@Denanja, deze week dus officieel begonnen met opleiding...Spannend! En gisteravond de IUI gehad toch? Hoe was het gegaan? Goede score qua soldaten? Nu weer op de wachtbank! Testen op 19-3? @Amy, aha, thanks voor uitleg over Pipelle...ik wist dat echt niet! Krasjes in het bms + een onderzoek. Ga je het nog laten doen of laat je de boel even voor wat het is? Zo te lezen ben je in ieder geval goed aan het ontspannen met vrijgezellenfeestjes en alcohol hi hi. @Nonie: damn wat rot meid...ik had ook echt goede hoop!! Kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Het is zo'n teleurstelling. 10-3 weer naar ZH. Even weer moed verzamelen meis...digiknuffel!! @Fab: wat raar dan weer hè, zo'n langere menstruatieperiode...ik denk dat altijd dat er dan toch ''iets'' geweest moet zijn, anders moet er toch ook niet zoveel uit? Maar, wat Nonie ook al zegt, heel knap dat je je schouders er weer onder zet!! Je bent een doorzetter, en dat zal zich gaan vertalen in een mooi sterk 2de kindje straks. Ik heb het al eens eerder ergens geschreven maar ik denk echt dat je door een goede positieve instelling echt al iets wint zeg maar. Stress, verdriet, steeds de zenuwen en misschien wel een stukje depressiviteit kunnen nooit goed zijn. Dat soort gevoelens kunnen de lengte je cyclus behoorlijk in de war schoppen...zelfs zorgen voor een latere eisprong. 18 maart de intake...superspannend meid, ik ga hard voor je duimen. Met je cyclus en andere waarden zit het wel snor, dus IVF gaat 'm gewoon worden!!! Die naald is maar bijzaak joh.....het belangrijkste komt pas daarna...het terugplaatsen van een super-embryo! @Anoniem: wat balen ook voor jou! Klopt het dat je nu 6 cryo's over hebt? Hoe nu verder..ook een maand wachten net als Amy? @ST: wat heftig, trisomie. Collega van me heeft dat ook gehad bij haar 2de kindje. Had ze net in de 12de week verteld dat ze zwanger was. Kort erna volgde de prenatale screening en toen zagen ze al dat er iets niet goed was. Kindje laten komen bij 16 weken. Wel heel zielig, maar kindje heeft geen overlevingskansen. Maar blijft evengoed een vreselijk afscheidsmoment...van een zwangerschap en van een mensje. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de wens voor een kindje uiteindelijk het downgevoel overstemt. @UB: Fijn da t jullie er even uit kunnen! Dat doet een mens goed, even wat anders aan je hoofd. En al gestart met Provera? Medicijntjes ook weer in huis, dus het kan straks weer vol goede moed beginnen. Maar eerst even opladen. Veel plezier alvast in de bossen! Welkom @Isa! dag 6 na TP....weet niet wat dergelijke afscheiding kan betekenen eerlijk gezegd. Hopelijk blijft alles rustig tot aan de bloedprik! @Hier:ik vond het wat lastiger loslaten dit keer. In december was ik er echt niet mee bezig, maar nu toch wat meer de cyclus in mijn achterhoofd. Vruchtbare dagen zijn voorbij, alleen geklust als we zin hadden, en dat was wel in de vruchtbare dagen maar goed...misschien was het te vroeg, of misschien wel te laat...We gaan het zien. Ik verwacht menstruatie rond 14/15 maart.
Hi dames @amy ik zat idd in de rot maandab ochtend met de trein. Hebben een leuke verjaardag gehad en veel kados gehad. De opleiding is ook echt leuk tot nu toe. gisteren mn iui gehad met 5.5 miljoen zaadjes ei was al gesprongen de ochtend dus ben benieuwd, heb er wel vertrouwen in. enige is dat er nog maar 5 rietjes zaad waren dus ben benieuwd hoe dat afloopt aangezien we aangegeven hadden sat we 2de kindje ook met dat zaad willen maja latere zorg eerst maar eerste kindje van dat zaad. @lws ben benieuwd of je ongi word! Ik zit net na je spannend!!! @isa... klinkt niet goed dat slijm verlies maar geen bloed geeft moed.
thnx lws voor je lieve woorden, had ik even nodig Ik hoop dat die menstruatie bij jou gewoon wegblijft de 14/15e! denanja: wat fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! en idd, mochten de rietjes op mijn ooit... dat is van latere zorg. hier: de moed bij elkaar rapen valt me erg zwaar dit keer. het lukt me prima om de knop om te zetten en over te gaan tot de orde van de dag, te gaan werken enzo, maar het verdriet en de boosheid zitten echt net onder de oppervlakte. dinsdag alweer naar het zh dus dit weekend alweer beginnen met ovutesten, ik steek liever nog even mn kop in het zand. maar tegelijkertijd wil ik ook absoluut niet wachten, want de tijd tikt gewoon door! volgende week word ik alweer 31. Nooit gedacht dat ik dan nog geen moeder zou zijn, laat staan dat ik dan nog niet eens zwanger zal zijn. Ik wilde altijd een jonge moeder zijn... Nou dat kunnen we nu officieel vergeten. Hierdoor ook eigenlijk geen zin in mn verjaardag, sla m net zo lief over. Ik merk ook dat ik nu zo'n beetje verwacht dat de volgende poging ook niet lukt en dat is niet de juiste instelling.. ben het met lws eens dat een positieve instelling bevorderend werkt. maar goed, de eerste x had ik er weinig vertrouwen in, toen ging het mis, tweede keer voelde het supergoed, toen ging het ook mis. dus misschien zegt dat ook niet alles.. hoe dan ook, ik ben toe aan goed nieuws. Kan hier niet iemand even zwanger raken ofzo?
Whahahaha Nonie (wauw nu mis ik echt een klapopdijvanhetlachen-smiley zeg!) ''Kan er niet iemand even zwanger raken ofzo?'' Ik denk dat we allemaal staan te trappelen! Heerlijk even een beetje galgenhumor. Kan me goed voorstellen dat verdriet en woede onder de oppervlakte sluimeren hoor...zeker wel...wilde het ook niet bagatelliseren door te zeggen dat een positieve instelling helpt bij een kinderwens. Het is allemaal lastiger dan het klinkt... Tis meer dat een positieve instelling altijd beter is dan een negatieve...Dat scheelt ook bij de dagelijkse dingen zoals werk en orde van de dag (vind ik dan) Pfff en wat is oud en jong hè...je wordt 31 jaar...práchtige leeftijd vind ik zelf, maar ik kan niet voelen hoe dat voor jou voelt (als je begrijpt wat ik bedoel). Amy is 27, Denanja 28, Fab 36...Toch best verschillend, maar de situaties zijn ook ontzettend verschillend. Ik ben net 39 geworden, en het leeftijdsverschil tussen mijn dochter en een eventuele tweede kindje wordt sowieso al een ruime 4 jaar. Tja, hoe leuk vind ik dat...Zo moeilijk!! Ik heb een goede eicel-reserve...dat kan zelfs bij een jongere vrouw wel anders zijn...Maar voor hetzelfde geld had ik pech gehad en was ik in een vroege overgang. Ik straal je een flinke portie goede moed toe...zodat je vanaf het weekend weer kan beginnen aan de volgende ronde. Eerst ovulatietesten en dan dinsdag naar het ZH. Ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken. Knuffel!!
Wat ben je toch een sterke vrouw LWS!! Nonie, niet de moed opgeven hoor, we slepen je erdoorheen!! Denanja, spannend meis! Unicornbaby, geniet van jullie weekje Egypte!!!
Hey meiden, Weer even bijgelezen. Van de week zo druk gehad op het werk dat ik niet eens online ben geweest. Ik had wel heel erg gehoopt ergens een goed berichtje te lezen.... Inderdaad zoals Nonie zegt... Kan er niet even iemand zwanger raken. dat geeft ons allemaal weer moed. Ik ben niet altijd zo'n doorzetter hoor. Van nature heb ik wel een positieve instelling maar na veel tegenslagen moed ik ook echt zoeken en moeite doen om er weer positief tegen aan te kijken. Het zijn bij mij altijd van die vlagen dat ik me even heel rot voel en mezelf heel zielig vindt. Maar als ik dan kijk naar wat ik al heb, besef ik me dat ik gewoon super veel geluk heb. Maar ook ik word heen en weer geslingerd door de emoties ( echt versterkt door hormonen) . Morgen op kraamvisite 1 ( van de drie pff) . Gelukkig voel ik me nu weer een stuk sterker. Maar toch blijf ik een soort van jaloers. Maar inderdaad een positieve instelling helpt. Misschien heeft het niet zozeer effect op de slagingskans maar zeker wel op wijze om er mee te dealen. Maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. 31 is inderdaad een mooie leeftijd hoor Nonie. Ik was 31 toen mijn zoon werd geboren. Maar ik snap je hoor. Ik had ook altijd zo'n raar soort ideaal plaatje in mijn hoofd. Ik wilde graag op mijn 25ste trouwen en op mijn 26/27 de eerste krijgen en max 2,5 jaar later de tweede. Hoe naïef was dat van me...... Ten eerste kwam ik mijn partner pas op mijn 25 ste tegen. Dus daar ging droom 1, op mijn 26ste gingen we samen wonen dus droom 2 werd ook krap. Zeker toen vriendlief ( toen nog geen echtgenoot) graag nog even wilde wachten.... Uiteindelijk werd ik dus pas op mijn 31ste zwanger. En mijn zoon wordt over twee weken 5. Dus dikke kans dat er straks bijna of ruim 6 jaar tussen zit. Maar goed het ideaaltje heb ik maar over boord gegooid.... helaas valt niet alles te plannen in het leven.... @Nonie kom op meis! Het gaat jullie vast lukken en als het dan zover is maakt leeftijd echt geen bal meer uit. Knuffel!! @Denanja, oeh spannend weer!! mooie score!! @LWS dank je! Word er verlegen van hihi. Maar jij komt ook altijd mega sterk over hoor!Ik hoop weer op een spontaan wonder voor jullie! En deze keer geen windei... Eigenlijk zijn we hier allemaal POWERVROUWEN! Want als je dit allemaal door moet maken, moet je wel sterk in je schoenen staan.
Hoe was de kraamvisite vandaag fab? Ik herken je verhaal heel erg met de momenten waarop je het even niet ziet zitten en vervolgens weer denkt aan alles wat je wel hebt.. Moet zeggen dat jullie me daar heel erg bij helpen. Vind het heel fijn om hier even te kunnen spuien wanneer nodig en de steun te krijgen die jullie geven. Echt enorm fijn, kan je niet voorstellen hoeveel zo'n forum via internet voor me betekent op die momenten... Je zegt het wel Amy, maar jullie slepen me er écht doorheen. Daarvoor heel veel dank, jullie zijn schatten! En idd powervrouwen zoals Fab zegt! Denanja hoe is het?? Hoop zo dat het raak is! En bij de rest ook natuurlijk! Hier druk bezig met mezelf weer bij elkaar rapen en dat lukt dankzij jullie steun best redelijk
@Fab: aarghhh kraamvisite kan erg confronterend zijn als je zelf ook zo graag (weer) wil. Kon je je er een beetje doorheen slaan? Wanneer is je kamikaze piloot jarig? 5 jaar alweer..pfff...als je al een kindje hebt besef je je maar al te goed hoe snel de tijd gaat. Ze worden snel groot! Maar het is wat je zegt: als het uiteindelijk zover is, dan maakt leeftijd geen reet meer uit. @Nonie, wat fijn dat je je gesterkt voelt door ons medeleven, dat is ook de bedoeling!!! Dat is ook echt fijn aan dit forum (en dan m.n. de POWERRRRR vrouwen uit dit topic hi hi)..je kunt sowieso je verhaal kwijt en dingen lezen over andere vrouwen met dezelfde ervaring, en je kunt er veel steun bij vinden. Mensen leven met je mee, duimen met je mee en zijn een soort digitale arm om de schouder. Ben het helemaal met je eens Nonie! Want al kom ik over als een sterke vrouw, ook ik heb zwakke periodes. Boos dat het niet lukt, boos om zo'n stom windei, een knauw voelen als je een zwangere vrouw ziet, gewoon de onmacht af en toe. Het feit dat je overgeleverd bent aan deels de medische wetenschap maar ook een dosis geluk, toeval..Moeder Natuur....pffff dat is soms zwaar. En daarom extra fijn dat iedereen dat gewoon snapt, zonder al te veel te hoeven vertellen. @Denanja, hoe is het bij jou? Opleiding leuk? En heb je een voorgevoel over deze IUI??
@LWS 21 maart wordt de boef alweer 5.... Gaat echt veeeeeel te snel! Zo groot en (eigen)wijs alweer... Hij durft nu ineens weer te fietsen zonder zijwieltjes. ( na de botsing met de scooter van de zomer). Heel lang was hij onzeker en durfde hij niet goed en nu heeft hij de smaak weer te pakken en vindt hij zichzelf de beste Kraamvisite heb ik me goed doorheen geworsteld. Op de een of andere manier lukte me het om er niet teveel bij na te denken. Ik had het wel even moeilijk toen mijn kleine man de baby op schoot mocht houden. Hij was zo lief voor de baby.... Zo vertederend. Toen had ik het wel even lastig... Want dat is toch het beeld dat ik steeds voor ogen heb.... Mijn kleine man met een mijn tweede wonder op schoot... Maar wie weet komt mijn tijd nog. Daar gaan we nog maar wel van uit. @Nonie fijn dat je hier veel steun vindt. Ik heb dat ook hoor. Je kunt lekker je gal spuwen als dat nodig is, ervaringen delen, mooie maar ook minder mooie momenten delen, zonder al te veel uit te leggen. Iedereen begrijpt gewoon hoe het is. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.... Ik denk dat ik nu toch echt wel mijn ei heb gehad. We hebben in ieder geval nog even zelf ons best gedaan van het weekend. Ik kon het natuurlijk toch niet helemaal los laten.... Toch een soort van laatste kans gevoel. Natuurlijk niet echt de laatste kans, maar voor mijn gevoel wel de laatste kans op een natuurlijke zwangerschap. En het ontlopen van die naald....... brrrrrrr ( dat kan ik ook nog steeds niet loslaten. In mijn hoofd is IVF onlosmakelijk verbonden met een enorme naald.... Die waarschijnlijk in mijn hoofd nog veel groter is dan in werkelijkheid hahah)
Hi dames even een kort ego berichtje van mij want moet zo weer op de trein naar de opleiding. Morgen ben k vrij dus schrijf if vanavond of morgen ff meer. hier alles goed, eerste week vpprbij. Voel eigenlijk niet zoveel, vanmorgen t idee dat mn borsten wat steviger of gespannender aan t worden zijn. Maja kan ook door ongi komen. De week gaat zooo veel sneller nu k wat te doen heb, heerlijk! Ben er ook een stuk minder mee bezig. Tot vanaond/morgen
Denanja, Ik hoop voor je dat het nu raak is joh. Misschien juist omdat je er nu minder mee bezig bent... 17 maart NOD? Dat schiet al lekker op! Hoe bevalt de opleiding tot nu toe? @Nonie hoe is het met je meid? Ben je de klap al weer een beetje te boven? @ Amy hoe is het met jou? Kom je de verplichte rustmaand een beetje door? @LWS hoe gaat het met jou? Je NOD is deze week toch? Toch wel weer spannend! Mocht je ongesteld worden ( maar dat hopen we natuurlijk niet!!) mag je dan meteen weer beginnen met hormonen?
Hier is het wel weer goed fab, klap idd wel weer te boven 17e weer tp! Hoe is het met jou fab? Spannend hoor de 18e, komt ook al dichterbij! En idd, hoe is het met denanja en lws? Duim hard voor jullie!! Amy, kom je je rustmaand door? Denk aan je hoor!!
Spannend Denanja!! Duimen draaien voor jou!! @Fab, ja hoor... Al had ik liever nu ongeveer voor het embryo'tje gegaan natuurlijk! Nog 2 weken wachten op mijn ongi en dan mag ik aan de progynova, 3 keer per dag een pilletje en dan op dag 14 ongeveer een echo en dan hopelijk een paar dagen daarna de terugplaatsing. En jij woennsdag voor intake!! Spannend zeg!! Zie je ertegen op? Of kijk je er juist heel erg naar uit? Hoe zit jij in je cyclus? Zou je direct kunnen beginnen, denk je? Nonie, hoe is het met je? LWS, spannend!!
@Nonie, de 17de alweer een TP! Wat gaat dat snel zeg. Dat is al bijna...nog 4 daagjes. Alvast heel veel succes, en fijn te horen dat je er weer tegenaan kan!! @Denanja, ik duim voor je..ben zo benieuwd of het raak is dit keer. Bijna al NOD!! @Fab, bij jou schiet het ook al weer op...bijna de 18de. Ik ben -wat Amy ook zegt- wel benieuwd naar of je meteen kan gaan starten. Sowieso wat je bij de intake te horen gaat krijgen. Je schreef nog dat je in de vruchtbare dagen toch nog zelf je huiswerk gedaan hebt ....wat een stunt zou het zijn als je gewoon zwanger blijkt! @Hier: NOD komt er inderdaad aan. Ik hou 16 maart aan. Mocht ik daarna niet ongesteld zijn (of voortekenen daarvan zien) dan ga ik testen. Slopend weer! Maar ik probeer er niet teveel aan te denken -O) @Amy: spannend...als het dus allemaal loopt zoals het moet lopen heb je zomaar eens in april een nieuwe poging. Ik duim ook voor jou!
@Nonie, wat lekker snel alweer de 17e een TP!! Ik hoop dat, mocht de volgende TP bij mij niet slagen, dat ik dan ook meteen door kan en niet weer een maand moet wachten... Het ligt echt aan de planning van het ziekenhuis, dus niet eens dat ze vinden dat het goed voor je is... Misschien ook wel, maar planning is de voornaamste reden voor het wachten... Ik hoop het echt voor je LWS!!!!!!!!!!!!!
Pfff amy datmeen je niet, dat t gewoon aan de planning ligt... vind dat erg slecht. Hoop voor jou dat de dagen snel gaan!!!. nonie laat de 17de voor ons allebij een goede dag zijn . lws ben beneiuwd spannend voor ons beide . Ik voel niks eigenlijk. Geen steekjes niks... heb er eigenlijk dus niet zoveel vertrouwen in, maja we zullem zien... heb trouwens wel lastbvan mn pseuriasis heb ik altijd als k ongi moet worden alleen erg vroeg nu heb t namelijk al de hele week. Maja we zullen zien kan toch niet meer doen dan afwachten. Ga pas 18de testen als k dat haal want ben dan davje vrij. heb trouwens sinds vanmiddag ook weer last van zuur... maja laatste tijd vaker last van. De opleiding is super leuk!!! Elke dag wel vroeg op en rond half6 6 uur thuis maar dat is nou eenmaal zo, heb ook al beoordeling gehad en die was super goed! Gewoon geen - punt niks dus ben heeeeel trots op mezelf haha fab bijna intake spannend hoor. En idd zou wat zijn als je nu zwanger blijkt. hoe is t met de rest van de meiden?
Kan je de hand schudden Denanja, voel ook niks. Geen steekjes of gevoeligheden..terwijl ik die meestal toch wel voel een aantal dagen voordat menstruatie komt. Gewoon dat herkenbare drukkende gevoel in je onderbuik..Maar dat heb ik nu dus niet. Vreemd. All we can do is wait....denk dat ik ook de 18de aan ga houden, dan ben ik vrij Wel vervelend van de psoriasis...Heb een vriendin die beide zwangerschappen juist van de psoriasis af was en toen de kindjes geboren werden kwam het weer terug. Enne, gefeliciteerd met je goede beoordeling! Super! Om Fab's vraag nog te beantwoorden: mocht ik ongesteld worden dan is het niet meteen weer hormonen, we hebben 2 rondes rust afgesproken met elkaar en met de poli...Dit is ronde 1 zeg maar. Even het lijf tot rust en weer zelf laten draaien.
Wat fijn Nonie! Al snel weer een tp. Spannend Denanja en Lws! Ik duim voor jullie. Hier : ik snap echt niets meer van mijn lichaam... Dacht mijn ei vorig weekend gehad te hebben maar bleef van de week last van mijn buik houden en gisteren ineens weer scherpe pijn. Voor de zekerheid toch mijn man nog maar een keer dieper in de ogen gekeken Ik hou dus maar vrijdag over een week als nod aan voor ik mezelf weer gek maak. Net het boekwerk van het zh zitten lezen... Helaas is er wel een wachtlijst en zetten ze hier ook eerst eigen cyclus stil. Weet niet hoe lang de wachtlijst is. Woensdag maar vragen. En ik las dat wij beide eerst nog uitgebreid bloedonderzoek krijgen waarvan de uitslag 2 weken op zich laat wachten. Dus nog geen behandeling in de komende cyclus....ik las ook dat ze de schede tijdens punctie niet verdoven. Je moet 2 uur van te voren een zetpil nemen. Het zou zoooooo fijn zijn als het nu spontaan raak zou zijn...
Oeeeh fab dat klinkt pijnlijk ja. Dus ik zeg ook spontaan zwanger voor jou. wel balen dat er wachtlijst is zeg. hier sinds half uurtjr last van druk rond mn baarmoeder. Pre ies waarvan lws zegtdat je hebt voor je ongi word. Zou wel raar xijn 2 dagen te vroeg... heb k nog nooit gehad. Dat word broekloeren vandaag en morgen.... moed is weer gezakt
LWS, nog geen rode heks?? Fab, het zou fantastisch zijn als het is gelukt! Ik blijf duimen!! Denanja, hoe is het nu met jou? Nonie, heel veel geluk voor dinsdag!!