Wie wacht er ook op de eerste bewegingen van de beep???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door claire1978, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Been there, done that :)
    Ik zat ook te wachten en heb ook dikwijls gedacht van...is t dat??? Neee, dat zal wel niet :)
    En tussen week 18 en 19 voelde ik iets wat zeer duidelijk was :)
    En iets nadien nog s 2 x.
    Je zal t verschil wel merken hoor! Ik hoop dat je snel wat voelt!Leuk!

2. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik wacht nog steeds af:)

Ik denk wel af en toe, he... misschien was dat iets, maar heb geen
    'gevlinder' gevoeld. Af en toe een plopje, maar blijf wel denken dat dat m'n darmen zijn. Heb ook best wat lucht:) daar.

Blijf afwachten!

Groetjes Claire

3. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gevlinder??Ik ook niet hoor. Ik voelde eerst een klein plopje maar nadien voel je t feller..eerder een duw of schopje

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het nooit als gevlinder ervaren hoor... zijn gewoon hele zachte duwtjes. Naarmate je verder bent worden ze duidelijk en krachtiger.

Ikzelf herken inmiddels wel het verschil tussen mn darmen en een duwtje. Als je baarmoeder minder hoog zit dan zit je baby ook minder hoog en bewegingen achter je schaambot voel je sowieso al amper zeker in het begin.

5. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik zit ook met smart te wachten tot ik de baby voel
    ik zlef heb het idee dat ik vandaag voor het eerst wat voelde het leek een soort van plopjes heel zachtjes
    en nu maar wachten of dat dan ook echt de baby is

6. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik kan ook niet wachten tot ik het voel, lijkt me zo gaaf!
    Heb nog niet echt wat gevoeld, hoop dat het niet lang meer duurt.

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben ook zo benieuwd hoe het voelt, af en toe denk ik iets te voelen. maar ik denk dat het nog iets te vroeg is. Het is ons eerste kindje dus dan duurt het meestal nog even voordat je iets voelt. Maar ik vind het wel spannend ;)

8. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

ik ging daar ook vanuit, omdat het mijn eerste is en tijdens mijn 12 weken echo zeiden ze dat mijn placenta voor ligt, dat ik dus mijn baby later zou voelen.
    Nou tot verbazing voelde ik het sinds week 17 een paar schopjes, zeg maar 2 x op een dag.
    En sinds 2 dagen steeds meer en meer..

9. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Hier wacht er ook nog een.
    Af en toe denk ik dat ik wel wat voel.:)
    Meestal al ik s'avonds in bed lig voel ik van die plopjes.
    Ik kan niet wachten op het moment dat ik het zeker weet en echt kan zeggen dat ik de baby goevoeld heb, maar dan is het wachten tot manlief het ook kan gaan voelen.:):)

10. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    jippieeee!
    ik voel mn binkie sinds eergister!! en weet het nu zeker. echt een duwtje vanbinnen....
    ben wel blij hoor!
    wilde het even laten weten.

11. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn placenta ligt ook aan de voorzijde en de gyn gaf aan dat het dan best pas in week 24 kan zijn, voordat je de kleine voor het eerst voelt. Ik had geluk.....vanaf week 18 voelde ik steeds vaker een plopje en trappeltje. Zo'n geweldig gevoel!

12. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Ik ben nu 20 weken ver, en sinds gisteren denk ik dat ik kleine voel bewegen, vandaag al beter dan gisteren

13. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!!!

Ik heb deze topic geopend en wil graag laten wete dat ik vandaag duidelijk de kleine voelde bewegen. Niks meer m'n darmen, nu is het zeker de baby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    IK BEN BLIJ!!!

Gisteravond voelde ik al iets op m'n blaas drukken, een soort electriciteits schokjes en vanmorgen wist ik ineens dat het de baby moest zijn! Vanavond na het eten weer heel even. Het is nog maar weinig, maar ik ben er blij mee:D

Nou jullie ook snel he???

Groetjes Claire

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik voel het nu sinds 1,5 week. Heel vroeg dus, vooral voor een eerste zwangerschap. Placenta ligt achter. Eerst alleen als ik rechtop zat en mijn buik een beetje in elkaar gedeukt zat en nu ook als ik sta. Meestal voel ik het als ik aan het eten ben! Het voelt echt als een vlindertje. Hoop dat jullie het allemaal snel voelen, zo leuk!

15. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat jullie het allemaal al kunnen voelen. Ik wacht nog steeds (on)geduldig af hihi, zou het wel graag al willen voelen hoor!

Las gister dat als je je baby graag zou willen voelen, je dit zou kunnen proberen. Ga rond middernacht -je baby is dan het meest actief- met opgetrokken knieen op je rug liggen, terwijl je je handen op je baarmoeder legt. Oefen een lichte druk uit op je buik en wacht even af. Omdat je je baarmoeder iets indrukt, is er zo meer kans dat je baby de wand ervan raakt. Hetzelfde effecht bereik je door een tijdje op je hurken te gaan zitten, terwijl je met je bovenlichaam iets naar voren buigt. Succes ermee!

Deel Deze Pagina