wie wacht nog meer

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door mamatwan, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Wow, Mamatwan, wat lang... Hoe kan dat nou, dat het bij ons minder dan een jaar duurde (aug2008 aangemeld) en bij jullie zoveel langer? :(
     
  2. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja gek he, nou fijn voor jullie allemaal dat jullie eindelijk kunnen beginnen!!!

    Ik zag dat in de planning op internet dat wij het eerste kwartaal 2010 in de planning staan, dat zou ook een jaar na inschrijving betekenen.
     
  3. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    wij hebben natuurlijk even moeten wachten totdat pukkie 9 maanden was, daarna gaat het traject verder waar je gebleven bent, in ons geval de 1e informatieve bijeenkomst en daarna dus de factuur en datum voor de VIA.
     
  4. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh vandaar ik schrok al
     
  5. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hieperdepiept, gisteren met een dikke plof de uitnodiging en begeleidende boekwerken in de bus om in te stromen in de VIA van augustus t/m oktober in Eindhoven.

    :):):)
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhh
     
  7. Naomi83

    Naomi83 Lid

    23 jul 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij zitten in de adoptie-procedure. De voorlichting hebben we gehad, nu naar de raad van de kinderbescherming! Ben erg benieuwd naar de gesprekken en wanneer die gaan plaatsvinden. Want wachten is je voornaamste bezigheid in adoptie-land....

    Linda, gefeliciteerd met het verplichte uitstel ;) nee hoor vooral met je zwangerschap! Geniet ervan.

    Naomi
     
  8. Naomi83

    Naomi83 Lid

    23 jul 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm die smiley was niet helemaal welke ik bedoeld had, had een knipoog getypt, maar dat wordt iets anders vertaald...
     
  9. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hoi naomi

    welkom hier hoor!!

    wij wachten met spanning op de reeks bijeenkomsten, hebben jullie hier veel aan gehad?? ook als het bijvoorbeeld gaat om de huidige stand van zaken in adoptieland?

    we hebben zoveel vragen...... maar laten het nu maar een beetje over ons heen komen denk ik, ben al blij dat ik iets kan doen in plaats van alleen maar wachten, dat moeten we straks nog lang genoeg op ons kindje van ver he!!

    grtjs
    mama1977
     
  10. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden, ik heb even dit topic doorgelezen. Vandaag is namelijk ons aanvraagformulier op de bus gegaan. Dat wordt dus nog ruim een jaar wachten op de uitnodiging voor de bijeenkomsten. Ondertussen starten wij met IVF.

    Fijn dat er weer een topic over adoptie is, zo kun je toch een beetje meekijken hoe het bij jullie verloopt.
     
  11. Naomi83

    Naomi83 Lid

    23 jul 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mamma1977, dank je voor het welkom!
    De voorlichtingsbijeenkomsten vond ik niet heel veel nieuws brengen eerlijk gezegd. Maar ik moet wel zeggen dat dat heel er afhangt van hoeveel je al gelezen hebt voor je begint. Ik heb altijd al willen adopteren en me er daarom al langer in verdiept. Terwijl anderen er redelijk blanco instappen en wel veel nieuws horen. Het is wel leuk om eens met mensen te praten die in hetzelfde traject zitten. Je omgeving reageert anders dan mensen die er zelf ook mee bezig zijn.
    Ben benieuwd hoe jullie het ervaren!

    Zora, het is inderdaad even wachten, maar het gaat geloof ik wel sneller momenteel de wachttijd voor de VIA oudercursus.
    Heel veel succes met IVF!! Heb er helaas ook ervaring mee, dus als je wat wil weten... Wel slim hoor om het naast elkaar te laten lopen. Scheelt weer een jaar of anderhalf!

    Wij kregen een brief dat onze gegevens naar de raad zijn, ben benieuwd wanneer we van hun bericht krijgen!
     
  12. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    naomi83; we gaan er inderdaad niet blanco naar toe, heel op internet gelezen, de informatiebijeenkomst bijgewoond en heb inmiddels ook het procedureboek en handboek doorgespit van voor tot achter. toch zijn we ook erg benieuwd.

    Voor ons zijn er natuurlijk ook veel vragen over het feit dat we al een zoontje hebben en dus een gemengd gezin hopelijk worden. En er moeten keuzes gemaakt worden wel/niet special needs bijvoorbeeld (en wat voor special need dan). landkeuze en ga zo maar door enfin je begrijpt wel wat ik bedoel he:)

    grtjs en veel succes hopelijk meldt de raad zich gauw en zijn ze niet allemaal aan het vakantie vieren8)
     
  13. Naomi83

    Naomi83 Lid

    23 jul 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mamma1977, je bent dus ook al aardig ingelezen. Ik vond het echt opvallend dat ik de enige was die dat gedaan had. Veel mensen hadden weinig gelezen en voor hun waren veel dingen nieuw.
    Het lijkt me ook anders als je inderdaad al een kindje hebt. Wel goed hoor dat jullie daar al over nadenken hoe dat zal zijn en waar je tegenaan zal lopen.
    Ik heb ook altijd wel gehoopt op een 'gemengd' gezin. Mag ik vragen waarom jullie voor adoptie kiezen?
    Voor mij was het al van kinds af aan iets dat ik graag wilde. Nu we (tot nu toe) ongewenst kinderloos zijn, hebben we ook echt de keuze voor adoptie gemaakt. We zijn nu ook gestopt met vruchtbaarheidsbehandelingen, maar wie weet starten we nog eens nadat er een adoptie-kindje in ons gezin is.
    Groetjes Naomi
     
  14. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    we hebben altijd al adoptie overwogen en hadden net de aanvraag voor bkr nummer ingediend toen ik zwanger bleek te zijn en dus tijdelijk moesten stopzetten.

    het krijgen van onze zoon is echter geen reden geweest om volledig te stoppen....integendeel. waarom adoptie.... vind ik moeilijk om uit te leggen, het is niet zo dat we een kind willen "redden" we hebben gewoon nog heel veel plek in ons hart en ons huis voor een kindje van ver en door onze reizen door tanzania hebben we gezien dat er nog veel papa's en mama's zijn die niet voor hun kind kunnen zorgen. in veel dorpen in tanzania (maar geldt voor heel afrika) zijn echt hele generaties weggevaagd door aids, er lopen alleen maar grootouders en kinderen rond, alles ertussen in is overleden.

    verbazingwekkend trouwens dat er in jullie groep niet veel mensen zich hebben ingelezen. het is niet de minste beslissing die je moet nemen, het lijkt me toch dat je die gefundamenteerd wil maken, zeker als je al zo'n moeilijke weg achter de rug hebt.
     
  15. Naomi83

    Naomi83 Lid

    23 jul 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mamma1977, jullie staan er wel een beetje hetzelfde in als wij als ik het zo lees. Ik vind het een hele mooie manier om een gezin te vormen. Mocht ik nog zwanger worden in de tussentijd weet ik niet of we het voort kunnen zetten, maar dat komt dan alleen door het financiele aspect. Het is nu al pittig om al dat geld bij elkaar te sparen, maar dat is dan weer het voordeel van wachten!
    Het zal misschien ook per groep wel verschillen hoe mensen zich er in verdiept hebben, maar ik had dat toch wel anders verwacht.
     
  16. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Wij hebben inmiddels al een flink stuk van het adoptie traject afgelegd. We hebben het beginseltoestemming van de zomer gekregen en staan nu op de pre-wachtlijst van Ethiopie. Dit kan idd wel een jaartje of 4 gaan duren vanaf NU..we zijn al ruim 2 jaar bezig met adoptie he...

    Het is een mega lange weg, en je moet ook nog in aanmerking komen voor het land wat je in gedachten had, er komt zoveel meer bij kijken dan je ooit van tevoren had kunnen bedenken..

    Ik ben 30 en mijn man 31 dus we hebben onze leeftijden gelukkig mee.

    We gaan ook gewoon door met de MMM behandelingen..
     
  17. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hallo allemaal,

    even een update, we hebben inmiddels de 1e bijeenkomst achter de rug. morgen nummer 2. vind het erg prettig trouwens om er echt even mee bezig te zijn en over na te denken welke keuzes je moet maken enzo.

    veel landenkeuze hebben we niet trouwens volgens wat ik kan opzoeken bij de vergunninghouders. we zijn 33 en 32, hebben 1 biologisch kind en zijn niet getrouwd, dus komen alleen lesotho, amerika en suriname in aanmerking geloof ik. (vooral het niet getrouwd zijn is een heikel punt bij de landen van herkomst)

    @ukoldaatje; ben erg benieuwd hoe jullie het gezinsonderzoek hebben gevonden, ben er best wel nerveus voor.... je wordt toch beoordeeld.
     
  18. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi dames, ik kom hier ook mee lezen. Ik heb veel aan de info die jullie al hebben gegeven.

    Wij gaan ons ook op geven. Ik heb de papieren al in huis. We gaan eerst trouwen om onze kansen groter te maken. Nu de 2e ivf mislukt is gaan wij hiervoor. Ik heb nog 2 kansen ivf die we ook gaan proberen. maar ik wil gewoon alvast inschrijven. Het duurt toch al zo lang allemaal.

    Mocht het toch lukken met ivf ,dan laat ik het gewoon doorgaan de adoptie. Al word het dan wel uitgesteld natuurlijk. Ik zie erg tegen de wachttijd op. Ik ben 30 mijn vriend 33. Maar een leven zonder kids is niet denkbaar. Ik wil graag 2 kindjes tegelijk adopteren broertjes of zusjes bijv. En een special need kindje daar ben ik nog niet goed genoeg over geinformeerd wat dat allemaal inhoudt. Maar ik sta er niet meteen negatief tegenover.

    Ik hoop jullie ervaringen willen blijven delen. Allemaal succes met de procedure.

    Groetjes Herma
     
  19. mama1977

    mama1977 Actief lid

    23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hoi herma welkom hier.

    hoop dat er nog door meer mensen gepost gaat worden is wel zo gezellig.

    trouwen en inschrijven is al eens een eerste en verstandige stap. heb van de stellen bij ons in de groep begrepen dat je het medisch traject tot aan het gezinsonderzoek samen kunt laten lopen bij de adoptieprocedure.

    wij hebben nu drie bijeenkomsten (biologische ouders, kinderen en hun achtergrond, hechting) achter de rug. heftig, intensief, emotioneel en verhelderend alles tegelijk eigenlijk;)

    heel veel succes met de door jullie ingeslagen weg in ieder geval!!
     
  20. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Mama1977, wij lopen gelijk op :)... morgen hebben wij de 4e bijeenkomst. Wij zitten nog volop in de mmm, hebben ruim een jaar geleden een BKR aangevraagd met het idee dat dat 1,5 jaar zou duren tot de bijeenkomsten, en dat we dan wel zouden weten of het gelukt was met ICSI.
    De oproep voor de bijeenkomsten hadden we echter al na 9 maanden in huis, binnen een jaar begonnen! En door 2 zwangerschappen en veel vertraging/wachtlijsten in het ziekenhuis hebben we nog maar 1 ICSI poging achter de rug. Waarschijnlijk zal dus ons gezinsonderzoek wel uitgesteld moeten worden straks. Zien we dan wel weer...
    Ik vind de bijeenkomsten heel prettig, krijg ondanks dat we ons behoorlijk ingelezen hebben toch een heel andere kijk op sommige dingen. Wel erg confronterend af en toe...

    Heel veel succes allemaal!
     

Deel Deze Pagina