Wat is mis met die menstruatie?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door void, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ja dat! Weet niet precies of dit wel het juiste deel op het forum is omdat ik hier zo veel rond hang op dit topic en er misschien een aparte deel is.. Anyway, Mijn periodes zijn zo vreemd! Nu ben ik niet zo geschokkeerd van een paar dagen verschil in onregelmatigheid maar zo kort!

Sinds die spiraal er dus uit is, en ik wat langer dan de dagen dat ik normaal spotting had de 2 maanden er op 26-30 waren eerst 4 dagen heftig ongesteld en dit keer maar erg miniem in totaal eigenlijk 48 gestrekt over 3 dagen. T begon woensdag middag met vanuit het niets in een keer een vlaag bloed, door gebloed tot afgelopen nacht en sinds vanacht was een inleg kruisje ok en alleen wat beetjes door de dag heen maar sinds ik thuis kwam van werk en m'n tampon er uit haalden en deze weer maar een beetje bloed bevatte is het weer weg.. Soms ken ik het nog van dat misschien morgen ofzo er nog tada wat druppelt maar vorige keer na 4 dagen was het ook weg!

Voor ik anticonceptie gebruikte was het elke maand of 6 dagen heftig naar licht of 6 dagen heftig en 3 dagen licht dus elke maand of 6 dagen of 9 toen ik aan de pil ging werd dit korter zo'n 4-5 dagen maar met spiraal ging het natuurlijk weg... Dus spiraal eruit en bloed weer terug..
    Vind het toch vreemd dat het zo kort is.. Was ook pijnlijke krampen dit keer... En toch negatief testen.. Hmm.. Maar 48-52 uur bloeden in totaal is toch ook kort?? Ik moet ook echt veel plassen wat normaal ook niet zo is geen pijn daar dus geen blaas ontsteking.. Toch beetje confused me

2. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi void
    Ik heb geen ervaringen met een spiraal. Ik ben ook een aantal keren gestopt met de pil vanwege medische redenen. Als ik aan de pil ben dan heb ik een ongi van ongeveer twee dagen en als ik niks gebruik dan heb ik er wel zeven dagen last van. Na mijn bevalling van mijn dochter is het elke maand drama ook slikken met de pil soms wel anderhalve week. Nu weer gestopt met de pil maar heb de eerste ronde een bbz gehad dus weet ik het niet. Maar goed wat ik wil zeggen miss is je lichaam in de war hoelang heb je een spiraal? Misschien moet het allemaal even op orde komen.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hi void,

ik heb wel spiraal gehad, maar ik behoorde tot de 25% van de vrouwen met een "normale" cyclus tijdens spiraal.
    tijdens de spiraal was mijn cyclus weliswaar langer dan nu, maar was het altijd 2 weken aanmodderen (als het in 1 keer eruit was gekomen was ik in 1 dag klaar geweest ermee...).
    nu na de spiraal is mijn menstruatie ook lichter dan ooit geweest (en dan tel ik de tijd met spiraal even niet mee), echter niet zo kort als bij jou.
    was het wel echt helder bloed, of meer bruin en dus oud bloed??
    als je het niet vertrouwd, probeer dan over een paar dagen een testje te wagen, wie weet heb je eventueel een late innesteling gehad (dit kan ook een hele lichte bloeding geven, kan verwart worden met menstruatie).
    en het kan ook zijn, als je de spiraal wat langere tijd gehad hebt, dat je cyclus nog goed op gang moet komen.
    lange tijd heeft je lichaam niks hoeven te doen, dus het kan best even duur voor het allemaal weer naar behoren werkt.
    (zegt niks over je vruchtbaarheid hoor!)

succes!

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dankje!

Ik heb m'n spiraal 3,5 jaar gehad. voordat ik dat had 1x prikpil maar dat beviel me toch maar niks. Yasmin een lange tijd gehad en daarvoor nog wel een mengel moes van microgynon30, triganon en wat andere die niet bevielen.. Maar wat me opviel was dat na een jaar of 2 toch zeker weer wat spotting kwam maandelijks en toen lette ik nog niet op wat m'n cyclus was of hoe je t uberhaubt berekende hihi en toen ik het bijhield de laatste maanden voor het eruit halen was het netjes rond de 28 elke maand echt nog geen inleg kruisje voor nodig!
    Dit keer ook met een paar tampons en een paar inleg kruisjes er door heen gekomen.. 't leek een beetje hefig voor een innesteling maar je weet nooit! Spannend!

5. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Geen ervaring met spiraal, maar wel met veel blaasontstekingen, wat je zegt geen pijn dus geen blaasontsteking hoeft niet waar te zijn. Ik heb zelf namelijk vaak blaasontsteking maar merk hier niets van, tenzij ik toevallig een plasje naar de dokter breng en er achter kom dat het weer zover is. Zou toch ff voor de zekerheid langs de HA brengen je weet maar nooit, kan nare urineweginfecties e.d. veroorzaken als het er te lang zit.

6. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik een hele korte menstruatie, nog korter dan tijdens de pil.
    Ik word 's ochtends ongesteld, 's middags is het weg. Volgende ochtend ongesteld, tot begin van de avond, en dan de volgende ochtend nog een heel klein beetje. That's it, de kleinste tampons volstaan.
    Vraag me ook wel eens af of dat normaal is.

Deel Deze Pagina