Wie wacht er mee? #wachtweken

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Ik kom binnen en lees eerst tverdrietige neiuws van bb...

en dan t verdrietige nieuws van jou lws...
    schoonvader is inmiddels binnen en gaat nog half uurtje werken dus heb even tijd wat te typen haha.

Lws nogmaals hoe balen is t, heel toevallig t weekend iemand uit andere forum die net zwanger is bloedverlies en dus miskraam misschien en nu jij ook misschien :( hoop zo dat t over 2 weken gewoon goed blijkt!!! Maar waarom pas over 2 weken en niet over een week?? 17 feb word dan voor ons beide weer een spannende dag... ik testen jij echo.

hier dus net terug, 1 miljoen zaadjes, balen dus... ja ik weet t ook met 1 miljoen kan t maar toch balen we flink.
    ik was ook sinds lange tijd weer zenuwachtig, gek toch....
    meteen besproken hoe nu verder als t niet lukt en we zijn tot de conclusie gekomen dat we nog een tijdje met iui doorgaan omdat wij en de gyns denken dat het daarmee wel lukt omdat t ook al keer gelukt is.

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaa wat een rotnieuws voor BB hè...echt vreselijk. Ik had het zo ontzettend voor haar gehoopt...misschien nog wel meer voor haar dan voor mezelf. Ik heb tenslotte een mooi en gezond kind die ik dag na dag meer waardeer nu de tweede zo lang op zich laat wachten (en misschien wel nooit komt)

Ik heb geen idee hoe de komende 2 weken gaan lopen. Ga ik bloed verliezen of is het over 2 weken alsnog goed en is de boel bij mij van binnen gewoon wat later opgestart en ingenesteld etc.?
    Wachten is echt gewoon killing in dit soort situaties, bah.

En bij jou ook zenuwen en een onbestemd gevoel. 1 miljoen zou genoeg moeten kunnen zijn hoor! Maar, de vorige keren was het wel steeds een hoger aantal toch?
    Dan wordt 17-2 inderdaad een spannende dag voor ons meid.
    Heb de dag al vrij gevraagd, mocht het definitief mis zijn dan kan ik in ieder geval even ongestoord uithuilen thuis.

3. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS: weet niet waarom het na 2 weken pas kon. Volgens mij standaard. Misschien maakt 1 week te weinig verschil.
    Kan allicht eens bellen....

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Och LWS wat naar.. Ik zou nog wel een slag om de arm houden inderdaad tot je volgende echo.. Je weet maar nooit.. Er zit iets.. Misschien kunnen ze idd over een week ofzo alweer kijken, 2 weken wachten duurt wel lang..

Duimen draaien voor jou!

Ja ontzettend sneu he voor BB.. Je gunt het iemand zo..

5. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien een domme vraag, maar BB had 7 bevruchtingen las ik. 2 terugplaatsingen, wat doen ze dan met die overige 5?

6. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Leo, zo denk ik er ook over...er zit toch íets, een rond vruchtzakje.
    Ze hebben ook de rest nog gechecked, en er was geen sprake van bbz o.i.d. Ook konden ze de restanten van de eisprong nog goed zien. Eitje is links gesprongen. Ik ga morgen even bellen met de vraag of echo toch niet iets eerder kan. Twee weken is echt lang. Niet geschoten altijd mis.

@Amy, volgens mij waren er in totaal 8 bevruchtingen, waarvan er 2 waren teruggeplaatst. Van de overgebleven 6 bleken er 4 niet goed genoeg. Geen goede deling, BB noemde het "arrested development", vrij vertaald een gestagneerde ontwikkeling denk ik.
    De andere 2 zijn dacht ik ingevroren.
    Geen idee of ze gaan overwegen om die 2 nog in te zetten...kan me zo voorstellen dat ze zo ontzettend zijn moegestreden.
    Die zullen weer energie op moeten doen, zowel fysiek als mentaal.
    Toch denk ik dat er een kind op hun pad zal komen...hoe weet ik niet, maar dat gevoel heb ik. En ik hoop echt dat het gaat lukken ooit.

7. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje... Wat een k.l.o.t.e. nieuws zeg LWS! Ik had zulke goede hoop voor je :( Ik hoop echt dat er uiteindelijk toch een wonder gebeurt en dat je over twee weken een sterk kloppend hartje kunt zien en horen!! Digiknuf!

Amy, voor jou goed nieuws gelukkig!! Wauw 14 follikels!!! Super!

Denanja, de IUI weer achter de rug lees ik. 1mln is idd niet heel veel, maar genoeg om zwanger te raken. Er hoeft er maar 1 zijn doel te bereiken.

Ik las trouwens ook het verhaal van BB.... Triest zeg...

Hier: vandaag tweede Fm gehad. Helaas maar 1 ei. ( snap er niets van 100IU puregon en dan nog maar 1 ei, hoeveel moet ik wel niet spuiten straks met IVF) Het ei is ook nog maar 14mm. Dus donderdag weer terug. Meestal hebben ze bij mij op het eind een groeispurt dus ik verwacht dat ik donderdag of uiterlijk vrijdag de pregnyl mag zetten en dan zaterdag of zondag IUI. Dat wordt de eerste keer in het weekend dan, zou dat dan geluk brengen ???

8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Littlewoodstock, wat een tegenslag dat de echo er niet heel goed uitzag, maar lees ook vaak genoeg, dat er week later, een wonder is gebeurd, hoop zo dat dat bij jou ook gebeurt! Ze meten ook snel mis, met termijn van net 6 weken. Dit is de reden dat vu geen echos doet onder de 7 weken zwangerschap. Maar ik zou ook proberen de echo te vevroegen, nog 2 weken in onzekerheid is erg zwaar :(. En desnoods zelf echo betalen, dat zou ik doen.

Mijn zwangerschap verloopt gelukkig goed. Al wordt t sinds vorige week elke dag zwaarder. Veel meer klachten en benauwdheid erbij. Maar goed, hoort erbij. Ben nu ruim 28 weken alweer. Hij heeft inmiddels een naam :) nu nog tweede naam erbij, maar das minder belangrijk. Nu nog definitief geboortekaartje en teksten kiezen, das ook ng lastig. Gisteren 3d en 4d echo gedaan, was super leuk, hij lijkt nu al veel op zijn grote zus! En hij heeft geen vet te kort, hij is een dikkertje. Hij werdt nu al geschat op 1350 gram, terwijl 900 normaal is. En metingen kwamen uit op 31 weken, dus hoop maar dat hij er op tijd uit wilt.

BB, heb ik ook gevolgd, vind t zo ontzettend oneerlijk! Heb bij t lezen van de blog, een aantal traantjes laten gaan. Helaas heeft mijn directe collega ook haar kinderwens op moeten geven, na bijna 10 jaar strijden, en dat is ook zo ontzettend oneerlijk! Ik besef me elke dag, dat ik toch ontzettende mazzel heb gehad.

Amy, mooi aantal hoor, alvast heel veel succes met de punctie! En dat t maar gelijk mag lukken :)

Denanja, er hoeft er maar 1 de kampioen te worden hoor, ik duim mee!

Duim voor allemaal !

9. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fab, ja zeker weten k.l.o.t.e-nieuws. Niet waarop ik had gehoopt, maar ergens had ik het wel verwacht. Gewoon het voorgevoel dat het niet goed zat, gecombineerd met de gedachte ''no way dat mij het geluk treft om tijdens een rustmaand zwanger te raken''. Dat laatste is puur zelfmedelijden hoor, maar het versterkte wel mijn voorgevoel.

Zo te horen gaat er bij jou dus 1 follikel de winnaar worden. Zaten er geen andere kleinere bij van bijv. 12 of 13 mm? Of echt alleen die ene van 14 mm? Apart inderdaad dat je ondanks 100IE maar reactie van 1 follikel krijgt.
    Wat zegt dat over IVF? Ik denk helemaal niks. De doseringen liggen daar aanzienlijk hoger, en wellicht wordt er voor een ander merk/hormoon gekozen en word je eigen cyclus eerst platgelegd (meestal dan). Amy is het levende bewijs hoe goed het kan gaan.
    Maar voorlopig is het nog niet zover! Eerst maar es die 6de IUI doen. Alvast succes morgen bij de FM!!

@Mya, dank je voor je lieve reactie.
    Zeker een tegenslag. Ik ga straks bellen om de echo proberen te laten vervroegen. Inderdaad desnoods zelf betalen o.i.d.
    Ik laat het weten zodra er een andere datum is gepland.
    Wat heel raar is, sinds ik gisteren die echo gezien heb, ben ik vanmorgen wakker geworden met het gevoel alsof er een fysieke knop om is.
    Borsten voelen weer slap/slapper, en onderin voelt het een beetje menstruatie-achtig. Ik voelde me vanaf het begin al totaal niet zwanger, maar ik voel me toch anders nu. Mijn man zei gisteravond nog dat hij het idee dat er de komende dagen wel eens iets zou kunnen gebeuren....misschien krijgt hij wel gelijk ook.

Fijn te horen dat het met jouw zwangerschap volgens plan verloopt!
    Ik kan me goed voorstellen dat je extra dankbaar bent als je in je directe omgeving hoort dat mensen moeten stoppen met de kinderwens. Vreselijk lijkt me dat.
    Ik heb kantoor ook een collega in hetzelfde schuitje...bijna 5 jaar bezig, 1 x bbz en verder nooit zwanger geweest. Moeten nu tot mei zelf blijven proberen, en daarna komen ze meteen in IVF-traject. Ze blijkt teveel verklevingen te hebben als gevolg van die bbz, dus IUI geen optie. Afgelopen november weer HSG gehad waardoor de boel nu even ''schoon'' is, maar dat zal tijdelijk zijn.
    10 jaar is dan ook echt een lange tijd zeg, pfffff. Kan je collega er in berusten denk je?

Van BB is het zo triest en verdrietig. Volgens mij is ze een ontzettend sterke en verstandige vrouw, maar dit is zo'n teleurstelling. Ik las dat ze morgen een Skype gesprek hebben met de artsen daar in US, en er komt nog (is protocol) een bloedtest. Ik ben benieuwd....

10. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mya, wat fijn dat het allemaal voorspoedig verloopt, ondanks dat het nu toch wat zwaarder wordt.

LWS, en is het nog gelukt om de echo te vervroegen? Ik hoop zo op een wonder!!!

11. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is gelukt om de afspraak te vervroegen, het wordt nu aankomende dinsdag om 15:40 uur.
    Moet dan wel wat eerder weg van kantoor (wat eigenlijk niet kan omdat mijn andere collega dan alleen zit, maar daar verzin ik wel wat op) maar alles is beter dan deze onzekerheid.
    Heel spannend, maar ik merk dat ik gewoon door wil.

12. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het kon LWS!!

13. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vind ik ook Amy.
    De verpleegkundige aan de telefoon hakkelde een beetje dat er misschien te weinig verschil te zien zou zijn, maar dat is het risico dat ik dan maar neem.
    Na een week moet er echt wel verschil te zien zijn, hetzij in positieve of negatieve zin.
    Spannend, maar dan weten we wel waar we aan toe zijn.

14. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vind ik ook! Dan maar een echo extra! Ze kunnen je toch geen twee weken in onzekerheid laten zitten. Vind ik echt onmenselijk! Laten we hopen op het verhaal van Mya!

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Fijn lws dat t een week eerder kon! En ik denk ook echt wel dat je iets van vervhil moet kunnen zien. Een week is in t eerte stadium juist heel veel.

Mn vrouw heeft een baal dag vandaag. Vanmorgen te horen gekregen dat dr beste vriendin zwanger is na 3x proberen... Domper... Ze is nu dan nog maar 4 weken maar toh kut. En natuurlijk gunnen we t dr maar steekt toxh wel.

16. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies Denanja, dat was mijn gedachte erachter ook. Juist in de beginfase kan een week heel veel zijn. En inderdaad Amy, dan maar een echo extra. Zou toch wat zijn als we iets zouden beeindigen wat toch goed bleek.

Ik heb inmiddels zoveel verhalen gelezen van zwangere vrouwen die bijvoorbeeld met 6w1d een leeg vruchtzakje hadden, en soms welgeteld 5 dagen later ineens een vruchtje hadden met een knipperend hartje.
    Zelfs 8 weken heb ik voorbij zien komen.
    Alles hangt of staat met een goede innesteling, en hoe lang de bevruchte eicel daarover doet vanaf het moment van bevruchting weet niemand.
    Ooit gehoord van de zogeheten ''diapauze''?
    Zelfs bij getimede bevruchtingen zoals IUI en IVF komt dit voor. Artsen in IVF-klinieken zijn hier inmiddels achter...dat de vrucht nog een aantal dagen ronddwarrelt alvorens echt goed te nestelen, en zelfs dan moet het zich even aanpassen aan de veranderde omstandigheden. Ik wist niet wat ik las!
    Ik zet er niet al mijn geld op in, maar wie zegt me dat zoiets nu niet bij mij zou kunnen spelen? Niks is onvoorspelbaarder dan het menselijk (vrouwelijk ;) ) lichaam!

Wat vervelend voor je vrouw trouwens...ondanks de gun-factor kun je dan echt balen inderdaad. Misschien ook lastiger dat het iemand is die dicht bij haar staat.
    Even een paar dagen laten balen en daarna vol goede moed weer door...het gaat jullie ook lukken hoor, let maar op. Je lichaam heeft het trucje al een keer bijna in de gaten gehad tenslotte.

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Littlewoodstock, wat ontzettend fijn dat t gelukt is de echo te vervroegen! Na een week kan er al heel veel veranderd zijn hoor. Blijf duimen voor je ;). Die diapauze hoor je steeds vaker over, echt zwangerschapssymptomen in het begin ook niet gehad hoor, dus zegt niks.

Wat betreft mijn collega, zij hadden ook icsi nodig om uberhaupt een kans te maken om zwanger te worden. Haar man had wel iets betere zaadkwaliteit als mijn vriend, maar het is nooit gelukt, zelfs geen innesteling of iets helaas. Zij zijn naar duitsland, belgie en en zelfs turkije geweest, na in totaal 9 volledige pogingen, en meer dan 20 tps zijn ze gestopt. Toen ik net zwanger was van Savannah, gingen hun, hun laatste poging doen in turkije, wat dus helaas ook niet lukte. Heb veel respect voor haar, weet namelijk niet of ik met babys/kinderen zou kunnen blijven werken. Ze doet haar best, maar gaat nog steeds door zware periode heen. Ik hoop zo op een wonder voor haar. Voor jou collega dus ook een lang traject, hopen dat t gewoon lukt straks.

18. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mya, fijn om te lezen dat jij ook al eens gehoord hebt van de diapauze...ligt het niet aan mij ;)
    Het zal mij benieuwen dinsdag, ik stel me in op dat het niet goed, dan kan het alleen maar een grotere verrassing zijn als er toch iets zit.

Wat erg van je collega zeg. En wat een reizen hebben ze er voor over gehad. Had nog nooit gehoord van Turkije als behandelplek eerlijk gezegd. Je hoort vooral Belgie, Duitsland, Spanje en USA.
    Mooie naam trouwens van je dochter zeg, Savannah! Ik ben aangenaam verrast. Die naam hoor je niet vaak.
    Lief dat je blijft duimen :)

19. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Denanja, is je vrouw de ergste klap te boven?

Ik heb zaterdag de punctie! Misschien hebben we alleen iets stoms gedaan net... Ik moet om 21:30 pregnyl prikken en we dachten, hop, die spuit ff klaarmaken en meenemen. Las is dus daarna dat dat helemaal niet mag.... paniek!!! Ben gaan googlen, en de ene zegt dat het prima kan, en de ander zegt, direct injecteren. Maar heb nu geen keuze meer... Dus ga hem maar gewoon om half 10 zetten...

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Daar heb ik geen erva4ing mee amy, maar denk idd dat je t voortaan maar niet meer moet doen ;). Je kunt nu toch niet meer terug idd.

ja hier is alles weer goed. Je wilt allemaal zo graag toch... willen onze ouders blij maken, vrienden en iedereen. En ons zelf natuurlijk.

gisteren voor t eerst 2 poepluiers verschoond, 1 heeel erg stinkende en 1 tot aan de oren onder de spuitpoep haha ik zei altijd dat ik dat vies vond enz, maar t deed me eigenljjk niet zoveel dus dat is wel fijn. Kan nu alvast een beetje oefenen :)

lwa hoe voel je je nu?
    en fab?
    nonie?

Deel Deze Pagina