IS dit hoge bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1978, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb altijd een keurige bloeddruk.
    Nu heb ik zelf een meter in huis en voor de fun heb ik hem eens tevoorschijn gehaald. Maar....ik meet al 3 dagen 3 per dag ongeveer en wat zie ik?

Iedere keer issie zo tussen 135/147 over 75/85.
    Normaal is mn bloeddruk keurig 120/124 over 80/82 .....

Kan dit komen van de zwangerschap en is dit gevaarlijk ?

Groetjes en fijne dag Marieke

2. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hoi Marieke,

Meestal is het zo met zo`n apparaatje thuis dat je je bloeddruk niet helemaal nauwkeurig kan meten.. Wij hadden ook zo`n apparaat en bij mij gaf hij iedere keer een extreem lage onderdruk aan maar bij mij is ie gewoon goed.. 125/80. Ik zou zowiezo niet 3 keer op een dag je bloeddruk meten maak je jezelf alleen maar gek van! En als je het echt zeker wil weten je kan ook gewoon bij de dokter je bloeddruk laten meten! Sterkte!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

idd naar je huisarts of gyn of vk om te laten meten. een bloeddruk wordt pas TE hoog beschouwd als de onderdruk boven de 90 komt, en daar zit je niet aan, maar bij twijfel altijd bellen toch?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nee hoor, dat valt wel mee. Er wordt vooral gekeken naar de onderdruk, en de stijging ervan.
    (grens is meestal 90-95, maar als je 80 hebt, en 60 normaal is, checken ze je ook)
    Dus met 75-85, met normaal 80-82 zit je wel goed.

maak je jezelf niet te gek? Dan wordt je ongerust, zenuwachtig, stijgt je bloeddruk, meet je een hoge bloeddruk, wordt je ongeruster etc ;)

5. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Jullie hebben helemaal gelijk! Ik maak mezelf gek met dat domme ding ;)

Hij ligt nu ergens heel hoog op een kast waar kleine ik er niet bij kan , hahaha!

Groetjes

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    hihi

;)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een onderdruk >90 of een stijging van >10-15% van je normale bloeddruk wordt pas als hoog beschouwd! 135/85 is prima hoor!

8. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
    ik ben eens opgenomen met een bloeddruk van 160/110

en nu van de week was me bloeddruk 125/95
    dus is ok te hoog...
    maar als je op de 85/90 onderdruk zit is ie niet te hoog teminste zo werd het mij verteld

suc6 ermee

9. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    het ligt ook aan je voorgeschiedenis, mijn onderdruk is ook 90, maar de gyn vind dat niet zo erg want die hoge bloeddruk heeft altijd bij mij gehoort. Daarnaast noemen ze het bij mij ook "witte jassen bloeddruk". Ik heb namelijk 24 uursmeting gehad en hoe verder ik van het ziekenhuis af kom hoe lager mijn bloeddruk is! :oops:
    Toen ik na 24 uur weer richting ziekenhuis reed werd ie met de cm bij wijze van spreke weer hoger:)

komt volgens mijn internist behoorlijk vaak voor.. Dus advies aan mensen die nog niet zwanger zijn maar een hoge bloeddruk denken te hebben; Doe een 24-uursmeting! bij mij bleek het allemaal ontzettend mee te vallen. (tot nu toe dan he) [-o<

10. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    De verloskundige stuurt je pas door naar de gynaecoloog bij een onderdruk hoger dan 95. Bovendruk zegt niet zoveel. Ik krijg al een hoge bloeddruk van het idee dat je hem 3 keer per dag meet.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gewoon niet te druk maken om zo uitslag.
    Als je VK vind dat hij te hoog is dan zal ze dat vanzelf aangeven.

Deel Deze Pagina