, bloeden is opnieuw begonnen en nu écht:(

6. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Nonie....oh nee....wat ontzetten k*t....
    Dan kan ik dat eerdere bruinverlies totaal niet verklaren zeg...maar goed...dat maakt nu niet meer uit.
    Wat is nu het beleid? Ziekenhuis bellen morgen?

Heel veel sterkte x

7. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Ja echt k*t... Vooral mijn man had toch nog wat hoop, dus nog een testje gedaan vanochtend maar dat was voor mij al tegen beter weten in..
    Zal morgen het zh bellen, hopelijk kan ik meteen deze cyclus nog een cryo proberen te laten ontdooien.
    Voor nu ben ik even helemaal op, lamgeslagen, klaar. Hopelijk ik de rest van het jaar niet zoals het begint!

8. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief en stoer tegelijk dat je man nog wat hoop had...ook bij hem is de wens natuurlijk heel groot.
    Zou dat nog kunnen, deze cyclus benutten voor een cryo tp? En hoe gaat dat dan precies zo'n ontdooiproces en het terugplaatsen ervan?

Nogmaals veel sterkte...vanavond een kaarsje aan voor jou voor een beter vervolg van 2015!!

9. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Wat lief lws, dankje wel!
    Hoe dat ontdooiproces gaat weet ik eigenlijk niet.. Hoop morgen aan de telefoon met zh wat duidelijkheid te krijgen!

10. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nonie, wat ontzettend klote!!! Dikke digiknuff!!

11. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    net zh aan de telefoon gehad, deze maand moet ik overslaan omdat de kans kleiner is door alle medicatie. ik snap er echt helemaal niets meer van! hoezo kleinere kans? al die medicatie is er toch juist op gericht om zwanger te raken??
    dit voelt weer als zo'n enorme trap na... ik heb t even helemaal niet meer:(
    en dan te bedenken dat sommige vrouwen dit hele proces meerdere malen compleet doorlopen en ik eigenlijk aan het begin van ivf poging 1 sta... ik ben nog 'maar' 2 jaar bezig. en nu al gebroken.
    misschien maar eens flink aan de zuip dit wknd ofzo.

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Hi dames ben ik weer.

nonie wat ontzettend kut zeg!!! Kan het niet mooier verwoorden.

lws. Binky heeft t super gedaan oudjaarsavond. Hij heeft zelfs nog geslapen. Om 12u vond ie t niet zo leul, hij wilde daarna ook iet meer naar buiten, logische. Maar hij zat niet te trillen ofzo.
    En idd vandaag begin k weer met testen, sinds gisteren al wat vocht dus merk dat de eisprong eraan komt ben benieuwd wanneer. Mn cyclus is iig weer goed na de miskraam dat vind ik wel fijn. En idd zie t wel, volgens mij kunnen ze je ook niet ontslaan om een zwangerschap. T is hooguit een beetje lastig voor mezelf maja daar kiezen we dan voor. Ik ga het, nadat ik getekend heb voor contract, misschien ook wel gewoon voorleggen, wie weet.

Iig heeeel veel geluk liefde en vruchtaarheid gewenst voor ons allen in 2015

13. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou moe, wat een conclusie van dat ziekenhuis! Mijn eerste gedachte is precies die van jou...hoezo kléiner? Hebben ze het verder toegelicht waarom de kans kleiner is door medicatie?
    Misschien maakt het wat uit hoe het met je natuurlijke cyclus zit? Is je eigen cyclus eerst platgelegd?
    Wat stom zeg...weer een maand wachten, pffffff.
    Ik voel met je mee, ik heb nu precies hetzelfde, ik moet ook maand wachten.

Ik heb net het boek uit wat Amy als tip gaf (in 1 adem uitgelezen; Spuiten en Snikken), en dit soort frustraties en vage beslissingen van artsen worden er ook goed in beschreven. Voorbeeldje uit het boek: de eerste ICSI behandeling wordt afgebroken omdat de follikels niet gelijkmatig groeien. Voor niks geprikt, voor niks al die hormonen erin gepompt.
    Later blijkt een ander ziekenhuis in zo'n situatie een compleet ander beleid te hebben. Niks afbreken, gewoon doorgaan.

Dus ben even benieuwd in welk ziekenhuis je loopt??

Voor nu een hele dikke knuffel!!

14. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meiden, allemaal de beste wensen! Dat het voor ons allemaal maar een vruchtbaar jaar mag worden!!

@Nonie oh nee! Wat is jouw jaar klote begonnen zeg!! Sterkte!!

@Denanja, fijn dat Binky niet zoveel last had van het vuurwerk. Zo zielig altijd als ze zo bang zijn. En spannend!! Weer testen. Hopelijk is deze poging weer raak en blijft het nu plakken!

@Mya Hoe gaat het met je? Al over de helft nu toch?

@ Amy deze maand wordt voor jou ook spannend! Hoe lang moet je ongeveer de deca.. nog wat slikken alvorens er een punctie plaats kan vinden? Is dat net als met de IUI ongeveer 14 dagen?

@LWS ja dat moet gewoon!! Ik ben nu wel met pijn in mijn hart alle babyspullen aan het opruimen. Speelgoed, kleertjes en zo.... Wel moeilijk hoor, met in mijn achterhoofd dat ik ze misschien nooit meer nodig heb. Niet dat ik nu heel negatief ben hoor. Maar ik houd er wel rekening mee nu dat het niet meer gaat lukken. 50/50 zeg maar.... Ik ben ook bang dat ik na IVF-poging 1 af ga haken omdat het zo tegenvalt.... Maar misschien spreken hier nu weer de 100iu hormonen hoor.

Straks de tweede FM. Er was woensdag nog niet veel gegroeid maar zat pas op CD 7 dus was ook niet raar. Ben benieuwd wat het vanmiddag wordt. Hebben de prikkende dames ook last van dat het zeerder gaat doen? In het begin voelde ik het nauwelijks, maar als ik nu de injecties zet wordt het toch steeds gevoeliger. Zou het komen omdat ik inmiddels ieder plekje op mijn buik al een keer gehad heb...

15. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fab ohhh ik kan me dat gevoel zo goed voorstellen. Het opruimen van de spullen met in je hoofd en hart het gevoel of het wel klopt wat je doet.
    De hormonen zullen ook wel wat invloed uitoefenen hoor, onderschat die rommel niet.
    Maar ik ben positief gestemd! Je bent spontaan zwanger geworden van je zoon, dus dan moet het toch gewoon lukken voor de tweede?? Juist met een duwtje in de goede richting. Echt hoor, we gaan het weer meemaken.
    Hoe is de FM gegaan vanmiddag? Follikels goed gegroeid?

Toevallig dat je dat vraagt over het prikken! k had deze afgelopen cyclus (waarin ik dik twee weken achter elkaar heb moeten prikken) wel wat meer last namelijk. Precies wat je zegt, alsof je al zoveel plekken hebt gehad...het wordt gevoeliger. Had voor het eerst ook een blauw plekje.
    Gebruik je een vast deel van je buik, of heb je al een groter vlak bestreken zeg maar? Ik kies altijd een plekje in de ''ring'' rondom mijn navel (daar zit sowieso het meeste vet haha)

Had je trouwens het andere topic gezien over overtijd zijn na IUI? De TS is inmiddels bijna 3 weken overtijd...bizar toch?? Ben benieuwd wat daar uit komt, want vooralsnog zijn zw-testen negatief.

16. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    He Fab, ja, ik herken die pijnlijke plekjes nog wel, maar kan niet wachten om mn buik weer lek te steken! Uhm, geen idee of ik wat moet slikken eigenlijk, volgens mij is het alleen een verdoving in de buik en een verdoving in de baarmoederwand ofzo... Maar ik heb nog wel pijnstillers liggen van het vorige ziekenhuis, dus ik denk dat ik die ook gewoon neem! En ik heb een vriendin die in de zorg zit, dus die heeft vast ook nog wel een lekker pijnstillend pilletje voor me ;) En anders kiezen op elkaar!! Decapeptyl, ik denk een week of drie en hormonen ligt eraan hoe snel het gaat... het ging bij mij altijd super snel, maar ik heb nu geen natuurlijke cyclus erachter zitten, die ligt plat... Lijkt me lastig joh, spulletjes opruimen! Ik heb juist van alles gekregen van mijn zus, dat ligt al ruim anderhalf jaar klaar en er komt steeds meer bij, hihi. Wel allemaal voor een jongetje, haha! Hoe was je FM vandaag?

17. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    LWS en Amy,

Ja gek he dat dan ineens zo gevoelig is. Ik prik altijd in mijn onderbuik. Daar heb ik nog wat vel over ( souvenirtje van mijn zoon:) ) Maar die heb ik inderdaad inmiddels wel gehad, denk dat ik maar eens boven mijn navel ga proberen. Ik had vorige maand ook ineens een blauwe plek. Waarschijnlijk te snel gespoten. Maar die is nu pas helemaal weg. Zag er niet uit. Maar goed als dat prikken het ergste zou zijn....
    Knap dat je er zo in staat Amy! Ik zou er echt als een berg tegen op zien. En ik ben absoluut niet kleinzerig maar ik heb altijd zo'n pijn bij een eisprong dat er al niet eens iemand richting mijn eierstokken mag wijzen. Dus het idee dat er dan even een meganaald ingestoken wordt is niet heel aantrekkelijk ;) Maar alles voor het goede doel hoor:)

Het is heel gek eerst wilde ik alles maar bewaren want stel je voor dat.... En nu heb ik een soort bijgeloof ontwikkeld waarbij mijn gevoel zegt dat ik juist alles op moet ruimen...

De fm was goed. 3 follikels van rond de cm. Keurig op schema. Nu hopen dat er eens eentje extra meegroeit....

18. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees trouwens net inderdaad dat Topic LWS! Bizar inderdaad!! En dat ze dan nog steeds gewoon moet afwachten. Pff ik trok een week overtijd al niet..

19. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dus bij jou duurde het ook lang voordat de buikblauweplek weg was! Raar hè?
    Meting klinkt goed, 3 stuks van 10 mm dus? Duimen dat er inderdaad eentje extra meegroeit. Met twee knallers op t eind heb je toch meer kansen. Wanneer heb je weer een FM?

@Amy vind het ook heel stoer dat je er zo instaat! Met een beetje geluk hoef je maar 1 x een punctie te ondergaan, en met de gedachte dat het iets heel moois kan opleveren...dan inderdaad even kiezen op elkaar. Heb het boek trouwens uit...echt een aanrader! Nog bedankt voor de tip!

20. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    LWS, Maandag heb ik weer fm. Als het een beetje zo gaat als de andere keren verwacht ik rond de 16 a 17 mm dan. Dan zou ik dinsdagavond de pregnyl krijgen en donderdag IUI. Maar ja, niet is wat het lijkt in de wondere wereld van de hormonen, dat hebben wij beide de vorige ronde goed gemerkt....
    Het lijkt Wie is de Mol wel! Alleen in mijn show bevonden zich meer mollen dan kandidaten... Haha en in die van jou ook LWS. ;)
    Ben benieuwd hoeveel kandidaten er deze show over blijven.;)

Ik zag trouwens dat de dame in het andere topic niet 20 dagen over tijd was maar op dag 20 na IUI zat ( ik had het verkeerd gelezen). Dus 6 dagen over tijd. Ook helemaal niet leuk natuurlijk, maar iets minder bizar dan 20 :$.

Ik heb vanavond trouwens eens boven mijn navel geprikt. En daar voelde ik niets van. Moet dus toch verse plekken gaan zoeken... Ja die plek werd bij mij helemaal zwart en pas na een maand was hij weg. Vreemd.....

Deel Deze Pagina