Hoi, Wie heeft net als ik erge last van duizeligheid?? Als ik te snel op sta word het soms bijna zwart voor mijn ogen. En wat kan ik er aan doen?? Heeft iemand een antwoord?
Waarschijnlijk heb je dan een lage bloeddruk. Is niet erg maar wel vervelend. Wat je kunt doen is zoute dropjes eten, of een bouillonnetje. Iets zouts in ieder geval.
Ik heb het vooral in de eerste helft van de zwangerschap erg gehad. Mijn bloeddruk was ook enorm laag (op een gegeven moment maar 90/45). Je zou bijvoorbeeld cup a soup of zoute drop kunnen eten om te kijken of je bloeddruk wat omhoog gaat. Bij mij hielp het niet, maar je kunt het altijd proberen. Als het goed is, gaat je bloeddruk vanzelf wel weer omhoog en dan heb je er geen last meer van. Sterkte!!
ook ijzer helpt tegen duizeligheid. zoals spinazie, of roosvicee vero, of vitamine tabletten met extra ijzer zoals gravitamon die heb ik via de gyneacoloog ivm duizeligheid geadviseert gekregen! wel goed aandenken als je ijzer binnen wil krijgen moet je er geen melk of andere zuivel bijnemen he? want dan neemt je lichaam totaal geen ijzer op. dus niet de roosvicee door de yogurt doen, of melk bij de spinazie, of melk bij een broodje appelstroop. kan geen kwaad maar dan heeft het geen effect. succes
Idd kan het lage bloeddruk of ijzertekort zijn. Ik slik Floradix, is op natuurlijke basis en werkt als een trein. Mijn HB is nu 8,0. Heb nog steeds dat het zwart voor m'n ogen wordt maar dat is dan denk ik toch door de de lage bloeddruk.
Ik denk ook dat het een lage bloeddruk is en geen laag ijzergehalte. Mijn ijzergehalte was tijdens mijn eerste zwangerschap hoog en na de zwangerschap heb ik ook Floradix gebruikt i.v.m. veel bloedverlies. Nog een keer gemeten en het was nog steeds extreem hoog. Dus ga in dit geval uit van een lage bloeddruk. Hopen dat de bouillon helpt
Ik had het in het begin ook een paar weken, terwijl mijn Hb ook gewoon goed was. Zal dus inderdaad meer een bloeddrukverhaal zijn dan... Maar bij mij was het vlot weer over, niks aparts voor gedaan ook verder.
Hoi, Ik heb dit ook! Maar de gyn had dat al tegen me gezegd dat ik er op moet letten. Maar ik zit in de fase nu dat ik niks lust.... Dus ik ga ma even bellen of ik ijzertabletjes mag. Want overdag heb ik soms ok zon duizelige aanval en dan neem ik een dextro energie! xx
In die fase zit ik ook. Nergens zin in. Maar door twee keer per dag een kop bouillon te nemen ben ik nu niet meer duizelig en heb ook minder honger, wat mijn geen trek hebben weer oplost
Misschien als troost: zo lang je duizelig bent hoef je je geen zorgen te maken over een hoge bloeddruk. Van een hoge bloeddruk merk je weinig (of niets) maar is veel gevaarlijker. Ik had aan het begin van deze zwangerschap last van duizeligheid. Heel vervelend, ik moest mijn man vragen onze dochter mee de trap af te nemen 's morgens. Helaas heeft dat niet zo lang geduurd en zit ik nu alweer een paar maanden aan de hoge bloeddruk medicatie... Ach-ja, alles voor het goede doel.
Klopt, dat is ook zo. Maar ik moet zeggen, de bouillon neemt veel duizeligheid weg. Hopen dat dat zo blijft. Nu weer last van een aambei....zucht
Hoihoi, Hier ook bij vlagen last van duizeligheid. Soms zo erg dat ik het gevoel kreeg dat als ik mijn hoofd draaide de wereld er vertraagd achteraan kwam. Omdat mijn moeder dat vroeger ook had en zij van haar vk Gravitamon moest gebruiken, ben ik dat ook maar eens gaan proberen. En inderdaad een stuk minder last van duizeligheid. Heel soms nog wel eens. Voordeel is gelijk dat je alle noodzakelijke vitamines er gelijk ook mee binnen krijgt! En het werkt echt, want toen ik er eens 1 vergat in te nemen, had ik direct weer last van dat draaihoofd. Succes PCOmiep